Akku oli originaali, miinusnavassa merkintä 16/08 eli valmistus on ollut viikolla 16 vuonna 2008. Myös näin joulun alla ulkoinen paine auton liikkuvuudesta on suuri, ettei vaan pukki jää näkemättä
Päädyin hätäpäissäni akun vaihtoon.
Akun sain vaihdettua ylimääräisen akun turvin näppärästi. Itsellä ei ole vielä mitään aparaattia jolla voisin autolle kertoa akun vaihdosta. Koodien purkamisesta on ollut jo privassa juttua ja se onnistunee lähiaikoina. En tiedä vaikuttaako vaihdon "salailu" miten auton starttaukseen tai lataukseen, ilmeisesti jonkin verran.
En tiedä miten ladattuna akut kaupasta tulee. Merkkiliikkeessä ei ollut akkuja joten mukaan lähti sitten 100Ah Exide perusakku, perus akku oli myös originaali. Akku piti vielä toimittaa tänne metsän keskelle bulvaanin turvin
Heti akun vaihdettua jännite kipusi konehuoneen puolelta yli 12 voltin, startissa jännite kuitenkin niiasi vielä 9,8volttiin. En suorittanut muita mittauksia siinä vaiheessa.
Yön yli levättyä ilman yhtään ajokilometriä auto aavistuksen nikotteli startissa, lämpöä oli pari astetta. Tänään autolla on ajettu parisataa kilometriä, saas nähdä mikä on tilanne huomenaamulla.
Kiitokset nuista virranmittausvihjeistä, niitä pitää suorittaa pyhinä.
Kiitokset aktiiveille palstalaisille, ongelmien selvittäminen on yhtä hauskaa kuin bemmun pyörienkin kanssa.

Akun sain vaihdettua ylimääräisen akun turvin näppärästi. Itsellä ei ole vielä mitään aparaattia jolla voisin autolle kertoa akun vaihdosta. Koodien purkamisesta on ollut jo privassa juttua ja se onnistunee lähiaikoina. En tiedä vaikuttaako vaihdon "salailu" miten auton starttaukseen tai lataukseen, ilmeisesti jonkin verran.
En tiedä miten ladattuna akut kaupasta tulee. Merkkiliikkeessä ei ollut akkuja joten mukaan lähti sitten 100Ah Exide perusakku, perus akku oli myös originaali. Akku piti vielä toimittaa tänne metsän keskelle bulvaanin turvin

Heti akun vaihdettua jännite kipusi konehuoneen puolelta yli 12 voltin, startissa jännite kuitenkin niiasi vielä 9,8volttiin. En suorittanut muita mittauksia siinä vaiheessa.
Yön yli levättyä ilman yhtään ajokilometriä auto aavistuksen nikotteli startissa, lämpöä oli pari astetta. Tänään autolla on ajettu parisataa kilometriä, saas nähdä mikä on tilanne huomenaamulla.
Kiitokset nuista virranmittausvihjeistä, niitä pitää suorittaa pyhinä.
Kiitokset aktiiveille palstalaisille, ongelmien selvittäminen on yhtä hauskaa kuin bemmun pyörienkin kanssa.
Comment