Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reaktiotangon puslien vaihto osa 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Ok. Mistä hommasit uudet? Bmw:llä oli noin 40€ 2kpl. kun kysyin.
    Tuolta samasta puljusta mistä lähestulkoon kaikki osat nykysin, http://www.varaosapaakkari.fi/

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Sopivasti ku esim. käänty risteyksestä ja oli lunta paakkuntunut tiehen niin kolisi todella pahasti ja tuntu lattiassa. Samoin ku ajo hidasteen yli ni kolisi. Vanhat kumit oli kairautunu yli 24mm, kun vakaaja on 23mm 530d:ssä. Uudet kumit oli vielä tiukemmat 22,5mm.

    Olihan tuo vakaaja jo hieman syöpynyt kumien kohdalta, mutta ei niin paljoa etteikö olisi vielä tiukasti mennyt paikalleen uusilla kumeilla.
    Ok. Mistä hommasit uudet? Bmw:llä oli noin 40€ 2kpl. kun kysyin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Sopivasti ku esim. käänty risteyksestä ja oli lunta paakkuntunut tiehen niin kolisi todella pahasti ja tuntu lattiassa. Samoin ku ajo hidasteen yli ni kolisi. Vanhat kumit oli kairautunu yli 24mm, kun vakaaja on 23mm 530d:ssä. Uudet kumit oli vielä tiukemmat 22,5mm.

    Olihan tuo vakaaja jo hieman syöpynyt kumien kohdalta, mutta ei niin paljoa etteikö olisi vielä tiukasti mennyt paikalleen uusilla kumeilla.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tuossa oli kyllä tilaa hyvinki vaihtaa ja nyt menee kivasti hiljaa epätasasella, eikä lonksu.
    Mites sulla ilmeni toi kolina? Kuuluiko tasaisella tiellä vai epätasaisella tiellä?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tuossa oli kyllä tilaa hyvinki vaihtaa ja nyt menee kivasti hiljaa epätasasella, eikä lonksu.

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Sieltähän se vika löytyi, kivasti oli välystä noissa. 10e oli pari kumeille. Nuo vaihtaa ni toivottavasti kolina free keula.
    Taisi olla 528 vänkärinpuolen helpompi vaihtaa, auton alta kytkinkopan ja rungon välistä ähräten. Toinen meni pyöräkotelon kautta, muistaakseni. Onnee matkaan että kolinat loppuu, minnuu tympäsee jo valmiiksi alkaa hammastankoo vaihtamaan. Tuomoset saisi kestää 500tkm, ellei oo jo sen verta ajettu...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Zener:
    Mulla ainaki ihan ku ois kallistuksenvakaajan kumit menny. Kolisee samallalailla.
    Sieltähän se vika löytyi, kivasti oli välystä noissa. 10e oli pari kumeille. Nuo vaihtaa ni toivottavasti kolina free keula.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Minusta siinä oli ihan alkuperäinen varsikin vielä ja en itse ollut sitä koskaan irroitellut aikaisemmin. Kyl sen holkin on pakko olla valmistusvikainen, eihän se mitenkään pysty sorvautumaan silleen vinoon ja vielä milliä väljenmäksi. Vaikea kyllä arvailla, että miten sen on käynyt.:think
    Tämä on varmasti ensimmäinen tapaus,jossa holkki olisi väljä tehtaan jäljiltä.Näistä "vituralleen koneistetuista" holkeista olisi varmasti juttua muuallakin.Tapauksesi ei varmasti olisi ainoa edes Suomessa.Joten kyllä siinä joku muu käpy on jossain vaiheessa käynyt.Eli kyllä niitä olisi jo takuun piikkin jossain vaiheessa uusittu,kun E39:t oli vielä nuoria.

    Leave a comment:


  • Maki1
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Miten sait holkin menemään kiinni/pohjaan kun se oli jo varressa kiinni? Eihän mutteria saa vielä kiinni, joten sillä ei voi vetää holkkia paikalleen. Vai oletko tehnyt tuon remontin jo useasti ja holkin kiinnitys on ihan löysä (pilalla)?

    En ole tehnyt useasti eikä ole löysä. Tapana tehdä asiat kerralla kuntoon niin ei tarvitse saman asian kanssa nussia montaa kertaa. (akka poikkeustapaus sen nussimisen suhteen) Holkkia en varteen laittanut pohjaan asti, vaan huulille laitoin holkin kanssa, jonka jäläkeen löin holkin kiinni kynkkään ja sen jälkeen varsi pohjaan asti.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Joku on ryssinyt varsia asennelleesa (jätetty löysälle).Jos oikeat osat laitetaan kunnolla kiinni,niin varmasti ei holkki väljisty.
    Minusta siinä oli ihan alkuperäinen varsikin vielä ja en itse ollut sitä koskaan irroitellut aikaisemmin. Kyl sen holkin on pakko olla valmistusvikainen, eihän se mitenkään pysty sorvautumaan silleen vinoon ja vielä milliä väljenmäksi. Vaikea kyllä arvailla, että miten sen on käynyt.:think

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Jaa... Justiin vaihdoin väljän holkin pois ja uusi tilalle! Olisikohan ollut parempi ilman holkkia.
    Joku on ryssinyt varsia asennelleesa (jätetty löysälle).Jos oikeat osat laitetaan kunnolla kiinni,niin varmasti ei holkki väljisty.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Maki1 View Post
    Sitä et ymmärtänyt, että se uusi varsi oli helpompi laittaa sinne paikalleen holkin kanssa, koska ei joutunut käyttämään iskaritolppaa irti/löysällä. Sen sai sopivasti ujutettua sinne paikalleen holkin kanssa, koska oli enemmän pelivaraa.
    Miten sait holkin menemään kiinni/pohjaan kun se oli jo varressa kiinni? Eihän mutteria saa vielä kiinni, joten sillä ei voi vetää holkkia paikalleen. Vai oletko tehnyt tuon remontin jo useasti ja holkin kiinnitys on ihan löysä (pilalla)?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by zener View Post
    En kans nyt ihan tajua, että miksi se holkki sieltä pitää ottaa pois. Täysin turha homma.
    Niin, ja ei se edes lähde sieltä kovin helpolla:think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    En kans nyt ihan tajua, että miksi se holkki sieltä pitää ottaa pois. Täysin turha homma.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Poistettu..
    Last edited by Tome; 11-01-2014, 12:03.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎