Originally posted by Miksu76
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 525d epätasainen käynti startatessa (ratkaistu)
Collapse
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Originally posted by markok View PostMitenkähän on tallentuuko merkkiliikkeessä luetut vikakoodit tietokantaan? Muistelisin, että joka kerta kun auto laitetaan piuhan päähän niin se lähettää ainakin jotain tietoja BMW:n tietokantaan.
Istasta, löytyy myös tiedot, onko autosi ollut siinä kiinni. Ei hajua miten ne näkyy, kun saitilla (liikkeessä) on useampi kone joilla luetaan koodeja. Itsellä ainakin pystyy purkamaan vanhoja caseja ja vikakoodeineen auki. Nyt siis puhutaan virallisesta Ista-ympäristöstä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Ymmärsinkö oikein että heidän olisi pitänyt nähdä suoraan tietokannasta/järjestelmästään, onko autoa käytetty piuhassa? Nyt haluavat auton paikalle, että voivat tarkistaa onko siinä ollut edellisellä käynnillä vika päällä. Kerääkö auto virhelogia itsensä sisälle. Saako jollain softalla luettua autosta sen koko vikahistorian. Vain kerääntyykö vikahistoriasta lokitiedot vain jos auton vikakoodeja tarkastellaan virallisessa liikkeessä.
Harmillisesti en kerkiä viemään autoa luettavaksi kuin ensi viikon torstaina. Mielenkiinnolla odottelen minkälainen selitys asiaan saadaan.E61 530xd vm.2009
ex E61 525td vm.2008
BMW 1150 GS
Comment
-
-
Originally posted by Miksu76 View PostYmmärsinkö oikein että heidän olisi pitänyt nähdä suoraan tietokannasta/järjestelmästään, onko autoa käytetty piuhassa?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostKyllä sen koneen Ista/D listasta autosi pitäisi löytyä, kunhan VIN on tiedossa. En tiedä nollautuuko tuo lista josakin vaiheessa jotenkin. Itsellä se lista ainakin kasvaa ja kasvaa, kun autoja testataan lisää.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMutta vain sen koneen listalta jolla koodit on luettu? Mitä tietoja esimerkiksi sinä pystyt näkemään BMW:n tietokannasta VIN:n perusteella? Huoltohistoria ja takaisinkutsut ilmeisesti ainakin, mutta mitä muuta?
Siis vikakoodit ei tallennu Munchenin servereille, ei ainakaan minun käsittääkseni.
Itse näen VIN:n perusteella huolto/korjaushistorian, takuukorjaukset ja takaisinkutsut. Mutta. vanhempien autojen kohdalla (eli E-sarjalaiset) joskus ei näe mitään
Käsitykseni aikaisemmin huoltotietokannat oli maiden omilla servereillä ja niitä on ajettu Saksan servereille miten sattuu. Esim yhdestä Italianihmeestä ei ollut tallessa mitään, yhdestä taasen koko historia, siis molemmat E-sarjalaisia.
Jos auto on Saksantuontia, historia on yleensä täydellisesti luettavissa.
Maksamalla lisää, saan kyllä sitten koko historian, oli auto sitten missä tahansa huollettu. Tosin tuo vie Saksan pojilta joskus aikaa.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Ihme touhua merkkiliikkeessä jos ei vikakoodia löydä. Ei niin huoltovapaata E6x taida ollakkaan. Vikakoodit pitäisi näkyä oli siellä sitten hehku pimiänä tai akku lopussa joka taas antaa mitä mielenkiintoisempia vikakoodeja ja ne sitten kans tahtoo jäädä pitkältä ajalta muistiin. Ymmärrän jos jossain nyrkkipajassa ei saada vikakoodeja ulos mutta ei merkkiliikkeen pitäisi kusta nyon pahoin.
Comment
-
-
Nyt on vaihdettu hehkut sekä ohjainyksikkö ja virtakaapeli. Auto lähtee hienosti käyntiin ja käy alusta pitäen nätimmin kuin aikaisemmin, vaikka pakkasta on 20 astetta. Ohjainyksikön vaihdon tarpeesta en tiedä, mutta syöttävän virtajohdon suojamuovi oli jo kovonut ja mureni käsissä. Olisi ollut ajan kysymys milloin itse johtimen eristeelle olisi käynyt samoin.
Mekonomenilla saivat suhteellisen kivasti homman tehtyä ja kustannukset pysyivät tarjouksen mukaisina. Autosta oli luettu myös samalla vikakoodit ja eri järjestelmien päivitystarpeet. Päivitykset jäi toistaiseksi vielä tekemättä.
Nyt sitten jännitykselle odottamaan kun torstaina vien auton merkkiliikkeeseen, että mikä on heidän vastine, miksi he eivät vikaa löytäneet. Samalla auto jää sinne lasinvaihtoon, toivotaan että se onnistuu näin toisella kertaa kivuttomasti.E61 530xd vm.2009
ex E61 525td vm.2008
BMW 1150 GS
Comment
-
-
Originally posted by Miksu76 View PostNyt on vaihdettu hehkut sekä ohjainyksikkö ja virtakaapeli. Auto lähtee hienosti käyntiin ja käy alusta pitäen nätimmin kuin aikaisemmin, vaikka pakkasta on 20 astetta. Ohjainyksikön vaihdon tarpeesta en tiedä, mutta syöttävän virtajohdon suojamuovi oli jo kovonut ja mureni käsissä. Olisi ollut ajan kysymys milloin itse johtimen eristeelle olisi käynyt samoin.
Mekonomenilla saivat suhteellisen kivasti homman tehtyä ja kustannukset pysyivät tarjouksen mukaisina. Autosta oli luettu myös samalla vikakoodit ja eri järjestelmien päivitystarpeet. Päivitykset jäi toistaiseksi vielä tekemättä.
Nyt sitten jännitykselle odottamaan kun torstaina vien auton merkkiliikkeeseen, että mikä on heidän vastine, miksi he eivät vikaa löytäneet. Samalla auto jää sinne lasinvaihtoon, toivotaan että se onnistuu näin toisella kertaa kivuttomasti.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostHyvä että hehkujen vaihto auttoi ja ehti vielä sopivasti näille pakkasille. Siis Mekonomenko tarjosi mahdollisuutta softan päivitykseen? Millähän laitteella tuon tekevät ja mihin hintaan? Olen ollut siinä käsityksessä, että näitä laitteita ei ole kuin virallisilla merkkikorjaamoilla.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostKäsityksesi on väärä. Autologiceja on monessakin paikassa, ja BMW:n omiakin softia on.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
En osannut kysyä millä päivittävät ohjelman. Hintaa päivitykselle tulisi 90€ ja olisi kuulemma syytä varautua siihen että päivitys voi kestää useamman tunnin. Tiedustelin sitä, että voiko päivityksen ajaa muun huollon yhteydessä, niin osittain onnistuu. Täytyy miettiä päivityksien tärkeyttä? Voiko päivitykset hoitaa myöskin harrastajalaitteiden turvin?E61 530xd vm.2009
ex E61 525td vm.2008
BMW 1150 GS
Comment
-
-
Käytin tänään lasinvaihdon yhteydessä autoa merkkiliikkeessä vikakoodienluvussa. Lasinvaihdon jälkeen autoon oli ilmestynyt ratinlämmityksen vian lisäksi huurreanturin herja. Molemmat viat sekä jonkin ccc kommunikaatio herjan sain esille Carlyn mokkulalla.
Liikkeen testeri löysi huurreanturin vian mutta ei ratinlämmityksen vikaa ollenkaan. Eikä historiatietoa löytynyt hehkujen vioista myöskään. Kaksi kaverusta tutki autoa ja toisen mielestä autossa pitäisi olla vikaloki, jossa on kaikki viat ja niiden ilmenemiskilometrit ylhäällä. Toisen kaverin mielestä vikakoodit ei koskaan tallennu mihinkään lokiin. Halutessaan ne saa hänen mielestä tallennettua serverille, kun ne on ensin luettu koneelle. Eli tallennusta vikakoodeista ei tapahdu automaattisesti minnekään. Minulle ei selvinnyt että onko auto ylipäätään aikaisemmin ollut testerissä, väittämän mukaan kyllä, mutta todistaa sitä ei voi. Mitään jälkiä testerissä käynnistä ei ole.
Testerillä tutkittiin lisää ratinlämmitystä, sen vikakoodin puuttuminen on mysteeri. Se siis näkyy inpalla ja Carlyn testerillä, mutta ei liikkeessä. Liikkeen testerinkin mukaan autossa on kyseinen lisävaruste. Ja kun tutkittiin lämmityksen toimintaa niin lämmityksen painikkeen painelu testerillä näkyi. Lämmitys ei kuitenkaan lähtenyt päälle. Sain lämmityksen ohjausyksiköstä kuvan sekä mittausarvot, jotta pääsen testaamaan onko vika anturissa. Anturi on ilmeisesti ratin sisällä, joten jos se on rikki menee koko ratti vaihtoon, jos lämmityksen haluaa kuntoon. Vaihtoehtoisesti voisikohan anturia huijata kytkemällä ntc-vastus suoraan ohjainyksikön liittimiin. Tällöin on tietysti vastuksen mitoitusta muutettava. En tiedä toimisiko tuollainen viritys, mutta uuden ratin ostaminen ei ainakaan houkuttele.
Mekonomenilla havaitut ohjelmistopäivtykset merkkiliikkeessä päivittivät ilmaiseksi vaivan palkaksi. Ohjelmistopäivtystarpeita ei alkuperäisessä kuntokartoituksessa tuotu merkkiliikkeessä toimesta esille.
Yhteenvetona voisi todeta, että käynnistysongelman aiheutti hehkut ja osa johtui mahdollisesti kehnosta akusta. Merkkiliikkeen vikakoodienlukuun täytyy ilmeisesti suhtautua jatkossa varauksella(oma ohjelma tilattu).E61 530xd vm.2009
ex E61 525td vm.2008
BMW 1150 GS
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTuota en tosiaan tiennyt, että Autologicella pystyy softat päivittämään. Miten tämä on yhteydessä BMW:n tietokantaan vai mistä tuo hakee uusimmat softat? Eikös ISTA/P kuitenkin vaadi jonkinlaisen sopimuksen tehtaan kanssa jos sitä korjaamotoiminnassa käytetään? Harrastajat tietenkin erikseen, mutta nyt tarkoitan virallisia korjaamoita.
Vaatii Ista/P:kin sopimuksen tehtaan kanssa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Miksu76 View PostKäytin tänään lasinvaihdon yhteydessä autoa merkkiliikkeessä vikakoodienluvussa. Lasinvaihdon jälkeen autoon oli ilmestynyt ratinlämmityksen vian lisäksi huurreanturin herja. Molemmat viat sekä jonkin ccc kommunikaatio herjan sain esille Carlyn mokkulalla.
Liikkeen testeri löysi huurreanturin vian mutta ei ratinlämmityksen vikaa ollenkaan. Eikä historiatietoa löytynyt hehkujen vioista myöskään. Kaksi kaverusta tutki autoa ja toisen mielestä autossa pitäisi olla vikaloki, jossa on kaikki viat ja niiden ilmenemiskilometrit ylhäällä. Toisen kaverin mielestä vikakoodit ei koskaan tallennu mihinkään lokiin. Halutessaan ne saa hänen mielestä tallennettua serverille, kun ne on ensin luettu koneelle. Eli tallennusta vikakoodeista ei tapahdu automaattisesti minnekään. Minulle ei selvinnyt että onko auto ylipäätään aikaisemmin ollut testerissä, väittämän mukaan kyllä, mutta todistaa sitä ei voi. Mitään jälkiä testerissä käynnistä ei ole.
Testerillä tutkittiin lisää ratinlämmitystä, sen vikakoodin puuttuminen on mysteeri. Se siis näkyy inpalla ja Carlyn testerillä, mutta ei liikkeessä. Liikkeen testerinkin mukaan autossa on kyseinen lisävaruste. Ja kun tutkittiin lämmityksen toimintaa niin lämmityksen painikkeen painelu testerillä näkyi. Lämmitys ei kuitenkaan lähtenyt päälle. Sain lämmityksen ohjausyksiköstä kuvan sekä mittausarvot, jotta pääsen testaamaan onko vika anturissa. Anturi on ilmeisesti ratin sisällä, joten jos se on rikki menee koko ratti vaihtoon, jos lämmityksen haluaa kuntoon. Vaihtoehtoisesti voisikohan anturia huijata kytkemällä ntc-vastus suoraan ohjainyksikön liittimiin. Tällöin on tietysti vastuksen mitoitusta muutettava. En tiedä toimisiko tuollainen viritys, mutta uuden ratin ostaminen ei ainakaan houkuttele.
Mekonomenilla havaitut ohjelmistopäivtykset merkkiliikkeessä päivittivät ilmaiseksi vaivan palkaksi. Ohjelmistopäivtystarpeita ei alkuperäisessä kuntokartoituksessa tuotu merkkiliikkeessä toimesta esille.
Yhteenvetona voisi todeta, että käynnistysongelman aiheutti hehkut ja osa johtui mahdollisesti kehnosta akusta. Merkkiliikkeen vikakoodienlukuun täytyy ilmeisesti suhtautua jatkossa varauksella(oma ohjelma tilattu).
Tuo ratinlämmitin koodi on kyllä mielenkiintoinen kun ei se näkynyt Rheingoldilla myöskään silloin kun autoa tutkittiin. Inpa sen kyllä löysi. Olisiko tuossa kohti joku bugi ohjelmassa. Yleensä Rheingoldiin on kyllä pystynyt luottamaan.
Jos uuden ratin päätät ostaa niin niitä saa kyllä eBay:sta ihan kohtuu hintaan. Tosin lämmityksellä olevia on vähän harvemmin myynnissä. Vanhan ratinkin saanee myytyä jollekin. Tuossa sport ratissa airbag on kallein osa ja sitähän ei tarvitse uutta ostaa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment