Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA jätti tielle / moottori sammuu RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 363
    • Oulu

    #16
    Kiitos vastauksista

    Sammui jälleen ajosta mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen jälleen pelittää. Vikakoodi sama kuin aiemmin. Sammuu, kun isolla vaihteella kiihdyttää voimakkaasti. Johtosarjassa ei ainakaan silmämääräisesti näyttäisi olevan vikaa. Jokin suuttimista 1-3 ilmeisesti rikki. Näköjään nämä voi rikkoutua myös oireillen satunnaisesti. Onnistuuko rikkoutuneen suuttimen löytäminen mittaamalla, kun lyö maihin satunnaisesti?
    Nykyiset:
    BMW F11 535DA xDrive -15
    Toyota Yaris Hybrid -20

    Exiä noin 60 kpl...

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Vesa View Post
      Onnistuuko rikkoutuneen suuttimen löytäminen mittaamalla, kun lyö maihin satunnaisesti?
      Kyllä sen pitäisi löytyä, kun lämpimänä mittaa eristysvastusmittarilla kunnon jännitteellä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • karpiaavi
        Newbiemmer
        • Mar 2018
        • 10
        • vantaa

        #18
        nosta dde aurinkoon kuivumaan ..

        Comment

        • Vesa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 363
          • Oulu

          #19
          Originally posted by karpiaavi View Post
          nosta dde aurinkoon kuivumaan ..
          Ei ole ecu-boxissa kosteutta, tarkistettu.
          Last edited by Vesa; 26-07-2018, 08:08.
          Nykyiset:
          BMW F11 535DA xDrive -15
          Toyota Yaris Hybrid -20

          Exiä noin 60 kpl...

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            #20
            Eristysvastusmittaria kellään?

            Oisko kellään Oulun seudulla eristysvastusmittaria, jolla voisi mitata, mikä suuttimista 1-3 on rikkinäinen? Tunnetusti vikakoodin ilmoittamaan suuttimen numeroon ei voi luottaa.

            Auto on ajokelpoinen, joten pääsen paikan päälle ja korvaan toki vaivasi
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Vesa View Post
              Oisko kellään Oulun seudulla eristysvastusmittaria, jolla voisi mitata, mikä suuttimista 1-3 on rikkinäinen? Tunnetusti vikakoodin ilmoittamaan suuttimen numeroon ei voi luottaa.

              Auto on ajokelpoinen, joten pääsen paikan päälle ja korvaan toki vaivasi
              Kokeile mitata samalla tavalla kuin tuolla toisessa ketjussa mainitsin. Siellä vieka olisi selvinnyt myös ilman eristysvastusmittaria.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #22
                Seuraavan kerran kun vika on päällä niin irroita yksitellen suuttimen piuhoja ja kokeile startata käyntiin. Jos käynnistyy, pukkaa irtonainen piuha takaisin, jos sammuu niin viallinen löytyi.

                Ainakin N-sarjalaiset käy jos yksi suutin on irrallaan, jos kaksi niin ei käy.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Vesa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 363
                  • Oulu

                  #23
                  1-sylinterin suutin oli sitten yleismittarin ja eritysvastusmittarin mukaan kaput. Vaihdoin suuttimen viikonloppuna. Helppo juttu, kun imusarjaa ei tarvinnut irroittaa. Paitsi, että vanhaa suutinta irroitettaessa kiinnitylaippa tippui moottoritilaan ja meni varmaan 6 tuntia, että se löytyi .

                  Mitä tästä opimme? Piezot voivat hajota niin, että autolla ei voi enää ajaa tai sitten niin, että autolla voi kevyellä kaasulla ajaa. Yleismittari näemmä riittää viallisen suuttimen diagnosointiin.

                  Minulla on nyt hajonnut 2 piezoa: 4-sylinterin 150 tkm kohdalla ja 1-sylinterin 210 tkm kohdalla. Nyt sitten odotellaan, missä vaiheessa seuraava paukahtaa.

                  Kiitos kaikille neuvoista!
                  Nykyiset:
                  BMW F11 535DA xDrive -15
                  Toyota Yaris Hybrid -20

                  Exiä noin 60 kpl...

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    #24
                    Yleismittari voi riittää vian diagnosointiin mutta ehjäksi suutinta ei voi sen perusteella todeta.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Samppale
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 140
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by Vesa View Post
                      1-sylinterin suutin oli sitten yleismittarin ja eritysvastusmittarin mukaan kaput. Vaihdoin suuttimen viikonloppuna. Helppo juttu, kun imusarjaa ei tarvinnut irroittaa. Paitsi, että vanhaa suutinta irroitettaessa kiinnitylaippa tippui moottoritilaan ja meni varmaan 6 tuntia, että se löytyi .

                      Mitä tästä opimme? Piezot voivat hajota niin, että autolla ei voi enää ajaa tai sitten niin, että autolla voi kevyellä kaasulla ajaa. Yleismittari näemmä riittää viallisen suuttimen diagnosointiin.

                      Minulla on nyt hajonnut 2 piezoa: 4-sylinterin 150 tkm kohdalla ja 1-sylinterin 210 tkm kohdalla. Nyt sitten odotellaan, missä vaiheessa seuraava paukahtaa.

                      Kiitos kaikille neuvoista!
                      Itsellä täysin vastaavat ongelmat oli sigun autossa. Tänä kesänä vaihdatin loput 5kpl kun hajosi taas yksi. Sammuu niin ärsyttävällä tavalla ja "vaarallisesti" että katsoin paremmaksi uusia kaikki. Autolla ajettu 190tkm
                      F20 118iA M-sport 2016


                      EX E91 335d M-sport 07´
                      EX e39 02' 530i touring

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by Vesa View Post
                        1-sylinterin suutin oli sitten yleismittarin ja eritysvastusmittarin mukaan kaput. Vaihdoin suuttimen viikonloppuna. Helppo juttu, kun imusarjaa ei tarvinnut irroittaa. Paitsi, että vanhaa suutinta irroitettaessa kiinnitylaippa tippui moottoritilaan ja meni varmaan 6 tuntia, että se löytyi .

                        Mitä tästä opimme? Piezot voivat hajota niin, että autolla ei voi enää ajaa tai sitten niin, että autolla voi kevyellä kaasulla ajaa. Yleismittari näemmä riittää viallisen suuttimen diagnosointiin.

                        Minulla on nyt hajonnut 2 piezoa: 4-sylinterin 150 tkm kohdalla ja 1-sylinterin 210 tkm kohdalla. Nyt sitten odotellaan, missä vaiheessa seuraava paukahtaa.

                        Kiitos kaikille neuvoista!
                        Olikos tässä Vesan vessassa hypistelty dde-karttoja?:think
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Vesa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 363
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by schwarze View Post
                          Olikos tässä Vesan vessassa hypistelty dde-karttoja?:think
                          On toki tuikutettu jo viimeiset 100 tkm.
                          Nykyiset:
                          BMW F11 535DA xDrive -15
                          Toyota Yaris Hybrid -20

                          Exiä noin 60 kpl...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎