535d mootori hajosi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gustaff
    replied
    post #43 tuli tämä varaosia.com esille.

Olen samaa mieltä siitä, että Suomessa kun ollaan niin mitä vaan takuuehtojen noudattamista ei voi vaatia asiakkaalta.
    Mielenkiintoiseksi vääntämiseksi voisi mennä jos takuuehtojen laatija vetäisi sitten mukaan tämän moottorin vaihtaneen tahon. Oletan nyt että moottori olisi vaihdettu jossain ulkopuolisessa yrityksessä.
    Kuka on vastuussa mistäkin takuuehdon täyttymisestä?

Yksityinen ihminen ostaa Suomessa yritykseltä 1 tuotteen, tässä on kuluttajansuoja mukana.
    Yksityinen ihminen tilaa Suomessa yritykseltä 2 palvelun tuotteen asennukselle, tässäkin on kuluttajansuoja mukana.
    Noudattaako yritys 2 yrityksen 1 ylitiukkoja vaatimuksia, ei kuluttajansuojaa.
    Jos taas asiakas on nimenomaan vaatinut yritystä 2 noudattamaan yrityksen 1 tiukkoja ohjeita, niin äkkiä se kiepsahtaa jonkun riitalautakunnan tädin mielestä yrityksen 2 vastuulle.

Tällaiset keissit saattavat olla todella vaikeita ja aikaa vieviä selvitellä.

Kuten jo muutamaan kertaan minäkin olen todennut niin toivotaan että tässä nyt on kyseessä rehti yritys jossa virhe myönnetään, eikä aleta vänkäämään päivän selvästä asiasta.

Leave a comment:

• MNi
    replied
    Mistäs tämä varaosia.com pullahti? En havainnut että viestiketjussa olisi mainittu moottorin olleen täältä, ei ainakaan osunut silmään?

On eri asia listata takuun rajoituksia mutta kaikkea ei voi rajata pois. Pitäisin omituisena esimerkiksi näitä:

"Takuu ei koske jakopäänosia tai niistä johtuvia rikkoutumisia."

"Takuu ei ole voimassa, jos Varaosia.com toimittamalla moottorilla ajetaan yli 10.000 km öljynvaihtovälillä."

Kuluttajansuojaviranomaisia saattaisi kiinnostaa tällaiset ehdot.

Leave a comment:

• Gustaff
    replied
    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Toivotaan tätä tosiaan.

Jos itse laittaisin monta tuhatta uuteen käytettyyn moottoriin niin aivan satavarmasti katsoisin kaikki tuon listan kohdat läpi. Miksi ihmeessä sitä ei tehtäisi jos ne kerran on takuuehtoja???
    No tässä pari poimintaa mitä ei varmasti tule normaalilla korjaamolla tehtyä.

"Tulostakaa ennen viallisen moottorin irroitusta moottorin
    ohjainlaitteen päivitysversio ja vikakoodit. Nämä tulosteet tulee liittää takuutodistuksen yhteyteen. Takuu ei ole voimassa ilman näitä dokumentteja, joilla voidaan varmentaa, että ajoneuvossa ei ole viritysohjelmaa."
    Onko topicin auton omistajalla tai moottorin vaihtaneella taholla tällaiset tulosteet?

"Takuu ei ole voimassa,
    jos moottori asennetaan käytetyllä jakohihnalla tai -ketjulla."
    Onko moottorissa uusi ketju? Ja heti perään tämä "sääntö":

"Takuu raukeaa jos moottoria on avattu, purettu tai korjattu asennuksen yhteydessä tai takuuaikana ilman tavarantoimittajan kirjallista
    lupaa."
    Eli saako siihen moottoriin edes laittaa jakopäätä uusiksi ilman kirjalista lupaa?

"Moottoripesu, esim. Forte-käsittely tulee tehdä. Venttiilikoneistossa saattaa olla varastoinnista johtuvaa jumittumista, joka aukeaa
    sisäisellä moottoripesulla. Säästä pesuainekuitti takuuehtokansion takakannessa."
    Löytyykö kuitti?

Ja asennusohjeista vielä nämä "ihan perus jutut"
    VIKAKOODIT SEKÄ MOOTTORINOHJAINLAITTEEN PÄIVITYSVERSIO KYLLÄ EI
    TULOSTETTU ENNEN ASENNUSTÖIDEN ALOITTAMISTA:

VIKAKOODIT SEKÄ MOOTTORINOHJAINLAITTEEN PÄIVITYSVERSIO KYLLÄ EI
    TULOSTETTU MOOTTORIN ASENNUSTÖIDEN JÄLKEEN

MOOTTORIN ASENNUKSEN JÄLKEEN TULOSTETTU PÄÄSTÖMITTAUS KYLLÄ EI

Minun mielestä noihin takuuehtoihin on joku juristi käyttänyt oikeasti aikaa ja voin sanoa, että harvassa on ne korjaamot jotka ihan oikeassa elämässä noudattavat jokaista tuolla sivuilla olevaa ohjetta. Kyseisestä firmasta minulla siis ei ole mitään kokemusta, mutta haiskahtaa aika vaikealta kun pitäisi sopia takuuhommia...
    Eihän tietysti nuo jakopäät tai ohjelmistonumerot vaikuta mitään öljynpaineeseen, mutta yleisellä tasolla aika paljon takuuehtoja missä helposti jää joku pikkuhomma tekemättä mihin voivat sitten vedota todisteen puuttuessa.
    Toivottavasti olen väärässä ja tämä vielä päättyy onnellisesti.
    Last edited by Gustaff; 19-10-2015, 22:00.

Leave a comment:

• Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by Gustaff View Post
    Toivottavasti tämä keissi päättyy onnellisesti ja saadaan ilmaiseksi uusi moottori.

Pystyykö joku käsi sydämellä sanomaan, että tällaiset toimenpiteet tulee suoritettua kun vaihdetaan käytettyyn autoon käytetty moottori?
    Toivotaan tätä tosiaan.

Jos itse laittaisin monta tuhatta uuteen käytettyyn moottoriin niin aivan satavarmasti katsoisin kaikki tuon listan kohdat läpi. Miksi ihmeessä sitä ei tehtäisi jos ne kerran on takuuehtoja???

Leave a comment:

• Gustaff
    replied
    Toivottavasti tämä keissi päättyy onnellisesti ja saadaan ilmaiseksi uusi moottori.

Pahasti pelkään, että jos tässä lomakkeessa tulee "väärä" vastaus johonkin kohtaan, niin siihen yritetään vedota takuu tapauksissa.

Pystyykö joku käsi sydämellä sanomaan, että tällaiset toimenpiteet tulee suoritettua kun vaihdetaan käytettyyn autoon käytetty moottori?

Leave a comment:

• MarttiKK
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Etkös sä vähän joka ketjussa oo haukkunu bemarit aivan paskoiksi autoiksi kun on ollut vähän vastoinkäymisiä oman kanssa. Alkaa olemaan vähän kulunut juttu jo..
    Nyt menee Martit sekaisin Eikä ollut vähää määrää vastoinkäymisiä erityisesti E61:n kanssa.

Ja tsemppiä ja voimia OT-kaverille korjaukseen

Leave a comment:

• Mnederst
    replied
    Pidä vaan kiinni oikeuksistasi moottorin suhteen. Lain mukaan myyjä vastaa siitä, että toimivana myyty tuote on oikeasti toimiva. Lisäksi sinulla on oikeus vaatia korvausta niistä kuluista, jotka ovat sinulle tulleet rikkinäisen moottorin takia. (Ainakin välittömät kulut, kuten ylimääräiset asennus- ja postikulut.)

Jos ei muuten ratkea, niin vie asia kuluttajariitalautakuntaan. Se ei maksa mitään.

Leave a comment:

• tessu77
    replied
    olen tutkinut tätä amg ei tätä mootoria ole tehnyt oli vain maininta jossain lapuissa,se voi olla vaikka romaniassa tehty,ja ehkä täysin ilman ammattitaitoa.olen itse tehnyt useamman koneremontin n10v sitten mutta nyt aattelin päästä helpomalla ja ostaa valmiin,mutta ois pitäny tehä itte niin ois saanu hyvän.

Leave a comment:

• Cunttory
    replied
    Laita ehdottomasti auto ajokuntoon, varmasti pienimmät tappiot silleen tulee.

Eihän tuo omaan piikkiin voi mennä täysin, jos kuitin kanssa olet moottorin ostanut. Näkyi olevan mainitsemasi firman sivulla kerrottu myyjän vastuista "perusarvomme" linkin alla.

...mielenkiinnosta, että mikäs ihmeen "amg" korjaamo moottorin oli tehnyt?

Leave a comment:

• tessu77
    replied
    joo päivittelen,kolmas moottori toden sanoo,vai miten se menikään.

Leave a comment:

• MNi
    replied
    Tuuria, huonoa sellaista, on kyllä ollut matkassa. Toivomme parempaa onnea vielä tämän kanssa! Päivittelehän kuulumiset.

Leave a comment:

• tessu77
    replied
    ja kyseliöille auton rek.no xjz-507 sille on tehty liikennekäytöstä poisto,mutta oon aatellu palauttaa kilvet koska palovakuutusta ei saa poikki.autohan on aika hyvin varusteltu ja siksi ei aivan ilmainen rikkinäisenäkään.

Leave a comment:

• tessu77
    replied
    joo,mutta tää on ollut niin huonon onnen auto että kait se takuu johonkin kosahtaa.on se vain jännä että pitäis mootoritkin itse rakentaa jos haluais hyvän.aattelin että ostan vaihtomoottorin niin pääsee helpomalla,mutta mitenkäs kävikään.

Leave a comment:

• böntti
    replied
    Totta kai jos olet ostanut takuukorjatun moottorin, saat sen tilalle toisen kun se nyt on rikki.

Leave a comment:

• tessu77
    replied
    joo ehdottomasti kokonaisena myyntiin,mutta nyt täytyy ottaa aikalisä.kaverit on sitämieltä että ei saa luovuttaa vaan pitää ruveta tappeleen moottorin rempanneen yhtiön kanssa.porukka tulossa maanantaina nostaan moottorin pois ja lähettään sen valmistajalle.järjellä kun aattelee niin ostin takuukorjatun vaihtomoottorin,mutta se ei toiminut kuin kilometrin,siinä suhteessa olen vahvoilla,että maksaja on joku muu kuin minä.kokeillaan vielä toi takuuhomma. eihän sitä tiedä jos aurinko paistas vielä tähänkin bemariin.

Leave a comment:

Working...
X