Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52 Disa venttiilistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    #31
    Originally posted by mattotter View Post
    Avasin toisen DISAn ja se oli metalliaksilalla. Toinen on pahemmassa paikkaa, niin se jää nyt toivon varaan, että on myös päivitetty tehtaalla. Näin siis -08 vm. N52B30 moottorissa.
    Tuon isomman disan varaosanumero muuttuu 2007 loppuvuonna, pienempi loppuvuosi 2005. Miten tuo disa sitten on muuttunut en tiedä. Mulla on 2005 mallin n52b30 ja päivitin siihen tuon isomman disan varmuudeksi. Se akseli on ilmeisesti vähän paksumpi ainakin päästä katottuna. Tuolla aiemmin on kuvakin erosta. Pienemmän ajattelin kattoa sitten jos tarvii imusarjaa joskus irrotella...
    Last edited by juha77; 04-04-2018, 20:33.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • Samii-
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 679
      • Klaukkala

      #32
      Tarvis ostaa tuo isompi disa mutta autodocilta löytyy mutta väittää että ei sovi n53 moottorii vaikka on sama enari kuin bemariosat enari. Uskaltaako tuon tilaa autodocilta vai tilaanko bemariosasta?



      Comment

      • Samii-
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 679
        • Klaukkala

        #33
        Tarvis ostaa tuo isompi disa mutta autodocilta löytyy mutta väittää että ei sovi n53 moottorii vaikka on sama enari kuin bemariosat enari. Uskaltaako tuon tilaa autodocilta vai tilaanko bemariosasta?



        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Samii- View Post
          Tarvis ostaa tuo isompi disa mutta autodocilta löytyy mutta väittää että ei sovi n53 moottorii vaikka on sama enari kuin bemariosat enari. Uskaltaako tuon tilaa autodocilta vai tilaanko bemariosasta?



          https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...pivuus-oe.html
          katso oikea varaosanro www.realoem.com
          Sitten sen perusteella voit katsoa mitä tarvikkeita on tarjolla https://aftermarket.7zap.com/en/pc/
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #35
            Kappas vaan, ylempi Disa rikki minunkin autossani, läppä heiluu miten sattuu ja akseli oli jo irronnut niin että ei enää ollut siinä ulomman osan reiässä vaan painunut sisälle.Kysymys kuuluukin onko näissä kuinka yleistä tuon moottoriosan rikkoutuminen eli onko läpän korjaussarja järkevä vaihtoehto?Potilas on E60 525Xia 9/06 ja ajokilometrit 212tkm.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • MinDBeaT
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 321
              • Raahe

              #36
              Onko joku harrastanut noita Disa venttiilien läppienkorjauksia? Ainakin tässä vaiheessa vaikuttaa halvemmalta ratkaisulta.

              Noita korjaussarjoja näyttää ainakin olevan tarjolla. :think

              Antaako auto jotain oireita muuten kuin että alapään vedot hukassa?
              Last edited by MinDBeaT; 19-07-2018, 10:19.
              BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
              Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

              Comment

              • Samii-
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 679
                • Klaukkala

                #37
                Originally posted by MinDBeaT View Post
                Onko joku harrastanut noita Disa venttiilien läppienkorjauksia? Ainakin tässä vaiheessa vaikuttaa halvemmalta ratkaisulta.

                Noita korjaussarjoja näyttää ainakin olevan tarjolla. :think

                Antaako auto jotain oireita muuten kuin että alapään vedot hukassa?

                Ebaystä saa tarvike disa valvea halvalla. Ostin kokeiluun ja entinen orkkis olikin kunnossa.

                En tiedä meneekö tämä n52 mutta n53 ainakin meni.

                Hain tällä varaosanumerolla ja ebay haulla bmw 11617579114
                Last edited by Samii-; 20-07-2018, 21:53.

                Comment

                • MinDBeaT
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 321
                  • Raahe

                  #38
                  Eilen sain vihdoin purettua tuon auki tarkistaakseni sen tilanteen. Disa oli irrottaessa auki ja pintapuolisesti hyvässä kunnossa. Irtaallaan läppä oli jäykkä, mutta kun laitoin töpselit kiinni ja virrat päälle niin läppä liikkui noin 3 senttiä ja oli tämän jälkeen vapaasti heiluteltavissa siltä matkalta mitä se liikkui. Eikö tämä tarkoita että se on vaihtokunnossa? En siis ainakaan irtaallaan saanut sitä missään vaiheessa laitettua kiinni asti.
                  BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                  Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #39
                    Purkasin omastani ja laitoin Mtt-Tradingin korjaussarjan.Läppä siis kuuluu olla kiinni auton ollessa sammuksissa?Näin ainakin sen asensin..En tiedä toimiiko oikein mutta alavääntö ilmestyi takaisin eikä vaihdot enää nykäise kuten aiemmin teki.Samalla toki vaihdoin vanoksien solenoidit ja putsasin niiden filtterit joten en voi olla varma mikä vaikutti eniten asiaan..
                    Last edited by creative 22; 04-08-2018, 22:20.
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • jnafta
                      Newbiemmer
                      • Jul 2018
                      • 8
                      • Suomi

                      #40
                      Terve,


                      Yritin katsella tuota disaa, että miten sen saa sieltä otettua pois.
                      En hirveämmin koneista tiedä, mutta hiukan aikaa ynnäiltyäni ilmeisesti kuvassa oleva osa disan edestä pitäisi irroittaa ennenkuin disan saa otettua pois paikaltaa? Imusarjan kyljessä oleva kiristyslenkki on kumminkin hiton hankalassa paikassa, että löystäminen tuntui aika haastavalta.



                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #41
                        Originally posted by jnafta View Post
                        Terve,


                        Yritin katsella tuota disaa, että miten sen saa sieltä otettua pois.
                        En hirveämmin koneista tiedä, mutta hiukan aikaa ynnäiltyäni ilmeisesti kuvassa oleva osa disan edestä pitäisi irroittaa ennenkuin disan saa otettua pois paikaltaa? Imusarjan kyljessä oleva kiristyslenkki on kumminkin hiton hankalassa paikassa, että löystäminen tuntui aika haastavalta.
                        En tiedä mitä tarkoitat kiristyslenkillä, mutta ilmanputsarin kotelo ja ilmanoton putki pitää irrottaa tieltä, että ulompaan Disaan pääsee käsiksi. Muuta ei muistaakseni tarvinnut irrottaa. Imusarjan takana oleva Disa onkin sitten todella hankala purkaa ilman imusarjan irrotusta.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • jnafta
                          Newbiemmer
                          • Jul 2018
                          • 8
                          • Suomi

                          #42
                          Saakos tuota osaa otettua irti erikseen?


                          Last edited by jnafta; 01-10-2018, 19:42.

                          Comment

                          • onavez
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2015
                            • 87
                            • Lappeenranta

                            #43
                            Lainataan tätä topikkia, vaikka kyseessä onkin N53 koneen disa. Elikkä autona E60 -07 N53B30 koneella. Oireina on hieman humppaava ja täristävä tyhjäkäynti etenkin kylmällä koneella ja vedon puute alakierroksilla. Vikakoodeja antaa seuraavista.
                            -2AAC - Variable Intake System 2 - Self Diagnosed.
                            -2AA9 - Variable intake system, servomotor 2: activation

                            Googlettelemalla löytyi muutama topic jossa puhuttiin, että kyseessä olis se imusarjan alla oleva disa. Onko jollain varmaa tietoa, että on se alla oleva, etten rupea turhaan purkamaan imusarjaa irti :think
                            E60 LCI 530xi -07
                            Ex:
                            E36 325 -91
                            E36 318 -93

                            Comment

                            • onavez
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 87
                              • Lappeenranta

                              #44
                              Itse itselleni vastaten, kyllä tuo system 2 on se sisempi. Tänään purin tuon ulomman disan tarkistusmielessä irti ja sieltähän löytykin ikävä yllätys... Läppä lähtenyt irti ja on nyt jossain koneen sisässä... Jos joku osa olis päässyt sylinterin sisään, niin varmaan olis jo tuhoa tullut? Kannattaako vielä kuitenkin tarkistaa tulpanreijistä tarkistuskameralla ettei ole mitään päätyny sinne asti?
                              Attached Files
                              E60 LCI 530xi -07
                              Ex:
                              E36 325 -91
                              E36 318 -93

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #45
                                Originally posted by onavez View Post
                                Itse itselleni vastaten, kyllä tuo system 2 on se sisempi. Tänään purin tuon ulomman disan tarkistusmielessä irti ja sieltähän löytykin ikävä yllätys... Läppä lähtenyt irti ja on nyt jossain koneen sisässä... Jos joku osa olis päässyt sylinterin sisään, niin varmaan olis jo tuhoa tullut? Kannattaako vielä kuitenkin tarkistaa tulpanreijistä tarkistuskameralla ettei ole mitään päätyny sinne asti?
                                On kyllä käynyt todella hyvä tuuri ettei ole osat mennyt venttiilien väliin. Läppä ei kokonaisena mahdu kriittisiin paikkoihin, mutta läpän akseli voi mennä venttiilin väliin. Muistaakseni tuossa ei paljon muita osia ole kuin akseli ja läppä eli ne kun löydät koneen sisästä niin pahimmat osat on löytynyt. Varman päälle jos haluaa pelata niin eihän tuo iso homma ole tähystää pidemmällekin. Kerrohan tännekin mistä osat lopulta löytyy.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎