Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 hammastangossa löysää, korjaussarjaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ohhoh
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 191
    • .

    #16
    Originally posted by samppa.re View Post
    Nostellaampas tätä.
    Tuli tilattua korjaussarja ja hammastankokin on levällään, mutta miten ihmeessä olette saaneet tuon putken keskivaiheilla olevan stefan irti? Tuntuu olevan uskomattoman tiukassa. Yllämainittu biltema-tyylinen ulosvetäjä löytyy, mutta ei siitäkään oikein tunnu olevan apua.

    Muutenhan tuo vaikuttaa aika suoraviivaiselta hommalta.
    Taitaa lähteä niin, että lyö sillä bilteman työkalulla sieltä toisesta suunnasta sen stefan pois.. Eli ruuvaa sen pään sopivan kokoiseksi ja iskee väärästä suunnasta. Ellen ihan väärin muista niin näin se taisi sieltä lähteä. Voi olla että sitä yhtä sarjan osaa piti vähän hioo kapeammaksi että se mahtui sinne putkeen.

    Comment

    • samppa.re
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 100
      • Oulu

      #17
      Originally posted by ohhoh View Post
      Taitaa lähteä niin, että lyö sillä bilteman työkalulla sieltä toisesta suunnasta sen stefan pois.. Eli ruuvaa sen pään sopivan kokoiseksi ja iskee väärästä suunnasta. Ellen ihan väärin muista niin näin se taisi sieltä lähteä. Voi olla että sitä yhtä sarjan osaa piti vähän hioo kapeammaksi että se mahtui sinne putkeen.
      Kokeilin tuota, mutta ei irronnut iskemällä. Lopulta tein perinteisen kierretankoulosvetäjän M10 tangosta, korilaatoista ja jatkomuttereista ja sillä irtosi stefat helposti ja siististi. M10 korilaatta on suoraan sopiva putkessa olevan stefan ja holkin vetämiseen. Eli ei kannata hankkia ulosvetäjäsarjaa tätä prokkista varten.
      530d E61 Saphirschwarz

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 513
        • Rauma

        #18
        Originally posted by samppa.re View Post
        Kokeilin tuota, mutta ei irronnut iskemällä. Lopulta tein perinteisen kierretankoulosvetäjän M10 tangosta, korilaatoista ja jatkomuttereista ja sillä irtosi stefat helposti ja siististi. M10 korilaatta on suoraan sopiva putkessa olevan stefan ja holkin vetämiseen. Eli ei kannata hankkia ulosvetäjäsarjaa tätä prokkista varten.
        Hyvä, että sait irti. Itsellä oli niin piukassa, ettei tuolla koriprikkahommalla irronnut (tuli kyllä kokeiltua paria muutakin keinoa).
        Ongelmahan tuossa on, että se ulosvetotyökalu pitää saada stefan huulen kautta sisään ja nykäistä pois samaa reittiä. Stefan etupinta ei kestänyt irrottamiseen tarvittavaa voimaa ja aloin jo pelätä stefan jäävän rikkinäisenä paikoilleen. Muokattu laakerin ulosvetimen paisuva pää poisti tuon ongelman minun tapauksessani ja stefa löysi tiensä ulos.

        Eli en pidä sarjan hankintaa hommaa varten turhana
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • samppa.re
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 100
          • Oulu

          #19
          Aaivan. Itse työnsin kierretangon putken läpi, virittelin korilaatat muttereilla kiinni ja vedin kerralla nylonpuslan ja stefan pois. Korilaatat siis vastasivat puslaan joka työnsi stefan edellään pois. Kuva ulosvetäjästä alla.

          Hammastanko on nyt takaisin autossa ja kaikki välykset ja kolahtelut ainakin hävisi. Tuntuu koko keula taas mukavan timmiltä. Jos öljytkin pysyy sisällä pidemmässä juoksussa, voinee remonttia pitää onnistuneena.
          Attached Files
          530d E61 Saphirschwarz

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #20
            Mistä E60 tehdaskorjattu hammastanko löytyisi

            Misä löytöö tehdaskorjatun E60 hammastangon, ei kai ne paljoa maksa ja erotushan varmaan jää pieneksi jos itse kun alkaa korjaamaan pitä ostaa ulosvedin ja säästyisi aikaakin kun ostaisi korjatun. Onko linkkiä mistä löytää tehdaskorjattu hammastanko E60 530D LCI 2008 malliin.


            Originally posted by enins View Post
            Hammastangossa on kuskin puolen päässä pientä väljyyttä, lienee se holkki kulunut.
            Aika moni näyttää vaihtaneen toisen hammastangon kolinoiden ilmestyessä, mutta saako näihin korjaussarjaa? E39:n hammastangolle löysin korjaussarjan (oli siinä maininta E60, mutta vuosimalli päättyi 2002).

            Saksasta saisi korjatun 399 (+pantti 120) €, joka on vielä siedettävä hinta. Korjaussarja kiinnostaisi silti (E39 hinta oli muutamia kymppejä).

            Hammastanko ihan peruskamaa ilman aktiiviohjausta ja servotronikkia.

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1269
              • Kajjjaani

              #21
              Verkkokaupoistahan niitä löytyy, esim. Aeromotors tai Autodoc.
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #22
                Tuolla ei ollut

                Tuolla ei ollut, tarviis ihan vakio hammastako E60 530D LCI 2008 ei mitän herkkuja.


                Originally posted by alpine3 View Post
                Verkkokaupoistahan niitä löytyy, esim. Aeromotors tai Autodoc.

                Comment

                • ark28
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 94
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by 325E View Post
                  Tuolla ei ollut, tarviis ihan vakio hammastako E60 530D LCI 2008 ei mitän herkkuja.
                  Oisko nämä sopivia:
                  https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=32106795340 ?
                  K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #24
                    Karvalakkimallein kai on oikein.

                    Voiko olla pelkkä hammastanko ilman aktiiviohjausta ja servotronikohjausta, olisko se tuo ylin eka malli sellainen.

                    Sain tuon sivun mukaan tälläiset vaihtoehdot. https://aeromotors.fi/kataloog/bmw/5...;t22661;s10299


                    Originally posted by ark28 View Post
                    Last edited by 325E; 18-05-2020, 22:41.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by 325E View Post
                      Voiko olla pelkkä hammastanko ilman aktiiviohjausta ja servotronikohjausta, olisko se tuo ylin eka malli sellainen.

                      Sain tuon sivun mukaan tälläiset vaihtoehdot. https://aeromotors.fi/kataloog/bmw/5...;t22661;s10299
                      Tälläinen löytyy kun hakee osanumerolla ilman servotronicia tai active steeringiä.
                      Osanumerolla hakiessa yleensä löytyy se oikea osa edellyttäen toki että löysin oikean numeron

                      Last edited by Muurahainen; 18-05-2020, 23:18.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎