memebuy23buy

oliko e39 kuitenkin parempi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tessu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 71
    • raahe

    #46
    täähän on aiheuttanut paljon keskustelua.kyllähän e60 varusteet on hyvät,mutta vikaherkät itellä meni ensi bt boksi sieltä peräkonntista,vuoden päästä koko ccc jouduttiin vaihtaan ja se ei vissiin toimi vain radiona laajennetun ilmastoinnin kanssa,koska silloin kun ccc hajosi ilmastointi ei avannut läppiä mistään kanavasta auto huurtui jäätyi eikä mistään tullut ilmaa.nyt ennenkuin moottori hajosi kysyin bt audiota tähän mutta ei voi päivittää ccc.hen.ja ruosteesta oma 39 ei ehtinyt ruostua mistään,mutta e60 jarruputket lahosi poikki alle 8v.itellä nyt ku e60 seissyt puolivuotta akunkenkä irrotettuna ei aktiiviohjausta ja alustaa saatu enään järkiin,mutta ei haittaa kun uusikin moottori hajosi..

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      #47
      Itse en ole omistanut E6X:ää, mutta ajanut olen. Ajoltaan se ei herättänyt kovin suuria tuntemuksia suuntaan tai toiseen, ihan ok kai se on. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta sisältä se kyllä on melko mauton. Laatu herättääkin sitten lähinnä pelkoa, ja melko varmasti tulen skippaamaan koko mallin.

      Kaksi E39:ä on edelleen omistuksessa. M5 servotronicilla, ehjällä vakioalustalla ja tuplalaseilla on kyllä hieno ajettava. Siinä kyllä muut murheet unohtuu, mitä nyt tankilla täytyy käydä turhan usein. Hieman itseänikin yllätti kuinka hyvä ohjaus siinä on, vaikkei se hammastangolla olekaan. Täysnahkasisusta vaikuttaa kyllä erittäin laadukkaalta, enkä usko, että uudemmissa laatu on edes samaa tasoa.

      Lähes 20 vuotta vanha perusmallia oleva toinen E39 alkaa jo hieman näyttää väsymisen merkkejä, mutta siitäkin löytyy edelleen hyvää sanottavaa. Ihan kohtuullisen hyvä ajettava, mutta voimaa ei alakierroksilla kyllä ole nykymittapuun mukaan riittävästi. Kierroksilla ihan ok. Arvoon nähden hyvää kyytiä kuitenkin.

      En silti kyllä E39:ä sanoisi viattomaksi. Harmillista pientä ongelmaa näissäkin on esim. 6-koneisten jäähdytysjärjestelmä on huono, ohjaustehostimen letkut vuotaa aivan kaikissa, joskin on helppo korjata. Pikselivikaa, ilmastoinnin flektit, siilet, 8-koneisten jakopää on huono, alustaan saa ostettaessa laittaa tonni-pari jne, mutta on näillä kyllä perille päässyt, eikä vian selvitys kovin isotöistä ainakaan ole. Uudempien koneiden tuplavanoksen tiivisteet ei taida olla häävit nekään, mutta koskee molempia mallisarjoja.

      Täytyy tulevaisuudessa harkita myös jotain muuta merkkiä, kun uudempiin malleihin siirtyminen on pakko tehdä, mutta melkoista sontaa nekin tuntuu nykyään olevan. Tässä menee vielä varmaan muutama vuosi näiden kanssa.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • tessu77
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 71
        • raahe

        #48
        ajelin äsken itseni entisellä e39 530d automaatilla,450tkm ajetulla johon on tänäkesänä vaihdettu kaikki alustan osat uusittu jarrut joka nurkkaan.vaaleat nahkapenkit olivat virheettömässä kunnossa edeleen ja kun sinne istu tiesi olevansa bemarissa,auto menee äänettömästi ja on todella hyvä ajaa,eikä se mikään laiska ole vieläkään,vaihteisto on alkuperäinen gm tekele joka on aina toiminut.aivan eri fiilis ku nyk.e60 nykivine zf laatikkoineen ja katkeilevin jakoketjuin,kunpa en ois koskaan myynyt tätä 39.ä

        Comment

        • tessu77
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 71
          • raahe

          #49
          tuosta tankkauksesta sen verran että e39 530d vie matkassa paljan vähemmän kuin e60 535d ja moottorithan ei kestä 535d.ssä,joillain kestää,mutta pääsääntöisesti jakoketju katkeaa kuten itellä.

          Comment

          • icecold
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 2337
            • 🌍

            #50
            ''Mielestäni autokehityksen huippuhetki saavutettiin E39-koppaisen 530i:n kohdalla jossain vuonna 2003 – juuri ennen E60:n julkistamista. Se oli aika timantiksi hiottu kokonaisuus varsinkin kaarensa loppupään kohdalla. Juuri mikään merkki ei ole sitä ennen, eikä sen jälkeen tehnyt kokonaisuuden kannalta niin hienoa ja laadukasta kokonaisuutta. Ja nyt en puhu mistään epämääräisistä hintalaatusuhteista, myyntimääristä, tai muista rahvaan mittareista. Vaan siitä mikä on ollut paras, kun puhutaan itse autosta. Jokainen E39:n omistanut tietää mistä puhun. Mielestäni E39 määritteli vuonna 1996 koko laadun käsitteen aivan uusiksi.''

            Kopioin joskus jostain ylläolevan tekstin, omasta mielestä pitää paikkansa.

            Comment

            • tessu77
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 71
              • raahe

              #51
              joo juuri tätä mietin e39 oli auto jolla pääsi joka-aamu töihin miettimättä sitä että tännään tutkitaan sitä ja huomenna tättä vikaa.ei koskaan tarvinnut kävellä e39.n kanssa töihin,mutta e60 jo 6 kertaa ja kunnossapitokulut ollut 3v ajalta jo 14 000e ja auto ei vieläkään toimi,eihan tässä oo mitään järkee

              Comment

              • _Rontti
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 1195
                • Raahe

                #52
                Itsellä oli vielä vähänaikaa sitten tuo kolme 500sarjan mieluista kappaletta. Eli e34 535, e39 528 ja e60 535d.

                E34 tarjoaa fiilistä kesäautoksi ja harrasteautoksi. Todella hyvä ajettava ja varusteet hyvät, servotronicia kaipaisin tähän vielä(ehkä joskus retrofittaan).

                E39 taas ajatonta muotoilua vielä mun mielestä, niin sisältä kun ulkoa. Tähän oon aika pitkälti retrofitannu m-sport palikat ulos, comfort sisustan ja sähkösen rattipylvään yms. Oikeen mielyttävä käyttöauto tolla mosalla! Voimaa vois tietty olla lisää, mutta sitten kulutus nousee myös esim,540i. Mutta suht vähällä menee tänä 528.

                E60 sitten oli mukava jokapäivänen käyttöauto ns. Tuplalaseilla ja comforteilla. Aktiiviohjaus mikä tossa e60:ssä oli, niin ois mun mieleen tohon e39 kanssa myös. M-sport varustetaso aika "must" tohon e60 että mun silmään käy. Varsin mukava peli oli kaikinpuolin, laitan varmasti vielä joskus. Tai sitten f10. Käyttöautoksi kelkkakärryä vetämään pohjoiseen jne. Mutta tällähetkellä ei tuu dieselille tarpeellisia kilometrejä.
                Niin e60 sai lähteä ja tilalle tuli, mikäpä muukaan kun e39 M5!
                Siitä löytyyki mielyttävä mosa ja ajaminen käy mun käteen aika napakasti! Pienellä lisämausteilla aika bueno kokonaisuus saatu aikaan! Orkkis 16:9 navi vaihdettu laadukkaaseen kopioon android käyttiksellä, kelpaa. Tuplalasit,servotronic ymsjne.
                -Raahe connection-
                E39 LeMans BlueM5
                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                E39 523i Montrealblau
                E34 DiamantSchwartz 535i
                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Originally posted by icecold View Post
                  ''Mielestäni autokehityksen huippuhetki saavutettiin E39-koppaisen 530i:n kohdalla jossain vuonna 2003 – juuri ennen E60:n julkistamista. Se oli aika timantiksi hiottu kokonaisuus varsinkin kaarensa loppupään kohdalla. Juuri mikään merkki ei ole sitä ennen, eikä sen jälkeen tehnyt kokonaisuuden kannalta niin hienoa ja laadukasta kokonaisuutta. Ja nyt en puhu mistään epämääräisistä hintalaatusuhteista, myyntimääristä, tai muista rahvaan mittareista. Vaan siitä mikä on ollut paras, kun puhutaan itse autosta. Jokainen E39:n omistanut tietää mistä puhun. Mielestäni E39 määritteli vuonna 1996 koko laadun käsitteen aivan uusiksi.''

                  Kopioin joskus jostain ylläolevan tekstin, omasta mielestä pitää paikkansa.
                  Juuri näin.

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2846
                    • South Carelia

                    #54
                    Originally posted by tessu77 View Post
                    joo juuri tätä mietin e39 oli auto jolla pääsi joka-aamu töihin miettimättä sitä että tännään tutkitaan sitä ja huomenna tättä vikaa.ei koskaan tarvinnut kävellä e39.n kanssa töihin,mutta e60 jo 6 kertaa ja kunnossapitokulut ollut 3v ajalta jo 14 000e ja auto ei vieläkään toimi,eihan tässä oo mitään järkee
                    Eiköhän tämä sinun E60 ole aika paha maanantai-kappale... turha yleistää kyseistä mallia täysin susipaskaksi !!

                    Itsellä nyt E60 530iA -06 ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen... ulkonäköön, laatuun ja kestävyyteen !!
                    Täysin samalla linjalla olen myös omistamaani E39 530iAT -01 kohtaan, mutta mielestäni se on vaan jo vanha malli/auto...
                    (PS. Sitäpaitsi E39:n "pomminvahva" ZF-aski joutui remonttiin jo 172tkm kohdalla kun pakkirumpu antautui !!)
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • GuGi_
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 700
                      • Vantaa city

                      #55
                      Originally posted by tessu77 View Post
                      tuosta tankkauksesta sen verran että e39 530d vie matkassa paljan vähemmän kuin e60 535d ja moottorithan ei kestä 535d.ssä,joillain kestää,mutta pääsääntöisesti jakoketju katkeaa kuten itellä.
                      Näistä en kyllä allekirjoita kumpaakaan.

                      Ja onhan tää koko topikki sellasta "kyllä sillon ennen oli kaikki paremmin ku hiihdettiin ite tehdyillä suksilla 35km, 35 asteen pakkasessa, umpihangessa kouluun"

                      Jatkakaa.
                      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                      F11 525d -11
                      E60 M5 -05
                      E12 530i -75
                      E32 730i - 91
                      Chevy Silverado 3500 -93
                      R33 Skyline GTS-T -93

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by GuGi_ View Post
                        Ja onhan tää koko topikki sellasta "kyllä sillon ennen oli kaikki paremmin ku hiihdettiin ite tehdyillä suksilla 35km, 35 asteen pakkasessa, umpihangessa kouluun"
                        Toisaalta monet asiat (esim. työkalut, kodinkoneet ja elektroniikka) ovat kyllä menneet laadultaan rajusti heikompaan suuntaan kuin silloin ennen. Edes suurella rahalla et kaikissa saa sellaista laatua/kestoa kuin silloin ennen. Enkä nyt tarkoita teknistä kehitystä vaan toteutusta. Pahoin pelkään, että sama koskee myös autoja ja uusista ei tuollaista E39:n tyylistä ikiliikkujaa helposti löydä vaan niillä on sama kohtalo kuin elektroniikalla nykyään.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          #57
                          Originally posted by GuGi_ View Post
                          Näistä en kyllä allekirjoita kumpaakaan.

                          Ja onhan tää koko topikki sellasta "kyllä sillon ennen oli kaikki paremmin ku hiihdettiin ite tehdyillä suksilla 35km, 35 asteen pakkasessa, umpihangessa kouluun"

                          Jatkakaa.
                          Niin suurella prosentilla romua ei ennen osattu tehdä kuin nykyään. Laatua ei tahdo saada edes rahalla, korkeintaan hyvällä tuurilla. (Täysin oma tunneperäinen arvio.)
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            #58
                            Originally posted by tessu77 View Post
                            tuosta tankkauksesta sen verran että e39 530d vie matkassa paljan vähemmän kuin e60 535d ja moottorithan ei kestä 535d.ssä,joillain kestää,mutta pääsääntöisesti jakoketju katkeaa kuten itellä.
                            No jo on kommentit.

                            Allekirjoittanut oli jossain vaiheessa tuonut joka kuudennen 535d:n joka oli käytettynä tuotu maahan. Yhdestä tiedän ketjun katkenneen.
                            Muita tapauksia tiedän 2 kpl sinut mukaan lukien.

                            Osalla minun tuomistani alkaa olemaan jo 400 tkm mittarissa eikä
                            niihin ole ketjua vaihdettu...

                            Jos ajetaan maantiellä cruise päällä niin ei mene E39 ainakaan merkittävästi vähemmällä, kulutusero ei kyllä ole kummankaan eduksi iso.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Wikke
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 80
                              • Fsdfg

                              #59
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Toisaalta monet asiat (esim. työkalut, kodinkoneet ja elektroniikka) ovat kyllä menneet laadultaan rajusti heikompaan suuntaan kuin silloin ennen. Edes suurella rahalla et kaikissa saa sellaista laatua/kestoa kuin silloin ennen. Enkä nyt tarkoita teknistä kehitystä vaan toteutusta. Pahoin pelkään, että sama koskee myös autoja ja uusista ei tuollaista E39:n tyylistä ikiliikkujaa helposti löydä vaan niillä on sama kohtalo kuin elektroniikalla nykyään.
                              Jep näin on... Kyllä nykyisellä suunnittelu- ja valmistusosaamisella osattaisiin tehdä ikusia koneita ja laitteita, mutta se on raha joka puhuu... Siinä vaiheessa kun ekonomit alkovat määrätä teknisten laitteiden suunnittelua ja valmistusta, mentiin pahasti metsään. Paras esimerkki autoista Mersu 90-luvun lopulla...

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3121
                                • Välisuomi

                                #60
                                Originally posted by Wikke View Post
                                vaiheessa kun ekonomit alkovat määrätä teknisten laitteiden suunnittelua ja valmistusta
                                Ehkei ekonomit kumminkaan vaan markkinat eli asiakkaat. Jokaisessa uudessa mallissa tulee olla ne edellisen mallin varusteet + muutama muu vakiona mutta hinta ei saa olla yhtään edeltäjää isompi (rahan arvon lasku tuo oman osansa mutta ei puututa siihen). Tämä johtaa siihen että ne kikkareet on tehtävä edellistä mallia halvemmalla vaikka ne olisi jo kertaalleen todettu hinta-laatusuhteeltaan toimiviksi.

                                Isojen numeroiden malleissa (esim 7-sarja) harvemmin varusteet prakaavat niissä malleissa joissa ne tuodaan ensi kertaa markkinoille. Myöhemmissä malleissa ne ympätään kansanmalleihin jolloin hinnan pitää olla kertaluokkaa pienempi tai muuten ostajakunta valitsee jonkin muun merkin.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X