Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 545 moottorihäiriövalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fzr 1000
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 53

    #31
    Antoiko jjamsa sun auto mitään vikakoodia? Itellä toiminut jokusen päivän sytyttämättä moottorivaloa. Olen käyttänyt kyllä moottorinlämmitintä, joten saattaa olla siitä apua tai sitten näistä kuivista pakkaskeleistä. Myös akun latasin varmuuden vuoksi, kun tulee aika lyhyttä ajoa.

    Comment

    • jjamsa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 82
      • Tampere

      #32
      Mulla on ylläpitolaturi ja lämmitin ollut nyt päällä päällä ennen käynnistyksiä.
      Vikakoodit ennen valvetronic remppaa olivat misfire kuudessa sylinterissä. Moottorivalo pamahti jokaisella "raffilla" käynnistyksellä ruutuun. Sen lisäksi satunnainen termostaattijumi, lämmöt jäi 95 asteeseen.

      Rempan jälkeen ei ole vikakoodeja katsottu vielä. Oon ite reissun päällä ja ehdin käynnistellä kylmänä vain maanantaina. Tiistaina sitten paremman puoliskon puolesta. Nyt ollut pari päivää rauhassa.

      Huomenna taas kotiin, joten saa viikonlopun aikana muutaman käynnistyksen lisää. Sen jälkeen aika katsoa vikakoodit ja muutenkin tutkia asia, mikäli tilanne ei muutu parempaan päin.
      Last edited by jjamsa; 23-01-2015, 17:04.
      F11 530xd -11
      ___
      E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
      + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

      Comment

      • jjamsa
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 82
        • Tampere

        #33
        -Startti pakkasesta todella hyvä. Puolisen tuntia oli piuhan päässä. Tätä ennen kolme päivää ajamatta.
        -n.20 sekunnin kohdalla kierrokset pomppaa 1200 kierrokseen. Vähän erikoista käyntiä muutama sekuntti. Tasoittui sitten.
        -n.10-15 sekunttia sama toistui hieman lievempänä.
        -sitten tasaista.

        Ei moottorivaloa. Tosi hyvä käynti lukuunottamatta noita kahta tapahtumaa. Kulkee komiasti. Huomenna taas pääsee kokeilemaan, onko täysin samat tapahtumat ja ajat. Otin videota, niin voipa ajatuksiakaan vertailla
        F11 530xd -11
        ___
        E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
        + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

        Comment

        • jjamsa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 82
          • Tampere

          #34
          Rale, noita lampdoja ja lisäilmapumppua Kyekin epäili!
          Kierrosten heiluminen alkaa aikalailla samaan aikaan aina ja on ohi 20-30 sekunnissa. Annan asian nyt olla, korkeintaan käynnistelee sitä reilusti kylmästä -15-20 kokeeksi, hyvinhän toi käynnistyy ja kulkee! Kopkop...

          Ps. Videoita saa kaikki kiinnostuneet katseluun. Mulle mailiosoite tulemaan, niin laitan jakoon.
          F11 530xd -11
          ___
          E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
          + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            #35
            Originally posted by jjamsa View Post
            Rale, noita lampdoja ja lisäilmapumppua Kyekin epäili!
            Kierrosten heiluminen alkaa aikalailla samaan aikaan aina ja on ohi 20-30 sekunnissa. Annan asian nyt olla, korkeintaan käynnistelee sitä reilusti kylmästä -15-20 kokeeksi, hyvinhän toi käynnistyy ja kulkee! Kopkop...

            Ps. Videoita saa kaikki kiinnostuneet katseluun. Mulle mailiosoite tulemaan, niin laitan jakoon.
            Ok. Hyvä että pelittää. Mä voin kanssa yrittää muistaa jonkun vertailu videon ottaa, niin voi sitten vertaa. Oletko ajanut minkä verran kilometrejä. Omassa parani käynti 2:n täyden tankillisen jälkeen, kun adaptiot oli nollattu. Mä luulin Kyen kanssa, että oli paha imuvuoto tullut, kävi juuri sillain kuin olisi imuvuoto ollut, mutta adaptiot piti nollata noitten vanhojen lambdojen vaihdon jälkeen.

            Comment

            • jjamsa
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 82
              • Tampere

              #36
              Mä en ole saanut tähän mennessä menemään vasta kuin puoli tankkia
              Jospa siitä vielä tulisikin täydellinen! Kovaa ajoa vaan!
              Last edited by jjamsa; 30-01-2015, 09:22.
              F11 530xd -11
              ___
              E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
              + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

              Comment

              • jjamsa
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 82
                • Tampere

                #37
                Päivitystä, lupaavalta näyttää. Kolme viimeistä käynnistystä pihalta on ollut ilman mitään mittarin heilumisia. Tänään -5.5 ja auto ei ollut piuhan päässä. Käynnistys, kuin palmun alta ja ensimmäisen minuutin aikana käynti erittäin tasainen.

                Viime viikonloppuna tuli ajoa pitkästä aikaa vähän enemmän, pääsi jopa tankkaushommiin. Oiskohan ollut sitten ne moottorinohjauksen adaptaatiot? Hyvä näin!
                F11 530xd -11
                ___
                E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1482
                  • Porvoo

                  #38
                  Originally posted by jjamsa View Post
                  Päivitystä, lupaavalta näyttää. Kolme viimeistä käynnistystä pihalta on ollut ilman mitään mittarin heilumisia. Tänään -5.5 ja auto ei ollut piuhan päässä. Käynnistys, kuin palmun alta ja ensimmäisen minuutin aikana käynti erittäin tasainen.

                  Viime viikonloppuna tuli ajoa pitkästä aikaa vähän enemmän, pääsi jopa tankkaushommiin. Oiskohan ollut sitten ne moottorinohjauksen adaptaatiot? Hyvä näin!
                  Hyvä.
                  Täällä etelässä kun ei ole pakkasia, en ole videoa saanut otetuksi. Josko ensiviikoksi jo saisi kylmää. Ainakin toivon mukaan, on sellainen saatanan kurakeli.

                  Comment

                  • KuusistO
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 78
                    • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                    #39
                    Vieläköhän näin vanhan topicin sais henkiin..

                    Eli Ostin yksityiseltä viime lauantaina 545i vm.-04 smg- vaihteistolla, tasan 200tkm ajettu. Todella siisti, moottori kehräs kun kissa, kaikki vaikutti olevan kunnossa.

                    Nyt sillä on ajettu omasta toimesta noin 300km ja syttyi kylmäkäynnistyksen yhteydessä moottorin vikavalo ja tyhjäkäynti röpöttää ja heijjaa, vika pahenee todella nopeaa tahtia. Rauhottuu kyllä kun kone lämpiää, mutta vikavalo ei sammu vaikka käynnistäisi lämpimänä uudelleen.

                    Mitä ihmettä nyt tämän kanssa teen, mistä aloitan? Menen tampereelle heti työpäivän jälkeen luetuttamaan vikakoodit ja kirjaan ne sitten tänne, niin voidaan ruveta paremmin asiaa purkamaan. Pitääkö heti kättelyssä kuitenkin tampereelta ostaa mukaan puolat ja tulpat, niin voi ainakin ne sulkea pois?

                    Kyllä ottaa päähän.

                    Jos joku osaa neuvoa/auttaa niin kiitos jo etukäteen.

                    Comment

                    • Jesper
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1448

                      #40
                      Ilman vikakoodeja mahdoton sanoa mitään. Arvaileminen ei auta.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5419
                        • S:t Karins

                        #41
                        Originally posted by Jesper View Post
                        Ilman vikakoodeja mahdoton sanoa mitään. Arvaileminen ei auta.
                        +1, ja lisäksi kannattaa hommata esim. läppärille INPA tai kännyyn Carley for BMW niin ei tarvitse ajella mihinkään vikakoodeja lukemaan, vaan saa ne itse nopeasti selville/poistettua. Niitä kun vaan sattuu tulemaan aika usein vanhalle autolle.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • N54
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 526
                          • Satakunta

                          #42
                          Vaikka arvaileminen ei auta, niin annan silti oman ääneni Valvetronicille.

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            #43
                            Kuvan letkuissa oli murtumia sun muita virityksiä niin aiheutti melko ihmeellistä käyntiä. välillä toimi, välillä syttyi moottorivalo eikä saanut kuin kuittaamalla pois. Pysyi muutaman kilometrin tai pidempään mutta aina se tuli takaisin.



                            Ja kuvan osa 13 tarkista myös

                            Last edited by ptikkala; 09-04-2018, 11:46.

                            Comment

                            • KuusistO
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2014
                              • 78
                              • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                              #44
                              Ptikkala kiitos neuvoista perehdyn kun pääsen kotio.

                              Vikakoodit on nyt nollattu katsotaan mitä syttyy uudestaan hetken ajelun jälkeen mutta koodeja:

                              Addiktiivinen seoksen säätö ryhmä 1 , säätelyraja sasvutettu

                              Ryhmä 2 sama juttu

                              Sytytyshäiriö syl.2, syl.1, syl.8, syl.6.

                              Multiplikaavinen seoksen säätö ryhmä 1, säätelyraja on saavutettu

                              Sama setti ryhmä 2.

                              Comment

                              • KuusistO
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2014
                                • 78
                                • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                                #45
                                Edestäpäin katsottuna vasemmalta kuuluu "kohinaa" ja on kyllä niin öljyssä motin etupää tuolta alhaalta että ei hyvää päivää jostain tulee öljyä aikalailla ja auto meinaa lakata käymästä kokonaa. Sytytyshäiriöö tulee kokoajan mihin pyttyihin sattuu. Kotio ja osii koko romu että mistä tulee öljy jne..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎