memebuy23buy

Onko 5xx mainettaan huonompi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markku55
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2015
    • 200
    • Hanko

    #31
    Jos vielä tarkentaisin omaa mielipidettä E60 Sport penkeillä (Dacota nahkaa).
    Rattia en saa tarpeeksi lähelle penkkiä, ja jos säädän penkin ratin kannalta oikeaksi, on jopa vasen jalka tuella aivan koukussa.
    Oikean jalan paikkaa en ole vielä löytänyt, kun vakkari on päällä, niin en oikein tiedä missä ihmeen asennossa oikea jalka lepäisi ilman jatkuvaa jännitystä.
    Olen vain 177cm pitkä ja silti reisituki on uloimmassa asennossa, minusta sinänsä ihan ok, mutta vasemman ja oikean jalan kannalta tilanne on ristiriitainen, vasemman soisi olevan oikoisemman kuin oikean, siihen ei tietysti symmetrinen istuin anna mahiksia.

    Yksi suurimmista syistä vaihtaa Skoda Bemariin, oli äänettömyyden tavoittelu (meikäläisen korvat tinnittää ihan hel..tisti vähänkään pitemmän ajorupeaman jälkeen).
    No, hyväuskoisena olin lukenut testejä ja päässyt käsitykseen, että 5xx Bimmerit on niitä hiljaisimpia tavan henkilön ostettavissa olevista autoista.
    Tuo Kotkan reissu, jolloin ajettiin vakkarilla 130km/h asetuksilla, muutti kyllä odotukset pettymykseksi, eipä tuossa ollut oikeasti havaittavasti hiljaisempaa kuin vaihdossa menneessä Skodan 2.0TDi:ssäkään, varsinkin takarenkaat antoi melkoista huminaa/kuminaa. Voiko olla mahdollista, että Pirelli Cinturato P7 takarenkaat on niin paljon äänekkäämmät, että ne pilaa uusien GY EfficientGrip renkaiden äänettömyyden?
    Yllättävää siis on, että kaupunkinopeuksilla auto on selkeästi hiljaisempi kuin saman ikäinen Skoda (Elegance varustelu), mutta maantiellä tilanne tasoittuu selkeästi - näin siis minun korvin koettuna.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by markku55 View Post
      Jos vielä tarkentaisin omaa mielipidettä E60 Sport penkeillä (Dacota nahkaa).
      Rattia en saa tarpeeksi lähelle penkkiä, ja jos säädän penkin ratin kannalta oikeaksi, on jopa vasen jalka tuella aivan koukussa.
      Samoja kokemuksia ratin kanssa. E60 oli tuossa suhteessa huonompi kuin E39. F10 paransi taas asioita, mutta siinä jalkatila on kovin ahdas, joten jalat eivät mahdu enää koukkuun ja ratti jää kauas ja taisi se olla muutenkin hiukan hassussa kulmassa, kuin kuorma-autossa. F30 taas on selvästi paras, ratin saa jo melkein kohdalleen.
      E39 528iA

      Comment

      • Mnederst
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 88
        • Espoo

        #33
        Originally posted by markku55 View Post
        Yksi suurimmista syistä vaihtaa Skoda Bemariin, oli äänettömyyden tavoittelu (meikäläisen korvat tinnittää ihan hel..tisti vähänkään pitemmän ajorupeaman jälkeen).
        No, hyväuskoisena olin lukenut testejä ja päässyt käsitykseen, että 5xx Bimmerit on niitä hiljaisimpia tavan henkilön ostettavissa olevista autoista.
        Tuo Kotkan reissu, jolloin ajettiin vakkarilla 130km/h asetuksilla, muutti kyllä odotukset pettymykseksi, eipä tuossa ollut oikeasti havaittavasti hiljaisempaa kuin vaihdossa menneessä Skodan 2.0TDi:ssäkään, varsinkin takarenkaat antoi melkoista huminaa/kuminaa. Voiko olla mahdollista, että Pirelli Cinturato P7 takarenkaat on niin paljon äänekkäämmät, että ne pilaa uusien GY EfficientGrip renkaiden äänettömyyden?
        Voi hyvinkin olla. Mä olen ajoin ennen ostopäästöstä varmaan 3-4 eri 5-sarjalaista ja melutaso vaihteli todella paljon.

        Sopivilla renkailla E60/61 on ainakin minun ajamistani autoista selvästi hiljaisin. Volvo V70 pääsee lähelle, mutta esimerkiksi Audi A6 j E-Mersu jäävät selvästi heikommiksi.

        Comment

        • markku55
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2015
          • 200
          • Hanko

          #34
          Originally posted by Mnederst View Post
          Voi hyvinkin olla. Mä olen ajoin ennen ostopäästöstä varmaan 3-4 eri 5-sarjalaista ja melutaso vaihteli todella paljon.

          Sopivilla renkailla E60/61 on ainakin minun ajamistani autoista selvästi hiljaisin. Volvo V70 pääsee lähelle, mutta esimerkiksi Audi A6 j E-Mersu jäävät selvästi heikommiksi.
          Rengasliike Hangossa kertoi omana mielipiteenään, että 5xx on niin hiljainen, että ihan sama mitkä renkaat on alla, auto on todella hiljainen.
          No, nykyisellä tietämyksellä taidan olla eri mieltä, eli renkailla on melkoinen merkitys MYÖS 5xx kanssa, ihan niin kuin kaikilla muillakin metallista tehdyillä autoilla.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by markku55 View Post
            Rengasliike Hangossa kertoi omana mielipiteenään, että 5xx on niin hiljainen, että ihan sama mitkä renkaat on alla, auto on todella hiljainen.
            Ei koske Suomea.. Täällä tiet ovat pinnaltaan niin karkeita, että renkaalla (ja renkaan kulumisella) on todella suuri vaikutus sisämeluun.
            E39 528iA

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              #36
              Originally posted by markku55 View Post
              Rattia en saa tarpeeksi lähelle penkkiä, ja jos säädän penkin ratin kannalta oikeaksi, on jopa vasen jalka tuella aivan koukussa.
              Ihmisten erilaiset mittasuhteet ja erilaiset mieltymykset ajoasentojen suhteen tekee tästä taas pitkästä aikaa virkistävän subjektiivisen keskustelun.

              Mutta asiaan. Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta oletko koittanut kompensoida tuota ongelmaa säätämällä selkänojan kallistusta pystympään? Koska jos se on kovinkin takakenossa asennossa, niin silloin ongelma on juuri tuo selittämäsi.

              Comment

              • peeämvee
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 283
                • Taivalkoski

                #37
                Originally posted by markku55 View Post
                Jos vielä tarkentaisin omaa mielipidettä E60 Sport penkeillä (Dacota nahkaa).
                Rattia en saa tarpeeksi lähelle penkkiä, ja jos säädän penkin ratin kannalta oikeaksi, on jopa vasen jalka tuella aivan koukussa.
                Oikean jalan paikkaa en ole vielä löytänyt, kun vakkari on päällä, niin en oikein tiedä missä ihmeen asennossa oikea jalka lepäisi ilman jatkuvaa jännitystä.
                Olen vain 177cm pitkä ja silti reisituki on uloimmassa asennossa, minusta sinänsä ihan ok, mutta vasemman ja oikean jalan kannalta tilanne on ristiriitainen, vasemman soisi olevan oikoisemman kuin oikean, siihen ei tietysti symmetrinen istuin anna mahiksia.

                Yksi suurimmista syistä vaihtaa Skoda Bemariin, oli äänettömyyden tavoittelu (meikäläisen korvat tinnittää ihan hel..tisti vähänkään pitemmän ajorupeaman jälkeen).
                No, hyväuskoisena olin lukenut testejä ja päässyt käsitykseen, että 5xx Bimmerit on niitä hiljaisimpia tavan henkilön ostettavissa olevista autoista.
                Tuo Kotkan reissu, jolloin ajettiin vakkarilla 130km/h asetuksilla, muutti kyllä odotukset pettymykseksi, eipä tuossa ollut oikeasti havaittavasti hiljaisempaa kuin vaihdossa menneessä Skodan 2.0TDi:ssäkään, varsinkin takarenkaat antoi melkoista huminaa/kuminaa. Voiko olla mahdollista, että Pirelli Cinturato P7 takarenkaat on niin paljon äänekkäämmät, että ne pilaa uusien GY EfficientGrip renkaiden äänettömyyden?
                Yllättävää siis on, että kaupunkinopeuksilla auto on selkeästi hiljaisempi kuin saman ikäinen Skoda (Elegance varustelu), mutta maantiellä tilanne tasoittuu selkeästi - näin siis minun korvin koettuna.
                Kyllä on bemarissa joku laakeri/rengas paskana ja pahasti jos octavian äänimaailmalta kuulostaa! Skoda kumminkin yksi äänekkäimpiä autoja ns, "corolla" luokassa, sekä omien kokemusten että luetun perusteella.

                Comment

                • risu
                  Newbiemmer
                  • Jan 2013
                  • 9
                  • Loimaa

                  #38
                  Samaa mieltä. Omistin joskus tuollaisen RS Octavian ja yli 90kmh nopeuksissa oli aina sellainen olo että korvatulpat pitäisi olla matkassa. Nykyinen 530xD on hiljaisin omistamistani autoista.

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    #39
                    kokemuksia penkeistä

                    Mulla on omassa comfortit, joissa siis säätöjä niin pirusti, ja ilmastointi ja lämpö verhoiluna leder nasca (rei´itetty). Olen näihin erittäin tyytyväinen, mutta on pakko sanoa että niissä on melkein liikaakin säätöjä. Ollut viime aikoina alaselkäkipua ja olen siksi hakenut asentoa ja muuttanut enemmän siihen suuntaan mihin aina opastetaan - aiemmin enemmän kuin sohvalla, koska elintasomaha. Nyt se oikea juttu on löytynyt! Tätä ennen ajoin 3-sarjan vakiopenkeillä, joissa tosin oli ristiseläntuki ja nahka, mutta kyllä niissäkin sellainen asento löytyi, että saattoi ajaa vaikka maailman tappiin, vaikka reisituki jäikin vajaaksi.
                    Last edited by Weuli; 10-04-2015, 20:41.
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #40
                      Täällä vakiopenkit kankailla. Käyttäjä 186/100 päärynävartalo.
                      Istuimet on mainiot leveäpyllyiselle ja muutenkin hieman kieroon kasvaneelle ruodolle, mm ohjauspyörä on juuri oikein asteltu hieman vinoon kieron selän kohdistaessa juuri oikealle kohdalle linjan . En ole istuimia/ohjauspyörää säätänyt autoliikkeessä tehdyn säädön jälkeen....penkki on ylimmässä asennossaan, selkänoja melko pystyssä, vasen jalka menee suoraksi painettuna lepuuttajaa vasten, ohjauspyörän ote kädet 90ast kulma.

                      Aivan manio ajoasento.

                      Comment

                      • markku55
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2015
                        • 200
                        • Hanko

                        #41
                        Pitääpä muuttaa tottumuksia, eli nostaa penkkiä ylöspäin alimmasta asennosta ja ehkä hieman selkänojaakin pystympään, silloin vaan häipyy kontakti kyynärnojaan joka minun oikealle kädelle on todella tarpeen (kyynärpään ongelmia joka kerran leikattu, mutta ei ole kunnossa), ehkä tuohon kyynärnojaan voisi viritellä korotuspalan, vai onko sellaisia jo olemassa?

                        Äänitasosta sen verran, että pakko myöntää odotusten olleen kovemmat kuin toteutuma, joten mielipiteet sitten sen myötä mitä ovat. Samalla tavalla pitää kuitenkin etu/takapenkin välillä keskusteltaessa korottaa ääntään jotta asiat selviäisivät (näin siis 120-130km/h nopeuksissa).

                        Muistelen kaiholla kokemusta Italiassa joskus 90-luvun taitteessa. Istuimme Mersun S500:n takapenkillä, vauhti mittarin mukaan aavistus yli 200km/h, moottori kiersi jotain 3500rpm, kuljettaja keskusteli kanssamme ihan tavallisella äänenpaineella, ulkoa kuului lähinnä VAIN betonisen moottoritien saumojen vaimeat napsaukset
                        Last edited by markku55; 11-04-2015, 15:15.

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          #42
                          Originally posted by markku55 View Post
                          Pitääpä muuttaa tottumuksia, eli nostaa penkkiä ylöspäin alimmasta asennosta ja ehkä hieman selkänojaakin pystympään, silloin vaan häipyy kontakti kyynärnojaan joka minun oikealle kädelle on todella tarpeen (kyynärpään ongelmia joka kerran leikattu, mutta ei ole kunnossa), ehkä tuohon kyynärnojaan voisi viritellä korotuspalan, vai onko sellaisia jo olemassa?

                          Äänitasosta sen verran, että pakko myöntää odotusten olleen kovemmat kuin toteutuma, joten mielipiteet sitten sen myötä mitä ovat. Samalla tavalla pitää kuitenkin etu/takapenkin välillä keskusteltaessa korottaa ääntään jotta asiat selviäisivät (näin siis 120-130km/h nopeuksissa).

                          Muistelen kaiholla kokemusta Italiassa joskus 90-luvun taitteessa. Istuimme Mersun S500:n takapenkillä, vauhti mittarin mukaan aavistus yli 200km/h, moottori kiersi jotain 3500rpm, kuljettaja keskusteli kanssamme ihan tavallisella äänenpaineella, ulkoa kuului lähinnä VAIN betonisen moottoritien saumojen vaimeat napsaukset
                          Se keskikonsolin kyynärtuen pituussuuntainen säätö ei ilmeisesti auta jos liian matalalle jää?

                          Onko sulla Runflatit alla?
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by markku55 View Post
                            Pitääpä muuttaa tottumuksia, eli nostaa penkkiä ylöspäin alimmasta asennosta ja ehkä hieman selkänojaakin pystympään, silloin vaan häipyy kontakti kyynärnojaan
                            Penkin nostossa (ainakin E39:ssä) häviää selvästi myös tuntumaa autoon/ajamiseen. Ja penkkiä pitäisi nostaa todella runsaasti jos haluaa jalat kohdalleen. Ja sitten taas jalat ottaa jo kiinni kojelaudan/ohjauspylvään alle ja kulma polkimiin menee vielä huonommaksi, jolloin penkkiä pitäisikin viedä taaksepäin, ja silloin taas ratti jää entistä kauemmaksi...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              #44
                              Pennkiä ylös jonkun verran, kallistus täpölle ja sitten selkänojalla viimeistely. Sieltä se löytyy. Jos ei siis ole comfort-jakkaroita. Toki niillekin pätee sama neuvo...

                              100kg ja 188cm
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • peeämwee
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1823
                                • I sink hell

                                #45
                                Originally posted by markku55 View Post
                                Pitääpä muuttaa tottumuksia, eli nostaa penkkiä ylöspäin alimmasta asennosta ja ehkä hieman selkänojaakin pystympään, silloin vaan häipyy kontakti kyynärnojaan joka minun oikealle kädelle on todella tarpeen (kyynärpään ongelmia joka kerran leikattu, mutta ei ole kunnossa), ehkä tuohon kyynärnojaan voisi viritellä korotuspalan, vai onko sellaisia jo olemassa?

                                Äänitasosta sen verran, että pakko myöntää odotusten olleen kovemmat kuin toteutuma, joten mielipiteet sitten sen myötä mitä ovat. Samalla tavalla pitää kuitenkin etu/takapenkin välillä keskusteltaessa korottaa ääntään jotta asiat selviäisivät (näin siis 120-130km/h nopeuksissa).

                                Muistelen kaiholla kokemusta Italiassa joskus 90-luvun taitteessa. Istuimme Mersun S500:n takapenkillä, vauhti mittarin mukaan aavistus yli 200km/h, moottori kiersi jotain 3500rpm, kuljettaja keskusteli kanssamme ihan tavallisella äänenpaineella, ulkoa kuului lähinnä VAIN betonisen moottoritien saumojen vaimeat napsaukset
                                No ässä mersu tai seiska bmw on hieman eri juttu kuin 5-sarja. Kuten joku jo sanoikin runflatit pitävät helvetillistä meteliä. Ja näin tekevät myös leveät renkaat. Isot ja leveät vanteet&renkaat näyttää ehkä kivalta mutta äänettömiä ne ei ole. Kaikkea ei yleensä saa samassa paketissa.
                                Vaikka en muistaakseni e60:ssä ole istunut, uskon kyllä että penkin saa mukavasti. Kannattaa rohkeasti kokeilla säätää penkkiä korkeammalle ja muutenkin pois niistä omista perusasetuksista. Kokeilemalla se selviää.
                                Jos itse ajan moottoritiellä siirrän penkin autossa kuin autossa taaksepäin, koska vähän aikaa jos ajan pidempää matkaa jalat koukussa alkaa jalkoja pakottamaan.
                                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                                http://velkakello.fi/

                                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                                Comment

                                Working...
                                X