Announcement

Collapse
No announcement yet.

jarrulevyt menee vaihtoon 10tkm välein, normaaliako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #31
    Tsekatkaa myös että renkaat on tasapainossa ja suorat. Jos renkaaseen on kulunut läntti lukkojarrutuksesta yms. se alkaa jarruttamaan epätasaisesti ja tämä kuluttaa levyä epätasaisesti pahentaen tilannetta.

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      #32
      Originally posted by naukkis View Post
      Tsekatkaa myös että renkaat on tasapainossa ja suorat. Jos renkaaseen on kulunut läntti lukkojarrutuksesta yms. se alkaa jarruttamaan epätasaisesti ja tämä kuluttaa levyä epätasaisesti pahentaen tilannetta.
      Aika vähän näissä nykyautoissa taitaa lukojarrutuksia tapahtua, vai mitä?
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • N.u.t
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 202
        • Seinäjoki

        #33
        Originally posted by Janne S View Post
        Aika vähän näissä nykyautoissa taitaa lukojarrutuksia tapahtua, vai mitä?
        Bemaristeilla varmaan useinkin, absin merkkivalo vain töllöttää taulussa

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #34
          Kannattaa niitä jarrumäntiä herkistellä ihan suosiolla myös, tuntuvat jumittavan helposti "kuivuessaan". Motonetin levyjä ja paloja olen useassa autossa käyttänyt ja ratakäytössäkin kestäneet mainiosti ilman kieroutumisia tms. ongelmia.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8274
            • Järvikylä (Nakkila)

            #35
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Kannattaa niitä jarrumäntiä herkistellä ihan suosiolla myös, tuntuvat jumittavan helposti "kuivuessaan". Motonetin levyjä ja paloja olen useassa autossa käyttänyt ja ratakäytössäkin kestäneet mainiosti ilman kieroutumisia tms. ongelmia.
            Itte olen tilannut jopa Ebayn halvimpia jarruosia tyyliin 115€ kaikki levyt ja palat + käsijarrun kengät, eikä niidenkään kanssa ole ollut mitään ongelmaa... Ok viimeisimmän setin mukana tulleet palat vinkuu satunnaisesti. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • pallonivel
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 65
              • Southern lappi

              #36
              Onkohan nuo Bandelin jarrusetit kuinka laadukkaita/laaduttomia, kun juurikin reilun satasen ois levysetiti koko autoon?
              Toukkaan tarviis uusia kokonaan ja autolla ajetaan max 20tkm vuosi.
              Tosin väärän korimallin topicissa kysäsen
              Last edited by pallonivel; 05-07-2014, 20:32.
              E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
              ex E39 525i
              ex E46 323 sedan
              ex E36 325 coupe

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by Janne S View Post
                Aika vähän näissä nykyautoissa taitaa lukojarrutuksia tapahtua, vai mitä?
                Bemareilla saattaa joku ajaa joskus urheilullisestikin ja vaikka spinnatessa saatta flat-spotata renkaansa

                Mutta halvat aluvanteet ja matalaprofiilirenkaat on monesti kaukana suorista ja pyöreistä ja jos sattuu huono yksilö kohdalle voi jarruravistusta tulla reilustikin.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14526
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Itte olen tilannut jopa Ebayn halvimpia jarruosia tyyliin 115€ kaikki levyt ja palat + käsijarrun kengät, eikä niidenkään kanssa ole ollut mitään ongelmaa... Ok viimeisimmän setin mukana tulleet palat vinkuu satunnaisesti. :think
                  Palat on kyllä yleensä ainoa huono asia noissa halvoissa seteissä. Pölyyttää ja vinkuu.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Fokke
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 50
                    • Turku

                    #39
                    Meillä ainakin töissä mitataan heittokellolla levyä pyörittämällä onko heittoa. Jos on, mitataan vielä navasta ennen kuin vaihdetaan levyjä. Pari kieroa napaakin on ainakin mazdoissa tullut vastaan :think Jos levyn ja navan väliin on jäänyt paskaa ja on alkanut täristää, se ei enää puhdistuksella poistu vaan levyt on uusittava.
                    Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!

                    Käyttis: Lexus is200
                    Prokkis: e32 750iL

                    Comment

                    • Hiekkis
                      Newbiemmer
                      • Jun 2013
                      • 17
                      • Siilinjärvi

                      #40
                      Huomasin etujarruja herkistellessäni että toisen puolen etujarrusatulan alempi liukupultti tuntuu olen yhtä puuta holkin kanssa joka pitäisi ilmeisesti jäädä sinne satulan sisään. Ei tunnu se holkki lähtevän siitä liukupultista irti millään vaikka sen pitäisi käsittääkseni olla ihan irrallinen.

                      Voikohan tuosta olla jotain haittaa tai vaikuttaa jarrutärinöihin?
                      Periaatteessa vaikka se pultti ja holkki olisikin erillisiä niin silloin kun se pultti vedetään kiinni ne ovat joka tapauksessa "yhtä puuta" eli liekkö tuolla mitään vaikutusta. Sen pultin ja holkin pintaa pitkinhän se jarrusatula sitten liukuu kumien varassa ja tuntuu liikkuvan ihan hyvin.

                      Tuota jumissa olevaa holkkia ei nimittäin saa ostettua erikseen vaan se tulee jarrusatulan mukana.

                      Comment

                      • mr81
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 300
                        • PK-seutu

                        #41
                        Kyl niitä on myynnissä repair kittinä. Esim osa 4.
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=34&fg=05 valitse tuolta realoemista vaan autosi eka oikein.
                        E65 730d '08 Monaco blue
                        Ex: E60 523iA '08

                        Comment

                        • Hiekkis
                          Newbiemmer
                          • Jun 2013
                          • 17
                          • Siilinjärvi

                          #42
                          Mielestäni noissa alkuperäisissä repair kiteissä tulee vain ne kumit eikä niitä ohjuripultteja/holkkeja. Ohjuripultti jota tarkoitan on tuossa kuvassa numero 7 ja siinä jumissa oleva metallinen holkki löytyy jarrusatulan sisältä (ei näy kuvassa).

                          Ebaystä näkyy saavan tarvikkeena sellaisen repair kitin jossa tulee myös nuo ohjuripultit ja siinä tuo alempi pultti on yhtenäinen eli erillistä holkkia ei ole http://www.ebay.de/itm/Fuhrungsbolze...item1c3c04df24.

                          Vastaa siis tilannetta joka minulla on kun se holkki on jumissa tuossa ohjuripultissa.

                          Comment

                          • Hjördis
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 174
                            • Kirkkonummi

                            #43
                            Originally posted by Hiekkis View Post
                            Ohjuripultti jota tarkoitan on tuossa kuvassa numero 7 ja siinä jumissa oleva metallinen holkki löytyy jarrusatulan sisältä (ei näy kuvassa).

                            Ebaystä näkyy saavan tarvikkeena sellaisen repair kitin jossa tulee myös nuo ohjuripultit ja siinä tuo alempi pultti on yhtenäinen eli erillistä holkkia ei ole http://www.ebay.de/itm/Fuhrungsbolze...item1c3c04df24.

                            Vastaa siis tilannetta joka minulla on kun se holkki on jumissa tuossa ohjuripultissa.
                            Tarkoitatko holkilla näissä kuvissa näkyvää alkuperäistä kaksoisrakenteella tehtyä ohjuripulttia? Joissakin malleissa näitä löytyy yksi tai kaksi per satula eikä pultin osat pysty ehjänä irrottamaan toisistaan. Kaikki osat näihin satuloihin saa kyllä alkuperäisinä varaosina joko BMW tiskiltä tai puolet halvemmalla valmistajan ATEn myyminä.

                            Comment

                            • Hiekkis
                              Newbiemmer
                              • Jun 2013
                              • 17
                              • Siilinjärvi

                              #44
                              Tarkoitan juurikin tuollaista kuvassa näkyvää kaksoisrakenteella olevaa pulttia.
                              Sellaiset löytyy omasta E60 530D 2003 autosta.
                              Erikoista että tuo Realoem kuva (osa nro 7) on aivan erinäköinen eikä siinä ole tuollaista kaksoisrakennetta.

                              Tuon yhden kuvan perusteella tuollainen kaksoisrakenteella oleva pultti löytyy jostain 650i mallista. Onkohan minulla jonkun 6-sarjan jarrusatulat vai miksi multa löytyy tuollainen pultti E60:sta..

                              Soitin myös BMW laakkoselle ja kyselin tuota pulttia niin sanoivat että siinä ei ole tuollaista kaksoisrakennetta vaan se on realoem kuvan mukainen. Epäilivät puhelimessa että kaksoisrakenteen toinen osa olisi tullut sieltä jarrusatulan sisältä.

                              No joka tapauksessa ilmeisesti tuon kuuluukin olla noin.

                              Comment

                              • Hjördis
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 174
                                • Kirkkonummi

                                #45
                                Originally posted by Hiekkis View Post
                                Tuon yhden kuvan perusteella tuollainen kaksoisrakenteella oleva pultti löytyy jostain 650i mallista. Onkohan minulla jonkun 6-sarjan jarrusatulat vai miksi multa löytyy tuollainen pultti E60:sta..
                                Nuo pultit ensimmäisissä kuvissa tuossa linkkaamallani sivulla on juurikin sun auton ikäisestä 530d:stä. Omassa E61 535d vm. 2005 etujarrusatuloissa molemmat alkuperäiset pultit ovat noita kaksoisrankenteisia ja yhtä pitkiä.

                                Originally posted by Hiekkis View Post
                                Soitin myös BMW laakkoselle ja kyselin tuota pulttia niin sanoivat että siinä ei ole tuollaista kaksoisrakennetta vaan se on realoem kuvan mukainen. Epäilivät puhelimessa että kaksoisrakenteen toinen osa olisi tullut sieltä jarrusatulan sisältä.
                                Voi olla että kaksoisrakenne ei enää käytetä. Yllä olevasta toisesta lauseesta vaikuttaa kuitenkin siltä että merkkiliikkeessä ollaan taas kerran pihalla perusasioista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎