memebuy23buy

Välijäähdytin modausta M57N2 koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AiM
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 247
    • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

    #31
    Originally posted by PetriPT View Post
    Moottorin lämpöjen kanssa ei (vielä) mitään ongelmaa ja kuulemma erittäin tehokas tuo on ilman jäähdytykseen.

    Autosta tuli pihalle 340/735, kyseessä pre-lci. Ei kestä laatikko enempää vääntöä niin piti rajata. Siinä mielessä vähän pettymys kun odotukset oli vähän muuta. Eiköhän tuollakin kerkiä...
    Eikös nuo ole jo ihan hyvät lukemat olettaen että vakioahdin? :think Yläpään voiman tuotto ratkaisee miten se sitten liikkuu oikeasti -noilla luvuilla taas perusajoissa varmasti riittävän puhdikkaan tuntuinen.

    Mitään mitattua faktaa olemassa coolerin tehokkuudesta ja imulämmöistä tai kenties luvassa kun reissusta kotiudut?
    BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
    454hp/850Nm
    100-200kmh@9,98s
    0-200kmh@15,35s
    1/4 mile 12,82s@185,8kmh
    1 mile 259kmh

    BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
    Project target;
    +500hp/+1000Nm
    100-200kmh@<9s
    0-200kmh@<14s
    1/4 mile <12s@19xkmh
    1 mile +270kmh

    Comment

    • JarnoE36
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 253
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by PetriPT View Post
      Oma auto oli tämän viikon AJ techilllä modattavana ja Antti leipoi paikalleen tuon Kiinan RS500 coolerin. Kaikki ylimääräinen muovi piti leikata pois että sai sopimaan joten iso työ oli ollut. esim. munuaisten takana oleva läppämekanismi oli otettu irti. Olen työreissussa mutta pääsen näkemään installaation todennäköisesti viikonlopun aikana niin sitten lienee enemmän kerrottavaa.

      Moottorin lämpöjen kanssa ei (vielä) mitään ongelmaa ja kuulemma erittäin tehokas tuo on ilman jäähdytykseen.

      Autosta tuli pihalle 340/735, kyseessä pre-lci. Ei kestä laatikko enempää vääntöä niin piti rajata. Siinä mielessä vähän pettymys kun odotukset oli vähän muuta. Eiköhän tuollakin kerkiä...
      Hienot lukemat! Täytyy kysyä Antilta tekisikö coolerin asennuksen itselleni kun eihän tästä mitään tule kun auto on koko ajan ajossa ja työkalut ja hitsivehkeet uupuu. Pulttaa kiinni coolerin voisi vielä itse tehdä.
      Jarppa

      Toyota GT86
      (330d Sport F31 N57 2014)
      ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
      (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
      ( 530da E60 M57N2 2006)
      ( 520da E60 2006)
      ( 520 E39x3)
      (E46x2)
      (Z3)

      Comment

      • PetriPT
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 290
        • Ylöjärvi

        #33
        Kyllä tuossa ahdinkin korjattiin. Oli autoliikkeen toimesta "huollettu" noin 2v sitten, mutta vnt koneisto rikki (korjattu miten sattuu) ja pakopesä oli kuulemma monesta kohtaa rikki. Samalla tuli 11 lapainen billetti ja amg pakonen.

        Pitää asennella inpa ja lukea dataa autosta kun pääsen suomeen.
        now. 530D E61 2005
        ex. 325i A Touring 2004

        Comment

        • PetriPT
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 290
          • Ylöjärvi

          #34
          Nyt kävin hakemassa auton takaisin.
          Normaali ajossa 18 astetta ulkona, moottorin lämmöt oli koko 200km matkan 88-90. Kävin vielä vetämässä useamman täyskaasukiihdytyksen motarin ramppien välissä ja vedin parkkiin. Paikallaan ollessa lämmöt nousee jo. Rääkin jälkeen 95-97 asteeseen muttei siitä yli. Tuollaista rääkkiä ei autolle kyllä tule normaaliajossa koskaan, ratavehkeet erikseen.

          340hp ja 743nm oli lukemat. Tämä siis pre lci. Väännän rajoittaa laatikko ja huipputehon rajaa huonosti virtaava (=karstoittunut kansi). Täyskaasukiihdytyksessä puskee jäätävän savupatsaan taakseen. Kulkupuoli ei ollut ihan sitä mitä odotin mutta sitä saattaa vääristää kun on viime aikoina päässyt testaamaan Teslaa..
          Hyvin kuitenkin oli tuo RS500 keulalla ja ainakaan näillä keleillä tuskin lienee ongelmaa lämpöjen kanssa. Ahtoilman lämmöt pitää vielä katsoa inpalla kun niitä ei taida mistään salavalikosta näkyä?
          now. 530D E61 2005
          ex. 325i A Touring 2004

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            #35
            Näinkin autosi tuolla Antin pajalla

            Olisi ollut mielenkiintoista nähdä ennen ja jälkeen tuloksia ahtolämmöistä

            Meikäläisellä ahtolämmöt penkissä 120 ja + .. puhtaalla vakio coolerilla, ja about 10asteista ilmaa työnnettii tuulettimella keulaan, että kyllä se melko tärkeä päivitys on.
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              #36
              ^^ Joo sama homma, oltii just mun autoo penkittämässä kun noudit autoasi

              Originally posted by Matson^ View Post
              Näinkin autosi tuolla Antin pajalla

              Olisi ollut mielenkiintoista nähdä ennen ja jälkeen tuloksia ahtolämmöistä

              Meikäläisellä ahtolämmöt penkissä 120 ja + .. puhtaalla vakio coolerilla, ja about 10asteista ilmaa työnnettii tuulettimella keulaan, että kyllä se melko tärkeä päivitys on.
              Mitkäs ne viimeisimmät lukemat on? Löysin lattialta yhden e6x LLX-xxx lapun 407hv (vääntöjä en muista) 30.3 tais olla pvm
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #37
                Originally posted by -rik View Post
                Mitkäs ne viimeisimmät lukemat on? Löysin lattialta yhden e6x LLX-xxx lapun 407hv (vääntöjä en muista) 30.3 tais olla pvm
                Juu, lattialle joutaa noin vaatimattomat lapot! .. ei vaan, kyllä se varmaan se meikäläisen oli.. sääkorjausta ei niihin tulostettuihin vissii tullut, mutta vähintään tuon verran.
                Syötöt jätettiin vielä pumpun maksimista, kun todennäköisesti hukkaportti vuosi, niin lisä soppakin olisi tullut vain nokena portista läpi. Nyt portti on kiristetty, mutta välilämmitin vielä sama wanha.. sen kun vaihtaa niin katotaan uudestaan.
                Last edited by Matson^; 08-06-2015, 16:13.
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • Paarma78
                  BTCF Member
                  • Jun 2014
                  • 295
                  • Klaukkala

                  #38
                  Tuli vielä käytyä aamusella tzekkaamassa miten tuollainen KL cooleri oli menny 535d keulalle. Siististihän se sinne oli sujahtanut (autossa ei aktiivivakkaria, 500mm leveellä kennolla). Tilasin itselleni nyt tämän + tarvikkeet:
                  do88 cooleri

                  Mittauksien mukaan tuo menee keulalle tekemättä aktiivivakkarille mitään (~6cm kapoisempi kuin tuo KL 500mm leveä ja tulee siis vähän toiseen laitaan, ei symmetrisesti keskelle). Vähän joutuu turbonpuoleista letkua kikkailemaan enempi kun ei ihan alkuperäiseen paikkaan sitten tule, otin nyt muutamia mutkia tuolta mukaan että onnistuis sovittelu sitten kun sitä keulalle tunkee...
                  BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                  BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                  ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                  ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #39
                    Originally posted by PetriPT View Post
                    Nyt kävin hakemassa auton takaisin...
                    Omiin kokemuksiini aiheesta verraten, niin luvut on aivan linjassa.
                    Lisäahto antaa kyllä lisää ilmaa ja tehoa, mutta löysistä pakoventtiilin jousista johtuen max tehon kierrosluku alkaa laskemaan voimakkaasti, lisätehoa saadaan nostamalla vääntömomenttia korkealle, jolloin max tehokin nousee.
                    Siis, vahvistamattomalla laatikolla ei oikein ole mahdollisuutta lisäsyöttöön/vääntöön.
                    Vakiolla mehumaijalla max tehon kierrokset pitäisi saada pysymään kohti korkealla, jolloin vääntöä voi leikata, tai koettaa tällätä sitä hiukan korkeammille kierroksille.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • Paarma78
                      BTCF Member
                      • Jun 2014
                      • 295
                      • Klaukkala

                      #40
                      Originally posted by Paarma78 View Post
                      Tuli vielä käytyä aamusella tzekkaamassa miten tuollainen KL cooleri oli menny 535d keulalle. Siististihän se sinne oli sujahtanut (autossa ei aktiivivakkaria, 500mm leveellä kennolla). Tilasin itselleni nyt tämän + tarvikkeet:
                      do88 cooleri
                      Tuli paketti. Kaupan kuvasta poiketen oli M8 kiinnikkeet hitsattu ala ja yläpuolelle cooleriin (yhteensä 4kpl, ~15mm kierre), ei tartte muuta kuin kevyen hionnan ja mattamustaa maalia pintaan (ja tietysti muiden kiinnikkeiden teon)! Oli kyllä yllättävän kevyt verrattuna RS500 cooleriin joka oli hyppysissä tuossa talvella, vaikka kennojen tilavuus likimain sama.
                      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        #41
                        Originally posted by Paarma78 View Post
                        Tuli paketti. Kaupan kuvasta poiketen oli M8 kiinnikkeet hitsattu ala ja yläpuolelle cooleriin (yhteensä 4kpl, ~15mm kierre), ei tartte muuta kuin kevyen hionnan ja mattamustaa maalia pintaan (ja tietysti muiden kiinnikkeiden teon)! Oli kyllä yllättävän kevyt verrattuna RS500 cooleriin joka oli hyppysissä tuossa talvella, vaikka kennojen tilavuus likimain sama.
                        Mulla on varmaankin juuri tuollainen omassani.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • tommi_n
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2014
                          • 65
                          • Tampere

                          #42
                          Paljonko Tuikulla oli ahtoilman lämpötila parhaassa vedossa?
                          BMW e61 535d M-sport
                          Lancia Delta HF integrale

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #43
                            .
                            Ei mitään muistikuvaa, ei se kuitenkaan rajoita, eli alle 50,n asteen täytyy olla.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • AiM
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 247
                              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                              #44
                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Ei mitään muistikuvaa, ei se kuitenkaan rajoita, eli alle 50,n asteen täytyy olla.
                              Onko 50 astetta softassa määritelty raja josta ylöspäin aletaan toimenpiteisiin eli rajoitetaan tehoa (=ilmamäärää?)?
                              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                              454hp/850Nm
                              100-200kmh@9,98s
                              0-200kmh@15,35s
                              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                              1 mile 259kmh

                              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                              Project target;
                              +500hp/+1000Nm
                              100-200kmh@<9s
                              0-200kmh@<14s
                              1/4 mile <12s@19xkmh
                              1 mile +270kmh

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                #45
                                .
                                Joo, sellainen nyrkkisääntö se on.
                                Automerkeittäin ja tyypeittäin pikkuisen vaihtelee, mutta todella lähellä totuutta on.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X