Announcement

Collapse
No announcement yet.

E6x Jännitteensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #31
    Ei ole ominaisuus vaan vika. Itellä on juuri toiste päin eli startin jälkeen korkeammat jännitteet. Kun akku on täysi, latausjännite laskee.

    12V latausjännite on liian matala, siksi se herjakin tulee.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #32


      Tossa muuten DIY-video noiden liukupalojen vaihdosta. Uudet palat näyttää maksavan muutaman euron joten taidan ainakin ite vaihtaa ne ennakoiden, vaihtoehto noiden askartelulle on siis ostaa n 100€ maksava jännitteensäädin kokonaan uutena


      Linkki liukupalojen myyjän kauppaan löytyy videon kuvaustekstistä.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • maahinen
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 87
        • E_Suomi

        #33
        Ei sitten ollutkaan ilmeisesti akku loppu vaan jännitteensäädin taitaa olla sökö.
        Nyt kun joku linkkais mistä löytyy järkihintaan hyllystä moinen.
        Ja auto siis e60 530d -03......
        E60 530D

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #34
          Originally posted by maahinen View Post
          Ei sitten ollutkaan ilmeisesti akku loppu vaan jännitteensäädin taitaa olla sökö.
          Nyt kun joku linkkais mistä löytyy järkihintaan hyllystä moinen.
          Ja auto siis e60 530d -03......

          Ei muutakun haeskelemaan, osa nro taitaa olla 12318510092.

          Saksassa noin 110e.
          Suomesta kannattaa kysyä Viacarilta, Schmiedmannilta tai bwmvaraosat.fi:stä. Suomessa hinta on pari kymppiä kalliimpi

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • maahinen
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 87
            • E_Suomi

            #35
            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
            Ei muutakun haeskelemaan, osa nro taitaa olla 12318510092.

            Saksassa noin 110e.
            Suomesta kannattaa kysyä Viacarilta, Schmiedmannilta tai bwmvaraosat.fi:stä. Suomessa hinta on pari kymppiä kalliimpi
            Tällä hetkellä nopea saatavuus tärkeämpi kuin hinta:think
            E60 530D

            Comment

            • tommipommi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 225
              • sastamala

              #36
              Ite tilasin juuri tuolta Hakkapeliitan linkittämän WestronicsIrl jampan firmalta Gold lion auto electric tjsp. Valeo repair kitin, mutta kyl sekin varmaan viikon kesti tulla ja tässä tapauksessa varmaan tarvitan nopeempaa jelppiä. Auto kyl oli nelipyttynen e90 mutta samanmoinen laturihan siinä taitaa olla 150a vain. Vaihoin kyllä vaan hiilet ja kiillotin vähän liukurenkaista kipinätummat pois. Laakerinvaihot ja liukurengaskokoonpanon vaihot sitten myöhemmin kun oli kans vähän hoppu saaha auto ajoon. Hiilethän tässäkin tapauksessa lienee loppu, harmi että paketissa tuli vain kolme niin itelläkin on se harjotuskappale enää jälellä. Pitäis tilata niitä hiiliä lisää sieltä kun oli halpoja ja käy kaiketi kaikkiin valeoihin samat.. Mutta asiaan vihdoin, nopeen tekohengityksrn jos haluaa niin. Jännitesäädin vaan irti ja sopivat prikat nostamaan jännitesäädintä ehkä 2-3mm ylös päin niin hiiletkin varmaan taas ylettäisi liukurenkaiden korkeampaan kulumattomaan reunaan. En tiedä saako tällain kontaktia ihan koko hiilen leveydeltä, mutta luulisin että riittävästi tuolle magnetoimisvirralle. Onko kukaan koittanut?

              Comment

              • Habaza
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 73
                • Suomi

                #37
                Originally posted by tommipommi View Post
                Ite tilasin juuri tuolta Hakkapeliitan linkittämän WestronicsIrl jampan firmalta Gold lion auto electric tjsp. Valeo repair kitin, mutta kyl sekin varmaan viikon kesti tulla ja tässä tapauksessa varmaan tarvitan nopeempaa jelppiä. Auto kyl oli nelipyttynen e90 mutta samanmoinen laturihan siinä taitaa olla 150a vain. Vaihoin kyllä vaan hiilet ja kiillotin vähän liukurenkaista kipinätummat pois. Laakerinvaihot ja liukurengaskokoonpanon vaihot sitten myöhemmin kun oli kans vähän hoppu saaha auto ajoon. Hiilethän tässäkin tapauksessa lienee loppu, harmi että paketissa tuli vain kolme niin itelläkin on se harjotuskappale enää jälellä. Pitäis tilata niitä hiiliä lisää sieltä kun oli halpoja ja käy kaiketi kaikkiin valeoihin samat.. Mutta asiaan vihdoin, nopeen tekohengityksrn jos haluaa niin. Jännitesäädin vaan irti ja sopivat prikat nostamaan jännitesäädintä ehkä 2-3mm ylös päin niin hiiletkin varmaan taas ylettäisi liukurenkaiden korkeampaan kulumattomaan reunaan. En tiedä saako tällain kontaktia ihan koko hiilen leveydeltä, mutta luulisin että riittävästi tuolle magnetoimisvirralle. Onko kukaan koittanut?
                Luulisi että pelkkiä hiilisarjoja löytyy kyllä vaikka motonetistä jos on hoppu ja haluaa tuota vaihtoehtoa kokeilla:think

                Comment

                • maahinen
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 87
                  • E_Suomi

                  #38
                  Kyllä mä huomenna koitan jostain metsästää koko jännitteensäätimen.
                  Ihmetyttää vaan kun joka paikasta näyttää eri jännitettä.
                  Auto tyhjäkäynnillä niin salavalikko näyttää 15,10. Inpa näyttää 14,8. Yleismittarilla sekä konehuoneesta että suoraan akulta näyttää yli 16 volttia.
                  E60 530D

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #39
                    Täälläkin salavalikosta näyttää 15,10V.
                    Onko tuo ihan normaalia Bemuissa ?

                    Comment

                    • maahinen
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 87
                      • E_Suomi

                      #40
                      Mutta tuo mulla akun navoista näkyvä yli 16 volttia ei taida olla ihan ok ainakaan?
                      E60 530D

                      Comment

                      • JJtalo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 350
                        • Kokkola

                        #41
                        Originally posted by maahinen View Post
                        Mutta tuo mulla akun navoista näkyvä yli 16 volttia ei taida olla ihan ok ainakaan?
                        Äkkiseltään kuulostaa aika rajulta. Tuskin lämpötilaa kompensoimallakaan sais noin korkeeks nostaa jos näissä semmonen ominaisuus on.

                        Comment

                        • maahinen
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 87
                          • E_Suomi

                          #42
                          Sillä mä tota jännitteensäädintä olen vaihtamassa kun en keksi muuta syytä noin korkealle jännitteelle.
                          E60 530D

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #43
                            Pakkasella hieman yli 15 V latausjännite on normaalia. Yli 16 V on kyllä liikaa ja voi hyvinkin olla vikaantuneen jännitesäätimen aiheuttama.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • maahinen
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 87
                              • E_Suomi

                              #44
                              Tyhmä kysymys mutta voiko olla toista selitystä miksi jännite yli 16 volttia?
                              E60 530D

                              Comment

                              • toitsu
                                Newbiemmer
                                • Aug 2003
                                • 15

                                #45
                                Tarinaa omasta kulkineesta... Auto on BMW 530xd -07, Maanantaina meni akku tyhjäksi, akku oli alkuperäinen, jotenka uusi akku ja koodaus, mitattiin latausjännite, joka oli 11,6v, vein laturin pajalle, jossa sanottiin, että hyvin lataa ei ole vika laturissa, uusi jännitteensäätäjä laitettiin kuitenkin ja laturi taas paikoilleen, sama jännite ja sen jälkeen etsin vikaa kaikista mahdollisista kohteista, mitä täälläkin on ollut... Pienen epätoivon jälkeen tilasin uuden laturin, jonka laitoin tänään perjantaina kiinni ja nyt lataa sen mitä pitääkin!
                                Hämäsi tosi paljon laturikorjaamon väittämä, että vanha laturi oli testattu ja ei oo vikaa.
                                Uusi jännitteensäätäjä löytyy ylimääräisenä, jos jollakin on tarvetta, halvalla lähtee, privaa tulemaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎