Announcement

Collapse
No announcement yet.

540i -99 Sammui eikä käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #46
    Onko täällä tilanne edistynyt?

    Comment

    • fooorumi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2010
      • 35
      • 03

      #47
      Originally posted by ihu412 View Post
      Onko täällä tilanne edistynyt?
      Nyt ei ole auto edennyt, lähin työreissulle japaniin ja tuun takas kolmen viikon päästä. Tilanne on se, että auto on seisonnassa autosalvan pihalla ja on varattu aika EWS-boksin vaihtoon. Tämä oli muistaakseni helmikuun ekalla viikolla. Harmi kun vaihdoin auton nimenomaan siksi etten kerkeä korjailla jatkuvasti vikoja ja tämän yksilön kanssa ainakin ei mitään muuta oo kerenny tekemään kun pajalla purkaa autoa...

      Edelliseen viestiisi viitaten tuo kampuran antura on mielestäni pois suljettu kun ei edes yritä pyörittää konetta. DME:n releitä en ole testannut, jos tuon EWS-boksin vaihdon jälkeen vielä temppuilee niin täytyy varmaan seuraavaksi noi releet tsekata + toinen avain + korjata plussakaapeli. Oisko näitten jälkeen sitten eri kampuran anturilla testi, ihan varmuuden vuoksi.

      Autossa on muuten asennettu purkki, joka lataa akkua kun kytkettynä tolppaan 230VAC. Tästä oli sulake palanut ja kun testasin niin purkkikin paskana. Tuli vain mieleen kun lueskelin topicia apuvirran antamisesta ja mahdollisista ongelmista. Liekö edes mahdollista, että olisi päässyt ruuttaamaan siniaaltoa akulle. Lisäksi apuvirran antamiseen tarkoitetun navan kotelo oli paskana aiheuttaen sen että kontakti on lähes kiinni sylinterikannessa. Tilasin uuden kopan siihen ja olisi varmasti syytä tehdä muidenkin jos on rikkoutunut, ei ollut edes kallis n.13 euroa. Onko muilla kokemuksia apuvirran antamisen aiheuttamista tuhoista? Kiinnostaisi tietää - vain faktaa, ei mutua... - mitä osia hajonnut ja miten ilmennyt?
      Last edited by fooorumi; 26-01-2014, 13:55.
      wetracingcrew

      Comment

      • ihu412
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Tampere/Rovaniemi

        #48
        Ite kyllä kans sulkisin pois tuon kampuran anturin tässä vaiheessa. Ite alkaisin ensin tutkimaan noita akku kaapeleita ja muita johdotuksia. Mitä lie polttanut/ sulattanut.
        Noiden jälkeen alkaisin pohtimaan tuota ajoneston mahdollisuutta.

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #49
          Akkukaapeli ensin varsinkin jos siinä on paukku. Sen jälkeen sitten vasta muita asioita ihmetteleen.

          Comment

          • fooorumi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2010
            • 35
            • 03

            #50
            Eikös sen paukun ajatus ole nimenomaan katkaista kaapeli kolaritilanteessa tjsp? Käsitin että tämä olisi ikään kuin sulake --> joko ehjä tai katki. Konepellin pistokkeelle on yhteys joten ajattelin tämän poissulkevan paukkuvaurioin...?

            Lähinnä työreissun ja pitkän EWS-boksin toimitusajan vuoksi otin sen uusimisen tähän väliin. Onpahan sitten poissuljettu ja tämä oli sekä oma että merkkiliikkeen paras arvaus. Täytyy kattoa noita muita sitten kun joudan taas itse autoa tutkimaan

            En kyllä jaksa uskoa että tuo kaapeli aiheuttaisi ko. ongelmaa, sillä ei edes relettä naksuta. Jännitettä piisaa kyllä eteen asti ja ohjausboksin vaatiman virtamäärän varmasti kuljettaa huomattavasti pienempikin kaapeli. Vian ollessa päällähän mm. ecu täysin mykkä.

            Kysymys paukusta: Pitäisikö se olla jotain kautta helposti tarkistettavissa? Onko se takakontin vai takapenkin puolella? Omassani ainakin plussakaapeli sukeltaa miltei samantien verhoilun alle, joten ilman sisustuksen purkamista ei sitä edes voi tarkistaa, luulisin
            Last edited by fooorumi; 27-01-2014, 01:52.
            wetracingcrew

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #51
              Kaapelipaukku on suoraan +akkukengässä. Räjähtäessään työntää toisen kaapelin ulos. Tuosta ja sen korjauksesta löytyy youtubestakin hyviä videoita.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • fooorumi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 35
                • 03

                #52
                Originally posted by Clavurion View Post
                Kaapelipaukku on suoraan +akkukengässä. Räjähtäessään työntää toisen kaapelin ulos. Tuosta ja sen korjauksesta löytyy youtubestakin hyviä videoita.
                No niin tässäpä onkin näköjään hyvä video aiheesta:


                hakusana siis battery positive cable detonator tjsp

                Tsekkasin kuvat omasta kaapelikengästä ja kyllähän siinä näkyy tommonen olevan. Tosin multa puuttuu se koko muovinen ulkokuori ja se kolmas pieni johto joka ilmeisesti menee sille räjäyttimelle?? Kuitenkin liitos näyttää olevan ehjä. Liekö tuo kertakäyttöinen eli pitääkö uusia kolarin jälkeen? Työmaalla koneella niin en päässyt äänen kanssa kattoon videoita josko siinä mainittiin....
                wetracingcrew

                Comment

                • turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 826
                  • Helsinki

                  #53
                  Originally posted by fooorumi View Post
                  Mten reagoi tämän episodin jälkeen kun koitti startata?
                  Täysin normaalisti kun akussa oli taas virtaa. Airbag taisi luonnollisesti tarvita kuitata mutta muuten ihan kun ei olisi virta loppunutkaan...
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                  Comment

                  • fooorumi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2010
                    • 35
                    • 03

                    #54
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kaapelipaukku on suoraan +akkukengässä. Räjähtäessään työntää toisen kaapelin ulos. Tuosta ja sen korjauksesta löytyy youtubestakin hyviä videoita.
                    Tulipa Egaystä tilattua tommonen ehjä paukku ja kaapelin pätkä, saapahan sen kärsineen narunkin sitten karsittua pois potentiaalisten syyllisten listalta.

                    Auto olis kuulema valmis ja laskua uuden EWS-yksikön ja asennuksen kanssa saivat tehtyä 290 euroa, mielestäni asiallinen hinta merkkiliikkeltä jos boksi oli jo toista sataa.

                    Alkaa olee kolme viikkoa putkeen 12 tunnin päiviä (lauantain mukaanlukien) japanialaisten kanssa takana, pää alkaa olee sekasin jo ilman nautintoaineitakin. Mutta varmuuden vuoksi huomenna lento Okinawan aurinkoon ja lomaviikko rantsubaarissa hajotkaa pakkaseen x)
                    wetracingcrew

                    Comment

                    • fooorumi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 35
                      • 03

                      #55
                      Nyt alkaa huumori loppua auton kanssa. Tulin tänään työreissulta japanista jolla olen ollut aika pitkälti tammikuusta asti. Osakasko on ollut pois koko työreissun ajan. Keskiviikkona ilmoitin netin kautta osakaskon uudelleen aktiiviseksi nyt tulevasta lauantaista 12.4 alkaen. SAIN TÄNÄÄN SEURAAVANLAISEN VIESTIN AUTOSALVALTA!!!

                      Hei

                      Nyt on käynyt niin että Autoonne on murtauduttu viime yönä. Poliisit ovat tulossa tänään tarkistamaan auton.
                      autosta viety ainakin etupenkit, ajovalo umpiot ja etuoven lukko särjetty


                      Nyt on aika vaikea sanoin kuvailla fiiliksiä... auto on vihdoin saatu kuntoon (vaihdettu EWS jne, tilattu uusi akkukaapeli jne...)
                      Last edited by fooorumi; 11-04-2014, 21:48.
                      wetracingcrew

                      Comment

                      • fooorumi
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2010
                        • 35
                        • 03

                        #56
                        Joo nyt ei todellakaan enää huumori riitä, tämä myydään nyt pilkkahinnalla ja sijoitetaan rahat uuteen harrastukseen - veneilyyn. Tämä oli tasan viimeinen bemari mikä tulee tähän taloon.



                        Huom. auton tilannehan on nyt se että autosalpa vaihtoi autoon EWS-boksin ja heidän suorittaman koeajon ja testin mukaan toimii nyt.

                        JA PITÄKÄÄ SILMÄLLÄ JOS MYYNTIIN TÄNNE FOORUMILLE ILMESTYY MUSTIA NAHKAPENKKEJÄ TAI UMPIOITA !!
                        wetracingcrew

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          #57
                          Originally posted by fooorumi View Post

                          JA PITÄKÄÄ SILMÄLLÄ JOS MYYNTIIN TÄNNE FOORUMILLE ILMESTYY MUSTIA NAHKAPENKKEJÄ TAI UMPIOITA !!
                          Umpioitahan tuolla myyntipuolella pyörii jatkuvasti... Oliko millaiset tuuningit vai alkuperäiset... xenonit?

                          Comment

                          • fooorumi
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2010
                            • 35
                            • 03

                            #58
                            Originally posted by jakeluvesimies View Post
                            Umpioitahan tuolla myyntipuolella pyörii jatkuvasti... Oliko millaiset tuuningit vai alkuperäiset... xenonit?
                            en osaa sanoa onko alkuperäiset, olisko ne pitkät ollut xenonit
                            wetracingcrew

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎