Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 520da pieni kierrosten vaihtelu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #16
    Itsellä ei auttanut mitään edellisessä e60:ssä. Vika oli varmaan joko solenoideissa ja/tai turbiinissa. Että eipä se oikein selviä ku kokeilemalla, kallista puuhaa mut minkäs teet...
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #17
      Jees, onhan tuo viisarin verran heilahdellut yli 100tkm. Ajattelin jos tuolla sonnaxin zip kitillä senkin saa eliminoitua niin sama vaihtaa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. 120$+tulli tulisi hintaa tuolle zip kitille.

      Comment

      • 1031
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 125

        #18
        Originally posted by -rik View Post
        Itsellä ei auttanut mitään edellisessä e60:ssä. Vika oli varmaan joko solenoideissa ja/tai turbiinissa. Että eipä se oikein selviä ku kokeilemalla, kallista puuhaa mut minkäs teet...
        Katsoitko tuon ekan postin videon? oliko omassasi juuri samat oireet?

        Last edited by 1031; 09-02-2015, 12:54. Reason: Videolinkin lisäys
        E61 520da LCI 2007
        EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

        Comment

        • -rik
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 827
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by 1031 View Post
          Katsoitko tuon ekan postin videon? oliko omassasi juuri samat oireet?

          https://www.youtube.com/watch?v=_eFjoSKKCGs
          Mulla teki paljon isompaa, 50-200rpm heilumista, mitä lämpimämpi laatikko/kone sitä vähemmän, täysin lämmenneenä ei tehnyt yhtään.
          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

            #20
            mulla tuo oma 530d tekee juurikin tuota joskus.

            Comment

            • 1031
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 125

              #21
              Originally posted by -rik View Post
              Mulla teki paljon isompaa, 50-200rpm heilumista, mitä lämpimämpi laatikko/kone sitä vähemmän, täysin lämmenneenä ei tehnyt yhtään.
              Minun autossa tuo oire tuli ekan kerran kun oli ajettu noin 200km yhtäsoittoa ja silloinkin tuo loppui muutaman kilometrin jälkeen.
              Nämä nykimiset mitä olen huomannut nyt tuon ekan kerran jälkeen ovat olleet lämpimällä koneella (noin 15-20 km ajoa takana) ja nytkin tuo on ajoittaista, ei jatkuvaa.
              Siksi tässä arvonkin että tuleeko tuo laatikosta ollenkaan.
              Monethan ovat laatikon öljyn vaihdon jälkeen raportoineet että nykimiset/heijaamiset häviävät (ainakin joksikin aikaa)
              Itse vaihdoin öljyt ja tuo oire on edelleen samanlainen.
              E61 520da LCI 2007
              EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

              Comment

              • samii81
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 161
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by 1031 View Post
                Tutkin EGR:n, kaasuläpän ja ilmamassamittarin viikonloppuna. EGR toimii ok ilman takkuamista, testasin tuota alipaineella ja karan liike on tasaista ja kalvo oli tiivis. Kaasuläpässäkään en havainnut mitään mekaanista poikkeamaa, tosin tuohan on sähköinen joten sillä puolella voi jotain ollakkin, IMM tuli suihkittua puhtaaksi. Samanlainen se on edelleen. Perjantaina töistä tullessa meni DPF poltto päälle ja silloin en huomannut että olisi tapahtunut tuota kierroslukumittarin huojuntaa.
                No tutkimukset jatkuu, jos tämä on nyt sitä alkavaa mekatroniikan vikaa, niin mistä arvoista (DIS:llä ) voin tuon todentaa?

                Sellaisen asian huomasin että auton ollessa parkissa painoin kaasua ja yritin pitää kierrokset tasan 1500rpm:ssä ja tuo osoittaitui vaikeaksi
                Vaikka kuinka yritti "lukita" kaasujalan keskitunneliin ettei kaasupoljin liikkuisi yhtään, oli kierrosten pitäminen tasaisena mahdotonta.
                Aluksi sain aika tarkkaan 1500rpm:ää tauluun ja kun poljinta piti tasan tarkkaan paikallaan niin noin viiden sekunnin päästä kierrokset karkasi kahdentuhannen pintaan.
                Joku voisi kokeilla että onko tuo normaalia? Eli 520D M47 koneella testiä että saako pidettyä (vaihde P:llä) kierrokset tuossa 1500rmp:ssä.
                Voi olla ettei nämä kaksi asiaa liity mitenkään toisiinsa.
                Testasimpa tuossa piruuttani omassa m47 520d:ssä pitää kierroksia 1500rpm paikkeilla. Ja kyllähän tuo viisari tapitti jämäkästi siinä 1500rpm:n tuntumassa.
                F32 430d mineral grey///M-sport.
                EX
                F20 -14 120D Alpinweiss M-Sport
                F11 -10 520d Alpinweiss M-Sport
                E61 520D Alpinweiss M-sport look.

                Comment

                • 1031
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 125

                  #23
                  Originally posted by samii81 View Post
                  Testasimpa tuossa piruuttani omassa m47 520d:ssä pitää kierroksia 1500rpm paikkeilla. Ja kyllähän tuo viisari tapitti jämäkästi siinä 1500rpm:n tuntumassa.
                  Kiitos kun viitsit testata, täytyy jatkaa tämän vian selvittelyä.
                  Toistaiseksi vielä on kyse niin harvoin tapahtuvasta "ongelmasta" että taidan odotella että eteneekö tämä pahemmaksi..
                  E61 520da LCI 2007
                  EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                  Comment

                  • Jewgeni
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 51
                    • Lempäälä

                    #24
                    Turbiini / momentinmuunnin.

                    Moro,
                    En haluais maalata piruja mutta itellä oli aikanaan sama vika mutta heiluntaa ehkä hivenen enemmän. Turbiini ts. momentinmuunnin vaihdettiin ja homma korjaantui täysin.

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Originally posted by Jewgeni View Post
                      Moro,
                      En haluais maalata piruja mutta itellä oli aikanaan sama vika mutta heiluntaa ehkä hivenen enemmän. Turbiini ts. momentinmuunnin vaihdettiin ja homma korjaantui täysin.

                      Kauankohan pysyy poissa ennen kuin rupeaa uudestaan humppaamaan:think Itse vikahan näissä ei taida olla turbiinissa vaan vuotavassa mekatroniikassa, tosin uusi turbiini pitää jonkin aikaa ennen kuin alkaa taas veivaamaan kun venttiilipöytä (mekatroniikka) vuotaa edelleen..
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • 1031
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 125

                        #26
                        Päivitystä. Hirveästi ei ole vielä kilometrejä takana, mutta toistaiseksi on kiekkamittarin "nytkähtely" ollut poissa. Mullahan jäi tuon huuhtelu vaihdon jäljiltä öljyn pinta hieman vajaaksi jo jouduin tilaamaan öljyä lisää. Endoskoopilla katsoin silloin täyttö/tarkistus propusta ettei vajausta ollut kuin ehkä milli täyttöaukon alareunaan. No öljyt tuli ja kävin lisäämässä, kolme desiä meni lisää tavaraa. Samalla laitoin RVS:n automaattiin tarkoitetut aineet sekaan. Kerran huomasin pientä nykäystä parin kolmen sekunnin ajan ,kiekka mittari ei tällä kertaa huojunut yhtään, pihaan tullessa haistoi ja kuuli että poltto oli päällä.
                        Seurataan miten tuo etenee..toistaiseksi vaikuttaa hyvältä
                        E61 520da LCI 2007
                        EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                        Comment

                        • kaismat
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2014
                          • 139
                          • kuopio

                          #27
                          Originally posted by 1031 View Post
                          Päivitystä. Hirveästi ei ole vielä kilometrejä takana, mutta toistaiseksi on kiekkamittarin "nytkähtely" ollut poissa. Mullahan jäi tuon huuhtelu vaihdon jäljiltä öljyn pinta hieman vajaaksi jo jouduin tilaamaan öljyä lisää. Endoskoopilla katsoin silloin täyttö/tarkistus propusta ettei vajausta ollut kuin ehkä milli täyttöaukon alareunaan. No öljyt tuli ja kävin lisäämässä, kolme desiä meni lisää tavaraa. Samalla laitoin RVS:n automaattiin tarkoitetut aineet sekaan. Kerran huomasin pientä nykäystä parin kolmen sekunnin ajan ,kiekka mittari ei tällä kertaa huojunut yhtään, pihaan tullessa haistoi ja kuuli että poltto oli päällä.
                          Seurataan miten tuo etenee..toistaiseksi vaikuttaa hyvältä
                          Itsekkin miettinyt tuon rvs:n laittamista laatikkoon. Kerrohan kokemukset kun olet ajanut vähän enemmän.

                          Comment

                          • BemariAndy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 230
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            #28
                            samaa alavääntöalueella

                            Itellä on kans nyt alkanut vähän "humppaamaan" ja paljon pienemmillä nopeuksilla kuin tässä, itse asiassa taajama-ajossa n. 1200-1400 rpm pintaan. Vaihde on varmaan D5 päällä tuossa kohtaa. Sportilla ei tietenkään ilmene, kun kiekat nousee. Olen ajatellut vaihdattaa automaatin öljyt viimeistään kesällä ja samalla kans jotain lisäainetta esim. tuo mainittu rvs tai x1r. En usko, että turbiini luistaa kovinkaan paljon tai mekatroniikassa mitään suurempaa, kun laatikko pelaa muuten tosi hyvin. Edellisen laatikkoöljynvaihdon jälkeen tuota ei esiintynyt joten varmaan hyvää tekis öljyjä uudistaa.
                            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                            Comment

                            • -rik
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 827
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Eikös tuo periaatteessa toimi laatikossa juuri negatiivisesti, vähemmän kitkaa -> enemmän luistoa? :think
                              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                              Comment

                              • petept
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 40
                                • Riihimäki

                                #30
                                Omassa 530da:ssa on myös tätä ongelmaa tai ominaisuutta. Kysäisin sitten bemuihin "erikoistuneesta" huollosta asiaa ja sanoivat että tod näk laatikkossa on hieman öljyvajausta ja se vaikuttaa turbiinin toimintaan niin että alkaa heijaamaan suurimmalla vaihteella ajettaessa noin 80-90km/h nopeuksissa juuri tuollain. Korjaukseksi ehdottivat vaihteiston "öljypojan" uusintaa mikäli näyttää siltä että on hikoillut öljyä ja uudet öljyt laatikkoon. Ei pitäisi olla mikään juttu jos korjaa ajoissa. Omassa biimerissä on kilsoja nyt 286 tuhatta ja vähä päälle.
                                e60 530da

                                Ex:
                                /
                                //e92 325Ci///
                                /
                                //e36 318is///

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎