Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-askin vaihto ccc:en

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 172
    • Parkano

    #16
    Olis meinaan tollanen CCC ja hyllyssä odottamassa asennusta. Kyllähän tuo NBT tai CIC kiinnostaa, mutta missä hinnoissa ne pyörii?

    Comment

    • Tony0
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 172
      • Parkano

      #17
      Originally posted by Boiga View Post
      Onko navia ennestään? Jos ei niin gps antenni. Myös idrive valinta mylpyrä jos haluat cccn tärinät.
      Karvalakki navi löytyy nuolilla. Tarvitaanko tuohon mitään johtosarjaa vai onko ihan plug and play?

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #18
        Originally posted by Tony0 View Post
        Karvalakki navi löytyy nuolilla. Tarvitaanko tuohon mitään johtosarjaa vai onko ihan plug and play?
        ccc:n tuulettimelle piuhat, näyttö kaapeli ccc mallista, mikrofonit yms kattoon ja niille johdot, tuuletus putki mallia ccc ja muutama liitinrunko. kaikkiaan maksavat marmorilla reippasti alle satkun, mutta jos haluaa visusti tehä niin näyttökaapeli ja tuuletusputki piisaa, muut johdot saa tinaamalla.

        eli yhtäkaikki, ei ole juurikaan iso homma e9x malleissa joissa navi on aina jos näytöllinen koelauta.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Tony0
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 172
          • Parkano

          #19
          Originally posted by Kissvesala View Post
          ccc:n tuulettimelle piuhat, näyttö kaapeli ccc mallista, mikrofonit yms kattoon ja niille johdot, tuuletus putki mallia ccc ja muutama liitinrunko. kaikkiaan maksavat marmorilla reippasti alle satkun, mutta jos haluaa visusti tehä niin näyttökaapeli ja tuuletusputki piisaa, muut johdot saa tinaamalla.

          eli yhtäkaikki, ei ole juurikaan iso homma e9x malleissa joissa navi on aina jos näytöllinen koelauta.
          Mihkäs tuota mikrofonia tarvitsee? Mistähän saisi nuo kaikki helposti kerralla? Ebay?

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Tony0 View Post
            Mihkäs tuota mikrofonia tarvitsee? Mistähän saisi nuo kaikki helposti kerralla? Ebay?
            Se on puheentunnistuksen mikrofoni. Ominaisuus vaati kyllä sitten sinne CCC:hen oikean FSC-koodin. Koska autossa on tehtaalta lähtiessä ollut mask, ei koodia ole valmiina missään. Uuden koodin saa ehkä marmorilta hintaan useampi satanen. Koko tunnistus on melkoisen turha joten mun mielestä se ja sitä myöten mikki kannattaa jättää pois.
            Last edited by böntti; 17-10-2014, 01:00.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Tony0
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 172
              • Parkano

              #21
              Originally posted by böntti View Post
              Se on puheentunnistuksen mikrofoni. Ominaisuus vaati kyllä sitten sinne CCC:hen oikean FSC-koodin. Koska autossa on tehtaalta lähtiessä ollut mask, ei koodia ole valmiina missään. Uuden koodin saa ehkä marmorilta hintaan useampi satanen. Koko tunnistus on melkoisen turha joten mun mielestä se ja sitä myöten mikki kannattaa jättää pois.
              Eli siis todellakin aivan turha. Eihän toi tunnista millään rallienglantia Onko tuohon ccc:n koodaukseen olemassa ihan step by step ohjetta netissä? Tai sitten jos joku voisi avustaa sen koodaamisessa, kun kerran vehkeet löytyy itseltäkin.
              Last edited by Tony0; 17-10-2014, 08:28.

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Tony0 View Post
                Eli siis todellakin aivan turha. Eihän toi tunnista millään rallienglantia Onko tuohon ccc:n koodaukseen olemassa ihan step by step ohjetta netissä? Tai sitten jos joku voisi avustaa sen koodaamisessa, kun kerran vehkeet löytyy itseltäkin.
                No eipä siinä muuta ku muokkaat auton varustelistan viihdelaitteiden osalta vastaamaan professional navilla olevaa autoa ja koodaat auton tuon listan mukaan.

                Sun pitää sitten huomioida myös se että onko autossa mulf/tcu. Noitten kautta siinä voi olla karvalakkimallin puheentunnistus. Silloin mikrofoni menee konttiin, ja fsc-koodia ei tartte. Laita sun auton varustelista ja valmistuspäivä tähän niin arvotaan sopiva lista tilalle.
                Last edited by böntti; 17-10-2014, 10:15.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • PetriPT
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 290
                  • Ylöjärvi

                  #23
                  Originally posted by Tony0 View Post
                  Eli siis todellakin aivan turha. Eihän toi tunnista millään rallienglantia Onko tuohon ccc:n koodaukseen olemassa ihan step by step ohjetta netissä? Tai sitten jos joku voisi avustaa sen koodaamisessa, kun kerran vehkeet löytyy itseltäkin.
                  Tuo varmaan jakaa aika lailla mielipiteet, mutta kyllä ainakin CIC:ssä tuo puheentunnistus on kätevä ominaisuus kun sillä pääsee suoraan johonkin haluttuun toimintoon, ilman että joutuu valikoita räpläämään. Oikeastaan hämmästyttävän hyvin tuo on puhetta tunnistanut, osumatarkkuus lienee jotain 9/10 oikein.
                  now. 530D E61 2005
                  ex. 325i A Touring 2004

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    #24
                    Niinku Tony0 sanoi, rallienglantia tuo ei oikein meinaa tunnistaa. Toki makuasia, itse olen kokenut turhaksi ja ennen kaikkea en maksais useampaa satasta tuon aktivoimisesta.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • PetriPT
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 290
                      • Ylöjärvi

                      #25
                      Originally posted by böntti View Post
                      Niinku Tony0 sanoi, rallienglantia tuo ei oikein meinaa tunnistaa. Toki makuasia, itse olen kokenut turhaksi ja ennen kaikkea en maksais useampaa satasta tuon aktivoimisesta.
                      Juu ei se satasien arvoinen hyödyke kylläkään ole
                      now. 530D E61 2005
                      ex. 325i A Touring 2004

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 526
                        • Satakunta

                        #26
                        Itse vaan toisinaan mietin sitä että mistä nämä jälkiasennus cic/nbt:et on lähtöisin? Saksassa vaan nykyään todella yleistä että cic/nbt lähtee bemarista "kävelemään". Tuskimpa kovin montaa nbt autoa on vielä kolaroitukaan, että purkuautoista niitä saisi vai kannattaako hilppeet ostaa uutena marmorilta? En nyt tietenkään sano etteikö täällä kauppattaisi "reilun kaupan" naveja, lähinnä tälläistä pohdiskelua jos joku voisi aihetta hieman avata.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #27
                          Ebaysta ne tilataan ja Latvia/Liettua-akselilta tulevat. Osa myyjistä väittää kotipaikakseen Englantia mutta silti tavara tulee "Latvian/Liettuan varastosta". Sitähän ei kukaan tiedä että mistä ovat lähtöisin, osa varmaankin varastettuja mutta kyllä NBT on ollut markkinoilla jo pari vuotta eli kolarimatskuakin löytyy. Oon kuullut myös että porukka vaihtaa prof naveja perusradioihin autokauppojen yhteydessä, navista kun ei juuri lisähintaa irtoa.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Tony0
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 172
                            • Parkano

                            #28
                            Originally posted by böntti View Post
                            No eipä siinä muuta ku muokkaat auton varustelistan viihdelaitteiden osalta vastaamaan professional navilla olevaa autoa ja koodaat auton tuon listan mukaan.

                            Sun pitää sitten huomioida myös se että onko autossa mulf/tcu. Noitten kautta siinä voi olla karvalakkimallin puheentunnistus. Silloin mikrofoni menee konttiin, ja fsc-koodia ei tartte. Laita sun auton varustelista ja valmistuspäivä tähän niin arvotaan sopiva lista tilalle.
                            Mistähän sivustolta ton varustelistan saa VIN-numerolla?

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #29
                              Originally posted by N54 View Post
                              Itse vaan toisinaan mietin sitä että mistä nämä jälkiasennus cic/nbt:et on lähtöisin? Saksassa vaan nykyään todella yleistä että cic/nbt lähtee bemarista "kävelemään". Tuskimpa kovin montaa nbt autoa on vielä kolaroitukaan, että purkuautoista niitä saisi vai
                              Viimeksi elo kuun lopulla näin Saksassa Latvian (vai oliko Liettua) kilvillä olevan autorekan, joka oli täynnä kolaroituja Brittikilvillä olevia BMW:tä...suuntana itä. Ja ne eivät olleet mitään ikäloppuja 200- luvun pelejä.
                              En usko, että NBT/CIC loppujen lopuksi mikään järjetön buumi on. Oikeastaan ihmettelen, että täällä näyttäisi ihmiset olevan kovinkin innoissaan jostakin CIC:stä. Itse en eroa LCI CCC:hen juuri keksi. En ainakaan maksaisi yhtään ekstraa. Toisaalta hyvä, koska itsellä kiikarissa jossakin vaiheessa LCI M-ASK E90/87:sta, sellaisen varmaan saa pilkkahinnalla, koska se on "niin mopo".
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #30
                                Varustelistan saa tuolta: http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

                                No onhan sen CCC:n käytettävyys melko syvältä jos vertaa CIC:hen, yläpalkin valikko on aivan surkea. NBT sen sijaan ei sitten tuokkaan paljoa mitään uutta verrattuna CIC:hen, ainoastaan blingblingiä.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎