Itsellä ei auttanut mitään edellisessä e60:ssä. Vika oli varmaan joko solenoideissa ja/tai turbiinissa. Että eipä se oikein selviä ku kokeilemalla, kallista puuhaa mut minkäs teet...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 520da pieni kierrosten vaihtelu..
Collapse
X
-
Originally posted by -rik View PostItsellä ei auttanut mitään edellisessä e60:ssä. Vika oli varmaan joko solenoideissa ja/tai turbiinissa. Että eipä se oikein selviä ku kokeilemalla, kallista puuhaa mut minkäs teet...
E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by 1031 View PostKatsoitko tuon ekan postin videon? oliko omassasi juuri samat oireet?
https://www.youtube.com/watch?v=_eFjoSKKCGsex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostMulla teki paljon isompaa, 50-200rpm heilumista, mitä lämpimämpi laatikko/kone sitä vähemmän, täysin lämmenneenä ei tehnyt yhtään.
Nämä nykimiset mitä olen huomannut nyt tuon ekan kerran jälkeen ovat olleet lämpimällä koneella (noin 15-20 km ajoa takana) ja nytkin tuo on ajoittaista, ei jatkuvaa.
Siksi tässä arvonkin että tuleeko tuo laatikosta ollenkaan.
Monethan ovat laatikon öljyn vaihdon jälkeen raportoineet että nykimiset/heijaamiset häviävät (ainakin joksikin aikaa)
Itse vaihdoin öljyt ja tuo oire on edelleen samanlainen.E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by 1031 View PostTutkin EGR:n, kaasuläpän ja ilmamassamittarin viikonloppuna. EGR toimii ok ilman takkuamista, testasin tuota alipaineella ja karan liike on tasaista ja kalvo oli tiivis. Kaasuläpässäkään en havainnut mitään mekaanista poikkeamaa, tosin tuohan on sähköinen joten sillä puolella voi jotain ollakkin, IMM tuli suihkittua puhtaaksi. Samanlainen se on edelleen. Perjantaina töistä tullessa meni DPF poltto päälle ja silloin en huomannut että olisi tapahtunut tuota kierroslukumittarin huojuntaa.
No tutkimukset jatkuu, jos tämä on nyt sitä alkavaa mekatroniikan vikaa, niin mistä arvoista (DIS:llä ) voin tuon todentaa?
Sellaisen asian huomasin että auton ollessa parkissa painoin kaasua ja yritin pitää kierrokset tasan 1500rpm:ssä ja tuo osoittaitui vaikeaksi
Vaikka kuinka yritti "lukita" kaasujalan keskitunneliin ettei kaasupoljin liikkuisi yhtään, oli kierrosten pitäminen tasaisena mahdotonta.
Aluksi sain aika tarkkaan 1500rpm:ää tauluun ja kun poljinta piti tasan tarkkaan paikallaan niin noin viiden sekunnin päästä kierrokset karkasi kahdentuhannen pintaan.
Joku voisi kokeilla että onko tuo normaalia? Eli 520D M47 koneella testiä että saako pidettyä (vaihde P:llä) kierrokset tuossa 1500rmp:ssä.
Voi olla ettei nämä kaksi asiaa liity mitenkään toisiinsa.F32 430d mineral grey///M-sport.
EX
F20 -14 120D Alpinweiss M-Sport
F11 -10 520d Alpinweiss M-Sport
E61 520D Alpinweiss M-sport look.
Comment
-
-
Originally posted by samii81 View PostTestasimpa tuossa piruuttani omassa m47 520d:ssä pitää kierroksia 1500rpm paikkeilla. Ja kyllähän tuo viisari tapitti jämäkästi siinä 1500rpm:n tuntumassa.
Toistaiseksi vielä on kyse niin harvoin tapahtuvasta "ongelmasta" että taidan odotella että eteneekö tämä pahemmaksi..E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by Jewgeni View PostMoro,
En haluais maalata piruja mutta itellä oli aikanaan sama vika mutta heiluntaa ehkä hivenen enemmän. Turbiini ts. momentinmuunnin vaihdettiin ja homma korjaantui täysin.
Kauankohan pysyy poissa ennen kuin rupeaa uudestaan humppaamaan:think Itse vikahan näissä ei taida olla turbiinissa vaan vuotavassa mekatroniikassa, tosin uusi turbiini pitää jonkin aikaa ennen kuin alkaa taas veivaamaan kun venttiilipöytä (mekatroniikka) vuotaa edelleen..Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Päivitystä. Hirveästi ei ole vielä kilometrejä takana, mutta toistaiseksi on kiekkamittarin "nytkähtely" ollut poissa. Mullahan jäi tuon huuhtelu vaihdon jäljiltä öljyn pinta hieman vajaaksi jo jouduin tilaamaan öljyä lisää. Endoskoopilla katsoin silloin täyttö/tarkistus propusta ettei vajausta ollut kuin ehkä milli täyttöaukon alareunaan. No öljyt tuli ja kävin lisäämässä, kolme desiä meni lisää tavaraa. Samalla laitoin RVS:n automaattiin tarkoitetut aineet sekaan. Kerran huomasin pientä nykäystä parin kolmen sekunnin ajan ,kiekka mittari ei tällä kertaa huojunut yhtään, pihaan tullessa haistoi ja kuuli että poltto oli päällä.
Seurataan miten tuo etenee..toistaiseksi vaikuttaa hyvältäE61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by 1031 View PostPäivitystä. Hirveästi ei ole vielä kilometrejä takana, mutta toistaiseksi on kiekkamittarin "nytkähtely" ollut poissa. Mullahan jäi tuon huuhtelu vaihdon jäljiltä öljyn pinta hieman vajaaksi jo jouduin tilaamaan öljyä lisää. Endoskoopilla katsoin silloin täyttö/tarkistus propusta ettei vajausta ollut kuin ehkä milli täyttöaukon alareunaan. No öljyt tuli ja kävin lisäämässä, kolme desiä meni lisää tavaraa. Samalla laitoin RVS:n automaattiin tarkoitetut aineet sekaan. Kerran huomasin pientä nykäystä parin kolmen sekunnin ajan ,kiekka mittari ei tällä kertaa huojunut yhtään, pihaan tullessa haistoi ja kuuli että poltto oli päällä.
Seurataan miten tuo etenee..toistaiseksi vaikuttaa hyvältä
Comment
-
-
samaa alavääntöalueella
Itellä on kans nyt alkanut vähän "humppaamaan" ja paljon pienemmillä nopeuksilla kuin tässä, itse asiassa taajama-ajossa n. 1200-1400 rpm pintaan. Vaihde on varmaan D5 päällä tuossa kohtaa. Sportilla ei tietenkään ilmene, kun kiekat nousee. Olen ajatellut vaihdattaa automaatin öljyt viimeistään kesällä ja samalla kans jotain lisäainetta esim. tuo mainittu rvs tai x1r. En usko, että turbiini luistaa kovinkaan paljon tai mekatroniikassa mitään suurempaa, kun laatikko pelaa muuten tosi hyvin. Edellisen laatikkoöljynvaihdon jälkeen tuota ei esiintynyt joten varmaan hyvää tekis öljyjä uudistaa.* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
Eikös tuo periaatteessa toimi laatikossa juuri negatiivisesti, vähemmän kitkaa -> enemmän luistoa? :thinkex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Omassa 530da:ssa on myös tätä ongelmaa tai ominaisuutta. Kysäisin sitten bemuihin "erikoistuneesta" huollosta asiaa ja sanoivat että tod näk laatikkossa on hieman öljyvajausta ja se vaikuttaa turbiinin toimintaan niin että alkaa heijaamaan suurimmalla vaihteella ajettaessa noin 80-90km/h nopeuksissa juuri tuollain. Korjaukseksi ehdottivat vaihteiston "öljypojan" uusintaa mikäli näyttää siltä että on hikoillut öljyä ja uudet öljyt laatikkoon. Ei pitäisi olla mikään juttu jos korjaa ajoissa. Omassa biimerissä on kilsoja nyt 286 tuhatta ja vähä päälle.e60 530da
Ex:
///e92 325Ci///
///e36 318is///
Comment
-
Comment