Käyn kattelee uudet pallot molempiin päihin. Katotaan onko mitään apua. Kun ei nuo maksa kun muutaman euron kipale.
Edit. Harvinaisen halpa marmorikäynti 9€. Jospa huomenna auringon noustua vaikka koittas paikalleen.
Korin päähän riitti pallon vaihto. Pienehkö välys siinä nyt tuntuu, niin voi olla että mielenrauhan takia teen vielä siihenkin "pulttilukon". Kontinpuolelle porasin kupin pohjaan läpireiän pultille. Ja palloon about sentin syvä reikä ja 5mm kierteet. Tippa kierrelukitetta ja just oikeen mittanen pieni pultti että saa kirittyä pohjaan mutta ei kiristä pakettia kasaan ja estä liikettä. Toimii
Periaatteessa tästähän tuli parempi ku alunperin. Nyt ei tarvi jännittää että koska se on löystynyt tarpeeks ja rysähtää niskaan.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Moi, kaverin autossa myös samanlaista vikaa. Sylinterin korin puoleinen pää ei oikein tahdo pysyä siinä klunssissa kiinni. Pallo on uusittu, mutta ilmeisesti se lukitus mikänytonkaan on vielä jumeksissa? Onko siis sielä sylinterin puoleisessa kolossa joku kiinnipito systeemi? Ensin kävi mielessä että se on vaan kulunut väljäksi ja sylinteri on uusittava?? :think
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Mulla oli kuulan kierre jostain syystä hitsannut kiinni ja kun mutterin hitsaamalla sai hiukan liikkumaan niin lopulta meni poikki. Tiivistehuulen läpi poraamalla jämä pois ja kierteen korjaus. Loppu hyvin kaikki hyvin(?)!
Moro, mistä tuohon hintaan sait noi pallot? Tänään kävin kyselee KL:stä niin, 24€ kpl.
Aika usein tavara on merkkiliikkeessä halvempaa kuin KL:ssä,
jos KL:ssä ei ole tarvikeversiota tarjolla... Ja tillaaminen kestää viikosta kahteen, merkkiliikkeeseen saa yleensä parin päivän viiveellä jos Ruotsista löytyy (missä on lähin isompi varasto)...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Nyt se pumppu sitten myrkyn lykkäs. Hyppäs pois paikoiltaan kun luukku oli menossa kiinni ja irrotessaan rikkoi hydrauliikka letkut sieltä ylhäältä. Pumppu myös vääntyi niin, ettei siitä varmasti enään kalua saa.
Mitäköhän maksaa uusi pumppu asennuksineen. Tekeekö näitä kukaan täältä foorumilta? Suosituksia jostain paikasta, missä saisi kontin taas kuntoon.
Nyt on jo toinen pallo vaihdossa n. 3-4 vuoden aikana. Näyttäisi kuluttavan/syövän tuota pallon päätä, ettei se enää pysy paikallaan. Toki hinta on melko edullinen vaihtaa, mutta suhteessa käyttömäärään niin sen pitäisi kyllä pidempään kestää. (kontin avaa muutaman kerran kuukaudessa)
Taisin laittaa viimeksi ilman minkäälaista rasvaa, niin mietinkin että olisiko nyt rasvan kanssa kokeiltava?
Kun alkaa oireita tulemaan niin uusikaan ihan ensimmäiseksi ne kaasujouset molemmin puolin. Tuo pumpun irtoaminen on monesti vain seuraus siitä että kaasujouset ovat entiset Toki jos pallot on entiset niin siinä ei auta kuin niiden uusiminen.
Toki se olisikin helpoin ja paras vaihtoehto, mutta ymmärtääkseni hydrauliikkapumppu maksaa lähemmäksi tonnia, niin mielellään katsoo vaihtoehtoisia ratkaisuja..
950€ ois ollu tuo vasemmanpuolen pumppu, kun Wetterillä kävin perjantaina kysymässä. Suht arvokas, pitäis koittaa joku viritys tuohon keksiä, jolla tuon pumpun saisi pysymään paikallaan. Onko tietoa löytyykö tuota palloa netistä tilattavissa mistään? Wetterillä oli, mutta tilaustuotteena, ja sitä löytyi 8 ja 10 kokoa, kumpihan on oikea. Pitäis käydä mittaamassa.
Nyt taas pysyy pumppu peräkontissa paikoillaan, ja tuntuu toimivan. Kävin Bauhausista hakemassa pari pulttia ja metallipajalla teettämässä päähän reiän ja kierteen. Liitteenä kuvana. Noin kympillä selvisi.
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Toki se olisikin helpoin ja paras vaihtoehto, mutta ymmärtääkseni hydrauliikkapumppu maksaa lähemmäksi tonnia, niin mielellään katsoo vaihtoehtoisia ratkaisuja..
Taisi MarQu tarkoittaa kontin kaasujousia, ei niinkään tuota hydraulisylinteriä.
Comment