Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #31
    Sama.Paljon kuulee huhuja ja vallankin heti sen jälkeen kun itse tälläisen hankki,vaan en tiedä yhtäkään.Mutta niin kuin tämän keskustelun aloittajalla oli sitten mallia maanantai ja ketju napsahti poikki.Mutta tosiaan 2l paljon enemmän suomessakin kuin 3l eli siitä syystä voi kuulostaa vika herkemmältä?

    Voi kun joku tohtori osais omastakin sanoa korva kuulolla,kuinka sen pitäis tai ei pitäis käydä.Nyt mittarissa vasta 92tkm ja vm2009.Mielenkiintoista on myös nähdä tuleeko seuraavassa huollossa mitään uutta bmw:n toimesta/aloitteesta..
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • Oreshin Mikko
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 55
      • Moskova

      #32
      Tuossa on tehtaan ohje Lontooksi:

      F85 X5 M
      Ahdettu avolava

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #33
        Joskus katselin osanumeroita niin pitääkö paikkansa että n-sarjan moottoreissa jos otetaan sama vuosimalli niin ketjut sekä jaokpään muut osat ovat identtiset 4 ja 6 koneen kesken?
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10085
          • KVLA

          #34
          Originally posted by joko View Post
          Joskus katselin osanumeroita niin pitääkö paikkansa että n-sarjan moottoreissa jos otetaan sama vuosimalli niin ketjut sekä jaokpään muut osat ovat identtiset 4 ja 6 koneen kesken?
          Kannattaa varmaan katsoa vielä uudelleen ja vähän tarkemmin.

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #35
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Kannattaa varmaan katsoa vielä uudelleen ja vähän tarkemmin.
            Voi olla sitten että muistan väärin, mutta olikos sitten niin että m47 ja m57 koneiden jakopään osat oli samat aikoinaan?
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7540
              • Jyväshyvä

              #36
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Kannattaa varmaan katsoa vielä uudelleen ja vähän tarkemmin.
              Miksi? Valtaosa hiluista on samoja.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Oreshin Mikko
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 55
                • Moskova

                #37
                Originally posted by joko View Post
                Joskus katselin osanumeroita niin pitääkö paikkansa että n-sarjan moottoreissa jos otetaan sama vuosimalli niin ketjut sekä jaokpään muut osat ovat identtiset 4 ja 6 koneen kesken?
                Kyllä on. http://www.timingkit.com.tw/product-...id=1214&sid=30
                F85 X5 M
                Ahdettu avolava

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10085
                  • KVLA

                  #38
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Miksi? Valtaosa hiluista on samoja.
                  Tuon oman vessan osanumeroita kun vertasin saman ikäiseen "pikkulohkoon",niin ei oikein natsannut.Voihan niistä jotain käydäkkin,vaikka on eri numeroilla...

                  Tosin onhan tuossa tuo "käypäisyysluettelo" nyt postattuna,joten kai se on uskottava.

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #39
                    Asialla nyt sinänsä mitään merkitystä mutta joskus kun vielä pidin 2 litraista vaihtoehtona niin kysyin paikalliselta marmomilta erään vanhan taksin huoltohistoriaa niin sieltä paljastui tuo jakopää ongelman todellisuus. Tiedossa se siis oli mutta se että se oli noinkin järjestelmällinen niin oli vähän outoa. Ko. yksilössä siis orkkis kone oli vaihdettu 120tkm kohdalla tehdasuuteen johon oli tehty 240tkm kohdalla taas jakopääremontti. Tuossa autossa oli silloin 330tkm mittarissa muistaakseni niin koin riskin olevan silloin liika suuri jos historiaa tutki taaksepäin. Kyseessä oli se ns. parannettu versio missä ongelmaa ei enää pitänyt olla. Silloin katsoin vain osanumerot niin muistelin senperusteella että esim. ketjut, laahaimet jne. oli samalla osanumerolla. Korviini ei ole kyllä kantautunut että 6-koneisissa tuota ongelmaa olisi mut tosin niitähän on aika vähän suhteessa 2 litraisiin. Tuolloin jäi koko f-sarja sitten toistaiseksi odottamaan parempia aikoja osaltani ja ostettiin e91 m-sport m47 koneella.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • arska86
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 309
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Tuon oman vessan osanumeroita kun vertasin saman ikäiseen "pikkulohkoon",niin ei oikein natsannut.Voihan niistä jotain käydäkkin,vaikka on eri numeroilla...

                      Tosin onhan tuossa tuo "käypäisyysluettelo" nyt postattuna,joten kai se on uskottava.
                      Sulla onkin m57 eikä n57 eli vanhemman sukupolven kone

                      Comment

                      • Toby1
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2015
                        • 44
                        • Helsinki

                        #41
                        Noniin, Bemarin kanssa väännetty eikä tule tuumaakaan vastaan
                        Korjaamolla sanoivat, (BMW:n merkkihuollossa) että ainut vaihtoehto on tehdasuusi moottori mikä tosiaan olisi kustantanut sen 8500€.
                        Vein auton nyt eräälle moottorikoneistamolle, joka on näitä tehnyt ennenkin.
                        Tuntui asiantuntevalta kaverilta.
                        Onko vinkkiä, mitä kannattaa samalla tehdä kun kone on auki?
                        Onko tässä N47 koneessa vielä niitä imusarjan läppiä?
                        Onkohan BMW:ltä tullut päivitettyjä osia tuohon jakopäähän mitkä kestäisi nyt auton loppuiän?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3144
                          • Tampere

                          #42
                          Goodwillistä tuli siis badwilliä. On se hienoa.

                          BMW:n politiikka tämmöisisssä on että aina uusi moottori, siellä ei näitä korjailla. Käytännössä tilanne on toinen. Riippuu tuhon laajuudesta mutta kannattaa ainakin avauttaa ja katsoa.

                          Kannattaa vilkaista ainakin tämä MajorDraken ansiokkaasti keräämä lista: KLIK. Ehkäpä MajorDrake osaisi vinkata sopivaa korjaamoa?

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #43
                            Ihan alkuun on sanottava että vähemmän mukava juttu tuollainen damage! Ei ole mukavaa kuultavaa.

                            Luulisi että joku pätevä moottoriseppä parsii tuollaisesta rojahtaneesta koneesta uudenveroisen puolella hinnalla verrattuna uuteen 8500€ hintaiseen koneeseen. Eikö tuohon koneeseen saa uusia sylinterinkansia ja jopa uuden lohkonkin kaupasta. Kone palasiksi ja uusii kaiken sen mikä sieltä on tuhoutunut. Perstuntumalta muutaman tonnin juttu....

                            Oman auton kohdalla olen jo valmiiksi miettinyt, että vastaavan damagen tapahtuessa etsisin jostain päin eurooppaa toimivan vaihtokoneen kolariautosta. Näitä koneita on luonnollisesti tarjolla huomattavasti vähemmän kuin esim. M57-koneita. Käytettyjen N47-myllyjen hinnat pyörii 3000€ paikkeilla. Yksi sellainen olisi esim. tässä. Hintaa n.2300 euroa + kuljetuskustannukset. Ruotsistahan tuollaisen hakee jopa itsekin nopeasti. Ja sitten ennen asennusta purkaa vaihtokoneesta jakopään ja vaihtaa sinne uudet ketjut ja kiristäjät, jotka ovat osien puolesta muutamien satojen eurojen juttu. Loppukustannukset pitäisi jäädä alle 4000€.

                            Onhan sekin tietysti paljon rahaa, kun miettii että ainoa syyllinen on BMW:n tehtaalla huseerannut ekonomitiimi, joka taskulaskimensa kanssa on halunnut kertoa insinöörille millaisia osia auton moottoriin pitää laittaa... Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kymmentä insinööriä vastaan saisi autotehtaalla palkata korkeintaan yhden ekonomin. Näin päästäisiin nousemaan takaisin E39-mallin laatutasolle.
                            Last edited by JKK; 17-10-2015, 23:53.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Toby1
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2015
                              • 44
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by JKK View Post
                              Ihan alkuun on sanottava että vähemmän mukava juttu tuollainen damage! Ei ole mukavaa kuultavaa.

                              Luulisi että joku pätevä moottoriseppä parsii tuollaisesta rojahtaneesta koneesta uudenveroisen puolella hinnalla verrattuna uuteen 8500€ hintaiseen koneeseen. Eikö tuohon koneeseen saa uusia sylinterinkansia ja jopa uuden lohkonkin kaupasta. Kone palasiksi ja uusii kaiken sen mikä sieltä on tuhoutunut. Perstuntumalta muutaman tonnin juttu....

                              Oman auton kohdalla olen jo valmiiksi miettinyt, että vastaavan damagen tapahtuessa etsisin jostain päin eurooppaa toimivan vaihtokoneen kolariautosta. Näitä koneita on luonnollisesti tarjolla huomattavasti vähemmän kuin esim. M57-koneita. Käytettyjen N47-myllyjen hinnat pyörii 3000€ paikkeilla. Yksi sellainen olisi esim. tässä. Hintaa n.2300 euroa + kuljetuskustannukset. Ruotsistahan tuollaisen hakee jopa itsekin nopeasti. Ja sitten ennen asennusta purkaa vaihtokoneesta jakopään ja vaihtaa sinne uudet ketjut ja kiristäjät, jotka ovat osien puolesta muutamien satojen eurojen juttu. Loppukustannukset pitäisi jäädä alle 4000€.

                              Onhan sekin tietysti paljon rahaa, kun miettii että ainoa syyllinen on BMW:n tehtaalla huseerannut ekonomitiimi, joka taskulaskimensa kanssa on halunnut kertoa insinöörille millaisia osia auton moottoriin pitää laittaa... Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kymmentä insinööriä vastaan saisi autotehtaalla palkata korkeintaan yhden ekonomin. Näin päästäisiin nousemaan takaisin E39-mallin laatutasolle.
                              Korjauskustannukset nykyisen moottorin osalta ovat n. 4000€ luokkaa. Voi jäädä allekkin.
                              Itse en tuota vaihtomoottoria kovinkaan suosi, koska vaikuttaa jälleenmyyntiin ikävällä tavalla. Kustannukset nousee vaihtomoottorinkin osalta nopeaa kun joutuu tosiaan sen jakopään uusimaan siihenkin joka tapauksessa.

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1575

                                #45
                                Vaihtokoneeseen olisi helppo tehdä jakopää ennen kuin sen nakkaa paikoilleen. Eikös osat kuitenkin olleet suht edulliset.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎