Announcement

Collapse
No announcement yet.

jarrulevyt menee vaihtoon 10tkm välein, normaaliako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heifetz
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 429
    • Finland

    #91
    Kiitos selvennyksestä. Onko puslien vaihto isokin operaatio?
    Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
    Ex. E81 118d LCI Bluewater

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10096
      • KVLA

      #92
      Jos kumipuslat on jo pehmenneet,niin ei ne palloniveletkään enää uudenveroisia ole.Itse vaihtaisin samalla koko tukivarren/reaktiotangon.Tai jopa kaikki neljä "vipua" samalla kerralla.Eikä sitten mitään "harakiri-laatua".

      Comment

      • heifetz
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 429
        • Finland

        #93
        Selvä homma. Ei kai puslien takia levyt kuitenkaan kieroon mene?
        Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
        Ex. E81 118d LCI Bluewater

        Comment

        • Pola
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 64
          • Hamina

          #94
          Mulla on edessä kaikki kumit ja tangot uutta ja taas vatkaa jarrutuksissa, että tuskin ainakaan niistä johtuu.
          E60 530 xdA -06

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            #95
            Originally posted by Pola View Post
            Mulla on edessä kaikki kumit ja tangot uutta ja taas vatkaa jarrutuksissa, että tuskin ainakaan niistä johtuu.
            Onko etunavat (-laakerit) kunnossa? Tsekkaa heittokellolla levyjen ja napojen suoruus. Ja onhan navan ja jarrulevyn sekä navan ja vanteen kosketuspinnat metallipuhtaat?
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • Pola
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 64
              • Hamina

              #96
              Voi olla et alkaa selviimään. Kaverin kanssa tota tänään niivitettin, niin löytyi oikeelta raidetangonpäästä väljää.
              E60 530 xdA -06

              Comment

              • Asp68
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 11
                • Leppävesi

                #97
                Mulla täristää jarruttaessa ja syyksi paljastui kiero pyörännapa. Heittoa 0,2mm pyörännavalla ja jarrulevyllä heittoa 0,4mm.

                Jossain on väljääkin kun rattiin ravistaa niin penteleesti ja tuo väljyys pitää etsiä pois.

                Kun ostan uuden laakerin ja navan niin oikeneeko kiero jarrulevy uudessa navassa vai kierouttaako se tuon uuden navankin, mitäpä olette mieltä?
                ---------------------------------------------------
                BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3

                Comment

                • Asp68
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 11
                  • Leppävesi

                  #98
                  Testasin "kieron" jarrulevyn toisella puolella jossa on täysin suora napa ja eihän siinä levyssä ollut heittoa kuin 0,08mm. Eli en aio ostaa uutta levyä vaan pelkän navan.

                  Tuon verran varmaan kärsii heittoa ollakin kunhan väljät on saatu muualta pois.
                  ---------------------------------------------------
                  BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3

                  Comment

                  • kaikkonen___
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2010
                    • 101
                    • las woikas

                    #99
                    Originally posted by Asp68 View Post
                    Testasin "kieron" jarrulevyn toisella puolella jossa on täysin suora napa ja eihän siinä levyssä ollut heittoa kuin 0,08mm. Eli en aio ostaa uutta levyä vaan pelkän navan.

                    Tuon verran varmaan kärsii heittoa ollakin kunhan väljät on saatu muualta pois.
                    mulla tärisi kans e61 jarruttaessa, 0,03 ja 0,07mm löyty vippiä levyistä ja ongelmat poistu kun oikasin levyt. aika pienestä tuntuu olevan kiinni...
                    nii ja mullakin oli aiemmin uusittu tukivarret ja raidetangon molemmat päät ja liukutapit putsattu.

                    Comment

                    • PP hutsu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 77
                      • Raahe

                      Mulla oli äksässä 0.25mm heitto navassa ja se kertaantu 0,5mm levyn ulkolaidalle. Levyä vaihtamalla jarrutärinät katos aina muutamaksi tuhanneksi. kolmisen tuhattakilsa sitten otin navan irti ja käytin kyläsepälläsorvissa. Uusi laakeri pesään ja napa perään. Ilmeisesti ei ollut keskitys mennyt sorvissa aivan nappiin kun napaan jäi vielä n. 0,04mm heitto joka kertaantui levyllä vajaaseen kymmenesosamilliin. No. Vanhalla levyllä kasaan ja vieläkin täristi lähes vanhaan malliin. Kaupasta uusi levy ja täysin tärinätön auto kuten aina ennenkin levyä vaihtamalla on tullut. Nyt 3000km ajeltu ja ratista havaittavissa aivan hienoinen tärinä. Muttei vielä häiritsevä. Tässä sitä Jännällä seuraillaan miten tilanne kehittyy

                      Comment

                      • PP hutsu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 77
                        • Raahe

                        Ja tosiaan. Vanhalla ja uudella levyllä heittokelloon n täsmälleen samat tulokset. En tiedä voiko levyyn tulla paksuusero kun kierolla tuli kuitenkin jonkin aikaa ajeltua. Joka sitten aiheeuttaisi tämän. Itselle vielä mysteeri....vielä...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎