Jos joku korjaamo väittää itseään "ammattikorjaamoksi" joka tuota tekee niin jättäisin viemättä.
Tunnottomat jarrut palojen vaihdon jälkeen
Collapse
X
-
En ole mikään ammattilainen mutta en ole koskaan kuullut että nesteet pitäisi ilmausruuvista lorottaa. Ei edes Wheeler Dealerin Edd tee niin.
Comment
-
Edd nyt oikoo vaikka vähän missä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kyllä minä ainakin valuutan ilmausruuvista nesteet pihalle
ja aina jarrupalojen vaihdon yhteydessä uusin jarrunesteet
jos niitä ei vastikään ole vaihdettu...
Ja meneehän se mäntä helpommin sisään jos ei tarvi nestettä
pukata takaisin säiliöön.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Juurikin näin. Vast ikään satulat purkaneena voin sanoo et epäpuhtauksia löytyy ainakin yli 2 vuoden ikäisistä nesteistä(satuloista). Toinen kysymys on sitten se että vaikuttaako ABS pumppuun painettu moska heti vai hetken päästä. Tai mahdollista myös että ei koskaan. Mutta jokainen, joka on edes hiukan perillä hydrauliikan toiminnasta, tietää että lika ei ole voiteluainetta karoille.Originally posted by HTK12 View PostNo onhan sillä se merkitys, että painaa sen vanhan jarrunesteen kohti ABS pumppua. Vanhemmittain nesteen joukosta voi löytyä ruostetta yms. epäpuhtauksia jotka voi sitten tukkia ABS-boksin venttiilijä. Epäpuhtauksia löytyy varsinkin niissä autoissa, joihin nesteitä ei ole säännöllisesti vaihdettu. Kaikilla merkeillä kun jarrunesteiden vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Lisäksi osa korjaamoista oikaisee jarrunesteiden vaihdossa ja imaisee vaan nesteet pois säiliöstä ja laittaa uutta tilalle (tällöin satuloihin jää vanhat nesteet ja niiden epäpuhtaudet).
Comment
-
Mistä se ruoste pääsee suljetun järjestelmän sisälle, sen verran ymmärrän että sisäisesti järjestelmä voi ruostua mutta siellä pitää olla ilmaa sekä vettä...ja pitkäaikainen vuoto jossain sekä väärin tehty mäntätiivistevaihto jne.
Ehjään järjestelmään ei ruostetta pääse mistään....
Comment
-
Jarruputken on usein terästä ja jarruneste on hydroskooppista (eli imee ilmasta kosteutta). Ruostuminen tarvitsee happea ja kosteutta. Mikäli jarrujestelmä olisi 100% suljettu ei tarvitsisi vaihtaa nesteitä. Kun satulan purkaa, niin kyllä vanhoissa autoissa sieltä usein löytyy melkoisesti epäpuhtauksia varsinkin niissä autoissa, joiden huolto-ohjelmaa ei kuulu nesteiden vaihto. BMW:llä kuuluu, mutta kaikki korjaamot ei vaihda nesteitä kunnolla (imaisevat vain säiliön tyhjäksi ja uudet tilalle).Originally posted by BMW525Xda View PostMistä se ruoste pääsee suljetun järjestelmän sisälle, sen verran ymmärrän että sisäisesti järjestelmä voi ruostua mutta siellä pitää olla ilmaa sekä vettä...ja pitkäaikainen vuoto jossain sekä väärin tehty mäntätiivistevaihto jne.
Ehjään järjestelmään ei ruostetta pääse mistään....Last edited by HTK12; 17-07-2016, 12:49.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment