Originally posted by mattotter
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N52 Disa venttiilistä
Collapse
X
-
Last edited by juha77; 04-04-2018, 20:33.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
-
-
Originally posted by Samii- View PostTarvis ostaa tuo isompi disa mutta autodocilta löytyy mutta väittää että ei sovi n53 moottorii vaikka on sama enari kuin bemariosat enari. Uskaltaako tuon tilaa autodocilta vai tilaanko bemariosasta?
https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...pivuus-oe.html
Sitten sen perusteella voit katsoa mitä tarvikkeita on tarjolla https://aftermarket.7zap.com/en/pc/F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kappas vaan, ylempi Disa rikki minunkin autossani, läppä heiluu miten sattuu ja akseli oli jo irronnut niin että ei enää ollut siinä ulomman osan reiässä vaan painunut sisälle.Kysymys kuuluukin onko näissä kuinka yleistä tuon moottoriosan rikkoutuminen eli onko läpän korjaussarja järkevä vaihtoehto?Potilas on E60 525Xia 9/06 ja ajokilometrit 212tkm.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Onko joku harrastanut noita Disa venttiilien läppienkorjauksia? Ainakin tässä vaiheessa vaikuttaa halvemmalta ratkaisulta.
Noita korjaussarjoja näyttää ainakin olevan tarjolla. :think
Antaako auto jotain oireita muuten kuin että alapään vedot hukassa?Last edited by MinDBeaT; 19-07-2018, 10:19.BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Comment
-
-
Originally posted by MinDBeaT View PostOnko joku harrastanut noita Disa venttiilien läppienkorjauksia? Ainakin tässä vaiheessa vaikuttaa halvemmalta ratkaisulta.
Noita korjaussarjoja näyttää ainakin olevan tarjolla. :think
Antaako auto jotain oireita muuten kuin että alapään vedot hukassa?
Ebaystä saa tarvike disa valvea halvalla. Ostin kokeiluun ja entinen orkkis olikin kunnossa.
En tiedä meneekö tämä n52 mutta n53 ainakin meni.
Hain tällä varaosanumerolla ja ebay haulla bmw 11617579114Last edited by Samii-; 20-07-2018, 21:53.
Comment
-
-
Eilen sain vihdoin purettua tuon auki tarkistaakseni sen tilanteen. Disa oli irrottaessa auki ja pintapuolisesti hyvässä kunnossa. Irtaallaan läppä oli jäykkä, mutta kun laitoin töpselit kiinni ja virrat päälle niin läppä liikkui noin 3 senttiä ja oli tämän jälkeen vapaasti heiluteltavissa siltä matkalta mitä se liikkui. Eikö tämä tarkoita että se on vaihtokunnossa? En siis ainakaan irtaallaan saanut sitä missään vaiheessa laitettua kiinni asti.BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Comment
-
-
Purkasin omastani ja laitoin Mtt-Tradingin korjaussarjan.Läppä siis kuuluu olla kiinni auton ollessa sammuksissa?Näin ainakin sen asensin..En tiedä toimiiko oikein mutta alavääntö ilmestyi takaisin eikä vaihdot enää nykäise kuten aiemmin teki.Samalla toki vaihdoin vanoksien solenoidit ja putsasin niiden filtterit joten en voi olla varma mikä vaikutti eniten asiaan..Last edited by creative 22; 04-08-2018, 22:20.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Terve,
Yritin katsella tuota disaa, että miten sen saa sieltä otettua pois.
En hirveämmin koneista tiedä, mutta hiukan aikaa ynnäiltyäni ilmeisesti kuvassa oleva osa disan edestä pitäisi irroittaa ennenkuin disan saa otettua pois paikaltaa? Imusarjan kyljessä oleva kiristyslenkki on kumminkin hiton hankalassa paikassa, että löystäminen tuntui aika haastavalta.
Comment
-
-
Originally posted by jnafta View PostTerve,
Yritin katsella tuota disaa, että miten sen saa sieltä otettua pois.
En hirveämmin koneista tiedä, mutta hiukan aikaa ynnäiltyäni ilmeisesti kuvassa oleva osa disan edestä pitäisi irroittaa ennenkuin disan saa otettua pois paikaltaa? Imusarjan kyljessä oleva kiristyslenkki on kumminkin hiton hankalassa paikassa, että löystäminen tuntui aika haastavalta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Lainataan tätä topikkia, vaikka kyseessä onkin N53 koneen disa. Elikkä autona E60 -07 N53B30 koneella. Oireina on hieman humppaava ja täristävä tyhjäkäynti etenkin kylmällä koneella ja vedon puute alakierroksilla. Vikakoodeja antaa seuraavista.
-2AAC - Variable Intake System 2 - Self Diagnosed.
-2AA9 - Variable intake system, servomotor 2: activation
Googlettelemalla löytyi muutama topic jossa puhuttiin, että kyseessä olis se imusarjan alla oleva disa. Onko jollain varmaa tietoa, että on se alla oleva, etten rupea turhaan purkamaan imusarjaa irti :thinkE60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
-
Itse itselleni vastaten, kyllä tuo system 2 on se sisempi. Tänään purin tuon ulomman disan tarkistusmielessä irti ja sieltähän löytykin ikävä yllätys... Läppä lähtenyt irti ja on nyt jossain koneen sisässä... Jos joku osa olis päässyt sylinterin sisään, niin varmaan olis jo tuhoa tullut? Kannattaako vielä kuitenkin tarkistaa tulpanreijistä tarkistuskameralla ettei ole mitään päätyny sinne asti?E60 LCI 530xi -07
Ex:
E36 325 -91
E36 318 -93
Comment
-
-
Originally posted by onavez View PostItse itselleni vastaten, kyllä tuo system 2 on se sisempi. Tänään purin tuon ulomman disan tarkistusmielessä irti ja sieltähän löytykin ikävä yllätys... Läppä lähtenyt irti ja on nyt jossain koneen sisässä... Jos joku osa olis päässyt sylinterin sisään, niin varmaan olis jo tuhoa tullut? Kannattaako vielä kuitenkin tarkistaa tulpanreijistä tarkistuskameralla ettei ole mitään päätyny sinne asti?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment