-04 E61 ja tuomio oli että kaapeli uusiksi laajimman proseduurin mukaan. Koko päivän aika varattuna syyskuun puoliväliin jos vaikka tehdas saisi siihen mennessä toimitettua osia. Uskaltaa kuulemma ajaa ja pysäköidä katokseenkin vielä.
Oli kuulemma tokassut huolto ukko että ihme ylejäänkään että koko auto toimi ennen tuonne menoa.
Kyllä tälläisiä löytyy, itsekin tiedän tosiaan, että auto on mennyt täysin toimivana nosturille ilman mitään ongelmia. Kaapeli on kuitenkin jäänyt käteen kun siihen on koskettu. Itse yleensä E6x omistajille tästä mainitsen kun luen vikakoodit tms. Läheskään kaikki kun ei ole BMW harrastajia, niin heillä ei ole tästä ongelmasta tietoa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kyllä tälläisiä löytyy, itsekin tiedän tosiaan, että auto on mennyt täysin toimivana nosturille ilman mitään ongelmia. Kaapeli on kuitenkin jäänyt käteen kun siihen on koskettu. Itse yleensä E6x omistajille tästä mainitsen kun luen vikakoodit tms. Läheskään kaikki kun ei ole BMW harrastajia, niin heillä ei ole tästä ongelmasta tietoa.
Omalle E60 LCI 07 en ole vielä aikaa varanut, mutta alkaa nyt kun luin yllä olevat tarinat läpi pikkasen hirvittämään. Pakko mennä heti autotalliin nostamaan takakontista verhoiluja ja tarkistamaan silmämääräisesti mikä on tilanne. En aluksi uskonut, että tilanne voi olla näinkin vaarallinen.
Omalle E60 LCI 07 en ole vielä aikaa varanut, mutta alkaa nyt kun luin yllä olevat tarinat läpi pikkasen hirvittämään. Pakko mennä heti autotalliin nostamaan takakontista verhoiluja ja tarkistamaan silmämääräisesti mikä on tilanne. En aluksi uskonut, että tilanne voi olla näinkin vaarallinen.
Eipä sieltä peräkontista mitään näe.
Minkähän verran korjaustarpeen arviointi tällaisissa takaisinkutsuissa riippuu asentajasta joka tarkastuksen tekee? Omassa tapauksessa aikoinaan autoon tehty ruostesuojaus oli asentajan mukaan pitänyt kaapelin hyvässä kunnossa. Täytyy varmaan jossain välissä itsekin kurkistaa tuonne kotelon sisään mille siellä näyttää. Nyt se tosin on rasvaa täynnä tarkastuksen jäljiltä.
Omalle E60 LCI 07 en ole vielä aikaa varanut, mutta alkaa nyt kun luin yllä olevat tarinat läpi pikkasen hirvittämään. Pakko mennä heti autotalliin nostamaan takakontista verhoiluja ja tarkistamaan silmämääräisesti mikä on tilanne. En aluksi uskonut, että tilanne voi olla näinkin vaarallinen.
Juu ei se kontista katsominen vielä kerro oikein mitään kuten tuossa edellä todettiin. Auto pitää saada nosturilla ja alta tutkia.
Minkähän verran korjaustarpeen arviointi tällaisissa takaisinkutsuissa riippuu asentajasta joka tarkastuksen tekee? Omassa tapauksessa aikoinaan autoon tehty ruostesuojaus oli asentajan mukaan pitänyt kaapelin hyvässä kunnossa. Täytyy varmaan jossain välissä itsekin kurkistaa tuonne kotelon sisään mille siellä näyttää. Nyt se tosin on rasvaa täynnä tarkastuksen jäljiltä.
Kyllähän se varmasti riippuu jonkun verran asentajasta. Aivan kuten hoitotarpeen arviointi lääkäristä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Minkähän verran korjaustarpeen arviointi tällaisissa takaisinkutsuissa riippuu asentajasta joka tarkastuksen tekee? Omassa tapauksessa aikoinaan autoon tehty ruostesuojaus oli asentajan mukaan pitänyt kaapelin hyvässä kunnossa. Täytyy varmaan jossain välissä itsekin kurkistaa tuonne kotelon sisään mille siellä näyttää. Nyt se tosin on rasvaa täynnä tarkastuksen jäljiltä.
BMW:n pitäisi tehdä asia niinkuin esim. Ford huolto tekee. Sillon ku mulla oli Focus, huollon jälkeen sai sähköpostin, jossa oli linkki videoon. Videolla huoltovastaava kävi kameran kanssa läpi auton alustan, jarrut, renkaat, nivelet, pakoputken yms kunnon.
Eli jos BMW olis antanut asiakkaalle video klipin jossa tilannetta talletettu ennen ja jälkeen tarkistuksen, niin eipä jäis jossiteltavaa mikä oli tilanne ja mitä tehtiin.
Eikun kehitysehdotus merkkiliikkeen asiakaspalveluun ja sormet ristissä odottamaan josko tulevaisuudessa moinen tapa olisi jo todellisuutta.
Tuossa olisi kyllä BMW:llä opittavaa. Nykyaikainen tapa. Se video dokumentiksi sähköiseen huoltokirjaan.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Mutta eikö toisaalta koulutetun ammattilaisen tekemään työhön voi sitten luottaa, ja toisekseen onko asiakkaalla kompetenssia arvioida milloin työ on tehty hyvin tai huonosti?
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Mutta eikö toisaalta koulutetun ammattilaisen tekemään työhön voi sitten luottaa, ja toisekseen onko asiakkaalla kompetenssia arvioida milloin työ on tehty hyvin tai huonosti?
Ei tosiaan voi. Koulutetut "ammattilaiset" tekee juostenkustuja hommia aika monissa tehtävissä, ei pelkästään autohuolloissa. Ammattiylpeys on lähes kadonnut.
BMW:n pitäisi tehdä asia niinkuin esim. Ford huolto tekee. Sillon ku mulla oli Focus, huollon jälkeen sai sähköpostin, jossa oli linkki videoon. Videolla huoltovastaava kävi kameran kanssa läpi auton alustan, jarrut, renkaat, nivelet, pakoputken yms kunnon.
Tuo Fordin huoltovideo ainkain Joensuun Hartikaisella on lähinnä vitsi. Meillä meni -15 Fiesta vuosihuoltoon ja samalla mainittiin että kuuluu räminää koloissa jostain takaa, niin kuin olisi jotain irti jossain pohjassa. No perus virsi tiskillä, että autossa ei ollut mitään vikaa ja äänen aiheuttajaa ei saatu paikallistettua.
Tiesin jo ennestään kokemuksesta Hartikaisella asioidessa, että tämäkin on hoidettava itse jos meinaa saada kuntoon. Auto peräpäästä tunkilla ylös ja heti pisti silmään että toisen jousen alapäässä on jotain ylimääräistä. Siellähän oli puoli kierrosta jousta poikki ja palanen pomppi siinä jousilautasen päällä, josta tuo räminä kantautui sisälle.
Jos huolto-ohjelmaan kuuluu alustan ja jousituksen tarkistus niin luulisi että katsoisivat edes silmällä onko kaikki jouset ehjiä. Video kun katsottiin myöhemmin niin se ei ole muuta kuin auton pikainen pintapuolinen kuvaaminen jossa selitetään mitä kohtaa kuvataan ja näyttääkö olevan kunnossa. Ei edes koskettu autoon kertaakaan viedolla.
Kuin tuossa aikaisemmin jo todettiin ammattiylpeys on kadonnut täysin merkkiliikkeistä. Yksityisillä toimijoilla vielä sellaista onneksi löytyy .
Vaikka ei sieltä kuulemma "mitään nää", niin menin kumminkin aamulla talliin takakontin Golf vermeistä ja muusta tavarasta tyhjentämään, jotta vähintäänkin silmämääräisesti voin katsoa miltä tilanne näyttää. Irrotin myös renkaan. Ohessa kuvat läpiviennin kunnosta. Vaikuttaisi siltä, että voin nukkua yöni ilman lisähikoilua tästä asiasta, ennen kuin Autokeskuksen "pojat" arpovat oman lausuntonsa. Auton E60 LCI 523 07 olen Berlinistä tuonut 2012 ja siihen oli tehty ne perustakaisinkutsun toimenpiteet, HP pumppu, puolat ja suuttimet uusittu. Näyttäisi siltä, että läpivienti on myös uusittu, kun on valkoinen.
Vaikka ei sieltä kuulemma "mitään nää", niin menin kumminkin aamulla talliin takakontin Golf vermeistä ja muusta tavarasta tyhjentämään, jotta vähintäänkin silmämääräisesti voin katsoa miltä tilanne näyttää. Irrotin myös renkaan. Ohessa kuvat läpiviennin kunnosta. Vaikuttaisi siltä, että voin nukkua yöni ilman lisähikoilua tästä asiasta, ennen kuin Autokeskuksen "pojat" arpovat oman lausuntonsa. Auton E60 LCI 523 07 olen Berlinistä tuonut 2012 ja siihen oli tehty ne perustakaisinkutsun toimenpiteet, HP pumppu, puolat ja suuttimet uusittu. Näyttäisi siltä, että läpivienti on myös uusittu, kun on valkoinen.
Ongelma on tuolla auton alle olevan valkean suojuksen sisällä, jos on. Ilman sen irroittamista aika mahdoton tarkemmin arvioida kuntoa. Voi olla, että puhdistus ja rasvaus riittää tai sitten ei. Ilman nosturia aika hankalassa paikassa. Toki kyllähän se nyt voi ilman nosturiakin varmasti pystyy tarkistamaan, on vaan niin paljon helpompi nosturilla.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Eli kävin hakemassa autoni - 04 530i sedanin viime to huollosta pois. Pari viikkoa siis tasan seisoi auto siellä.
Edelleenkin painotettiin, että 5% on kuulemma vaatinut toimenpiteitä.
Omaani siis vaihdettiin pelkkä kaapeli kokonaisuudessaan. Läpiviennille ei tehty mitään koska oli kuulemma se itsessään hyvässä kunnossa, eikä ollut korroosiosta/hapettumisesta merkkejä itse rungossa.
Vielä Laakkonen sanoi, että heille ei ollut täysin selvää, että olisiko pitänyt tehdä myös se ns muoviläpyskojen asennus samalla.
Mene ja tiedä. Mutta heidän mukaan miksi turha lähteä tekemään jos kerta ns. Runko ja läpivienti oli Okei. Eli minulta uusittiin pelkkä kaapeli.
Sanoivat tosin, että soittelevat jos bmw nämä pyytää vielä askartelemaan. 🤔
Mulle sanovat että niin paljon menee kaapeleita vaihtoon että on jo hankaluuksia saada niitä kaapeleita
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment