Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5025
    • Paimio

    Originally posted by TJJ View Post
    Ruostesuojaako joku noita? Jossain vaiheessahan täällä oli (ainakin yhden henkilön..) aika vahva mielipide, ettei kannata "uudemmissa" bemareissa ja sillä vaan pilaa alustasta tehtaan suojaukset.

    Tiedä sitten auttaako suojauskaan tuohon vai tiivistyykö sinne kosteutta myös jotenkin muutenkin. "Hauska" sitä kaapelia varmaan on tarkistaa tai vaihtaa kunnolla suojatusta autosta.

    Noin typerä mielipide kuulostaa että sen on melkein täytynyt olla Hemiltä peräisin!

    Miksi ihmeessä ei ruostesuojattaisi? Saahan sillä pirusti vuosia lisää jos hyvin tehdään.

    Sitä en kyllä tiedä miten tuon liitoksen kanssa on...auttaako siihen ruostesuojausaine vai onko vaan niin kelvottomasti tehty alkujaankin että aina syöpyy...?
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9158
      • Oulu

      Originally posted by JaniLap View Post
      Dieseleitä olleet valtaosa, käyttövoiman yleisyydestä johtuen.
      Bensakoneisissahan kaapelin vaipan eheyttä valvotaan, eli pahimmat hapantumiset ovat tulleet jo aiemmin ilmi vikakoodin muodossa ja niihin on puututtu.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4993
        • Forssa

        Originally posted by TJJ View Post
        Ruostesuojaako joku noita? Jossain vaiheessahan täällä oli (ainakin yhden henkilön..) aika vahva mielipide, ettei kannata "uudemmissa" bemareissa ja sillä vaan pilaa alustasta tehtaan suojaukset.
        Mitkä ihmeen tehtaan suojaukset? Sinulla on e39:ssä vielä todella asiallinen pohja tehtaan jäljiltä mutta näissä seuraavan sukupolven autoissa kaikki suojaustoimenpiteet mitä sinne alle tekee on vaan hyvästä. Ei noissa ole enää mitään kunnon massauksia pohjassa. Minulla oli aavistuksen yli 100tkm ajettu e63 ja pohja oli joka puolelta ruosteessa. Ei siellä ole peltipinnan suojana enää mitään muuta kuin onneton ohut maali. Muovia siellä on mutta siellä välissähän sillä suolapaskalla on hyvät oltavat.

        Ei näitä enää ole tehty kestämään kuten aiemmin tehtiin. Se kestää takuuajan jonka jälkeen tehdasta ei enää kiinnosta missä kunnossa se on.
        Last edited by mikae34; 18-09-2019, 21:16.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by TJJ View Post
          Ruostesuojaako joku noita? Jossain vaiheessahan täällä oli (ainakin yhden henkilön..) aika vahva mielipide, ettei kannata "uudemmissa" bemareissa ja sillä vaan pilaa alustasta tehtaan suojaukset.

          Tiedä sitten auttaako suojauskaan tuohon vai tiivistyykö sinne kosteutta myös jotenkin muutenkin. "Hauska" sitä kaapelia varmaan on tarkistaa tai vaihtaa kunnolla suojatusta autosta.
          Tuo oma suomiauto on joskus edellisen omistajan toimesta ruostesuojattu ja tarkastuksen tehneen henkilön mielestä se oli syy miksi läpivienti oli niin hyvässä kunnossa. Kyllähän hyvin tehty ruostesuojaus aika hyvin estää kosteuden läpi pääsyn. Olen itsekin lukenut aikanaan nuo Hemin kommentit ja niistä voi olla montaa mieltä.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by mikae34 View Post
            Mitkä ihmeen tehtaan suojaukset? Sinulla on e39:ssä vielä todella asiallinen pohja tehtaan jäljiltä mutta näissä seuraavan sukupolven autoissa kaikki suojaustoimenpiteet mitä sinne alle tekee on vaan hyvästä. Ei noissa ole enää mitään kunnon massauksia pohjassa. Minulla oli aavistuksen yli 100tkm ajettu e63 ja pohja oli yltäpäältä ruosteessa.
            En kyllä ihan hirveästi E39:n ruostesuojauksia kehuisi. Esim. samanikäisissä volvoissa on _paljon_ paremmat. Sukulaisella oli 500tkm rullattu -99 S80, edes jarruputket ei olleet ruosteessa. E39 tuntuu vähän joka toinen hitsailevan.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by markok View Post
              Tuo oma suomiauto on joskus edellisen omistajan toimesta ruostesuojattu ja tarkastuksen tehneen henkilön mielestä se oli syy miksi läpivienti oli niin hyvässä kunnossa. Kyllähän hyvin tehty ruostesuojaus aika hyvin estää kosteuden läpi pääsyn. Olen itsekin lukenut aikanaan nuo Hemin kommentit ja niistä voi olla montaa mieltä.
              Kyllä ja molempiin suuntiin = mätänee kivasti piilossa.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4993
                • Forssa

                Originally posted by HTK12 View Post
                En kyllä ihan hirveästi E39:n ruostesuojauksia kehuisi. Esim. samanikäisissä volvoissa on _paljon_ paremmat. Sukulaisella oli 500tkm rullattu -99 S80, edes jarruputket ei olleet ruosteessa. E39 tuntuu vähän joka toinen hitsailevan.
                Niin, meillä on -99 e39, suomiauto joka on aikalailla täysin ruosteeton eikä ole mitään alustapesuja tmv tehty koskaan.
                Last edited by mikae34; 18-09-2019, 21:21.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4993
                  • Forssa

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Kyllä ja molempiin suuntiin = mätänee kivasti piilossa.
                  On eri asia suojata vanhaa autoa ja uutta autoa. Vanhassa autossa jossa jo ruostetta saattaa olla on tilanne kuvailemasi kaltainen. Tällöin yksi aine on ylitse muiden, öljy.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8264
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    On eri asia suojata vanhaa autoa ja uutta autoa. Vanhassa autossa jossa jo ruostetta saattaa olla on tilanne kuvailemasi kaltainen. Tällöin yksi aine on ylitse muiden, öljy.

                    Uusi tai ei, ei sitä tervaa saa niin hyvin levitettyä etteikö suola ja vesi jostain kohtaa pääse alle ja siellähän se sitten muhii.


                    E: https://www.youtube.com/watch?v=nXvl9nt57Kg
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      On sitten laaja skaala näissä korien kunnoissakin. Käytännössä lähes läpimätiä tai aivan priimaa.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by mikae34 View Post
                        Niin, meillä on -99 e39, suomiauto joka on aikalailla täysin ruosteeton eikä ole mitään alustapesuja tmv tehty koskaan.
                        Ruosteettomat E39:t on kyllä harvassa. Käytännössä jokaisessa "suomi" autossa jonka olen nähnyt on ruostetta vähintää ovissa tms., ellei kysessä ole joku M5 jolla on ajettu vain kesällä. E6x paljon paremmassa kunnossa. Toki onhan ne nyt uudempiakin mutta kuitenkin.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4993
                          • Forssa

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Uusi tai ei, ei sitä tervaa saa niin hyvin levitettyä etteikö suola ja vesi jostain kohtaa pääse alle ja siellähän se sitten muhii.


                          E: https://www.youtube.com/watch?v=nXvl9nt57Kg
                          Tuo videon auto onkin suojattu täysin väärin. Tuossahan nimenomaan onkin tehty hallaa. Tuo alusta olisi pitänyt pestä huolella ja öljytä. Se pysäyttää ruostumisen tehokkaasti kun sen sitten vaan toistaa aina välillä. Idea on siinä, että se ei koskaan kuivu täysin. Uuden auton pohjaankaan ei kannata mitään paksuja massakerroksia vetää vaan ohut massa ja päälle öljy. Öljy liukenee siihen massaan ja siten pysyy siellä pohjassa. Mikään ruostesuojausliike ei tietenkään tätä suostu tekemään vaan se on se perus kotelosuoja ja massa. Näissä ongelma vaan onkin siinä, että ne kuivuvat ja vaurioituvat ja kosteus pääsee alle muhimaan.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4993
                            • Forssa

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ruosteettomat E39:t on kyllä harvassa. Käytännössä jokaisessa "suomi" autossa jonka olen nähnyt on ruostetta vähintää ovissa tms., ellei kysessä ole joku M5 jolla on ajettu vain kesällä. E6x paljon paremmassa kunnossa. Toki onhan ne nyt uudempiakin mutta kuitenkin.
                            No täältä löytyy sitten poikkeus sääntöön. Ajettu tuolla tosin ei ole kuin n. 190tkm. Kyllähän ne E6x:t pysyvätkin siistinä pintapuolisesti mutta pohjissa on tämä ongelma. Minunkin kutonen oli kuin karkki ulkoisesti. Kaikki luukkujen reunat jne kuin uusia. Pohja kuitenkin aivan ruosteessa. Esimerkiksi takalokasuojan kaarien pokkaukset aivan priimat mutta pyörän sisäpuolelta runkoaisan näkyvä kylki ruosteessa. Ei minkäänlaista suojaa maantiepaskalta.
                            Last edited by mikae34; 18-09-2019, 22:15.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              En kyllä ihan hirveästi E39:n ruostesuojauksia kehuisi. Esim. samanikäisissä volvoissa on _paljon_ paremmat. Sukulaisella oli 500tkm rullattu -99 S80, edes jarruputket ei olleet ruosteessa. E39 tuntuu vähän joka toinen hitsailevan.
                              Kaikki on suhteellista. 20 vuotta vanha E39 on minulla kuitenkin varsin siistissä kunnossa vaikka sinkki reagoikin. Voi sitten pohtia kauan auton yleensä pitää kestää, E39:n toki ikuisesti

                              Jos "alussa" olisin tiennyt sen minkä nyt, niin taatusti olisin joitain selviä tyyppivikakohtia ruostesuojannut (ja muutenkin korjannut) melkoisen reippaasti. Jotain toki aikoinaan teinkin, tiedä siten auttoiko/auttaako hidastamaan ruostumista vai ei. Helmoihin, varsinkin nostokohtien tulppiin, olisi pitänyt keskittyä vielä enemmän.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Kaikki on suhteellista. 20 vuotta vanha E39 on minulla kuitenkin varsin siistissä kunnossa vaikka sinkki reagoikin. Voi sitten pohtia kauan auton yleensä pitää kestää, E39:n toki ikuisesti

                                Jos "alussa" olisin tiennyt sen minkä nyt, niin taatusti olisin joitain selviä tyyppivikakohtia ruostesuojannut (ja muutenkin korjannut) melkoisen reippaasti. Jotain toki aikoinaan teinkin, tiedä siten auttoiko/auttaako hidastamaan ruostumista vai ei. Helmoihin, varsinkin nostokohtien tulppiin, olisi pitänyt keskittyä vielä enemmän.
                                Kaikki on suhteellista, totesin nyt vaan, että tämän ikäisissä esim. volvo on kyllä todella paljon edellä ruostesuojauksessa. Toki nämäkin saa pysymään siistissä kunnossa, jos näistä pidetään huolta. Mutta eiköhän se nyt riitä offtopikista, aiheena kun on E61.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎