Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d active steering fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauno83
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 9
    • rauma

    530d active steering fault

    Akunkengät oli 8h irti ja kun pisti takas, niin tuli tämä kyseinen vika. Eikä häviä vaikka "opettaa" ohjeiden mukaan rattia vasemmalle ja oikealle?:think Meniköhän kenties joku sekasi tai hajosikohan jotain?
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Perus(karvalakki)ohjauksen ohjauskulmatunnistin oppii ajamalla 0-asennon.
    Aktiiviohjaus pitää sopeuttaa testerillä.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

      #3
      Originally posted by kye View Post
      Perus(karvalakki)ohjauksen ohjauskulmatunnistin oppii ajamalla 0-asennon.
      Aktiiviohjaus pitää sopeuttaa testerillä.

      Onko tää fakta? Mulla aktiiviohjaus kettuili kovilla (-25) pakkasilla mutta 8h seisotus työpaikan lämpimässä tehdashallissa poistaa ongelman. Ja ainakin merkkivalo ja viesti katoavat seuraavan startin, ratin pyörittelyn ja pienen matkan ajon jälkeen. Eikö aktiiviohjaus olekaan tällä sopeutunut? 7/03 valmistettu yksilö kyseessä. :think
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        #4
        Originally posted by kye View Post
        ...
        Aktiiviohjaus pitää sopeuttaa testerillä.
        höpöhöpö.
        Kiesi käyntiin, ratti ääri vasemmalle ja sitten ääri oikealle ja palautus oletettuun nollakohtaan. Koneen sammutus ja uudestaan käyntiin ja avot toimii taas.
        Jos ei, niin vika muualla...
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          No höpöhöpö.
          Itse en ole ainakaan saanut oikealla aktiiviohjauksella olevia E6X korisia toimimaan muuten kuin testerin kanssa. Siis tarkoitan sellaista ohjausta missä ohjausvälitys muuttuu nopeuden mukaan tehostuksen lisäksi.
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Taitaa riippua onko auto valmisttu ennen vai jälkeen 9/2005... ja olikoa virrat vähissä vai oliko akku irti...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • kye
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 320
              • Forssa

              #7
              No viimeisimpänä joutunut tekeen aktiiviohjauksen sopeutuksen testerillä -07 LCI:hin. Auto oli virrattomana useamman päivän.
              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
              - N42/46 jakopäät
              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

              tied. 0407247465

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #8
                Omassa lähtenyt aiemmin aina pois rattia pyörittämällä ja pikku ajamisella, paitsi nyt viimeks vaikka veivasin monta kertaa päivässä varmaan viikon. Otin sitte hetkeks akunkengän irti ja kokeilin uusiks - heti ekalla alko toimiin. Mistä lie johtu..? 2005/05
                Ja jos ei ole aktiiviohjausta, siitä tuskin tulee herjaakaan Eikö aktiiviohjaus nimenomaan ole aina muuttuvalla välityksellä oleva ohjaus.

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  #9
                  Originally posted by kye View Post
                  No höpöhöpö.
                  Itse en ole ainakaan saanut oikealla aktiiviohjauksella olevia E6X korisia toimimaan muuten kuin testerin kanssa. Siis tarkoitan sellaista ohjausta missä ohjausvälitys muuttuu nopeuden mukaan tehostuksen lisäksi.
                  ok, tätä en tiennytkään... 11/03 ikäisessä E60:ssä homma toimi kuvaukseni mukaan. Kehitys kehittyy.
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • jjamsa
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 82
                    • Tampere

                    #10
                    Mulla on kanssa toistaiseksi ratinkääntäminen poistanut active steering herjat. Vika taitaa johtua kosteudesta yhdistettynä noin nollakeliin.
                    Auto 09/2004 valmistettu.
                    F11 530xd -11
                    ___
                    E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                    + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #11
                      Originally posted by jjamsa View Post
                      Mulla on kanssa toistaiseksi ratinkääntäminen poistanut active steering herjat. Vika taitaa johtua kosteudesta yhdistettynä noin nollakeliin.
                      Auto 09/2004 valmistettu.
                      Itellä siinä exässä ilmaantumistiheys oli suurempi talvirenkailla.
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • Timelord
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 504
                        • Loimaa

                        #12
                        Originally posted by WarHead View Post
                        Itellä siinä exässä ilmaantumistiheys oli suurempi talvirenkailla.
                        Sama juttu omassa sigun autossa.. Nyt, 10- 15 asteen pakkasella ei ole herjaillut mutta -25 ja johan alkaa herjat...
                        W201 2,5D
                        W123 280ce
                        E21 316
                        ex-E60 530ia
                        ex-E53 4,4i
                        ex-E39 523i
                        ex-E34 520ia
                        ex-E21 318i

                        Comment

                        • mauno83
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 9
                          • rauma

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Taitaa riippua onko auto valmisttu ennen vai jälkeen 9/2005... ja olikoa virrat vähissä vai oliko akku irti...

                          Auto on 2004 akku oli irti noin 8h ja auto lämpimässä, kengät paikalleen ja vika päälle eikä pois kirveelläkään.. Noh paivä pari ajelua -15 keleissä ja uudestaan auto lämpimään, kaapeli irti ja hetkenpäästä takas, "opetus" ja volaa.. Mystinen homma..

                          Comment

                          • mauno83
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 9
                            • rauma

                            #14
                            Ja akun irrotuksen syynä että ei jaksanut lähteä -20 pakkasilla käyntiin, ja muutenki startti pyörittää myllyä melko "laiskasti" vaikka akku on täyteen ladattu. Voiko syy olla pitkiin ja "voimattomiin" starttauksiin, että startti alkaa olla "vanha ja väsynyt" sekä hehkuja pimeänä..? :think

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by mauno83 View Post
                              Ja akun irrotuksen syynä että ei jaksanut lähteä -20 pakkasilla käyntiin, ja muutenki startti pyörittää myllyä melko "laiskasti" vaikka akku on täyteen ladattu. Voiko syy olla pitkiin ja "voimattomiin" starttauksiin, että startti alkaa olla "vanha ja väsynyt" sekä hehkuja pimeänä..? :think
                              Hehkut ei vaikuta miten jaksaa pyöriä vaan siihen lähteekö käyntiin. Akku osiossa juttua sitte ite starttaamisesta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎