Originally posted by BMW-driver
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E6x Jännitteensäädin
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTämä(kin) voi hyvinkin johtua viallisesta dampperista.
BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
-
-
Originally posted by BMW-driver View PostOnko kyseessä nyt siis tämä osa:
https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e6...te=11238511371
Kokeilitko laittaa sille laturille kunnolla kuormia päälle, kun kurkkasit hihnan pyörimistä?Last edited by Clavurion; 06-03-2018, 21:32.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä.
Kokeilitko laittaa sille laturille kunnolla kuormia päälle, kun kurkkasit hihnan pyörimistä?BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
-
-
Originally posted by BMW-driver View PostEKokeilen aamulla kun kone on kylmä ja olosuhteet ovat samat kuin missä tuo vika on nyt aina ilmaantunut.
Olin valmistautunut jopa ottamaan pikku videopätkää tuosta laturista ja moniurahihnasta. Juttu meni nyt kuitenkin niin että kun laitoin piilovalikot esiin ja käynnistin auton, niin lataus meni samantien 15 volttiin ja pysyi siellä. Kokeilin kyllä laittaa kaikki sähkölaitteet päälle (penkinlämmittimet, takalasinsulatus ja radio täysille ) mutta lataus pysyi reilussa 15 voltissa. Konehuoneessa en huomannut mitään sen ihmeellisempää. Moniurahihna pyöri normaalinnäköisesti. Jotain hyvin pientä kitinää ja säksätystä olin havaitsevinani, muttei mitään sellaista mikä olisi minusta jotenkin epänormaalia. Löin peltin kiinni ja lähdin liikkeelle. Kun peruutin ja käänsin rattia, niin jännite tipahti hetkeksi reiluun 13 volttiin, mutta palasi sitten heti kohta 14-15 volttiin. Missään vaiheessa ei tullut mitään virheilmoituksia tähän liittyen. En myöskään huomannut mitään epänormaalia ohjaustehostimen toiminnanssa.
Toisin sanoen tänä aamuna kaikki toimi normaalisti. Pitänee katsoa taas uudestaan kun lähden tänään töistä.:thinkBMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
-
-
Tämä vika taisi eilen selvitä melko perusteellisesti. Töistä lähtiessäni laitoin auton käyntiin ja avasin hoodin sillä tarkoituksella että katson miten remmi siellä pyörii.
Kun sain pellin auki ja kumarruin katsomaan syylärin ja koneen välissä olevaa moniurahihnaa ja erityisesti siellä kampiakselin päässä olevaa pyörää, niin samassa näin kun tuo pyörä alkoi vipottaa ja hihna näytti halkeavan. En tohtinut sen enempää katsella tuonne auton käydessä. Ajattelin että sieltä saattaa tulla pahimmillaan jotain silmille.
Laitoin hoodin kiinni ja ajoin auton varovasti tutulle korjaajalle. Koko matkan laturi näytti lataavan sillä jännitteet olivat vajaata 15 volttia. Kun pääsin perille ja sammutin koneen niin kurkkasin konehuoneeseen. Kaikki oli muuten paikoillaan, mutta siellä kampiakselilla olevan hihnapyörän ympärillä ollut hihna oli tuhannen palasina. Pohjapanssarin päällä näkyi jotain kirkasta (alumiini?) silppua.
Oma veikkaus on nyt että tuo Kampiakselin moniurahihnapyörä on totaalisen kaput. Siitä viipottamisesta päätellen se menee nyt kyllä vaihtoon. Voisiko tuo kirkas silppu olla tuosta pyörästä peräisin? :think
Onko kenelläkään kokemusta tuon kampiakselin moniurahihnapyörän vaihtamisesta? Onnistuuko helposti vai pitääkö purkaa paljon keulasta tavaraa että siihen pääsee käsiksi?BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEiköhän sulla suttaa värinänvaimennin (kampiakselin hihnapyörä) välillä tyhjää.
Tuttu korjaaja vaihtoi uuden pyörän ja remmit. Eilen kävin hakemassa auton ja muutaman kymmenen kilometrin testiajojen perusteella näyttää nyt siltä että laturi lataa aivan oikein. Jännite näyttää pysyttelevän tasaisesti siellä 14,5V ja 15V välissä.BMW 525 E61 touring LCI, vm -08
BMW 520D F10 sedan LCI, vm -13
ex: BMW 530D E39 touring, vm -01
Comment
-
-
Tuli myös vaihdettua jännitteensäädin eilen, 50e maksoi Valeon osa Puolasta kotiovelle, RealOEM osakoodilla löytyi heti sopiva palikka. Yläkautta meni n.30min rauhalliseen tahtiin, moottorin muovin otin tieltä pois sekä samalla latasin akun täyteen autosta irrallaan ja rekisteröin "vaihdon" IBS:lle.
Vanhan säätimen paloista oli enää pienet tököt jäljellä ja vähän eri mittaisetkin jo olivat. Heti kun löi auton käyntiin tuntui tyhjäkäynti tasoittuneen, aiemmin humppas varsinkin valoissa seistessä.
50km lenkin aikana tuntui jopa osa tehoista palautuneen ja erinäiset transmission/flat tyre sensor/abs/yms. vikailmoitukset olivat poissa. Alkoi kiihtyvällä tahdilla noita tulemaan viime aikoina, joten tais olla korkea aika vaihtaa.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
Comment