Announcement

Collapse
No announcement yet.

520DA N47 jakoketju katkesi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hihnala
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 45
    • Finland

    Ero nokkavikaiseen on, että ääni paranee eikä pahene kierroksilla.

    Jos tasapainoakselin voi asentaa vain pykälän pieleen (hampaan tms., ei kokonaan väärinpäin), niin voi olla mahdollista. Mutta voiko se olla yleinen vahinko, kun vastaavaa ääntä olen kuullut muuallakin..?

    Osaisiko joku sanoa millä voimalla ketju kiristyy ajossa - jousella, öljynpaineella vai jollain muulla?

    Ja voiko kiristimen asentaa väärin?

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Jousella ja öljynpaineella ja tarvii todella hyvän mielikuvituksen jos meinaa asentaa kiristimet väärin
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Toby1
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 44
        • Helsinki

        Remontit tehty

        Minulla jakopää kesti n. 20tkm sen jälkeen kun tuollainen ääni tuli. Sitten keskimmäinen ketju sanoi kaput ja se kone oli siinä.

        Nyt vaihtokone millä ajettu n. 110tkm. Koneeseen vaihdettu kaikki jakopään osat ja ääni on kuin uudessa koneessa. Ei mitään ylimääräisiä ääniä.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Hihnalan autossa on varsin rumat äänet kyllä dieseliksi.
          Tuommoisella kalkatuksella ei voi pitkää ikää odottaa moottorille.

          Ot:na
          Mikähän näitä 2L dieseleitä vaivaa kun ei saada kestämään minkään merkin alla.
          Onkohan niin että tehoa ja varsinkin vääntöä tavoitellaan liikaa ?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10085
            • KVLA

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Mikähän näitä 2L dieseleitä vaivaa kun ei saada kestämään minkään merkin alla.
            Onkohan niin että tehoa ja varsinkin vääntöä tavoitellaan liikaa ?
            Tähän vaikutta paljolti päästöt.Kun tavoitellaan "päästöttömiä" auton moottoreita,niin yksi osatekijä on kaiken liikkuvan massan keventäminen.Niin diiseleissä,kuin bensamoottoreissakin.
            Tässä nyt on vaan ilmeisesti tullut seinä vastaan.Mm. VW:n päästöskandaalin jälkeen on julkisuudessa ollut "asiantuntija arvioita",että diiselmoottorien valmistus loppuisi lähitulevaisuudessa kokonaan.Kun ei enää pystytä valmistamaan jatkuvasti tiukentuvien päästönormien läpäiseviä diiselmoottoreita.
            Last edited by Heguli 31; 21-11-2015, 11:42.

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tässä nyt on vaan ilmeisesti tullut seinä vastaan.Mm. VW:n päästöskandaalin jälkeen on julkisuudessa ollut "asiantuntija arvioita",että diiselmoottorien valmistus loppuisi lähitulevaisuudessa kokonaan.Kun ei enää pystytä valmistamaan jatkuvasti tiukentuvien päästönormien läpäiseviä diiselmoottoreita.
              Itse saanut työskennellä tuotekehityksessä jossa kehitetty diesel moottoreita työkoneisiin ja esimerkkinä voin antaa tälläisen:joskus diesel moottorin päästöt ovat olleet A4 arkin kokoiset,nykyään päästöt voivat olla tuosta A4 arkista vain 1cm X 1cm.Uusilla tulevilla päästönormeilla pitäisi jälleen tuosta 1cm X 1cm siivusta ottaa päästöjä n.neljännes pois.

              Eli tullaan pisteeseen että päästönormeihin päästäkseen ei ole halpoja keinoja,muutakuin hokkuspokkus huijaus menetelmiä.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Todellisuudesta vieraantuneet päättäjät ja kukkahattutädit ilmeisesti kuvittelevat, että polttomoottorin kehityksessä vallitsee Mooren laki ja innovaatioita tulee liukuhihnalta. Perusmoottorin osalta merkittäviä muutoksia ei ole kuitenkaan tullut vuosikausiin. Päästörajojen takia joudutaan vain keksimään lisää väistökeinoja (EGR, NOx-varasto+urea, pelkistyskatalysaattori, DPF...), jotka lisäävät kustannuksia ja heikentävät luotettavuutta sekä kestoa. Jos päästörajojen kehitys jatkaa samaa tahtia, polttomoottori on kuollut.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • heifetz
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 429
                  • Finland

                  Polttomoottori on tehnyt hiljaista kuolemaa jo 70-luvun öljykriisistä lähtien. Ilmastonmuutos, nuorten vähentyvä kiinnostus autoilua kohtaan ja jatkuva talouslama ovat viimeiset naulat arkussa.

                  Edit: polttomoottori siis ei ole häviämässä vielä, mutta ne mitä kaupassa myydään ovat siten näitä euro ihmeitä.. mitkä eivät ainakaan minua kiinnosta pätkän vertaa.
                  Last edited by heifetz; 21-11-2015, 14:51.
                  Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                  Ex. E81 118d LCI Bluewater

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Olen vain miettinyt paljonko kasvaneet puristussuhteet, paineet, ajoitukset jne vaikuttavat näihin ketjuihin ja pyöriviin osiin lisääntyneitä voimia. Reittihän kuitenkin on venttiililautasesta kampiakselin päähän melko selvä.

                    Rajuja vääntöjä 500nm ja ylikin 2L koneille kun ennen nämä otettiin pari numeroa isommista juuri ja juuri.

                    Comment

                    • nupaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 276
                      • Pohojanmaa

                      Eilen vaihdoin omaani N47-moottorilla varustettuun 520 dsl öljyt ja kuuntelin hallissa mahdollisia sivuääniä, mutta siististi kone kävi. Kilometrejäkään ei tosin ole kuin vasta 144tkm, mutta onhan noita murheita ollut joillakin jo paljon ennemminkin.
                      Olen aina vaihtanut tai vaihdattanut öljyt siten, että vanhoihin öljyihin on lisätty lisäaine, joka pesee paremmin jäämät pois. Sen jälkeen vasta uudet öljyt. En tiedä auttaako asiaa, mutta tuskin ainakaan haitaksi on.
                      Toivottavasti jatkokin menee yhtä vähillä murheilla mitä on ollut tähän asti. Yksi hajonnut perän tasonsäädinyksikkö ja sekin kosteuden takia.
                      työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                      kauppakassina Audi A3 sedan
                      kesäkissana Jaguar XKR
                      tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Huomioonotettavaa on että monikin moottori täyttäisi päästönormit helpommalla ja vähemmillä kikkailuilla ja lisäpalikoilla kun litratehoa laskettaisiin. Tämä ei markkinoiden mielestä ilmeisesti ole vaihtoehto...

                        Comment

                        • JarnoE36
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 253
                          • Uusimaa

                          Originally posted by nupaha View Post
                          Eilen vaihdoin omaani N47-moottorilla varustettuun 520 dsl öljyt ja kuuntelin hallissa mahdollisia sivuääniä, mutta siististi kone kävi. Kilometrejäkään ei tosin ole kuin vasta 144tkm, mutta onhan noita murheita ollut joillakin jo paljon ennemminkin.
                          Olen aina vaihtanut tai vaihdattanut öljyt siten, että vanhoihin öljyihin on lisätty lisäaine, joka pesee paremmin jäämät pois. Sen jälkeen vasta uudet öljyt. En tiedä auttaako asiaa, mutta tuskin ainakaan haitaksi on.
                          Toivottavasti jatkokin menee yhtä vähillä murheilla mitä on ollut tähän asti. Yksi hajonnut perän tasonsäädinyksikkö ja sekin kosteuden takia.
                          Pesevien lisäaineiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos kiertoon laitetaan pesevää ainetta niin väkisinkin sinne jää jonkun verran. Ja se ei varmasti paranna uusien öljyjen ominaisuuksia. Miellän tämän kun suljettujen kiertojen ( lämmitys ja jäähdytyspiirit teollisuudessa ja kiinteistötekniikassa) sekaan on ennen vanhaan laitettu inhibiittejä joiden piti puhdistaa ja suojata niin ovat vaan syöneet järjestelmät syövyttäen paikat. Ei hyvä.

                          Terve kone vaatii vain hyvät öljyt sisään.
                          Jarppa

                          Toyota GT86
                          (330d Sport F31 N57 2014)
                          ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                          (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                          ( 530da E60 M57N2 2006)
                          ( 520da E60 2006)
                          ( 520 E39x3)
                          (E46x2)
                          (Z3)

                          Comment

                          • nupaha
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 276
                            • Pohojanmaa

                            Originally posted by JarnoE36 View Post
                            Pesevien lisäaineiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Jos kiertoon laitetaan pesevää ainetta niin väkisinkin sinne jää jonkun verran. Ja se ei varmasti paranna uusien öljyjen ominaisuuksia. Miellän tämän kun suljettujen kiertojen ( lämmitys ja jäähdytyspiirit teollisuudessa ja kiinteistötekniikassa) sekaan on ennen vanhaan laitettu inhibiittejä joiden piti puhdistaa ja suojata niin ovat vaan syöneet järjestelmät syövyttäen paikat. Ei hyvä.

                            Terve kone vaatii vain hyvät öljyt sisään.
                            Jep. Juurikin tuon takia kannattaa valuttaa vanhat pois kunnolla ajan kanssa. Ei ole hätäisen miehen hommaa.
                            Tosin en pidä tuota ongelmana. Jos lisäainetta lisätään vanhoihin öljyihin 3-5% ja vanhoista öljyistä jää vaihdossa kiertoon ehkä noin prosentinluokkaa, jossa on 3-5% tuota lisäainetta, niin ei tuosta ongelmaa synny.
                            Last edited by nupaha; 23-11-2015, 18:42.
                            työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                            kauppakassina Audi A3 sedan
                            kesäkissana Jaguar XKR
                            tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              Esim. Forten Motor Flushista olen ammattilaisilta kuullut, että jos sillä käsittelee moottorin, pitäisi koneessa käyttää uudet öljyt ja suodattimet, ajaa jonkun aikaa (n. 100-200km) ja sitten vaihtaa uudelleen tuoreet öljyt suodattimineen.

                              Muuten tuota liuotinta, joka vielä öljyltä voiteluominaisuuksia, jää nesteen sekaan ja aiheuttaa siten enemmän haittaa kuin hyötyä tavoiteltiin.

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                                Esim. Forten Motor Flushista olen ammattilaisilta kuullut, että jos sillä käsittelee moottorin, pitäisi koneessa käyttää uudet öljyt ja suodattimet, ajaa jonkun aikaa (n. 100-200km) ja sitten vaihtaa uudelleen tuoreet öljyt suodattimineen.

                                Muuten tuota liuotinta, joka vielä öljyltä voiteluominaisuuksia, jää nesteen sekaan ja aiheuttaa siten enemmän haittaa kuin hyötyä tavoiteltiin.

                                Sinne uuden öljyn sekaan tuskin jää edes teelusikallista tuota ainetta. Se on niin pieni määrä että ei se sellaisia tuhoja tee mistä pääsisi sanomaan. Jos jännittää, niin heittää jotain halpaa öljyä kannun sinne, käyttää hetken moottoria ja laskee pois.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎