Olis tuollanen 170tkm ajettu -08 E61 LCI bimmeri ja laatikkoöljyt ajattelin vaihdattaa. Onko tiedossa alle sadan kilsan säteellä Forssasta paikkoja missä on vehkeet ja tehdään tuota huuhteluvaihtoa? Ei se jos öljyt vaan laskee ja lisää uutta vaihda kun puolet siitä öljystä. Vanhaa öljyä jää sinne vaikka kuinka ja paljon. Pistäkää infoa [email protected] tai 045-1045193. Kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaihteistoöljyn vaihto huuhtelemalla
Collapse
X
-
Omaan autoon teetätin kesällä huuhteluvaihdon BG-laitteistolla ja-öljyillä. En olisi ennen vaihtoa uskonut millainen vaikutus tällä oli laatikon toimintaan. Ennen vaihtoa esiintyi 1>2 vaihdoissa satunnaista rytkähtämistä, varsinkin loivaan alamäkeen hiljaa kiihdyttämällä. Kaikki tuonkaltaiset "ominaisuudet" katosivat täysin. Ja on vaikea kuvitella että laatikko olisi tehtaalta tullessaan toiminut yhtään huomaamattomammin (=pehmeämmin). Eron huomasi välittömästi kun lähti korjaamon pihasta.
Näissä BG-firmoissa on vaan se huono puoli, että yrittävät viimeiseen saakka uskotella että suodatinta ei tarvitse vaihtaa, ja että heidän laitteensa osaa pestä vanhan suodattimen uuden veroiseksi. Tätä en lähtisi kovin kevytkenkäisesti uskomaan, vaan kannattaa varata uusi suodatin omahankintaisesti mukaan. Sen saa saksasta tilattua 100€ hintaan kotiovelle, kun kotimaiset korjaamot veloittavat siitä 150-200€.
Oman autoni BG-vaihdon teetätin Pieksämäen Akku ja Varaosassa. Voin suositella varauksetta jos sillä suunnalla joku sattuu asumaan.
Comment
-
-
Originally posted by AjE View PostItse olen BG:tä kanssa miettinyt. Tuliko sulle mitkä öljyt kun ilmeisesti BG:n omaa tarjoavat.
Tein ennen vaihtoa aika perusteellisen selvityksen luokitusten osalta tuosta BG:n käyttämästä öljystä, ja ylittää ilmeisesti roimasti alkuperäisen ZF-öljyjen vaatimukset. Sen olen ymmärtänyt, että ZF:n 6-vaihteinen ei lähtökohtaisestikaan ole vaatimuksiltaan niin kranttu öljyn suhteen, jos vertaa esim. VW:n DSG-laatikoihin.
BG-vaihto kustantaa n.300 euroa. Ja öljynsuodatin 100€ siihen päälle.
Öljy on ymmärtääkseni TÄTÄ tavaraa. JA TÄSSÄ toinen PDF.Last edited by JKK; 07-12-2015, 18:52.
Comment
-
-
Originally posted by Pepper1976 View PostOlis tuollanen 170tkm ajettu -08 E61 LCI bimmeri ja laatikkoöljyt ajattelin vaihdattaa. Onko tiedossa alle sadan kilsan säteellä Forssasta paikkoja missä on vehkeet ja tehdään tuota huuhteluvaihtoa? Ei se jos öljyt vaan laskee ja lisää uutta vaihda kun puolet siitä öljystä. Vanhaa öljyä jää sinne vaikka kuinka ja paljon. Pistäkää infoa [email protected] tai 045-1045193. Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostBG-vaihdosssa pistävät ainoastaan BG:n omaa öljyä sisään. Laitteisto on ilmeisesti suunniteltu siten, että omien öljyjen käyttäminen on aika hankalaa.
Tein ennen vaihtoa aika perusteellisen selvityksen luokitusten osalta tuosta BG:n käyttämästä öljystä, ja ylittää ilmeisesti roimasti alkuperäisen ZF-öljyjen vaatimukset. Sen olen ymmärtänyt, että ZF:n 6-vaihteinen ei lähtökohtaisestikaan ole vaatimuksiltaan niin kranttu öljyn suhteen, jos vertaa esim. VW:n DSG-laatikoihin.
BG-vaihto kustantaa n.300 euroa. Ja öljynsuodatin 100€ siihen päälle.
Öljy on ymmärtääkseni TÄTÄ tavaraa. JA TÄSSÄ toinen PDF.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostBG-vaihdosssa pistävät ainoastaan BG:n omaa öljyä sisään. Laitteisto on ilmeisesti suunniteltu siten, että omien öljyjen käyttäminen on aika hankalaa.
.
BG:n koneessa (varmaan muissakin vastaavissa) on kaksi kannua jotka on omilla vaaoillaan. Toiseen kannuun menee kierrätetty öljy ja toisesta imee uutta puhdasta. Vaa'at on öljymäärän takia, jolloin kone täyttää automaattisesti oikean määrän öljyä (edellyttää että aiemmin oli oikea määrä laatikossa). Kone ei tiedä mitä öljyä siellä putkissa kulkee ja BG lisäaineita ei ole pakko käyttää, tai voi laittaa omat lisäaineet.
Varkaudessa Varkauden autopalvelu teki omilla öljyillä (ZF) ja suodattimen vaihdolla.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi tuo kovin hankala voi olla ajaa BG:n öljyä pois imukannusta ja kaataa toista öljyä sisään. Se suurin ongelma on sille omien öljyjen viennille se myyjän/korjaamon kate jonka saa myymästä öljystään. Itse työnosuus ei ole kovin suuri ja jos asias tuo omat öljyt ja edes BG:n lisäaineet ei kelpaa, niin aika laihaksi jää kate, jos ei saa myytyä työtä sitten vastaavasti kalliimalla.
Siihen päälle kun aletaan tyhjäämään kannuja täyttämään asiakkaan öljyillä (ja lopulta päinvastoin) niin tälläisesta palvelusta velottaisin jo muutaman kympin extrahintaa - jos olisin yrittäjä tällä alalla. Tietty fiksu yrittäjä pitäisi jemmassa yhtä ylimääräistä tyhjää vaihtokannua niitä asiakkaita varten, jotka tuovat omat öljynsä.
Tuossa vielä yksi kuva aiheesta, kun mun autoa operoitiin:
Comment
-
-
Originally posted by Samppale View PostOletteko käyttäneet tarvike suodattimia?
esim.
http://www.ebay.de/itm/Original-ZF-G...UAAMXQfFJRUWzO
Comment
-
Comment