Tsekatkaa myös että renkaat on tasapainossa ja suorat. Jos renkaaseen on kulunut läntti lukkojarrutuksesta yms. se alkaa jarruttamaan epätasaisesti ja tämä kuluttaa levyä epätasaisesti pahentaen tilannetta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jarrulevyt menee vaihtoon 10tkm välein, normaaliako?
Collapse
X
-
Originally posted by naukkis View PostTsekatkaa myös että renkaat on tasapainossa ja suorat. Jos renkaaseen on kulunut läntti lukkojarrutuksesta yms. se alkaa jarruttamaan epätasaisesti ja tämä kuluttaa levyä epätasaisesti pahentaen tilannetta.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKannattaa niitä jarrumäntiä herkistellä ihan suosiolla myös, tuntuvat jumittavan helposti "kuivuessaan". Motonetin levyjä ja paloja olen useassa autossa käyttänyt ja ratakäytössäkin kestäneet mainiosti ilman kieroutumisia tms. ongelmia.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Onkohan nuo Bandelin jarrusetit kuinka laadukkaita/laaduttomia, kun juurikin reilun satasen ois levysetiti koko autoon?
Toukkaan tarviis uusia kokonaan ja autolla ajetaan max 20tkm vuosi.
Tosin väärän korimallin topicissa kysäsenLast edited by pallonivel; 05-07-2014, 20:32.E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
ex E39 525i
ex E46 323 sedan
ex E36 325 coupe
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostAika vähän näissä nykyautoissa taitaa lukojarrutuksia tapahtua, vai mitä?
Mutta halvat aluvanteet ja matalaprofiilirenkaat on monesti kaukana suorista ja pyöreistä ja jos sattuu huono yksilö kohdalle voi jarruravistusta tulla reilustikin.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostItte olen tilannut jopa Ebayn halvimpia jarruosia tyyliin 115€ kaikki levyt ja palat + käsijarrun kengät, eikä niidenkään kanssa ole ollut mitään ongelmaa... Ok viimeisimmän setin mukana tulleet palat vinkuu satunnaisesti. :think
Comment
-
-
Meillä ainakin töissä mitataan heittokellolla levyä pyörittämällä onko heittoa. Jos on, mitataan vielä navasta ennen kuin vaihdetaan levyjä. Pari kieroa napaakin on ainakin mazdoissa tullut vastaan :think Jos levyn ja navan väliin on jäänyt paskaa ja on alkanut täristää, se ei enää puhdistuksella poistu vaan levyt on uusittava.Money can't buy happiness. But with money, you can buy marshmallows, which is kind of the same thing!
Käyttis: Lexus is200
Prokkis: e32 750iL
Comment
-
-
Huomasin etujarruja herkistellessäni että toisen puolen etujarrusatulan alempi liukupultti tuntuu olen yhtä puuta holkin kanssa joka pitäisi ilmeisesti jäädä sinne satulan sisään. Ei tunnu se holkki lähtevän siitä liukupultista irti millään vaikka sen pitäisi käsittääkseni olla ihan irrallinen.
Voikohan tuosta olla jotain haittaa tai vaikuttaa jarrutärinöihin?
Periaatteessa vaikka se pultti ja holkki olisikin erillisiä niin silloin kun se pultti vedetään kiinni ne ovat joka tapauksessa "yhtä puuta" eli liekkö tuolla mitään vaikutusta. Sen pultin ja holkin pintaa pitkinhän se jarrusatula sitten liukuu kumien varassa ja tuntuu liikkuvan ihan hyvin.
Tuota jumissa olevaa holkkia ei nimittäin saa ostettua erikseen vaan se tulee jarrusatulan mukana.
Comment
-
-
Kyl niitä on myynnissä repair kittinä. Esim osa 4.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=34&fg=05 valitse tuolta realoemista vaan autosi eka oikein.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Mielestäni noissa alkuperäisissä repair kiteissä tulee vain ne kumit eikä niitä ohjuripultteja/holkkeja. Ohjuripultti jota tarkoitan on tuossa kuvassa numero 7 ja siinä jumissa oleva metallinen holkki löytyy jarrusatulan sisältä (ei näy kuvassa).
Ebaystä näkyy saavan tarvikkeena sellaisen repair kitin jossa tulee myös nuo ohjuripultit ja siinä tuo alempi pultti on yhtenäinen eli erillistä holkkia ei ole http://www.ebay.de/itm/Fuhrungsbolze...item1c3c04df24.
Vastaa siis tilannetta joka minulla on kun se holkki on jumissa tuossa ohjuripultissa.
Comment
-
-
Originally posted by Hiekkis View PostOhjuripultti jota tarkoitan on tuossa kuvassa numero 7 ja siinä jumissa oleva metallinen holkki löytyy jarrusatulan sisältä (ei näy kuvassa).
Ebaystä näkyy saavan tarvikkeena sellaisen repair kitin jossa tulee myös nuo ohjuripultit ja siinä tuo alempi pultti on yhtenäinen eli erillistä holkkia ei ole http://www.ebay.de/itm/Fuhrungsbolze...item1c3c04df24.
Vastaa siis tilannetta joka minulla on kun se holkki on jumissa tuossa ohjuripultissa.
Comment
-
-
Tarkoitan juurikin tuollaista kuvassa näkyvää kaksoisrakenteella olevaa pulttia.
Sellaiset löytyy omasta E60 530D 2003 autosta.
Erikoista että tuo Realoem kuva (osa nro 7) on aivan erinäköinen eikä siinä ole tuollaista kaksoisrakennetta.
Tuon yhden kuvan perusteella tuollainen kaksoisrakenteella oleva pultti löytyy jostain 650i mallista. Onkohan minulla jonkun 6-sarjan jarrusatulat vai miksi multa löytyy tuollainen pultti E60:sta..
Soitin myös BMW laakkoselle ja kyselin tuota pulttia niin sanoivat että siinä ei ole tuollaista kaksoisrakennetta vaan se on realoem kuvan mukainen. Epäilivät puhelimessa että kaksoisrakenteen toinen osa olisi tullut sieltä jarrusatulan sisältä.
No joka tapauksessa ilmeisesti tuon kuuluukin olla noin.
Comment
-
-
Originally posted by Hiekkis View PostTuon yhden kuvan perusteella tuollainen kaksoisrakenteella oleva pultti löytyy jostain 650i mallista. Onkohan minulla jonkun 6-sarjan jarrusatulat vai miksi multa löytyy tuollainen pultti E60:sta..
Originally posted by Hiekkis View PostSoitin myös BMW laakkoselle ja kyselin tuota pulttia niin sanoivat että siinä ei ole tuollaista kaksoisrakennetta vaan se on realoem kuvan mukainen. Epäilivät puhelimessa että kaksoisrakenteen toinen osa olisi tullut sieltä jarrusatulan sisältä.
Comment
-
Comment