Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535da kylmäkäynnistyvyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    #31
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Nytkin pitäisi taas mennä huoltoon riitelemään lasinpesurista, joka ei anna vettä kuin tuulilasin alalaitaan. Viimeksi vaihtoivat suuttimet vaikka käskin vaihtaa pumpun. Varmaan ne nytkin vaihtaa taas suuttimet, koska ei vika VOI olla pumpussa.
    Offtopic: siellä on varmaan pumpun sihti tukossa. Kuskin puolen eturengas pois, raotat sisälokaria, otat pumpun irti säiliöstä ja putsaat sihdin.

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #32
      Originally posted by tabasco View Post
      Offtopic: siellä on varmaan pumpun sihti tukossa. Kuskin puolen eturengas pois, raotat sisälokaria, otat pumpun irti säiliöstä ja putsaat sihdin.
      Ja yleisesti asenne mennä riitelemään tuskin johtaa kovin hyviin lopputuloksiin.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • pexodus
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1577
        • Leppävirta/Oravikoski

        #33
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Ja yleisesti asenne mennä riitelemään tuskin johtaa kovin hyviin lopputuloksiin.
        Meinaatko että itse menisit antaamaan erittäin asiallisen asiakaspalautteen jos olisit sanonut että vaihtakaa autoon pumppu ja siihen vaihdetaan suuttimet eikä vika muutu miksikään?
        BMW F11 LCI 530da x-drive
        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #34
          Originally posted by pexodus View Post
          Meinaatko että itse menisit antaamaan erittäin asiallisen asiakaspalautteen jos olisit sanonut että vaihtakaa autoon pumppu ja siihen vaihdetaan suuttimet eikä vika muutu miksikään?
          En minä, menis toista kertaa laakkoselle tuossakaan tapauksessa.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • peeämvee
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 283
            • Taivalkoski

            #35
            Kyllähän näissä enempi(yli 300tkm) ajettuna on ollu juurikin tämänkaltaisia huoltoja tullut, hehkut+releet, vesipumppua, turboja, suuttimien ohivuotoa, jännitteen säädintä, puhaltimen moottoria, tasosäädön kompuraa, pakosarjaa+ alustan palikat. Laattikkovaivoilta on ihme kyllä säästytty:think Tosiaan tuonne 300tkm tietämille on kyllä päästy E6x malleilla tosi pienellä remppaamisella, oikeestaan normi huollot ja jotai pikkujuttuja tarvinu laittaa. Vuosien kokemuksella voi sanoa et bemarin peruskunnostus alkaa tuossa 300tkm jälkeen.
            Tähän topicin ongelmaan sen verran et kuulostaa kyllä hehkutuksen puutteelta nämä vaivat, eli tulpat ehkä vaihdettu mut ei tutkittu esim, releen johtosarjaa onko ok ja hehkuttaako ensinkään?? Laitat hehkutuksen kondikseen ni lähtee noin pikku pakkasesta kuin palmun alta ja kyllä johtosarja/rele voi olla rikki silleen et ei välttämättä anna mitään vikakoodia hehkutuksen puuttumisesta.
            Last edited by peeämvee; 22-01-2015, 16:34.

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 536
              • Pohjois-Savo

              #36
              Originally posted by Mlatvala View Post
              En minä, menis toista kertaa laakkoselle tuossakaan tapauksessa.
              Missäs Mlatvala huollattaa Kuopiossa autonsa?
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by bittivirhe View Post
                Missäs Mlatvala huollattaa Kuopiossa autonsa?
                Omin pienin kätösin.
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Jolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2556
                  • Virolahti

                  #38
                  Omaan ongelmaani taisi löytyä ratkaisua nyt, ehkä

                  Vikailmoitukset oli ilmestyny 6kpl hehkuja, ahtopaineen ohjauspiiri; positiivinen poikkeama ja kampiakselin asemaanturi

                  Veikkaan että 2 jälkimmäistä on tulleet siitä kun on yritetty kääntää käyntiin ja akku on mennyt tyhjäksi.

                  Vaihdetaan hehkut, katsotaan että hehkureleellä on piuhat kiinni kunnolla ja testataan uudestaan. Mikäli ei edelleen käynnisty niin taitaa olla maanantaikappale tämä Berun hehkurele.

                  Lisäys: Rail-paineet käynnistyksessä tuollainen 320aluksi josta alle 0.5sek nousee tuonne n.400bar. Kun auton sammuttaa,tipahtaa paineet alle 5sek 8bar ja siitä hetken kuluttua 6bar johon jäävät.
                  Last edited by Jolli; 23-01-2015, 11:52.
                  Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                  Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                  PM tavoittaa, puhelimella ei.

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by Jolli View Post
                    Omaan ongelmaani taisi löytyä ratkaisua nyt, ehkä

                    Vikailmoitukset oli ilmestyny 6kpl hehkuja, ahtopaineen ohjauspiiri; positiivinen poikkeama ja kampiakselin asemaanturi

                    Veikkaan että 2 jälkimmäistä on tulleet siitä kun on yritetty kääntää käyntiin ja akku on mennyt tyhjäksi.

                    Vaihdetaan hehkut, katsotaan että hehkureleellä on piuhat kiinni kunnolla ja testataan uudestaan. Mikäli ei edelleen käynnisty niin taitaa olla maanantaikappale tämä Berun hehkurele.

                    Lisäys: Rail-paineet käynnistyksessä tuollainen 320aluksi josta alle 0.5sek nousee tuonne n.400bar. Kun auton sammuttaa,tipahtaa paineet alle 5sek 8bar ja siitä hetken kuluttua 6bar johon jäävät.
                    Jos ilmottaa että kaikki hehkut on pimeenä, niin ensin vaihtasin ohjausboxin (ja piuhan jos on tarvetta). Melko helppo/nopee homma verraten että hehkuista alottaa.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #40
                      Originally posted by Cunttory View Post
                      Jos ilmottaa että kaikki hehkut on pimeenä, niin ensin vaihtasin ohjausboxin (ja piuhan jos on tarvetta). Melko helppo/nopee homma verraten että hehkuista alottaa.
                      Vaihdettu viikko sitten boksi. Ennen sitä ja sen vaihdon jälkeen samat ongelmat päällä.
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 842
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by Jolli View Post
                        Vaihdettu viikko sitten boksi. Ennen sitä ja sen vaihdon jälkeen samat ongelmat päällä.
                        No mittaa yleimittarilla vastukset hehkuista. Jos OK, niin sitten relettä vaihtamaan tai piuhaa...
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          #42
                          Originally posted by ///THe View Post
                          No mittaa yleimittarilla vastukset hehkuista. Jos OK, niin sitten relettä vaihtamaan tai piuhaa...
                          Mitä meinaat piuhalla, releen ja hehkujen välistä?
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • ///THe
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 842
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Jolli View Post
                            Mitä meinaat piuhalla, releen ja hehkujen välistä?
                            Tuota pari sivua aiemmin Mlatvalan mainitsemaa hehkureleen kaapelia:
                            X5 F15 ///Msport
                            CRX 2gen +25psi

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by Jolli View Post
                              Mitä meinaat piuhalla, releen ja hehkujen välistä?
                              En jaksa uskoa että ne berut olis jo nyt kypsynyt. Veikkaan kans kaapelia, jos siis ei aikasemmin tullu koodia boksin vaihdon jälkeen.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11717
                                • Kouvola

                                #45
                                Mitäs tuo meinaa, kun hehkun valo ei sammu virrat käännettäessä päälle vaikka odottaisi 2min. Hehkun valo palaa myös käynnistymisen jälkeen joku 30s. Hommattiin jo uudet hehkut ja rele pitää vielä ens viikolla käydä noukkimassa. Auto lähtee kyllä hyvin käyntiin, ei tarvi sahata. Autona -05 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎