Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markkanenn
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2016
    • 262
    • Vantaa

    Originally posted by HTK12 View Post
    En kyllä ihan hirveästi E39:n ruostesuojauksia kehuisi. Esim. samanikäisissä volvoissa on _paljon_ paremmat. Sukulaisella oli 500tkm rullattu -99 S80, edes jarruputket ei olleet ruosteessa. E39 tuntuu vähän joka toinen hitsailevan.
    Pakko vielä kommentoida. Mitähän paskaputkea nuo bmw käyttämät jarruputket on? Joo onhan 2005 vuoden peli jo vanha mutta omasta e61 oli takajarruputket aivan puhkiruostunu nyt jo. Esim. Tuttujen samanikäsistä, osa jopa 5v vanhempia, saabeista ja volvoista jarruputket ei ole ruosteessa yhtään.
    F11 520d -12

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Markkanenn View Post
      Pakko vielä kommentoida. Mitähän paskaputkea nuo bmw käyttämät jarruputket on? Joo onhan 2005 vuoden peli jo vanha mutta omasta e61 oli takajarruputket aivan puhkiruostunu nyt jo. Esim. Tuttujen samanikäsistä, osa jopa 5v vanhempia, saabeista ja volvoista jarruputket ei ole ruosteessa yhtään.
      Rautaputkea, jossa taitaa olla vain maali pinnassa. Samaa tavaraa on myös pohjan bensaputkissa, ainakin E39:ssä.
      E39 528iA

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Markkanenn View Post
        Pakko vielä kommentoida. Mitähän paskaputkea nuo bmw käyttämät jarruputket on? Joo onhan 2005 vuoden peli jo vanha mutta omasta e61 oli takajarruputket aivan puhkiruostunu nyt jo. Esim. Tuttujen samanikäsistä, osa jopa 5v vanhempia, saabeista ja volvoista jarruputket ei ole ruosteessa yhtään.
        Otappa E61 ikäinen saab, niin happenee vielä nopeammin. Osalla mennyt vaihtoon jo 5v kohdalla takajarruputket. Jarruputkien happaneminen lienee melko yleistä suurimmassa osassa autoista kun tehtaalla käyttävät teräsputkea. 10v jälkeen suolakylvyssä alkaa suurimmassa osassa jarruputkien kunto olemaan vähän arveluttava.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by HTK12 View Post
          Otappa E61 ikäinen saab, niin happenee vielä nopeammin. Osalla mennyt vaihtoon jo 5v kohdalla takajarruputket. Jarruputkien happaneminen lienee melko yleistä suurimmassa osassa autoista kun tehtaalla käyttävät teräsputkea. 10v jälkeen suolakylvyssä alkaa suurimmassa osassa jarruputkien kunto olemaan vähän arveluttava.
          Ja saman ikäluokan E-mersuissa kans kulutustavaraa. Yhden mersu-ukon kanssa juteltiin joskus aiheesta, niin W211 takajarruputket on kuulemma sijaintinsa puolesta alttiina kaikelle skeidalla jota lentää fillareista, ja usein ne puhkeaa kun avaa ovet, jolloin pumppu testaa järjestelmän paineensiedon.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Markkanenn
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            Originally posted by HTK12 View Post
            Otappa E61 ikäinen saab, niin happenee vielä nopeammin. Osalla mennyt vaihtoon jo 5v kohdalla takajarruputket. Jarruputkien happaneminen lienee melko yleistä suurimmassa osassa autoista kun tehtaalla käyttävät teräsputkea. 10v jälkeen suolakylvyssä alkaa suurimmassa osassa jarruputkien kunto olemaan vähän arveluttava.
            Höpöhöpö, 2004 ja uudempiin 9-5/9-3 joita tutuilla on ei ole yhteenkään jouduttu vaihtamaan jarruputkia. Tai sitten eivät vaan myönnä.
            F11 520d -12

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Markkanenn View Post
              Höpöhöpö, 2004 ja uudempiin 9-5/9-3 joita tutuilla on ei ole yhteenkään jouduttu vaihtamaan jarruputkia. Tai sitten eivät vaan myönnä.
              Ainakin saab foorumilla oli noista lahoavista takajarruputkista juttua kun pari vuotta sitten tuttavan vecra-c vaihdoin takaputket (nuohan pohjautuu tuohon vectraan). Googlettelin tuohon liittyen, niin silloin tuohon törmäsin. Tosin ajaa sitä jotkut vieläkin E39 alkuperäisillä jarruputkilla.. Omassakaan ei olisi ollut pakko vaihtaa, mutta vaihdoin kun alkoivat näyttämään aika rapealta. Kokemusta kun löytyy useamman auton osalta putkien pettämisestä.. Yhdestä autosta petti takajarruputki 5min sen jälkeen kun olin auton leimannut ilman huomautuksia. Itse kyllä mieluummin "ylihuollan" ja vaihdan ne putket ennen niiden lopullista pettämistä. Siinä vaiheessa kun ruoste alkaa kunnolla hilseilemään ja putki näyttää todella ruosteiselta alkaa olla vaihdon aika. esim. tämän näköinen (satunnainen kuva googlen kuvahausta):



              Ihan sama vuotaako vai ei, itsellä tuollaiset lähtee vaihtoon jo ihan oman ja kyydissä olevien turvallisuuden takia.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Markkanenn
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2016
                • 262
                • Vantaa

                Originally posted by HTK12 View Post
                Ainakin saab foorumilla oli noista lahoavista takajarruputkista juttua kun pari vuotta sitten tuttavan vecra-c vaihdoin takaputket (nuohan pohjautuu tuohon vectraan). Googlettelin tuohon liittyen, niin silloin tuohon törmäsin. Tosin ajaa sitä jotkut vieläkin E39 alkuperäisillä jarruputkilla.. Omassakaan ei olisi ollut pakko vaihtaa, mutta vaihdoin kun alkoivat näyttämään aika rapealta. Kokemusta kun löytyy useamman auton osalta putkien pettämisestä.. Yhdestä autosta petti takajarruputki 5min sen jälkeen kun olin auton leimannut ilman huomautuksia. Itse kyllä mieluummin "ylihuollan" ja vaihdan ne putket ennen niiden lopullista pettämistä. Siinä vaiheessa kun ruoste alkaa kunnolla hilseilemään ja putki näyttää todella ruosteiselta alkaa olla vaihdon aika. esim. tämän näköinen (satunnainen kuva googlen kuvahausta):



                Ihan sama vuotaako vai ei, itsellä tuollaiset lähtee vaihtoon jo ihan oman ja kyydissä olevien turvallisuuden takia.
                Vilkaistiin juuri kaverin vm 2002 saab 9-5 jarruputkia ja käytännössä virheettömiltä näytti. Taitaa joku eri pinnoite/maali olla kuin opelissa kun saabissa jarruputket on vihreät. Opelissa näytti nopealla googlaillu olevan mustat. Toki saabinkin jarruputket lahoaa ajan kanssa niin kuin muissakin. Pitää nyt ottaa tarkempaan syyniin F11 jarruputket ja ihmetellä millon ruoste iskee niihin.
                F11 520d -12

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Markkanenn View Post
                  Vilkaistiin juuri kaverin vm 2002 saab 9-5 jarruputkia ja käytännössä virheettömiltä näytti. Taitaa joku eri pinnoite/maali olla kuin opelissa kun saabissa jarruputket on vihreät. Opelissa näytti nopealla googlaillu olevan mustat. Toki saabinkin jarruputket lahoaa ajan kanssa niin kuin muissakin. Pitää nyt ottaa tarkempaan syyniin F11 jarruputket ja ihmetellä millon ruoste iskee niihin.
                  Varmaan näissä voi olla malli/vuosikohtaisia eroja. Silloin vaan näkyi saab foorumilla moni valittavan niiden tankin/apurungon yli menevien putkien happanemista. Jarruputkien kuntoa kannattaa kyllä seurata kaikissa autoissa, joilla on ikää yli 10v. Alle sen voivat toki myös hapantua, mutta viimeistää tuossa 10v kohdalla kannattaa alkaa seuraamaan. Itsellä käynyt tuuri, että kertaakaan putki ei ole kriittisellä hetkellä pettänyt, vaan auton on saanut ihan nätisti himmailtua. Vaikka jarrut yleensä onkin neljässä eri piirissä, niin silti se poljin menee pohjaan kun yksi putki/letku antautuu kunnolla.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • kyylä
                    Newbiemmer
                    • Nov 2018
                    • 11
                    • Helsinki

                    525 xi -05 kaapeli rasvattu, ei kuulemma muuta tarvinnut tehdä

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      Originally posted by tabasco View Post
                      2004 530d ...


                      ...tiskillä avaimia hakiessani asiakaspalvelija kertoi, että nyt on tässä isompaa ongelmaa, akkukaapelin läpivienti oli niin hapoilla, että auto tehtiin välittömästi virrattomaksi ja laitettiin ajokieltoon palovaaran takia. Lisäksi osien saatavuudessa on ongelmia, eli ihan heti autoa ei saada valmiiksi.

                      Koko akkukaapeli sinne siis vaihdettiin läpivienteineen kaikkineen, hyvä niin. Uskaltaa taas pitää autoa tallissa.

                      Comment

                      • Kernwaffe
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 173
                        • Masku

                        Originally posted by kyylä View Post
                        525 xi -05 kaapeli rasvattu, ei kuulemma muuta tarvinnut tehdä
                        Sama homma tai läpiviennon rasvaus. E61 lci -08 187tkm

                        Comment

                        • DriveFast
                          BTCF Member
                          • Apr 2010
                          • 165
                          • Turku

                          Kävinpä omankin tarkastuttamassa ja kuulemma kaikki ok ja rasvauksella selvittiin. E61 / 535d -06 ja 209tkm.
                          BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                          Exät:
                          BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                          BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                          Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                          Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            Oma joitakin vuosia sitten Saksasta tuotu -04 309 tkm ajettu E61 530d kävi kans tarkastuksessa ja stage 1 -korjaus, eli puhdistus ja rasvaus. Lupasivat, ettei pala, ja se riittää.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • melli
                              Bimmer Rookie
                              • May 2015
                              • 147
                              • Pori

                              Vein tänään oman autoni tarkistukseen (-04 530d farkku), takaisin sitten vuokra-Corollalla.

                              Kaapeli katkesi tarkistuksessa, odotellaan koska tulee korjattuna. Kuun loppuun asti varattuna tuo auto, kuulemma pientä jonoa on.
                              E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by melli View Post
                                Vein tänään oman autoni tarkistukseen (-04 530d farkku), takaisin sitten vuokra-Corollalla.

                                Kaapeli katkesi tarkistuksessa, odotellaan koska tulee korjattuna. Kuun loppuun asti varattuna tuo auto, kuulemma pientä jonoa on.
                                No sitten kun saat oman takaisin, niin osaa taas vähän aikaa eritavalla arvostaan BMW:tä sen corollan jälkeen. Eihän sitä sijaisautoa tietenkään saa valita, mutta olisin itse silti saattanut kysyä jotain muuta autoa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎