Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reaktiotangon puslien vaihto osa 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #61
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Joku on ryssinyt varsia asennelleesa (jätetty löysälle).Jos oikeat osat laitetaan kunnolla kiinni,niin varmasti ei holkki väljisty.
    Minusta siinä oli ihan alkuperäinen varsikin vielä ja en itse ollut sitä koskaan irroitellut aikaisemmin. Kyl sen holkin on pakko olla valmistusvikainen, eihän se mitenkään pysty sorvautumaan silleen vinoon ja vielä milliä väljenmäksi. Vaikea kyllä arvailla, että miten sen on käynyt.:think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Maki1
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 151
      • Kuopio

      #62
      Originally posted by TJJ View Post
      Miten sait holkin menemään kiinni/pohjaan kun se oli jo varressa kiinni? Eihän mutteria saa vielä kiinni, joten sillä ei voi vetää holkkia paikalleen. Vai oletko tehnyt tuon remontin jo useasti ja holkin kiinnitys on ihan löysä (pilalla)?

      En ole tehnyt useasti eikä ole löysä. Tapana tehdä asiat kerralla kuntoon niin ei tarvitse saman asian kanssa nussia montaa kertaa. (akka poikkeustapaus sen nussimisen suhteen) Holkkia en varteen laittanut pohjaan asti, vaan huulille laitoin holkin kanssa, jonka jäläkeen löin holkin kiinni kynkkään ja sen jälkeen varsi pohjaan asti.
      Atm:

      E61 530d Black Sapphire Metallic
      Ex:

      Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
      E32 740iaL Sterlingsilber
      E36 323 Touring
      E39 523 Touring
      Farkku Omega Ekotekki
      Farkku Omega 2,5Td
      BMW
      E32 730i Alpinweiß II
      Honda Accord
      Sunny N13
      Mazda 323 1.3 "50hp"

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10046
        • KVLA

        #63
        Originally posted by janke View Post
        Minusta siinä oli ihan alkuperäinen varsikin vielä ja en itse ollut sitä koskaan irroitellut aikaisemmin. Kyl sen holkin on pakko olla valmistusvikainen, eihän se mitenkään pysty sorvautumaan silleen vinoon ja vielä milliä väljenmäksi. Vaikea kyllä arvailla, että miten sen on käynyt.:think
        Tämä on varmasti ensimmäinen tapaus,jossa holkki olisi väljä tehtaan jäljiltä.Näistä "vituralleen koneistetuista" holkeista olisi varmasti juttua muuallakin.Tapauksesi ei varmasti olisi ainoa edes Suomessa.Joten kyllä siinä joku muu käpy on jossain vaiheessa käynyt.Eli kyllä niitä olisi jo takuun piikkin jossain vaiheessa uusittu,kun E39:t oli vielä nuoria.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14447
          • Oulu

          #64
          Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
          Zener:
          Mulla ainaki ihan ku ois kallistuksenvakaajan kumit menny. Kolisee samallalailla.
          Sieltähän se vika löytyi, kivasti oli välystä noissa. 10e oli pari kumeille. Nuo vaihtaa ni toivottavasti kolina free keula.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1627
            • Dallas

            #65
            Originally posted by zener View Post
            Sieltähän se vika löytyi, kivasti oli välystä noissa. 10e oli pari kumeille. Nuo vaihtaa ni toivottavasti kolina free keula.
            Taisi olla 528 vänkärinpuolen helpompi vaihtaa, auton alta kytkinkopan ja rungon välistä ähräten. Toinen meni pyöräkotelon kautta, muistaakseni. Onnee matkaan että kolinat loppuu, minnuu tympäsee jo valmiiksi alkaa hammastankoo vaihtamaan. Tuomoset saisi kestää 500tkm, ellei oo jo sen verta ajettu...
            Sotkamo Connection

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14447
              • Oulu

              #66
              Tuossa oli kyllä tilaa hyvinki vaihtaa ja nyt menee kivasti hiljaa epätasasella, eikä lonksu.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #67
                Originally posted by zener View Post
                Tuossa oli kyllä tilaa hyvinki vaihtaa ja nyt menee kivasti hiljaa epätasasella, eikä lonksu.
                Mites sulla ilmeni toi kolina? Kuuluiko tasaisella tiellä vai epätasaisella tiellä?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14447
                  • Oulu

                  #68
                  Sopivasti ku esim. käänty risteyksestä ja oli lunta paakkuntunut tiehen niin kolisi todella pahasti ja tuntu lattiassa. Samoin ku ajo hidasteen yli ni kolisi. Vanhat kumit oli kairautunu yli 24mm, kun vakaaja on 23mm 530d:ssä. Uudet kumit oli vielä tiukemmat 22,5mm.

                  Olihan tuo vakaaja jo hieman syöpynyt kumien kohdalta, mutta ei niin paljoa etteikö olisi vielä tiukasti mennyt paikalleen uusilla kumeilla.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #69
                    Originally posted by zener View Post
                    Sopivasti ku esim. käänty risteyksestä ja oli lunta paakkuntunut tiehen niin kolisi todella pahasti ja tuntu lattiassa. Samoin ku ajo hidasteen yli ni kolisi. Vanhat kumit oli kairautunu yli 24mm, kun vakaaja on 23mm 530d:ssä. Uudet kumit oli vielä tiukemmat 22,5mm.

                    Olihan tuo vakaaja jo hieman syöpynyt kumien kohdalta, mutta ei niin paljoa etteikö olisi vielä tiukasti mennyt paikalleen uusilla kumeilla.
                    Ok. Mistä hommasit uudet? Bmw:llä oli noin 40€ 2kpl. kun kysyin.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14447
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by janke View Post
                      Ok. Mistä hommasit uudet? Bmw:llä oli noin 40€ 2kpl. kun kysyin.
                      Tuolta samasta puljusta mistä lähestulkoon kaikki osat nykysin, http://www.varaosapaakkari.fi/
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎