memebuy23buy

Onko 5xx mainettaan huonompi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    #46
    Originally posted by Supra^ View Post
    Se keskikonsolin kyynärtuen pituussuuntainen säätö ei ilmeisesti auta jos liian matalalle jää?

    Onko sulla Runflatit alla?
    Alla on uudet tavalliset GY EfficientGrip Performancet edessä ja hieman kuluneet Runflatit Pirellit takana, niitä minä ainakin epäilen eniten, mutta mikä merkitys oikeasti?
    Last edited by markku55; 11-04-2015, 19:32.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1845
      • Kotona/Poissa

      #47
      Originally posted by markku55 View Post
      Muistelen kaiholla kokemusta Italiassa joskus 90-luvun taitteessa. Istuimme Mersun S500:n takapenkillä, vauhti mittarin mukaan aavistus yli 200km/h, moottori kiersi jotain 3500rpm, kuljettaja keskusteli kanssamme ihan tavallisella äänenpaineella, ulkoa kuului lähinnä VAIN betonisen moottoritien saumojen vaimeat napsaukset
      Aivan turhaa ajanhukkaa verrata "kaihoisia" etelä euroopan ajomuistoja suomen karkeiden tienpintojen matkafiiliksiin. Sileällä tiellä jopa nissan primerakin on mukavan hiljainen rengasääniltään. Ei se silti ole 5-sarjalaista mukavampi auto.

      Vähän suhteellisuuden tajua mukaan, vaikka juttu onkin provosoivasti otsikoitu parhaaseen IS/IL/Seiska tyyliin Aiheen aloittaja tod.näk. saa leipänsä klikkausten määrän mukaan, sen verran ammattitaitoa otsikossa on

      Samoin istuinkorkeuden asetuksilla hifistely, että muka ajotuntuma menee pilalle jos penkkiä nostaa on yhtä lailla tuuleen kusemista. Kumpi nyt on tien päällä tärkeämpää, ferrarimainen tuntuma (jota 5-sarjalainen ei kuitenkaan pysty tarjoamaan) vaiko matkantekoa edistävä rasittamaton ajoasento? Sitä voi jokainen miettiä mielessään.
      Last edited by Havis; 11-04-2015, 19:57.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 761
        • Kerava

        #48
        Originally posted by markku55 View Post
        Alla on uudet tavalliset GY EfficientGrip Performancet edessä ja hieman kuluneet Runflatit Pirellit takana, niitä minä ainakin epäilen eniten, mutta mikä merkitys oikeasti?
        Runflatit. Kokemuksesta on iso merkitys.

        Jos auto tuntuu meluisalta laita Dynamattia ja Dynalineria. Aloita ovista. Suosittelen. Jos jakkarat on epämukavat (mitä perusjakkarat ovat) vaihda ne comforttteihin. Halvempaa kuin auton vaihto eikä ei edes vaikeata.
        Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • markku55
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2015
          • 200
          • Hanko

          #49
          Originally posted by Jarppa63 View Post
          Runflatit. Kokemuksesta on iso merkitys.

          Jos auto tuntuu meluisalta laita Dynamattia ja Dynalineria. Aloita ovista. Suosittelen. Jos jakkarat on epämukavat (mitä perusjakkarat ovat) vaihda ne comforttteihin. Halvempaa kuin auton vaihto eikä ei edes vaikeata.
          Jarppa
          Ok, eli Runflatit vaihtoon kunhan ne on hieman enemmän vaihtokunnossa.

          Mitä nuo Dynamat ja Dynaliner ovat, miten niitä käytetään? (joo tiedän KVG

          Havis: Olen tavan tallaaja, eläkkeellä ja maanantaina täytän 66v, mulla ei ole minkäänlaisia tienistimahiksia täällä netissä, joten se siitä;D

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1845
            • Kotona/Poissa

            #50
            Originally posted by markku55 View Post
            Havis: Olen tavan tallaaja, eläkkeellä ja maanantaina täytän 66v, mulla ei ole minkäänlaisia tienistimahiksia täällä netissä, joten se siitä;D
            Sitten olet vaan luontaisesti lahjakas lööpin vääntäjä Toivottavasti saat 5xx:n mieleiseksi penkkiä säätämällä ettei kuitenkaan tartte autokauppaan heti lähtee.

            Kesärenkaat ja aurinkoinen tie, muuta ei tarvitakaan, kyllä se siitä.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • markku55
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2015
              • 200
              • Hanko

              #51
              Originally posted by Havis View Post
              Sitten olet vaan luontaisesti lahjakas lööpin vääntäjä Toivottavasti saat 5xx:n mieleiseksi penkkiä säätämällä ettei kuitenkaan tartte autokauppaan heti lähtee.

              Kesärenkaat ja aurinkoinen tie, muuta ei tarvitakaan, kyllä se siitä.
              Ei ole varaa enää vaihtaa mihinkään, eikä myöskään hankkia Comfort istuimia, joten näillä mennään.
              Oisko siis oikeasti vaihdettava nuo Pirellin RunFlatit tavallisiin GY renkaisiin. Hitto, kun en heti tilannut noita GY:n 107€ hintaisia, millon lie tulee vastaavaa tarjousta eteen.

              Comment

              • alttu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 519
                • Nummela

                #52
                Pakko jakaa omatkin kokemukset, koska lähinnä aiheen aloittajan kommentit sotii liian vahvasti omia kokemuksia vastaan.

                Työn puolesta tuli muutama vuosi sitten ajettua E-mersuilla ja A6 Audilla, nämä ehkä lähimpänä verrattavissa nykyiseen. Toki varusteet ei näissä ollut oman nykyisen kulkineen veroiset mutta en pysty edes vertaamaan näitä keskenään.

                Mutta mitä 5-sarjan mukavuuteen tulee, niin nykyisessä kulkineessa ilmastoidut comfort jakkarat, dynamic drive, 20" vanteet (Vredesteinin renkaat, ei runflat) enkä oikeastaan autolta enempää voi toivoa! Saksassa 150-200km/h nopeudessa tasasilla teillä meno hiljaista ja tasaista. Suomen teillä omat haasteet, mutta meno ko. rengastuksella on varmasti vähintääkin siedettävällä tasolla.
                Penkkien ergonomiasta en edes jaksa sepostaa sen enempää, mutta jopa E-mersun (Avandgarde varustelu) ratissa puolenlitran limupullo löysi paikan selän takaa
                F15 30d ///M-SPORT
                Ex.
                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by Havis View Post
                  Samoin istuinkorkeuden asetuksilla hifistely, että muka ajotuntuma menee pilalle jos penkkiä nostaa on yhtä lailla tuuleen kusemista. Kumpi nyt on tien päällä tärkeämpää, ferrarimainen tuntuma (jota 5-sarjalainen ei kuitenkaan pysty tarjoamaan) vaiko matkantekoa edistävä rasittamaton ajoasento? Sitä voi jokainen miettiä mielessään.
                  Ero on kuitenkin ihan selvä, mutta samapa tuo minulle jos tykkäät ajaa pakettiauto-tyylisellä tuntumalla. Penkissä on kolme muistia, joten voin kyllä vaihtaa asetuksia jos tuntuma alkaa ahdistamaan.

                  Hiukan Googlailin ja jännä ero noissa suosituksissa: BMW:n ajokurssi kehoittaa säätämään penkin korkeuden siten, että pään ja katon väliin jää neljän sormen levyinen rako. Porschen ajokurssi taas kehoittaa säätämään penkin mahdollisimman alas ja selityksenä matalampi painopiste, parempi tuntuma auton painopisteen muutoksiin yms.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • bambino
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2015
                    • 92
                    • Kangasala

                    #54
                    Itse ainakin ajan melko korkealta ollessani n. 190cm pitkä kuski (jaloille parempi asento), varmaan juurikin se 4 sormea katosta jolloin keulankin erottaa hienosti. Monesti kyllä autoissa mitä ajanut(juurikin viimeisimpänä Porschessa) edelliseltä kuskilta jäänyt asento missä istutaan tosi matalalla kurkkien ratin välistä. Omassa bemarissakin muistissa edelleen vanhalta omistajalta 2 paikassa joku nukkuma-asentoa muistuttava ajoasento. Ei saa toki tuomita, täytyy koittaa miltä se tuntuu ajaa niin matalalla ja sitten palata asiaan.
                    E60 525i 2006

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2335
                      • Uusimaa

                      #55
                      Originally posted by markku55 View Post
                      Ei ole varaa enää vaihtaa mihinkään, eikä myöskään hankkia Comfort istuimia, joten näillä mennään.
                      Oisko siis oikeasti vaihdettava nuo Pirellin RunFlatit tavallisiin GY renkaisiin. Hitto, kun en heti tilannut noita GY:n 107€ hintaisia, millon lie tulee vastaavaa tarjousta eteen.
                      Nyt vähän tuntuu että tämä koko keskustelu on aivan turhaa löpinää, jos sulla todellakin on autossa suomen teille täydellisen kelvottomat RF-renkaat, mitkä käytännössä tuplaa pahimmillaan melutason. Eli ensimmäisenä kauppaan ja alle maltilliset (=17") vakiokokoiset tavalliset kumit. Nuo GY:n Efficient Gripit pitäisi kyllä olla hyvät ja hiljaiset renkaat. Ilman RF-merkintää...

                      Ja lähtökohtaisestikin Pirellin P7 on yksi kova-äänisimmistä renkaista, vaikka kyseessä olisi ihan tavallinen kumi. En edes halua kuvitella millainen se on RF-versiona :think

                      Toisaalta totta on sekin, että ei E60 ole tosiaankaan mikään S-mersuun verrattavissa oleva auto. Varsinkaan melutasoltaan. Joskus tuntuu että jopa edellinen E39 on miellyttävämpi melutasoltaan, jota se ehkä saattaa ihan oikeastikin olla. Itsellä oli aiemmin E61 535d, jossa oli tehdaslisävarusteena tupla-lasit. Siinä autossa oli motarillakin jonkinlaista S-mersun fiilistä melun suhteen.
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Mikiis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 906
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by JKK View Post
                        Nyt vähän tuntuu että tämä koko keskustelu on aivan turhaa löpinää, jos sulla todellakin on autossa suomen teille täydellisen kelvottomat RF-renkaat, mitkä käytännössä tuplaa pahimmillaan melutason. Eli ensimmäisenä kauppaan ja alle maltilliset (=17") vakiokokoiset tavalliset kumit. Nuo GY:n Efficient Gripit pitäisi kyllä olla hyvät ja hiljaiset renkaat. Ilman RF-merkintää...

                        Ja lähtökohtaisestikin Pirellin P7 on yksi kova-äänisimmistä renkaista, vaikka kyseessä olisi ihan tavallinen kumi. En edes halua kuvitella millainen se on RF-versiona :think

                        Toisaalta totta on sekin, että ei E60 ole tosiaankaan mikään S-mersuun verrattavissa oleva auto. Varsinkaan melutasoltaan. Joskus tuntuu että jopa edellinen E39 on miellyttävämpi melutasoltaan, jota se ehkä saattaa ihan oikeastikin olla. Itsellä oli aiemmin E61 535d, jossa oli tehdaslisävarusteena tupla-lasit. Siinä autossa oli motarillakin jonkinlaista S-mersun fiilistä melun suhteen.
                        Ja jos ässään vertaa, niin onhan niitä seiskojakin olemassa:think
                        F11 530d -11
                        E91 -06 320d
                        x2 Tuikut
                        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2335
                          • Uusimaa

                          #57
                          Originally posted by Mikiis View Post
                          Ja jos ässään vertaa, niin onhan niitä seiskojakin olemassa:think
                          Vaikka olenkin suhteellisen BMW-henkinen, ja anti-MB-henkinen... on sanottava että Ässä on kuitenkin aina Ässä. Mersun S-malli on aina näyttänyt suunnan kaikelle. Kyllä Ässän ja seiskan suhde on vähän samantyyppinen kuin CocaColan ja Pepsin suhde.

                          Jos otat allesi jonkun 80-luvun S-mersun ja vastaavanikäisen 7-bemarin, huomaa nopeasti että toisessa näistä on majesteetillisen arvoauton tuntua ja toinen näistä tuntuu... noh sanotaanko vähän luotaantyöntävältä romuautolta.
                          BMW G30 545e M-Sport

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #58
                            Originally posted by JKK View Post
                            Vaikka olenkin suhteellisen BMW-henkinen, ja anti-MB-henkinen... on sanottava että Ässä on kuitenkin aina Ässä. Mersun S-malli on aina näyttänyt suunnan kaikelle. Kyllä Ässän ja seiskan suhde on vähän samantyyppinen kuin CocaColan ja Pepsin suhde.

                            Jos otat allesi jonkun 80-luvun S-mersun ja vastaavanikäisen 7-bemarin, huomaa nopeasti että toisessa näistä on majesteetillisen arvoauton tuntua ja toinen näistä tuntuu... noh sanotaanko vähän luotaantyöntävältä romuautolta.

                            Totta, onhan se ässä aika veltto ajettava.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by JKK View Post
                              Itsellä oli aiemmin E61 535d, jossa oli tehdaslisävarusteena tupla-lasit.
                              Eihän tuplalaseja ollut tarjolla E60/E61 malliin. Joten mitkä lasit siinä sitten oli, lämpösuojatut?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                #60
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Eihän tuplalaseja ollut tarjolla E60/E61 malliin. Joten mitkä lasit siinä sitten oli, lämpösuojatut?
                                On climate comfort lasit ollut tarjolla...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X