Antoiko jjamsa sun auto mitään vikakoodia? Itellä toiminut jokusen päivän sytyttämättä moottorivaloa. Olen käyttänyt kyllä moottorinlämmitintä, joten saattaa olla siitä apua tai sitten näistä kuivista pakkaskeleistä. Myös akun latasin varmuuden vuoksi, kun tulee aika lyhyttä ajoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 545 moottorihäiriövalo
Collapse
X
-
Mulla on ylläpitolaturi ja lämmitin ollut nyt päällä päällä ennen käynnistyksiä.
Vikakoodit ennen valvetronic remppaa olivat misfire kuudessa sylinterissä. Moottorivalo pamahti jokaisella "raffilla" käynnistyksellä ruutuun. Sen lisäksi satunnainen termostaattijumi, lämmöt jäi 95 asteeseen.
Rempan jälkeen ei ole vikakoodeja katsottu vielä. Oon ite reissun päällä ja ehdin käynnistellä kylmänä vain maanantaina. Tiistaina sitten paremman puoliskon puolesta. Nyt ollut pari päivää rauhassa.
Huomenna taas kotiin, joten saa viikonlopun aikana muutaman käynnistyksen lisää. Sen jälkeen aika katsoa vikakoodit ja muutenkin tutkia asia, mikäli tilanne ei muutu parempaan päin.Last edited by jjamsa; 23-01-2015, 17:04.F11 530xd -11
___
E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
+ 2xAudi A4, Volvo S40 T4
Comment
-
-
-Startti pakkasesta todella hyvä. Puolisen tuntia oli piuhan päässä. Tätä ennen kolme päivää ajamatta.
-n.20 sekunnin kohdalla kierrokset pomppaa 1200 kierrokseen. Vähän erikoista käyntiä muutama sekuntti. Tasoittui sitten.
-n.10-15 sekunttia sama toistui hieman lievempänä.
-sitten tasaista.
Ei moottorivaloa. Tosi hyvä käynti lukuunottamatta noita kahta tapahtumaa. Kulkee komiasti. Huomenna taas pääsee kokeilemaan, onko täysin samat tapahtumat ja ajat. Otin videota, niin voipa ajatuksiakaan vertaillaF11 530xd -11
___
E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
+ 2xAudi A4, Volvo S40 T4
Comment
-
-
Rale, noita lampdoja ja lisäilmapumppua Kyekin epäili!
Kierrosten heiluminen alkaa aikalailla samaan aikaan aina ja on ohi 20-30 sekunnissa. Annan asian nyt olla, korkeintaan käynnistelee sitä reilusti kylmästä -15-20 kokeeksi, hyvinhän toi käynnistyy ja kulkee! Kopkop...
Ps. Videoita saa kaikki kiinnostuneet katseluun. Mulle mailiosoite tulemaan, niin laitan jakoon.F11 530xd -11
___
E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
+ 2xAudi A4, Volvo S40 T4
Comment
-
-
Originally posted by jjamsa View PostRale, noita lampdoja ja lisäilmapumppua Kyekin epäili!
Kierrosten heiluminen alkaa aikalailla samaan aikaan aina ja on ohi 20-30 sekunnissa. Annan asian nyt olla, korkeintaan käynnistelee sitä reilusti kylmästä -15-20 kokeeksi, hyvinhän toi käynnistyy ja kulkee! Kopkop...
Ps. Videoita saa kaikki kiinnostuneet katseluun. Mulle mailiosoite tulemaan, niin laitan jakoon.
Comment
-
-
Päivitystä, lupaavalta näyttää. Kolme viimeistä käynnistystä pihalta on ollut ilman mitään mittarin heilumisia. Tänään -5.5 ja auto ei ollut piuhan päässä. Käynnistys, kuin palmun alta ja ensimmäisen minuutin aikana käynti erittäin tasainen.
Viime viikonloppuna tuli ajoa pitkästä aikaa vähän enemmän, pääsi jopa tankkaushommiin. Oiskohan ollut sitten ne moottorinohjauksen adaptaatiot? Hyvä näin!F11 530xd -11
___
E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
+ 2xAudi A4, Volvo S40 T4
Comment
-
-
Originally posted by jjamsa View PostPäivitystä, lupaavalta näyttää. Kolme viimeistä käynnistystä pihalta on ollut ilman mitään mittarin heilumisia. Tänään -5.5 ja auto ei ollut piuhan päässä. Käynnistys, kuin palmun alta ja ensimmäisen minuutin aikana käynti erittäin tasainen.
Viime viikonloppuna tuli ajoa pitkästä aikaa vähän enemmän, pääsi jopa tankkaushommiin. Oiskohan ollut sitten ne moottorinohjauksen adaptaatiot? Hyvä näin!
Täällä etelässä kun ei ole pakkasia, en ole videoa saanut otetuksi. Josko ensiviikoksi jo saisi kylmää. Ainakin toivon mukaan, on sellainen saatanan kurakeli.
Comment
-
-
Vieläköhän näin vanhan topicin sais henkiin..
Eli Ostin yksityiseltä viime lauantaina 545i vm.-04 smg- vaihteistolla, tasan 200tkm ajettu. Todella siisti, moottori kehräs kun kissa, kaikki vaikutti olevan kunnossa.
Nyt sillä on ajettu omasta toimesta noin 300km ja syttyi kylmäkäynnistyksen yhteydessä moottorin vikavalo ja tyhjäkäynti röpöttää ja heijjaa, vika pahenee todella nopeaa tahtia. Rauhottuu kyllä kun kone lämpiää, mutta vikavalo ei sammu vaikka käynnistäisi lämpimänä uudelleen.
Mitä ihmettä nyt tämän kanssa teen, mistä aloitan? Menen tampereelle heti työpäivän jälkeen luetuttamaan vikakoodit ja kirjaan ne sitten tänne, niin voidaan ruveta paremmin asiaa purkamaan. Pitääkö heti kättelyssä kuitenkin tampereelta ostaa mukaan puolat ja tulpat, niin voi ainakin ne sulkea pois?
Kyllä ottaa päähän.
Jos joku osaa neuvoa/auttaa niin kiitos jo etukäteen.
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostIlman vikakoodeja mahdoton sanoa mitään. Arvaileminen ei auta.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Last edited by ptikkala; 09-04-2018, 11:46.
Comment
-
-
Ptikkala kiitos neuvoista perehdyn kun pääsen kotio.
Vikakoodit on nyt nollattu katsotaan mitä syttyy uudestaan hetken ajelun jälkeen mutta koodeja:
Addiktiivinen seoksen säätö ryhmä 1 , säätelyraja sasvutettu
Ryhmä 2 sama juttu
Sytytyshäiriö syl.2, syl.1, syl.8, syl.6.
Multiplikaavinen seoksen säätö ryhmä 1, säätelyraja on saavutettu
Sama setti ryhmä 2.
Comment
-
-
Edestäpäin katsottuna vasemmalta kuuluu "kohinaa" ja on kyllä niin öljyssä motin etupää tuolta alhaalta että ei hyvää päivää jostain tulee öljyä aikalailla ja auto meinaa lakata käymästä kokonaa. Sytytyshäiriöö tulee kokoajan mihin pyttyihin sattuu. Kotio ja osii koko romu että mistä tulee öljy jne..
Comment
-
Comment