Announcement

Collapse
No announcement yet.

E6x Jännitteensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 515
    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

    #16
    Tuli testattua vajaan tonnin (1000km) lenkki autolla ja latausjännitteet pysyin 14,2-14,5 Voltissa. Eli näillä näkymin vika oli tässä jännitteensäätimessä.
    F01 730d -13

    Comment

    • Laapander
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 38
      • Harjavalta

      #17
      Alkanut oma olemaan joulukuusi melkein päivittäin ja vika vaikuttaisi olevan jännitteensäätimessä. Kurkkailin konepellin alle ja näytti aika hankalalta vaihto.
      Mahtaakohan dd lisävarusteisessä olla pumppu siinä laturin päällä vai olenko ihan hakoteillä. :think
      BMW e91 325d -07
      V70 MK3 2,4d -09
      ex Transit -09 raksapaku
      ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
      ex volvo s60 -04
      ex BMW e46 320d -02

      Comment

      • henkka86
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 109
        • Savonlinna

        #18
        Tilasin omaani tuon jännitteensäätimen marmorilta. Hintaa sillä oli jotain vähän päälle 140€.
        nykyiset

        e70 x5 3.0sd M-sport -09
        e70 x5 m50d -13

        ex. f25 x3 30d M-sport -12
        ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
        ex. e60 525ia M-sport -06
        ex. e61 530da touring -05
        ex. e46 330d touring M-sport -02
        ex. e39 535ia -97
        ex. e34 525i -91

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          #19
          Oli muuten viimisen päälle hauskaa vaihtaa jännitteensäädin M5:een viime talvena. Tuo vapaa tila mikä kuvassa laturin takana näkyy on juuri sen levyinen että sinne kämmen litteänä mahtuu. Ihan hyvin sai raavittua itsensä verille ko. touhussa .



          - Antti -

          Comment

          • 1031
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 125

            #20
            Milläs kilometreillä näistä jännitteensäätimistä alkaa käyttötunnit olemaan tapissa? (jos vaikka ennakoisi vaihtoa)
            E61 520da LCI 2007
            EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #21
              Tuo vaihtelee, 150-300 tkm.

              Sillä että ajetaanko pölyisissä olosuhteissa on varmasti isoin merkitys hiilten kulumiselle, yleensä ne hiilet alkaa olla lopussa kun rupeaa oireilemaan, jos hiilet vaihtais ajoissa (vaatii vähän näpräystä) niin säädin itsessään menisi varmaan paljon pitempäänkin...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • henkka86
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 109
                • Savonlinna

                #22
                Pitäisi lähiaikoina vaihtaa tuo uusi jännitteensäädin. Lähteekö laturin muovinen suojakuori irti vetämällä vai onko se kiinni vielä jollain ruuveilla?
                nykyiset

                e70 x5 3.0sd M-sport -09
                e70 x5 m50d -13

                ex. f25 x3 30d M-sport -12
                ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                ex. e60 525ia M-sport -06
                ex. e61 530da touring -05
                ex. e46 330d touring M-sport -02
                ex. e39 535ia -97
                ex. e34 525i -91

                Comment

                • Anzafin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 3747
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by henkka86 View Post
                  Pitäisi lähiaikoina vaihtaa tuo uusi jännitteensäädin. Lähteekö laturin muovinen suojakuori irti vetämällä vai onko se kiinni vielä jollain ruuveilla?
                  Se on paikallaan kolmesta eri kohtaa sellaisilla uritetuilla tapeilla. Eli nitkuttamalla reunoista se lähtee irti.

                  - Antti -
                  Last edited by Anzafin; 18-01-2015, 16:31.

                  Comment

                  • henkka86
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 109
                    • Savonlinna

                    #24
                    Kiitän
                    nykyiset

                    e70 x5 3.0sd M-sport -09
                    e70 x5 m50d -13

                    ex. f25 x3 30d M-sport -12
                    ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                    ex. e60 525ia M-sport -06
                    ex. e61 530da touring -05
                    ex. e46 330d touring M-sport -02
                    ex. e39 535ia -97
                    ex. e34 525i -91

                    Comment

                    • Laapander
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 38
                      • Harjavalta

                      #25
                      Vaihtohommia

                      Tänään kuriiri toi uuden säätimen. Juoksujalkaa isukin talliin.
                      Tilasin briteistä klik. Tuli kolmessa päivässä ja oli Valeon alkup. osa. Bemarin numerolla he ei löytänyt säädintä mutta Valeon "TG17C010" löytyi. Maksoi n.90e vrt. KL-Varaosa 140+postit ja ei ole varastossa.
                      Vähän arvelutti miten kintaat sopii ahtaaseen paikkaan. Kyllä se loppujen lopuksi oli ihan "ok" tehdä. Muovit pois, akunkenkä irti ja vesiletku johonkin pois tieltä ja valoa tarvitaan. Aikaa meni pari 1/2 tuntia, syötiinkin välillä Otin pari kuvaa samalla.

                      Laturi on tuolla alla. Hydraulipumppu on päällä. Vähän huono kuva.


                      Liittimen vapautinta saa painettua meisselillä pumpun ja öljynsuodattimen välistä. Samasta paikkaa sai muovia myös meisselillä väännettyä.


                      Mutteri auki (M8) ja johdot irti jonka jälkeen päätymuovi on kädessäsi.


                      Ja tässä kuva laturin päästä ilman muovia


                      Kaksi pulttia ja yksi pultti missä on jenka päässä auki niin säädin irtoaa helposti. Ja tässä kuva laturista ilman säädintä. Kynnellä tunsi pienen kynnyksen liukupinnassa mutta eiköhän se vielä 5v. mene


                      Uusi ja vanha säädin rinnakkain. Vanhasta oli hiilet loppu.


                      Pakkauksessa tuli uudet pultit mukana. Säädin paikalleen ja pultit kireälle jonka jälkeen työntämällä pyöreätä osaa säätimestä hiilet vapautuu. Osat takaisin kiinni ja muovit sun muut takaisin kans. Vehje tulille ja salavalikosta kyttäämään jännitteitä, itsellä pyöri 15v. tuntumassa. Melko varmasti vika oli säätimessä kun hiilet oli loppu mutta voin raportoida myöhemmin.
                      BMW e91 325d -07
                      V70 MK3 2,4d -09
                      ex Transit -09 raksapaku
                      ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
                      ex volvo s60 -04
                      ex BMW e46 320d -02

                      Comment

                      • Mikiis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 906
                        • Oulu

                        #26
                        ^ Kyllä tuohon hintaan sain säätimen ihan varaosaliikkeestä suomesta. Oikeastaan kympin halvemmalla, valeo merkiltään
                        F11 530d -11
                        E91 -06 320d
                        x2 Tuikut
                        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                        Comment

                        • Laapander
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 38
                          • Harjavalta

                          #27
                          Originally posted by Mikiis View Post
                          ^ Kyllä tuohon hintaan sain säätimen ihan varaosaliikkeestä suomesta. Oikeastaan kympin halvemmalla, valeo merkiltään
                          Jaahas. No postauksen tarkoitus olikin lähinnä antaa esmerkkiä vaihdosta. Ei ollut oikein kuvia itse vaihdosta. Seuraavat vaihtajat voivatkin sitten hakea kivijalkaliikkeistä.
                          BMW e91 325d -07
                          V70 MK3 2,4d -09
                          ex Transit -09 raksapaku
                          ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
                          ex volvo s60 -04
                          ex BMW e46 320d -02

                          Comment

                          • Mikiis
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 906
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Laapander View Post
                            Jaahas. No postauksen tarkoitus olikin lähinnä antaa esmerkkiä vaihdosta. Ei ollut oikein kuvia itse vaihdosta. Seuraavat vaihtajat voivatkin sitten hakea kivijalkaliikkeistä.
                            Juu, en minä pahalla

                            Hyvä postaus, kun kuvat mukana
                            F11 530d -11
                            E91 -06 320d
                            x2 Tuikut
                            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                            Comment

                            • Laapander
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 38
                              • Harjavalta

                              #29
                              Toimii

                              Non taken.
                              2k km takana ja on pelittänyt säätimen vaihdon jälkeen.
                              BMW e91 325d -07
                              V70 MK3 2,4d -09
                              ex Transit -09 raksapaku
                              ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
                              ex volvo s60 -04
                              ex BMW e46 320d -02

                              Comment

                              • Benzino
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 1402
                                • EFHK

                                #30
                                Korjautuneeko jännitteensäätimen vaihdolla kun tilanne se että
                                yön seisottuaan aamulla liikkeelle lähdettäessä käynnistyy todella hyvin eikä muita herjoja ilmesty kuin Charging Fault. Kaikki laitteet toimii normaalisti.

                                Piilovalikosta latausjännite 12-12.5V..
                                N. 5min ajon jälkeen jännite nousee 14.3-14.6V välille..
                                Tällöin !-merkki myös häviää Check Controllista..

                                Onko ominaisuus että aluksi latausjännite alempi?
                                Akku ei aivan tuore mutta starttaa normisti ja kuten sanottua tuo Charging Fault ainoa herja (ja sitäkin kestää sen n. 5min startista)..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎