Originally posted by tessu77
View Post
535d mootori hajosi
Collapse
X
-
Aikamoista scheissea. Mistä lähtien ketjuja on vaihdettu 140 000 km:n välien
!?
Leave a comment:
-
bmw ei myönnä edes läppäongelmaa,vaan aina on joku käyttövirhe,jakoketjussakin oli yksi huolto mennyt 2000km pitkäksi niin siksi kuulemma katkesi.täyttä paskaa koko bmw.
Leave a comment:
-
ei kuulemma mene läpät mootoriin eikä katkea jakoketjut,bmw:n lausonto.on laadukkaita dieseleitä nämä.
Leave a comment:
-
kai ne korvaa sitten uuden koneen jos uudesta imusarjasta läppä lähtee kulkuun?
Leave a comment:
-
täytyy vielä sen verran tilittää että nyk volvo piti käyttää jakopään rempassa osineen töineen makso 320e.on se remmikoneillla ajo ilmaista.
Leave a comment:
-
no niin nyt on sitten kone purettu.täysi tuho on tapahtunu nokkien laakeripukit on poikki,alakerrasta kaksi laakeripukkia on poikki,eli ei mitään mahdollisuutta kunnostaa.uusi tehdaskorjattu on tulossa saksasta,mutta takuuehdot ihmetyttää.takuu ei korvaa jakopäänketjun aiheuttamia vaurioita,ellei ketjua ole vaihdettu 140 000 ajon jälkeen.muutenkin moottorin on oltava täysin vakio.kysyin imusarjan läpistä kun ne on poistettu,vastaus oli on oltava uusi läpällinen imusarja ,jotta takuu on voimassa.moottorille siis 2v:täystakuu ilman km.rajoitusta.
Leave a comment:
-
Tässä topikissa on löytynyt vastaava osa ehjältä vaikuttavan moottorin öljypohjasta. Topikin lopussa osanumeroita ja kuvia. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=316968Originally posted by Lallevihtinen View PostMistä osasta tarkalleen ottaen kyse?
Leave a comment:
-
Mistä osasta tarkalleen ottaen kyse?Originally posted by WSE1 View Postketjun katkeaminen ei ole kauhean yleistä ja yleensä se johtuu siitä että rullakeinun laakeri pettää ja laakerin neula menee ketjun ja ketjurattaan väliin.
Leave a comment:
-
m57 ja m57n ovat erilaisia mm. jakopäältään, tällä tosin ei juuri ole koko kone vaihdettaessa merkitystä. pienemmissä moottoreissa lohko ja kampura sekä veivitkin ovat samat kuin 535, männissä on eroja. jos jaksaa niin voisi sen koneen rakentaa e39 aihiostakin, männät kannattaisi ottaa alkuperäisestä mutta toki suuttimet ja muut koneen ympärille tulevat osat käyvät kiinni kolmeysin perus m57kin.Originally posted by -rik View PostNo e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
Leave a comment:
-
M57D30 ne kummatkin ovat, mutta eivät todellakaan identtiset.Originally posted by -rik View PostNo e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
Laita vaan saksasta vaihtokone tilaten.
Leave a comment:
-
No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
Leave a comment:
-
no joo ei oo kiinnostanu vielä purkaa,mutta olen miettinyt onko 530d perusmoottori sama ja käykö e39 mallin moottori kun vaihtaa kaikki ulkopuoliset hilppeet,niin ja tietysti sen ikuisen jakoketjun.vaihteiston kanssa kyllä pärjää,ku on jo 3.vuotta pärjättykin.se vain näillä keleillä tahtoo nykiä puolilämpimänä.
Leave a comment:
-
on noita korjattukin, vauriot kun on yleensä varsin kohtuullisia. tosin halvimmillaan sinne saa jonkun paljon ajetun mutta ehjän motin tonnilla, nämähän ei kilsoista hätkähdä... perusmoottori on sama 525 ja 530... vaihteiston tyyppiviat saa yleensä kuntoon myös tonnilla... ketjun katkeaminen ei ole kauhean yleistä ja yleensä se johtuu siitä että rullakeinun laakeri pettää ja laakerin neula menee ketjun ja ketjurattaan väliin.Originally posted by tessu77 View Postauto on 2006 vuosimallia ja oli juuri tarkoitus lähteä latviaan vaihteisto remontiin.mutta nyt taitaa jäädä pihalle kompostiksi.eihän tässä oo taloudellisesti mitään järkeä.ostin jo volvon v70.
Leave a comment:
Leave a comment: