Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin / Kaksoismassavauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nachi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 378

    #16
    Originally posted by Masse2b View Post
    Totta. Edelle menee ehkä vain Audin kahdella levyllä oleva kytkin (2x230mm), jota käytetään esim. manuaalivaihteisessa A4 3.0 TDI:ssä, vuodesta 2007 alkaen (B8).
    Offtopic, minkälainen kytkin on vm 2004-2007 A6 3.0TDI:ssä? Sama kuin A4?

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #17
      Tuli viikonloppuna vaihdettua sigun autoon kaksoismassa ja kytkin.

      Saa kysyä jos jokin työssä askarruttaa mieltä.

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #18
        Originally posted by Hakkapeliitta View Post
        Tuli viikonloppuna vaihdettua sigun autoon kaksoismassa ja kytkin.

        Saa kysyä jos jokin työssä askarruttaa mieltä.
        YV:tä laitettu
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • Masse2b
          Newbiemmer
          • Jun 2011
          • 23
          • Pohjoinen

          #19
          Originally posted by nachi View Post
          Offtopic, minkälainen kytkin on vm 2004-2007 A6 3.0TDI:ssä? Sama kuin A4?

          Nope. Tavallinen yksilevyinen (240mm), kuin näissä bemmeissäkin. Varmasti kohtuukestävä vakiona ja Sachs toimittaa myös jytympää kytkintä aakuutosiin.

          Comment

          • olkkE36
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 40
            • Tampere

            #20
            Tähän kaksoismassapyörään liittyen, ittellä kanssa oireita on liittyen tuohon ja tässä miettinyt kaksoismassan korvaamista kovalla pyörällä. Onko täällä kokemuksia/tietoa onko tullut jälkeenpäin ongelmia kovanpyörän vaihdon jälkeen näissä manuaali bensa koneissa. Itellä -03 520 (2,2l). Guuglettelin eilis illan asiaa mutta tosi huonosti tuntu löytyvän tarinaa kovapyörän vaihdosta. Youtube videoita löyty vaihto operaatioista, mutta siihen tuntu jäävän.

            Valeohan myy näihin valmista sarjaa missä tulee kovapyörä ja kytkin hilppeet. kytkinlevynhän täytyy olla jousitettu jos vaihtaa kovaksi vauhtipyörän mutta riittäkö se?

            Comment

            • Hapex
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 33
              • Savonlinna

              #21
              Itelläkii on tässä ollu vähän vauhtipyörä/kytkin onkelmaa eli kun kytkimen laittaa pohjaan niin ääni loppuu mutta sit taas kun kytkinpolkimen vapauttaa niin alkaa kalkatus tyhjäkäynnillä. Sekä vapaalta kun koittaa laittaa ykköstä silmään niin takkuaa jonkunverran. Eli varmaan alkaa olla aika tilata osia jostakin?:think

              Comment

              • billy
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2012
                • 1052
                • Finland

                #22
                Originally posted by Hapex View Post
                Itelläkii on tässä ollu vähän vauhtipyörä/kytkin onkelmaa eli kun kytkimen laittaa pohjaan niin ääni loppuu mutta sit taas kun kytkinpolkimen vapauttaa niin alkaa kalkatus tyhjäkäynnillä. Sekä vapaalta kun koittaa laittaa ykköstä silmään niin takkuaa jonkunverran. Eli varmaan alkaa olla aika tilata osia jostakin?:think
                Sama ongelma meidän autossa, tuolta tilasin www.autovaruosadonline.ee
                sachs koko paketti 540e maksusta, seuraavana päivänä helsingissä ja hyppysissä
                Last edited by billy; 13-08-2017, 20:45.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #23
                  Itse tilasin kytkimen täältä: http://stores.ebay.co.uk/techniclutch

                  Oli kokonaisuudessaan edullisin (730€, sis pk) tuohon 231hp m57 pannuun(tosin kori e90) ja sisältää kaikki roippeet ja ovat LUK valmistamia.
                  - LUK dual mass flywheel
                  - LUK clutch pressure plate
                  - LUK clutch driven plate
                  - LUK clutch arm
                  - LUK clutch release bearing
                  Täältä löytyy itse valmistajan tietoa osista: http://webcat.schaeffler-aftermarket....xhtml?reset=1

                  Pikaisella pläräämisellä muut stefat yms kannattaa tilata täältä: www.online-teile.com


                  e90 tapauksessa keskitystyökalu on jotakuinkin tämän näköinen... ja kokoinen (pituus 35mm)


                  Specially for centering the SAC clutch
                  for BMW 3 Series E90 / E91 / E92 / E93 / E60 / E61 with 3.0 diesel engines
                  and a toothing of the clutch plate from 32.5 mm Ø to 15 mm Ø

                  Pilot bearing For gearbox GS6-53DZ , GS6-53BZ Reference number

                  (s):
                  BMW OEM 212230
                  Ilmeisesti vauhtipyörän pultteihin tarvii T60 torxin jonkinlaisella varrella koska pultit taitavat olla melko syvällä vauhtipyörässä.
                  Last edited by fraatti; 15-08-2017, 05:34.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #24
                    Lähteekös tuo laakeri kytkinakselilta helposti pois 15mm tapilla ja rasvalla vai pitääkö tuohon viritellä jonkinsortin ulostyöntäjä 15mm akselista joka työntää rasvalla laakerin ulos?



                    Tässä vielä varaosanumeroita, hintoja ja kiristymomentteja jos joku ropaa vastaavaa hommaa. Tosin kaikki kannattaa silti vielä erikseen tarkistaa että osat sopii juuri omaan autoon...



                    Stefat otin tarvikkeena koska ainakin cortecon o-renkaat olivat kuvissa aivan identtiset alkuperäisten kanssa.




                    EDIT. Kaikki osat saisi selkeästi edullisimmin(~-80€ verrattuna omaan ostopaikkaani) autoteileservice24.de:stä... :think
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎