Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko 5xx mainettaan huonompi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    Onko 5xx mainettaan huonompi?

    Nyt aion kertoa hieman Bimmeri faneja ehkä ärsyttävää tietoa, eli kokemus Hanko - Kotka - Hanko reissusta.
    Tarkoitus oli hakea Kotkasta lujitemuovinen moottoripyörän tankki 1989 Hondaani. Menomatka tehtiin "yhden pysähdyksen taktiikalla", eli ei pysähdytä kuin vasta perillä.
    Matka kesti n.3h ja 170cm 14v tyttäreni alkoi valittaa takapenkillä jalkojen puutumista jo 2h jälkeen. Kun päästiin perille, oli tyttären jalat jo aivan puuduksissa.
    Oma kokemukseni ajajana oli hieman saman tyyppinen, vasen jalka lepäsi kivasti jalkatuella, mutta kaasujalka ei oikein löytänyt asentoa (automaatti), polkimien väliin ei jalka mahdu, kaasun oikealla puolella ei ole mitään tukea jalalle, eli jalkaa piti asettaa outoon koukku asentoon, jotta se ei lepäisi kaasun päällä. Sportti-istuimien reisituen pitäisi olla jaettu osiin vasemman ja oikean jalan osalta jotta jalkojen eri asennoista johtuvat säädöt olisi mahdollisia.
    Jos vertaan näitä istuimia edelliseen vm 2008 Skoda Octaviaan, niin empä kehusi Bimmerin istuinsuunnittelua, ei ehkä yhtä huono kuin Mersun, mutta ei mitenkään kehuttavaa laatua. En haluaisi vain penkkien takia päätyä Volvoon, mutta ehkä sellainen sitten joskus
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Kansii koittaa Comfort-penkkejä
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8274
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Ei sporttipenkkejä ole tarkoitettukaan erityisen mukaviksi vaan tukeviksi ja tästä syystä niitä on saatavilla erilaisia, saa kukin valita mieltymyksensä mukaan.

      Kuten edellä jo mainittiin, comfort kokeiluun
      Last edited by peto2; 08-04-2015, 19:46.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • rakkuj
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 306
        • Turun seutu

        #4
        Neljäntoista tunnin pohjoisen matkat on tehty pari kertaa matkalla pysähtyen. Pari aikuista ja kolme muksua takapenkillä. Penkkeinä on noi comfortit ja ei voi kyllä niitä valittaa, sopii ainakin omalle persukselle
        G31 520xd
        F39

        Comment

        • petept
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 40
          • Riihimäki

          #5
          Ei kyllä bemarin penkeissä oo mitää valittamista sen jälkeen kun on istunut noin sata tuhatta kilsaa mersun penkissä työn puolesta vaikka ei siinäkään nyt niin haukkusmista mutta on noi bemmin penkit vaan oman perseenmukaiset
          e60 530da

          Ex:
          /
          //e92 325Ci///
          /
          //e36 318is///

          Comment

          • eemi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 307
            • Heinola

            #6
            Itsellä kokemusta e6x korisista vasta 30tkm verran, mutta en ole vielä huomannut selän tai jalkojen puutumista tai muutenkaan suurta moitittavaa penkeistä. Autossani on sportti jakkarat ristiseläntuen säädöllä. Tuohon 30tkm sisältyy yksi Lapin reissu eli n. 12h istumista per suunta.

            Comfort-jakkaroilla on tullut myös istuskeltua ja onhan ne huimasti paremmat kuin sportit, mutta itse olen tyytyväinen ollut sportteihinkin.
            Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

            ex:
            e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
            e91 320d -11 Alpinweiss III
            e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
            e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
            e39 520i -97 touring Schwarz II
            e34 525i -89 Luxorbeige metallic
            e34 520i -89 Diamantschwarz

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Itsellä ei löydy kokemusta kun sportti ja comfort penkeistä. Sportti penkki tosiaankin on tukeva ka jykevä, ei alkuunkaan mukava. Comfortissa saa kaiken kohdalleen. Suosittelen lämpimästi topicin aloittajaa kokeilemaan comfort istuimilla varustettua 5-sarjalaista.
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                #8
                Oma kokemukseni mersun penkeistä on, että 620km yhtä kyytiä, ei tunnu missään. Bmw penkki taas tuntu 100km jälkeen, että justiin tulee laskimotukos.
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • bambino
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2015
                  • 92
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by Tomppa80 View Post
                  Oma kokemukseni mersun penkeistä on, että 620km yhtä kyytiä, ei tunnu missään. Bmw penkki taas tuntu 100km jälkeen, että justiin tulee laskimotukos.
                  Täällä samoja ongelmia vaikka comfort penkit, en tiedä sitten enkö vaan osaa niitä säätää oikein kun nappeja on niin paljon. Jokseenkin siedättävän asennon löytänyt nyt mutta mersun penkeissä oli parempi istua. Varmaan täytyy taas joku päivä kikkailla sen penkin kanssa josko sieltä maagisesti parempi asento löytyisi.

                  Ei bemarillakaan ajo tosin huonoa ole, päinvastoin. Ihmettelen vaan miten ei edes tunnin vääntelyllä ja kääntelyllä tunnu löytyvän hyvää asentoa kabiinista.
                  Last edited by bambino; 08-04-2015, 20:51.
                  E60 525i 2006

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Jep, comfortia vaan kehiin jos haluaa nauttia baijerin kyydistä..muistan lämmöllä edeltäjän E61 535d kun lähdettiin Norjasta kohti kotia ja matkaa oli +1200km, ja kahden pysähdyksen taktiikalla se tultiin...

                    Nykyisessä comfortin penkeissä on vielä hieronta niin vaipuu suorastaan nirvanaan kun ajelee pitempää siirtymää
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2509
                      • Länsirannikko

                      #11
                      Makunsa ja ruumiinmuotonsa kullakin, mutta vertailukohta on sikäli erikoinen että 2008 Skoda Octavian penkkejä pidän itse kerta kaikkiaan kelvottomina. Bemarin perus sporttipenkkejä ei kyllä selvästikään ole mukavuutta silmällä pitäen suunniteltu mutta ainakin oman ruodon malliin sopivat aivan hyvin ja matkanteko on mukavaa kunhan kerran hieroo säädöt kohdalleen.

                      Suurin ja ehkä ainoa ongelma Bemarin ergonomiassa kautta linjan on ohjauspyörän sijoitus liian lähelle polkimia sekä riittävän syvyyssäädön puute. Tahtoisin ajaa ratti sylissä kuten vaikkapa Porschea. Bemaria pitää aina ajaa joko rattiin kurkoittaen tai polvet koukussa.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • markku55
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2015
                        • 200
                        • Hanko

                        #12
                        Onko Comfort siis se vakiopenkki? Itse kuvittelin Sportin reisisäädön olevan se jokin mikä tekee siitä paremman kuin vakiopenkki, mutta olen siis johdettu harhaan?
                        Takapenkit on tärkeitä kun perhettä on mukana, ja siinä yllätyin enemmän, koska Skodan takapenkiltä en ole kuullut aiemmin narinaa.
                        Muistelen aikoinani istuneeni 5xx Bimmerin takapenkillä ollessani mukana Lohjalla kaverini 1xx Bimmerin huoltokäynillä, oisko joskus 2005 tai jotain. Takatila tuntui jalkatilojen osalta aivan älyttömän isoilta, mutta niin nämä muistot vaan varisee kun oikeasti ollaan tekemisissä.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Eikun vakiopenkki on se kelvoton vakiopenkki
                          Sport-penkki on seuraava, ja se on jo F10:ssä ihan OK
                          Comfort penkki on about 20 suuntaan sähköllä säätyvä "mukavuuspenkki". Siihen vielä ilmastointi, hieronta ja kurveissa säätyvät sivutuet, niin ollaan parhaissa penkeissä, mitä automaailma tarjoaa...
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by markku55 View Post
                            ...En haluaisi vain penkkien takia päätyä Volvoon, mutta ehkä sellainen sitten joskus
                            Kyllä nämä penkkiasiat on puhtaasti kiinni käyttäjän kropasta ja mieltymyksistä. Vaikka Comforteja hehkutetaan, sopii esim. meikäläisen lyhyehköön 170cm mittaiseen kroppaan parhaiten nykyisen E61 LCI:n sportti-kangaspenkki. Tämä on vaan jotenkin tyköistuva meikäläisen kropalle kuin mittatilauspuku. Aikaisempien vastaavien Comfortit on aina tuntuneet ikäänkuin ylikokoisilta, eikä sen puolesta ole olleet parhaat juuri minulle. Ehkä yli 180cm kuskeille ovat sitten parasta mitä olemassa on. Ne aivan hinnat-alkaen-peruspenkit onkin sitten ihan ala-arvoiset.

                            En lähtisi ihan suin päin Volvoonkaan vaihtelemaan. Juuri ajelin puoli vuotta 2010-mallisella uusikoppaisella V70:llä ja onhan se sanottava että penkki on (kaikessa sivutuettomuudessaan) kuin tehty pitkiä suoria moottoriteitä varten; mukava monenlaiselle kropalle. Sivutuen puutteeseenkin tottui nopeasti. Hyvin pystyi vetelemään väsymättä yli 600km siivuja kun vain tottui siihen kelvottomaan löllö-alustaan mikä niissä on. Eikä se alusta paljoa parantunut vaikka miten vaihteli parempia palikoita alle (mm. Konin FSD:t). Jostain syystä Mondeon alustalle tehty V70 mk3 ei vaan tunnu ajossa läheskään niin hyvältä kuin vaikkapa vastaava Mondeo. Tasaista suoraa motaria V70:llä ajelee mukavasti mutta ensimmäisissä heitoissa ja mutkissa tulee välittömästi BMW:n 5-sarjalaista ikävä. Tämän vuoksi palasin takaisin 5-sarjaan, joka on ajoltaan aivan eri maailmasta - ollaanpa penkeistä mitä miltä tahansa.
                            Last edited by JKK; 08-04-2015, 22:25.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by JKK View Post
                              Kyllä nämä penkkiasiat on puhtaasti kiinni käyttäjän kropasta ja mieltymyksistä. Vaikka Comforteja hehkutetaan, sopii esim. meikäläisen lyhyehköön 170cm mittaiseen kroppaan parhaiten nykyisen E61 LCI:n sportti-kangaspenkki.
                              Itellä on saman verran pituutta, noista lci-sporteista ei kokemusta mutta olen kyllä saanut comfortilla hyvän ajoasennon.
                              Mutta itse ainakin jouduin kuulostelemaan kroppaa ja kokeilemaan eri säätöjä moneenkin otteeseen että asennon sai hyväksi, nyt menee pitempikin matka heittämällä. Alkuun tuli pitkällä matkalla levoton olo, ja alkoi vaistomaisesti heilua ja kiemurrella penkissä kun kilometrejä alkoi olla takana. Alkuun nuo eivät mitenkään erikoisilta tuntuneekaan juuri pitkällä matkalla. Nyt ei ole mitään tarvetta pysähtyä, tulee ajellessa monesti mieleen edellisen avensiksen penkit: jo 40km ajon jälkeen alkoi keksiä tekosyytä pysähdykselle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎