535d mootori hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tessu77
    replied
    tässähän nimenomaan on sanottu että ei öljypohjaa auki tai jos otaakin niin laakeripukkehin ei saa koskea milään tavoin.tänään muuten havaittu paha vika e60 sarjan varoitusjärjestelmästä,jos öljynpaine anturan irroitaa kokonaan ei auto valita mistään esim.volvo2002 ilmoittaa mittapiiriviasta,mitta bmw ei mitenkään,eli jos anturin johto on poikki bmw antaa mennä moottorivaurioon kertomatta sitä omistajalle.voiko olla mahdollista?

    Leave a comment:


  • kye
    replied
    Käyttäkää nyt ihmeessä öljypohja irki ennenkun lähettelette mihinkään tutkittavaksi. Mittaatte muutaman veivin kaulan yms. Ottaa vaikka videolle koko homma...
    Ihan laillistettua ryöstöä tuollainen.

    Itse ostanut omiin ja asiakkaiden autoihin vaihtomoottorit pääsääntöisesti kotimaisista purkaamoista. Yksi tänä vuonna hankituista vaihtomoottoreista olisi tullut asentamisen jälkeen muutaman tkm:n jälkeen maaliin, jollei olisi ennen asennusta tutkittu moottoria hiukan. Tässä kohtaa moottorin toimittanut takuupurkaamo korvas tarvittavat osat.
    Muutama ulkomaan tuliainenkin ollut... ne onkin ollut enemmän ja vähemmän murheellisia. Nämäkin vain sen takia, kun kotimaasta ei ole löytynyt ko. moottoreita.
    Last edited by kye; 05-11-2015, 21:20.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    ei se vielä tässä vaiheessa mee niin,kun mehän ei olla riidoissa varaosia.com,in kanssa.nyt on tullu lupa lähettää,moottori tutkimuksiin sen valmistajalle aion sen lähettääkin 6000 eur ei tunnu tässä konkursissa enään miltään,mutta löytyykö vika sieltä moottorista,kun myyjätaho sen tarkistaa.itsestäni se pitäisi tarkistaa paikallisella moottorikorjaamolla,mutta ei, lähetetään sille latviaan tai saksaan mistä lie tullutkaan.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Riitatilanteissa käsittääkseni käytetään yleensä kauppakamarin tavarantarkastajia: KLIK. Palkkio voi olla huomattava tarkastuksen kohteeseen nähden.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    mietin tässä tosissaan,että uskaltaako ton tehdaskorjatun moottorin lähettää mihinkään tutkimuksiin,kun nehän voi sanoa että ei siellä oo mitään vikaa,vaikka olisikin,ja silloihan maksaja olen minä,rahdit,ym.ym.miksei vaan saada lupaa tutkia mootoria paikallisella moottorikorjaamolla.koska vikakin on tiedossa kampi koneistettu ja std laakerit.tai sitten laakerit vaurioituneet.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    muuta kampiakseli vois olla kunnostuskelpoinen samoin lohko.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    joo tutkin tuon mahdollisuuden ja päädyin vaitokoneeseen.nokka-akselien pukit oli kannesta katkenneet,ja ölyntasoanturin reijästä tippui imuventtiili,eli osa männistä on saanut kipeää.

    Leave a comment:


  • Tony0
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    mutta kenen on se vanha moottori tämmöisessä tapauksessa siis se alkuperäinen josta meni se ketju poikki.alkaa tuntua että oisko se sittenkin kunnostuskelpoinen.
    En jaksanu tutkia koko ketjua lävitse, mutta kai purit vanhan ensin ennen kuin ostit vaihtokoneen? Ketjun katketessa se ei aina tarkoita täystuhoa eli voi päästä hyvinkin pienellä remontilla esim. venttiilit, kansityö yms.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    mutta kenen on se vanha moottori tämmöisessä tapauksessa siis se alkuperäinen josta meni se ketju poikki.alkaa tuntua että oisko se sittenkin kunnostuskelpoinen.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Lähtökohta virhevastuussa on se, että sinulle ostajana ei saa tulla mitään kuluja virheen (eli rikkinäisen moottorin) korjaamisesta. Eli jos tutkittavaksi lähetetään, niin sitten viime kädessä sen maksajana on myyjäliike.

    Itse veisin asian Kuluttajariitalautakuntaan ja hankkisin asiantuntijan lausunnon tukemaan omaa kantaani. Päätöksen jälkeen, jos moottori on osoittautunut virheelliseksi, myyjäliike velvoitetaan korvaamaan kaikki ostajalle syntyneet kulut.

    Ja myönteisen päätöksen jälkeen sitten viet asian käräjille, jos myyjä ei usko Kuluttajariitalautakunnan kantaa. Veikkaanpa, että tässä vaiheessa pelkkä uhkaus auttaa, jos homma näin pitkälle menee.

    Ja sellainen juttu vielä, että SINUN ei tarvitse todistaa, että moottori on asennettu oikein vaan MYYJÄN pitää todistaa, että se on asennettu väärin. Ei ihan helppo juttu, jos asennus on tehty oikein.
    Last edited by Mnederst; 31-10-2015, 21:15.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    onhan se nyt asennettu ammattitaitoisesti.firma on kuitenkin asentanut satoja vaihtomoottoreita,saman firman moottoreita suurin osa.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    kannataako moottoria lähettää tutkimuksiin sen valmistajalle viroon,eestiin tai saksaan mistä lie on tullukin,ku asiakas maksaa rahdin jos sieltä ei vikaa löydykkään ja ei varmasti löydykkään.jos hyvän haluais veis moottorin paikalliselle moottorikoneistajalle joka tekis täyden remontin,mutta tuo 6000e jonka maksoin pistää miettiin.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kannattaa muistaa että takuu ja kuluttajansuoja on kaksi eri asiaa.
    Takuuseen voi melko vapaasti asettaa ehtoja,
    kuluttajasuojaan taas ei, eli jos moottori oli asennettu ammattitaitoisesti
    niin kyllä moottorin välittänyt liike on aika heikoilla.
    Oikea tapa menettelyyn on tällaisessa tilanteessa ottaa yhteys
    mottorin myyneeseen tahoon kirjallisesti ja reklamoida asiasta
    ja antaa esim. 2 viikon vastausaika että miten menetellään.
    Jos siihen ei saa vastausta tai vastaus ei tyydytä
    niin kannattaa kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    en ole vielä lähettänyt moottoria mihinkään,koska dokumenteissa oli puutteita.eihän sitä moottorin vikahistoriaa luettu kun alkuperäisen moottorin jakoketju katkesi,sehän todettiin ottamalla alipainepumppu irti ja pyörittämällä moottoria,kun yläkerta ei pyöriny ruettiin purkaan moottoria ja todettiin täystuho.nyt kuitenkin haluavat sen vika historian.jokainen joka ymmärtää jotain tekniikasta,tietää että öljypumppu on täysin mekaaninen laite,eikä moottorinohjauselektroniikaalla ole mitään tekemistä öljynpaineen kanssa.eikä sillä entisellä moottorilla ole mitään tekemistä tän nykyisen ongelman kanssa.sellainen tutina nyt on että käräjille mennään.

    Leave a comment:


  • Kepa
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    ja vielä kyllä siellä jakopäässä oli kaikki hilut uusia,tutkin asian kun ajoitin jakopään,kuten takuuehdoissa sanotaan,jännä miksi ajoitus tulee tarkistaa,miksi moottorin kasaaja ei tee sitä.täällä tuppukylässä ei sitten missään ollut työkaluja hommaan,joten piti ostaa omaksi sarja jolla voi ajoittaa kaikki bmw-dieselit.
    Siirretään vastuuta asiakkaalle.

    Leave a comment:

Working...
X