535d mootori hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tessu77
    replied
    jos sais moottorikaupan purettua ja sais rahat käteen niin ois aivan kohtuujuttu tässä konkursissa,tänään kävi hajottamon poika kattoon autoa yllättäin e60bmw.lla ja kun kehuin että mitä varusteita siltä puutuu ja mitä tässä on silmät aina van kirkastui sain aika hyvän tarjouksen,ja sanoin etta,kauppaan ei kuulu 20"pentan huulivanteet uusilla renkailla.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    nyt on hiljentynyt myyjä.ei vastata puhelimeen,ei sähköpostiin,vaikka lupaa hoitaa takuuasiat 2-3 päivässä.okei puuttuu dokumentit mitä vikakoodeja oli vanhan moottorin rikkoutuessa ja pakokaasutesti nyk moottorista,muttako jokainen joka ymmärtää jotain auton moottorista ymmärtää sen,että öljypumppu on täysin riippumaton auton elektroniikasta,en ymmärrä.onneksi näkyy kotivakuutuksessa olevan oikeusturva vakuutus.näkyy kys firma olleen useamman kerran käräjillä..

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    joo kaverilla käytettiin kansi pois ja ketjut oli helppo vaihtaa,mutta kun öljypohjaa löysää niin varmaan onnistuu.en ole kyllä kokeillut,vanhalla hajonneella moottorilla jakokotelon sai kyllä hyvin pois kun pikkasen löysäs öljypohjaa,saa sen varmasti takaisinkin.

    Leave a comment:


  • kye
    replied
    Onnistuakseen jompikumpi joko syl.kansi tai öljypohja on hyvä ottaa pois. Pois sen jakokotelen saattaa saada, mutta takaisin laitossa tulee ongelmia.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    se ketjuremppahan ei edes ole mahdollista valmistajan mukaan,mutta käytännösssä on se koppahan ei lähde mihinkään vaan siellä kannesa on piilossa ruuvi se pois ja öljypohjan ruuveija löysää n.5 ensimmäistä niin lähtee jakopään kotelo pois ja nähdään voi voi loppuun kulunut jakopää.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    pakko taas tilittää,ostin uudet talvirenkaat bmw:hen,mutta sain vaihdettua ne ykkösautoon volvo s70 vm 2000.tämä se vain on 300tkm.ajettu alkuperäinen vaihteisto moottori ja kytkin,eikä merkkejä kulumisesta nay,kuitenkin puolet halvempi auto kuin bmw uutena,mutta vie puolet pidemmälle.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    ei pysty sanoo paljo pelkkä ketjuremppa vie aikaa,kaverilla käytettiin kansi pois jotta nähtiin mitä läppien syönti on aiheuttanut,niin meni n.12 h,mutta ei pelkkä ketjuremppa taida viedä yhtäpaljon,vaatii muuten ajoitustyökalut,jotka löytyy täältä kaikiin diesel malleihin.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    oliko tuo kuinka iso projekti tehdä ketjuremppa tuommoseen m57n2 koneeseen? kauanko siihen meni aikaa jne?

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    juu en kahtonut kyllä yhtään vakka myyjä viitilöi siihen suuntaan.10.000e ku panee moottorinvaihtoon ja taas on käsissä mootorivikainen bmw niin ei kyllä kiinnosta bmw.t vähääkään.

    Leave a comment:


  • Hessu Hopo
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    ja vieläkin on pakko tilittää.tänään kun hain lisää työkaluja paikallisesta autohuoltoliikkeestä ja tuli myyjän kanssa puhetta että miten moottoriprojekti etenee,niin myyjä näytti huoltoon hinatun bmw 530d vm -10 ajettu 104tkm josta yllättäin jakoketju poikki ja bmw suomi oli sanonut että takuu on 2vuotta ei voi mitään.eli en ole ainut kellä vastustaa.
    Jahas... oli siis F-korinen ja N57 pata?

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    ja vieläkin on pakko tilittää.tänään kun hain lisää työkaluja paikallisesta autohuoltoliikkeestä ja tuli myyjän kanssa puhetta että miten moottoriprojekti etenee,niin myyjä näytti huoltoon hinatun bmw 530d vm -10 ajettu 104tkm josta yllättäin jakoketju poikki ja bmw suomi oli sanonut että takuu on 2vuotta ei voi mitään.eli en ole ainut kellä vastustaa.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    ja vielä,sieltä voi ostaa myös takuukunnostetun moottorin siis ajamattoman jollainen tämäkin on..

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    tässähän myyjä on pelkkä välittäjä ja olen näistä takuuehdoista kysellyt esim pakokaasutesti,kysyin,käydäänkö moottori tosiaan ryntäyttään ilman öljynpainetta,vastaus oliettä ei tietenkään järki käteen.tänään on moottori nostettu pois autosta ja ei hyvältä näytä.n 20min käytetyt öljyt on hienon kimaltavat,ei ole rautaa ku ei tartu magneettiin,mutta messinkiä vois olla laakerimetallia?toinen jännä löytö öli ylävesiletkussa kun moottori oli kannen sisältä oksentanut kohtuullisen kokoisen palan kangasta,nyt epäilen,että tätä kangasta on myös jäänyt moottorin sisälle tukkien jotain esim öljyn imupuolen.otettiin valokuvatkin kankaanpalasta jonka kansi oli oksentanut.moottoria ei tietenkään voi purkaa ilma valmistajan lupaa,vaikka kiinnostus ois kova..kangaspala n20x20cm.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Myyjä voi olla pelkkä välittäjä (niinhän se maahantuoja usein on), ja takuuehdoissakin voi olla rajoituksia. Silti se on velvollinen noudattamaan lakia virhevastuusta. Sitä ei voi kiertää millään takuurajoituksilla, tms.

    Toivotaan, että selviää ilman riitelyä. Jos ei, niin seuraava askel on kuluttajariitalautakunta ja sitä seuraava käräjäoikeus.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Varaosia.com ilmoittaa nettisivuillaan, että toimii vain välittäjänä. Ostavat ulkomailta varaosia ja välittävät niitä tarvitsijoille Suomeen. Moottoreilla tai laatikoilla ei ole palautus- tai kaupanperuutusoikeutta.

    Onhan nuo takuuehdot melko erikoiset mutta kyseessä onkin vain käytettyjen moottoreiden välitys, ei korjattujen. Ehkä noita ei ole vielä ponnistettu riita-asialla mutta voihan olla ettei sinne tarvi mennäkään.

    Tuo palveluhan taitaa olla vain korvaavan moottorin hankintaa helpottamaan. Ne ilmeisesti testaa vain että moottori pyörii eli ei ole leikannut kiinni pyörittämällä sitä n. 5 sekuntia.

    Takuuehdoissakin lukee, ettei öljynkiertohäiriöistä tulleita mekaanisia vaurioita kateta.

    Oon kyllä hengessä mukana, ei ole mukava keissi.

    Leave a comment:

Working...
X