Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekaBMW
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 441
    • Oulu

Tästähän on takaisinkutsu eli omistajille pitäisi olla tullut kirje että käyttävät auton tarkistuksessa.
    Miksiköhän ihmiset ei käytä autoa ilmaisessa tarkistuksessa? Onko auto jo myynnissä ja ei vaan enää kiinnosta? Ja uudelle omistajalle tästä ei voi jostain syystä kertoa?
    Itse ainakin myin edellisen autoni hyvillä mielein kun pystyi ostajalle kertomaan että tarkistus on tehty (tosin ei ollut korjattavaa).
    Mistä tullaan asiaan jota olen tämän tapaisissa takaisinkutsuissa ihmetellyt. Jos kerran katsotaan että kaapeli on kunnossa niin sehän ei kerro mikä tilanne on vuoden päästä. Onko tuo tarkistus lisätty esim virallisen huolto-ohjelmaan vai mitenköhän meinaavat näitä jatkossa valvoa?
    F11 530d xDrive 09/16
    Ex E60 530d xDrive A 10/08
    Ex E60 520dA 09/08 liisari
    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
    Ex Opel Kadett 1.6 -89

Comment

• BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

Originally posted by ekaBMW View Post
      Tästähän on takaisinkutsu eli omistajille pitäisi olla tullut kirje että käyttävät auton tarkistuksessa.
      Miksiköhän ihmiset ei käytä autoa ilmaisessa tarkistuksessa? Onko auto jo myynnissä ja ei vaan enää kiinnosta? Ja uudelle omistajalle tästä ei voi jostain syystä kertoa?
      Itse ainakin myin edellisen autoni hyvillä mielein kun pystyi ostajalle kertomaan että tarkistus on tehty (tosin ei ollut korjattavaa).
      Mistä tullaan asiaan jota olen tämän tapaisissa takaisinkutsuissa ihmetellyt. Jos kerran katsotaan että kaapeli on kunnossa niin sehän ei kerro mikä tilanne on vuoden päästä. Onko tuo tarkistus lisätty esim virallisen huolto-ohjelmaan vai mitenköhän meinaavat näitä jatkossa valvoa?
      Pari vuotta siitä muistaakseni kun kävin laakkosen tiskillä kysymässä onko kamppanjaa sähköletkusta. 15min etsimisen jälkeen ei ollut. Tästä meni joitakin kuukausia kun tuli kirje, olisi pitänyt varata aikaa jostain nettisivulta, oli muuta ja asia unohtui. Jotenkin sapettaa että huonoimmissa tapauksissa auto jää viikoiksi pajalle, eikö tuollaisia letkuja voisi olla kuorma autolavallinen jokaisessa laakkosen pisteessä takapihalla ja vaihto sinä päivänä kun auton sinne vie, odottaessa. Olen päätynyt odottamaan että auto myydään vakuutusyhtiölle, sieltä saan luultavasti parhaan korvauksen :think

Comment

• zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

Originally posted by BMW525Xda View Post
        Pari vuotta siitä muistaakseni kun kävin laakkosen tiskillä kysymässä onko kamppanjaa sähköletkusta. 15min etsimisen jälkeen ei ollut. Tästä meni joitakin kuukausia kun tuli kirje, olisi pitänyt varata aikaa jostain nettisivulta, oli muuta ja asia unohtui. Jotenkin sapettaa että huonoimmissa tapauksissa auto jää viikoiksi pajalle, eikö tuollaisia letkuja voisi olla kuorma autolavallinen jokaisessa laakkosen pisteessä takapihalla ja vaihto sinä päivänä kun auton sinne vie, odottaessa. Olen päätynyt odottamaan että auto myydään vakuutusyhtiölle, sieltä saan luultavasti parhaan korvauksen :think
        Kampanjoita tulee ja menee. Tehdas ei välttämättä avaa kampanjaa kaikille autoille samanaikaisesti. Jos kampanjaa ei ole avattu auton tiedoihin niin ei sitä voida myöskään tehdä.

Syitä porrastetulle kampanjoiden avaamiselle kaikissa näissä suurimmissa kampanjoissa lienee varaosien suuri kysyntä ja hidas kyky valmistaa suhteessa. Näinollen myöskään huoltopisteet eivät saa ottaa osia varastoon vaan ne pon tilattava korvamerkittynä kyseiseen autoon.

Kaapelin vaihto myöskin ottaa aikaa sen 4-6tuntia niin aivan läpihuutojuttu se ei olisi ottaa lennostakaan työnalle vaan asiassa toimitaan tehtaan ohjeistuksen mukaan tekemällä ensin tarkastus ja sen yhteydessä korjaustoimet Stage 1, 2 tai kolme mikäli niillä selvitään.

Stage 3sen päälle voi siis joutua vielä tuon kaapelin uusimaan ja se otti jossain kohtaa aikaa, koska osatc (kaapelit) loppui odotettua nopemmin. Bensassa ja dieselissä omanlaiset kaapelinsa myöskin.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

Comment

• T H
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 33
          • Jyväskylä

Kaapeleiden loppuminen viittaa myös siihen, että noita jouduttiin uusimaan ennakoitua enemmän. Itse olisin varmaan mennyt tarkistamaan jo aiemmin, mutta ei tullut kutsua. Saattaa olla, että kaksi nopeaa muuttoa tuossa kampanjan alkuaikoihin riitti hämäykseksi
          BMW 525d LCI E61 -07
          Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82

Comment

• Timelord
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 504
            • Loimaa

Originally posted by zakspeed View Post

Syitä porrastetulle kampanjoiden avaamiselle kaikissa näissä suurimmissa kampanjoissa lienee varaosien suuri kysyntä ja hidas kyky valmistaa suhteessa. Näinollen myöskään huoltopisteet eivät saa ottaa osia varastoon vaan ne pon tilattava korvamerkittynä kyseiseen autoon.

Stage 3sen päälle voi siis joutua vielä tuon kaapelin uusimaan ja se otti jossain kohtaa aikaa, koska osatc (kaapelit) loppui odotettua nopemmin. Bensassa ja dieselissä omanlaiset kaapelinsa myöskin.
            Ihan ymmärrettävää ettei jokaisella merkkarilla, vaikka nyt vaan euroopassa, voi olla esim10 settiä hyllyssä. Alkaa olemaan saldoa kiinni varastoissa, ehkä turhan panttinakin.

Omani kun kävin näyttämässä niin vaihtotarpeen selvittyä tehdas kuulemma vasta jotenkin vapauttaa osat tilattavaksi. Ja juuri kyseiselle autolle. Mulla siis tehtiin stage 3 kaapeleineen päivineen.

Jos joskus meinaan autostani luopua niin todellakin ostaja tulee olemaan tietoinen tehdystä kamppiksesta.
            W201 2,5D
            W123 280ce
            E21 316
            ex-E60 530ia
            ex-E53 4,4i
            ex-E39 523i
            ex-E34 520ia
            ex-E21 318i

Comment

• MtR
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 36
              • Vantaa

Osat ilmeisesti aika kiven alla tällä hetkellä, mulla oli justiin pitkälle toista kuukautta maahantuojan auto alla kun eivät uskaltaneet laskea ajoon omaa tarkastuksen jäljiltä
              Aina pitää yrittää

E70 3.0d
              Ex
              E91 320dA, E61 530dA, E91 320d, E65 730dA, E46 320d

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡