Originally posted by samppa.re
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 hammastangossa löysää, korjaussarjaa?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by ohhoh View PostTaitaa lähteä niin, että lyö sillä bilteman työkalulla sieltä toisesta suunnasta sen stefan pois.. Eli ruuvaa sen pään sopivan kokoiseksi ja iskee väärästä suunnasta. Ellen ihan väärin muista niin näin se taisi sieltä lähteä. Voi olla että sitä yhtä sarjan osaa piti vähän hioo kapeammaksi että se mahtui sinne putkeen.530d E61 Saphirschwarz
Comment
-
-
Originally posted by samppa.re View PostKokeilin tuota, mutta ei irronnut iskemällä. Lopulta tein perinteisen kierretankoulosvetäjän M10 tangosta, korilaatoista ja jatkomuttereista ja sillä irtosi stefat helposti ja siististi. M10 korilaatta on suoraan sopiva putkessa olevan stefan ja holkin vetämiseen. Eli ei kannata hankkia ulosvetäjäsarjaa tätä prokkista varten.
Ongelmahan tuossa on, että se ulosvetotyökalu pitää saada stefan huulen kautta sisään ja nykäistä pois samaa reittiä. Stefan etupinta ei kestänyt irrottamiseen tarvittavaa voimaa ja aloin jo pelätä stefan jäävän rikkinäisenä paikoilleen. Muokattu laakerin ulosvetimen paisuva pää poisti tuon ongelman minun tapauksessani ja stefa löysi tiensä ulos.
Eli en pidä sarjan hankintaa hommaa varten turhanaAutokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Aaivan. Itse työnsin kierretangon putken läpi, virittelin korilaatat muttereilla kiinni ja vedin kerralla nylonpuslan ja stefan pois. Korilaatat siis vastasivat puslaan joka työnsi stefan edellään pois. Kuva ulosvetäjästä alla.
Hammastanko on nyt takaisin autossa ja kaikki välykset ja kolahtelut ainakin hävisi. Tuntuu koko keula taas mukavan timmiltä. Jos öljytkin pysyy sisällä pidemmässä juoksussa, voinee remonttia pitää onnistuneena.530d E61 Saphirschwarz
Comment
-
-
Mistä E60 tehdaskorjattu hammastanko löytyisi
Misä löytöö tehdaskorjatun E60 hammastangon, ei kai ne paljoa maksa ja erotushan varmaan jää pieneksi jos itse kun alkaa korjaamaan pitä ostaa ulosvedin ja säästyisi aikaakin kun ostaisi korjatun. Onko linkkiä mistä löytää tehdaskorjattu hammastanko E60 530D LCI 2008 malliin.
Originally posted by enins View PostHammastangossa on kuskin puolen päässä pientä väljyyttä, lienee se holkki kulunut.
Aika moni näyttää vaihtaneen toisen hammastangon kolinoiden ilmestyessä, mutta saako näihin korjaussarjaa? E39:n hammastangolle löysin korjaussarjan (oli siinä maininta E60, mutta vuosimalli päättyi 2002).
Saksasta saisi korjatun 399 (+pantti 120) €, joka on vielä siedettävä hinta. Korjaussarja kiinnostaisi silti (E39 hinta oli muutamia kymppejä).
Hammastanko ihan peruskamaa ilman aktiiviohjausta ja servotronikkia.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostTuolla ei ollut, tarviis ihan vakio hammastako E60 530D LCI 2008 ei mitän herkkuja.
https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=32106795340 ?K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07
Comment
-
-
Karvalakkimallein kai on oikein.
Voiko olla pelkkä hammastanko ilman aktiiviohjausta ja servotronikohjausta, olisko se tuo ylin eka malli sellainen.
Sain tuon sivun mukaan tälläiset vaihtoehdot. https://aeromotors.fi/kataloog/bmw/5...;t22661;s10299
Originally posted by ark28 View PostOisko nämä sopivia:
https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=32106795340 ?Last edited by 325E; 18-05-2020, 22:41.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostVoiko olla pelkkä hammastanko ilman aktiiviohjausta ja servotronikohjausta, olisko se tuo ylin eka malli sellainen.
Sain tuon sivun mukaan tälläiset vaihtoehdot. https://aeromotors.fi/kataloog/bmw/5...;t22661;s10299
Osanumerolla hakiessa yleensä löytyy se oikea osa edellyttäen toki että löysin oikean numeron
Last edited by Muurahainen; 18-05-2020, 23:18.
Comment
-
Comment