535d mootori hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Melkein kannattaa yrittää myydä kokonaisena moottorivikaisena. Todennäköisesti saat huomattavasti enemmän kuin purkaamon tarjous eikä ole vaivaa jos itse osina myisit. Laitat vaikka foorumille myynti-ilmo
    tuksen. Jos hinta on sopiva niin menee kyllä nopeasti kaupaksi.
    Samaa mieltä.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by tessu77 View Post
    kyllä nyt näyttää siltä etten enää auton kanssa tappele.volvo toimii.ja nyt olen päättänyt että tämä auto ei aiheuta enään yhtään kustannuksia,ensiviikola tullee purkaamo kattoon jos sais edes jotain.
    Melkein kannattaa yrittää myydä kokonaisena moottorivikaisena. Todennäköisesti saat huomattavasti enemmän kuin purkaamon tarjous eikä ole vaivaa jos itse osina myisit. Laitat vaikka foorumille myynti-ilmoituksen. Jos hinta on sopiva niin menee kyllä nopeasti kaupaksi.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Aika raskasta. Voimia sinne.

    Leave a comment:


  • Ace-81
    replied
    Minä ostin omaan 535d moottorin englannin ebaystä,110tkm ajettu moottori kaikkineen apulaitteineen*paitsi pakosarja ja ahtimet 1800€
    Suhteilla sain rahdin suomeen 400€ joten suosittelen tutkimaan mikä on tarjonta englannissa.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    wbanc91070b762405

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Viittisikkö laittaa tänne auton valmistenumeron?

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Terve
    Kuultuasia purkamon hinnan, niin jos on mahdollista ja tilaa, niin pura / säilytä auto ja myy varaosina. Tod näk saat purkamon hinnan monikertaisena. Kaveri joskus samankaltaisessa tilanteessa kysyi purkamolta niin 5 vuotta vanhasta olisi saanut 1000mk ja varaosina puolessa vuodessa tuli 5000mk.
    Sulla esimerkiksi on alkuperäisiä ehjiä korin osia jotka taitaa marmorilla maksaa maltaita.
    Jarno

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    kyllä nyt näyttää siltä etten enää auton kanssa tappele.volvo toimii.ja nyt olen päättänyt että tämä auto ei aiheuta enään yhtään kustannuksia,ensiviikola tullee purkaamo kattoon jos sais edes jotain.

    Leave a comment:


  • tessu77
    replied
    varaosia.com. tuli tuo nykyinen mylly,mutta saksastahan se sinne on tullu/tilattu,kun ostin sen.hinta laatusuhteesta en voi tässä tapauksessa puhua mitään,kun ei ole ajettu kilometriäkään ja öljynpaineet puuttuu.mekaaninen mittari värähtää hyvin vähän kun paineita mitattiin n.0,3bar ja pitäs olla valmistajan mukaan tyhjäkäynnillä 1,3bar.jännä ettei moottori kolise tai kilise mitenkään,mutta mittari kertoo karua faktaa.nyt pitää jo tarkkaan harkita mitä autolle tehdään joka tapauksessa moottori on nostettava uudestaan pois ja ehkä lähetettävä takuukorjaukseen,mutta kuka maksaa taas kaikki tiivisteet ja asennuksesta aiheutuvat kulut,ja korjataanko takuuseen vain se öljynpaine,eli jos esim laakerit saanut kipeää uusitaanko niitä.

    Leave a comment:


  • Niemelainen
    replied
    Tessu77 ja muut

    Mistä olette kenties tilanneet uutta myllyä autoihinne, jos siihen on ollut tarvetta? Eli mistä saa parhaan hinta-laatusuhteen? :think

    Hakusessa saattaisi olla 535d mylly E61 -07 koppaan. Katotaan ensin mitä kaikkea on "kilahtanut", kun ylempi jakoketju on mennyt poikki. Venat ainakin ohjureineen menisi uusiksi.

    __________________________________________________ ________________

    Mikään muu ei ole ikuista, paitsi rakkaus, mutta siinäkin kohteet vaihtuu

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Kannattaiskohan noi keinut vaihtaa samalla? Näyttää olevan ~10e/kpl. 360tkm jo mittarissa, joten epäilen ettei kamat ole enään ihan uusia...

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Jos on alkuperäinen vibration damper, sanoisin että olisi syytä harkita samalla vaihtoa kun sen joutuu irroittamaan. Venypultit sille tietty. Samaan syssyyn moniurahihnat, eivät tarvikkeena maksa paljoa muihin verrattuna. Sille tielle kun lähtee niin samalla moniurahihnojen kiristimet ja ohjaimet.

    Jakopään vaihto-ohjeita kun katsoo niin auttaa: KLIK. Olettaen että M57N eikä M57N2. Vaikka tuskin on paljoa eroa.

    Tiivistemassaa tarvitsee sen 30ml Drei Bond 1209, osa 3: KLIK.

    Jos tuota timing coverin tiivistettä katsoo, niin veikkaan että vesipumpun tiiviste kuuluu koko tiivisteeseen eli osaan 6: KLIK. Arvaat varmaan että itse vaihtaisin kiertovesipumpunkin - jos ei ole vaihdettu.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    jep, kl varaosiltakin vastattiin...

    alempi ketjusarja 124,50e
    ylempi ketjusarja 130,5e
    jakokotelon tiiviste 20,50e
    kampiakselin stefa 12,40e
    vk-tiiviste 27,20e

    Mitä muuta tuossa kannattaa samalla remontilla vaihtaa?

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    löytyikö noita jakopään hiluja ihan pakettina vai pitikö kuvasta katsoa että mitä kaikkia sitä pitää samalla vaihdella?



    Tollanen löyty heti, hintavertailua en tehny. Googleen hakusana "M57(N) timing chain kit"
    Tollastako hait? Tossa ei ole rattaita(sprocket) mutta kuka piru niitä vaihtaa?

    Tässä ketjussa jo VWtä parjattiin mutta esim vm 2011 2.0Tdi koneissa on remminvaihtoväli 210tkm. Aivan sama jos maksaa sen 500€ tai enemmän verrattuna ikuisiin ketjuihin (VW Tsi, MB 180/200 kompressor ym) jotka venyy ja menee kuitenkin poikki.
    Last edited by Hakkapeliitta; 15-10-2015, 17:25.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    löytyikö noita jakopään hiluja ihan pakettina vai pitikö kuvasta katsoa että mitä kaikkia sitä pitää samalla vaihdella?

    Leave a comment:

Working...
X