Originally posted by m5bimmeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Reaktiotangon puslien vaihto osa 1
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostJos asfaltissa on poikittain pieni halkeama tai hiekkatiellä ajettaessa pientä epätasaisuutta niin kolisee, ja tuntuu polkimissa niinkuin sen kuuluukin. Mukultiellä ajettaessa pahin kolina. Isoissa montuissa (kaivonkannet jne) ei kuulu mitään ja kolina häipyy kun vauhtia alkaa olla 50-60kmh.i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostMiten kävi?
Testin aikana ravisteltiin ja väänneltiin joka suuntaan vartti, pääsin itsekin painelemaan nostimen nappia nopeaan tahtiin kun inssi oli nivelissä kiinni. Tuomio kuitenkin ei väljää... Iskareista sanoi että hyvät on, hammastangossa ei juurikaan väljää. Pahoitteli että ei löytynyt, mutta ei laskuttanutkaan mitään. Seuraavaksi etsitään 2kg rotulia jostain !Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostNiin kävi että väljää ei löytynyt mistään ja kolisee. Katsastusmies (bemaristi itsekin) sanoi että ei näistä löydä kolinan aiheuttajaa ellei ota tankoa kerrallaan irti jä kädessä kokeile. Itsellään oli läysää juuri reaktiotangon pallossa, mutta selvisi vasta kun tanko oli käsissä. Epäili että mullakin reaktiotangon pallossa se väljä, pieni mutta korostuu ärsyttävänä äänenä.
Testin aikana ravisteltiin ja väänneltiin joka suuntaan vartti, pääsin itsekin painelemaan nostimen nappia nopeaan tahtiin kun inssi oli nivelissä kiinni. Tuomio kuitenkin ei väljää... Iskareista sanoi että hyvät on, hammastangossa ei juurikaan väljää. Pahoitteli että ei löytynyt, mutta ei laskuttanutkaan mitään. Seuraavaksi etsitään 2kg rotulia jostain !
Se olisikin kun olisi aina selvä vian aiheuttaja joka löytyisi helposti, mutta ei, kun ei!! Minäkin kuvittelin, kun sain vaihdettua oikean alatukivarren holkin siihen napaan, että kolina edes vähän vaimenisi, mutta turhaan.. ei mitään.. palkkioksi siitä sain ratin kieroon, enkä jaksanut sitä enää ruveta oikomaan.
Tuosta hammastangosta vielä sen verran, että kun minäkin kävin kesällä katsurilla ravistelemassa katsurin kanssa tuota autoani, niin sanoin hänelle tuosta hammastangosta, että itse olen 100-varma että toi kolkutus on siitä peräisin, noh... katsuri sitä tutki ja ravisteli ja sanoi, että tämähän on yllättävän hyvä, kun näissä malleissa tapaa heilua yleensä huomattavasti enenpi nämä tangot:think Ja ei poka uskonut, että johtuisi siitä.. Mutta kun sen nyt vain minulla kolisee, niin se kolisee.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKyllä Vi..u näiden kanssa
Se olisikin kun olisi aina selvä vian aiheuttaja joka löytyisi helposti, mutta ei, kun ei!! Minäkin kuvittelin, kun sain vaihdettua oikean alatukivarren holkin siihen napaan, että kolina edes vähän vaimenisi, mutta turhaan.. ei mitään.. palkkioksi siitä sain ratin kieroon, enkä jaksanut sitä enää ruveta oikomaan.
Tuosta hammastangosta vielä sen verran, että kun minäkin kävin kesällä katsurilla ravistelemassa katsurin kanssa tuota autoani, niin sanoin hänelle tuosta hammastangosta, että itse olen 100-varma että toi kolkutus on siitä peräisin, noh... katsuri sitä tutki ja ravisteli ja sanoi, että tämähän on yllättävän hyvä, kun näissä malleissa tapaa heilua yleensä huomattavasti enenpi nämä tangot:think Ja ei poka uskonut, että johtuisi siitä.. Mutta kun sen nyt vain minulla kolisee, niin se kolisee.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Törmäsinpä tommoseen videoon tänään. Ei varsinaisesti mitään uutta, mutta aiheeseen liittyen, vaikka E34 onkin kyseessä: http://www.youtube.com/watch?v=4YqmngeSu5Y
Itellä on 150 tkm ajetut alkuperäiset reaktiotangot, mihin vaihdoin 2 v sitten powerflexit. Alkuun tuntui menevän ihan ok, mutta lievä epäilys on, että eivät ole pallot enää täysin kunnossa. Vaihdan keväällä nuo varret ja takapäästä ylemmät varret vielä uusiin, niin sitten onkin koko alusta käyty läpi. Ei kolise, mutta seilaa tuulessa.Last edited by Bomb5; 04-01-2014, 23:21.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by asoh View PostVaihtaa aina kerralla koko reaktiotangon puslan ja pallon kanssa niin ei tarvii sitä paikkaa enään arvailla ja säästyy puslan ja pallon irroitukselta. Enemmän rahaa menee mut vähemmän vaivaa ja päänsärkyä.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostMinä väitän että vaivaa on enemmän koko tangon vaihtamisessa. Puslan saa vaihdettua paikallaan koskematta toiseen (iskarin) päähän laisinkaan.
Kyllä se on sen 100x nopeampi ja mukavampi vaihtaa koko keppi. Vitutuksen vähentyminen kattaa korkeamman hinnanF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostMinä väitän että vaivaa on enemmän koko tangon vaihtamisessa. Puslan saa vaihdettua paikallaan koskematta toiseen (iskarin) päähän laisinkaan.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostMutta et ole kokeillutkaan
Kyllä se on sen 100x nopeampi ja mukavampi vaihtaa koko keppi. Vitutuksen vähentyminen kattaa korkeamman hinnan
Juurikin näin! On todella vittumaista yrittää siellä auton alla nyhrätä sitä vanhaa puslaa irti. Toisaalta helppo pistää uusi paikalleen jos käyttää power flexin puslia. Mutta on koko tangonkin vaihdossa omat ongelmat. Itsellä ainakin aiheutti suurta vitutusta se, kun toisella puolella iskaritolpassa oleva alapallon soviteholkki jäi paikalleen eikä tullut reaktiotangon mukana. Tämä taas aiheutti sen että joutui käyttämään iskaritolpan kynkkää irti kun ei muuten mahtunut irtoamaan/menemään uusi paikalleen. Mutta ennemmin tuokin työ kuin porailla ja sahailla sitä kumia irti.Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostJItsellä ainakin aiheutti suurta vitutusta se, kun toisella puolella iskaritolpassa oleva alapallon soviteholkki jäi paikalleen eikä tullut reaktiotangon mukana.
Comment
-
Comment