535d mootori hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Martti
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    täyttä paskaa koko bmw.
    Samaa mieltä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Aikamoista scheissea. Mistä lähtien ketjuja on vaihdettu 140 000 km:n välien !?

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    bmw ei myönnä edes läppäongelmaa,vaan aina on joku käyttövirhe,jakoketjussakin oli yksi huolto mennyt 2000km pitkäksi niin siksi kuulemma katkesi.täyttä paskaa koko bmw.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    ei kuulemma mene läpät mootoriin eikä katkea jakoketjut,bmw:n lausonto.on laadukkaita dieseleitä nämä.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    kai ne korvaa sitten uuden koneen jos uudesta imusarjasta läppä lähtee kulkuun?

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    täytyy vielä sen verran tilittää että nyk volvo piti käyttää jakopään rempassa osineen töineen makso 320e.on se remmikoneillla ajo ilmaista.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    no niin nyt on sitten kone purettu.täysi tuho on tapahtunu nokkien laakeripukit on poikki,alakerrasta kaksi laakeripukkia on poikki,eli ei mitään mahdollisuutta kunnostaa.uusi tehdaskorjattu on tulossa saksasta,mutta takuuehdot ihmetyttää.takuu ei korvaa jakopäänketjun aiheuttamia vaurioita,ellei ketjua ole vaihdettu 140 000 ajon jälkeen.muutenkin moottorin on oltava täysin vakio.kysyin imusarjan läpistä kun ne on poistettu,vastaus oli on oltava uusi läpällinen imusarja ,jotta takuu on voimassa.moottorille siis 2v:täystakuu ilman km.rajoitusta.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Lallevihtinen View Post
    Mistä osasta tarkalleen ottaen kyse?
    Tässä topikissa on löytynyt vastaava osa ehjältä vaikuttavan moottorin öljypohjasta. Topikin lopussa osanumeroita ja kuvia. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=316968

    Leave a comment:


  • Lallevihtinen
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    ketjun katkeaminen ei ole kauhean yleistä ja yleensä se johtuu siitä että rullakeinun laakeri pettää ja laakerin neula menee ketjun ja ketjurattaan väliin.
    Mistä osasta tarkalleen ottaen kyse?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
    m57 ja m57n ovat erilaisia mm. jakopäältään, tällä tosin ei juuri ole koko kone vaihdettaessa merkitystä. pienemmissä moottoreissa lohko ja kampura sekä veivitkin ovat samat kuin 535, männissä on eroja. jos jaksaa niin voisi sen koneen rakentaa e39 aihiostakin, männät kannattaisi ottaa alkuperäisestä mutta toki suuttimet ja muut koneen ympärille tulevat osat käyvät kiinni kolmeysin perus m57kin.

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
    M57D30 ne kummatkin ovat, mutta eivät todellakaan identtiset.

    Laita vaan saksasta vaihtokone tilaten.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    no joo ei oo kiinnostanu vielä purkaa,mutta olen miettinyt onko 530d perusmoottori sama ja käykö e39 mallin moottori kun vaihtaa kaikki ulkopuoliset hilppeet,niin ja tietysti sen ikuisen jakoketjun.vaihteiston kanssa kyllä pärjää,ku on jo 3.vuotta pärjättykin.se vain näillä keleillä tahtoo nykiä puolilämpimänä.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    auto on 2006 vuosimallia ja oli juuri tarkoitus lähteä latviaan vaihteisto remontiin.mutta nyt taitaa jäädä pihalle kompostiksi.eihän tässä oo taloudellisesti mitään järkeä.ostin jo volvon v70.
    on noita korjattukin, vauriot kun on yleensä varsin kohtuullisia. tosin halvimmillaan sinne saa jonkun paljon ajetun mutta ehjän motin tonnilla, nämähän ei kilsoista hätkähdä... perusmoottori on sama 525 ja 530... vaihteiston tyyppiviat saa yleensä kuntoon myös tonnilla... ketjun katkeaminen ei ole kauhean yleistä ja yleensä se johtuu siitä että rullakeinun laakeri pettää ja laakerin neula menee ketjun ja ketjurattaan väliin.

    Leave a comment:


  • djs^
    replied
    Eihän sieltä ole ne imusarjan läpät lähteny kävelemään??:think

    Leave a comment:

Working...
X