Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tampereella pätevää kaveria/korjaamoa selvittämään auton vetelyä urissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #46
    Originally posted by ^^pazi^^ View Post
    Itse ostin eilen e61 ja omistaja sanoin että hänellekin veteli etupää 245/30/20" ja 9,5" edessä. Asia korjaantui kun oli laittanut 7mm spacerit eteen nii loppui vetely. Tuli ajettu se yli 400km ja ei tuo kyllä vedellyt ollenkaan kun on spacerit edessä, kannattaa kokeilla sielläkin spacereiden kanssa

    Varmaan 99% tapauksista spacerit lisää vetelyä urista.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #47
      Originally posted by Tysoni View Post
      Nyt käyty OK Centerissä säädössä.. Ok Centerin säädöt https://imgur.com/gallery/Yuu3e Ei oo ollu edes kaikki säädöt auki Euromasterilla että osittain saanut vaan valohoitoa siellä,prkl. Nyt on pikkasen tehty vingulla lisää säätövaraa etupään camberiin ja aika hyvin ne meni niihin minimi säätöihin kun ne ensin ite säädin.Ratti jäi vähän vinoon tuolla OK Centerissäkin eikä suostunut säätämään etu ja taka aurauksia minimiin vaikka pyysin??? Pitää nyt soittaa kun se pyytikin kertomaan millanen tuli ajaa,jospa se viel laittas ratin suoraan ja suostus pienentään niitä aurauksia. On se jo aika hyvä ajaa mutta edelleen jonkun verran uraherkkä..uskoisin että paranisi vielä jos ne auraukset sais minimiin niinkun monessa foorumissa on suositeltu.

      Mitkäs renkaat tässä nyt siis oli ja missä kunnossa?
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14439
        • Oulu

        #48
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Varmaan 99% tapauksista spacerit lisää vetelyä urista.
        Harvoin on mitään vaikutusta. Omatkin kokemukset tosin on, että raidevälin levennys vähentää vetelyä. Useamman auton kohdalla.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #49
          Originally posted by zener View Post
          Harvoin on mitään vaikutusta. Omatkin kokemukset tosin on, että raidevälin levennys vähentää vetelyä. Useamman auton kohdalla.

          Melko erikoista, itsellä päinvastaiset kokemukset. Varmaan hyvin pitkälti autokohtainen homma.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Tysoni
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 87
            • Äänekoski

            #50
            HANKOOK VENTUS S1 EVO 2 K117 aikalailla uudenveroiset, toista kesää alla...Niin muuten se meinas jättää takacamberit 2.00 arvoon,sanoin että älä nyt perkele niitä siihen jätä ku näki jo miten kenossa se takarengas sillon on että varmasti kuluu rengaskin sisäreunasta.
            Last edited by Tysoni; 24-04-2017, 06:30.

            Comment

            • Tysoni
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 87
              • Äänekoski

              #51
              Milläs korimallilla ja rengastuksella racediesel ajelee? Et satu muistaa miten se sulla sääti ku mun kohdalla ihme pakkomielle säätää tehdas säätöjen puoleen väliin? Luulisi nyt prkl maksava asiakas saavan jotain toivetta läpi. Noh, soitin ja lupas toki säätää ilmaiseksi ratin suoraan ja saa nähä miten käy aurausten kanssa.

              Comment

              • racediesel
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 248
                • porvoo

                #52
                moikka
                F11 535xd 2012
                madallettu alusta
                takacamberit n.1,50 ja kaikki muut myös oletusarvoihin.
                en halunnut mitään speciaalia.
                245/35-20 ja 285/30-20 renkaat.
                kun säätää rattisi suoraan,käy koko säätöruljanssin läpi eli saat aurauksen kohdilleen tietysti.
                jos jotain mainittavaa niin kannattaa avata suunsa kun aloittaa läpikäynnin.
                T:Pasi
                Last edited by racediesel; 25-04-2017, 11:05. Reason: lisää tietoa
                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                BMW 330D-05 vakio 2005
                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10037
                  • KVLA

                  #53
                  Originally posted by racediesel View Post
                  moikka
                  F11 535xd 2012
                  madallettu alusta
                  takacamberit n.1,50 ja kaikki muut myös oletusarvoihin.
                  en halunnut mitään speciaalia.
                  245/35-20 ja 285/30-20 renkaat.
                  kun säätää rattisi suoraan,käy koko säätöruljanssin läpi eli saat aurauksen kohdilleen tietysti.
                  jos jotain mainittavaa niin kannattaa avata suunsa kun aloittaa läpikäynnin.
                  T:Pasi
                  Silmiin pistää heti tuo takapään suuri neg.camper noille 20" renkaille. Sisäkantit saa varmasti kyytiä. Tosin noista F-koppaisen kulmista en niin ole kartalla,eli ihan fiilispohjalta ja muista korimalleista tuon arvauksen heitin.

                  Comment

                  • Tysoni
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 87
                    • Äänekoski

                    #54
                    Juu toki sanon että haluan aurauksen minimiin mutta niin halusin nytkin enkä saanut kuin vähän vaikuttaa taka camberiin minkä meinas myös laittaa niin että renkaat olis ollu paskana. Nyt on koettu millainen ajaa liian suurilla aurauksilla ja oli ihan hirveä,nyt paljon parempi kun ne on pienemmät ja uskon että paras mahdollinen kun ne olis edessä ja takana minimissä. Tuntuu että otti mun pyynnöt "neuvomisena" eikä suostunut muuhun.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #55
                      Originally posted by Tysoni View Post
                      Juu toki sanon että haluan aurauksen minimiin mutta niin halusin nytkin enkä saanut kuin vähän vaikuttaa taka camberiin minkä meinas myös laittaa niin että renkaat olis ollu paskana. Nyt on koettu millainen ajaa liian suurilla aurauksilla ja oli ihan hirveä,nyt paljon parempi kun ne on pienemmät ja uskon että paras mahdollinen kun ne olis edessä ja takana minimissä. Tuntuu että otti mun pyynnöt "neuvomisena" eikä suostunut muuhun.
                      Tämä on ihan yleinen ongelma. Ei auta vaikka veisit mitkä laput, kun jantteri x omasta mielestään "osaa hommansa", niin siinä ei parane mennä neuvomaan. Tämä koskee monta muutakin alaa kuin pelkästään autoasentajia.. Silloin ainut vaihtoehto on seuraavalla kerralla mennä jonnekkin muualle, jos siellä sattuisi olemaan kaveri joka osaisi eikä pelkästään kuvittelisi osaavansa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Tysoni
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 87
                        • Äänekoski

                        #56
                        Nyt käytiin korjaamassa ratin asento ja samalla se sääti etu camberit noihin 0.33 lukemiin ku ensin ajoi sillä. Kuka nyt sanoikaan että eturenkaatkin niin pystyyn kun saa ni vituiks meni tossa ainakin. Nyt loppu vetely kun se ei enää nouse urassa sille renkaan ulkoreunalle.. Ok Center korjaus https://imgur.com/gallery/Myhlq Nyt se on hyvä ajaa ja tosi pahoissa urissa en todellakaan usko että menee matalilla renkailla kellään huomaamatta. Olihan tuossa tuota jumppaa ja säätöä mut eipä tuo mitään,jotain opittiin ja pääasia että nyt mukava ajella

                        Comment

                        • racediesel
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 248
                          • porvoo

                          #57
                          tere
                          hyvä että onnistui.
                          T:Pasi
                          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                          BMW 330D-05 vakio 2005
                          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎