Missä lukemissa teillä näin kesäkelillä moottorin lämmöt ovat ajettaessa rajoitusten mukaan? Itsellä lukemat ovat 85-115 km/h ajossa 95-99 asteen luokassa ajettaessa 6-vaihteella, jolloin moottorin kierrokset ovat jossain 1300+ rpm. Ulkoilman lämpötila oli toki 27-28,5C, mutta silti lukemat ovat mielestäni turhan korkeita. Lämmöt laskevat kun ajaa pienemmällä vaihteella suuremmilla kierroksilla, mutta nousevat heti sen jälkeen takaisin tuonne yli 95C asteen. Auto on lastutettu ja poistin tuossa viime viikolla sisukset jo hiukkassuodattimesta, kun epäilin sitä syylliseksi. EGR on poistettu ohjelmallisesti käytöstä ja tulppasin myös EGR-termostaatin. Myös imusarjan läpät poistelin heti hankittuani auton viime syksynä, autolla on ajettu nyt n. 210tkm. Alkuvuodesta vaihdoin alkuperäisen päätermostaatin ja talvikeleillä auto lämpiää normaalisti ja myös lämmöt pysyvät 90-93 asteessa.
Onko M57T2 myllyssä ollut ongelmia vesipumppujen kanssa? Alkuperäinen pumppu taitaa olla paikalla, mutta se ei vuoda eikä pidä meteliä. Nesteet on vaihdettu ja seossuhteella 50% vettä ja 50% glykolia. Voiko tuo DPF:n poltto temppuilla, kun sitä ei ole ohjelmallisesti vielä poistettu käytöstä vai onko tämä täysin normaalia ko. moottorille?
Onko M57T2 myllyssä ollut ongelmia vesipumppujen kanssa? Alkuperäinen pumppu taitaa olla paikalla, mutta se ei vuoda eikä pidä meteliä. Nesteet on vaihdettu ja seossuhteella 50% vettä ja 50% glykolia. Voiko tuo DPF:n poltto temppuilla, kun sitä ei ole ohjelmallisesti vielä poistettu käytöstä vai onko tämä täysin normaalia ko. moottorille?
Comment