Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tunnottomat jarrut palojen vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Telehell
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2016
    • 330
    • Joensuu

    #16
    Jos joku korjaamo väittää itseään "ammattikorjaamoksi" joka tuota tekee niin jättäisin viemättä.
    Mitsubishi Outlander PHEV
    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
    Ex: Nissan Primera P11 -01
    Ex: Nissan Sunny -94

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      #17
      En ole mikään ammattilainen mutta en ole koskaan kuullut että nesteet pitäisi ilmausruuvista lorottaa. Ei edes Wheeler Dealerin Edd tee niin.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by revote View Post
        Ei edes Wheeler Dealerin Edd tee niin.
        Edd ei aina tee asioita oikein, esim. kauhulla olen katsonut millaisia johtoliitoksia hän tekee.
        E39 528iA

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Edd nyt oikoo vaikka vähän missä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #20
            Kyllä minä ainakin valuutan ilmausruuvista nesteet pihalle
            ja aina jarrupalojen vaihdon yhteydessä uusin jarrunesteet
            jos niitä ei vastikään ole vaihdettu...
            Ja meneehän se mäntä helpommin sisään jos ei tarvi nestettä
            pukata takaisin säiliöön.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              No onhan sillä se merkitys, että painaa sen vanhan jarrunesteen kohti ABS pumppua. Vanhemmittain nesteen joukosta voi löytyä ruostetta yms. epäpuhtauksia jotka voi sitten tukkia ABS-boksin venttiilijä. Epäpuhtauksia löytyy varsinkin niissä autoissa, joihin nesteitä ei ole säännöllisesti vaihdettu. Kaikilla merkeillä kun jarrunesteiden vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Lisäksi osa korjaamoista oikaisee jarrunesteiden vaihdossa ja imaisee vaan nesteet pois säiliöstä ja laittaa uutta tilalle (tällöin satuloihin jää vanhat nesteet ja niiden epäpuhtaudet).
              Juurikin näin. Vast ikään satulat purkaneena voin sanoo et epäpuhtauksia löytyy ainakin yli 2 vuoden ikäisistä nesteistä(satuloista). Toinen kysymys on sitten se että vaikuttaako ABS pumppuun painettu moska heti vai hetken päästä. Tai mahdollista myös että ei koskaan. Mutta jokainen, joka on edes hiukan perillä hydrauliikan toiminnasta, tietää että lika ei ole voiteluainetta karoille.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Mistä se ruoste pääsee suljetun järjestelmän sisälle, sen verran ymmärrän että sisäisesti järjestelmä voi ruostua mutta siellä pitää olla ilmaa sekä vettä...ja pitkäaikainen vuoto jossain sekä väärin tehty mäntätiivistevaihto jne.

                Ehjään järjestelmään ei ruostetta pääse mistään....

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Mistä se ruoste pääsee suljetun järjestelmän sisälle, sen verran ymmärrän että sisäisesti järjestelmä voi ruostua mutta siellä pitää olla ilmaa sekä vettä...ja pitkäaikainen vuoto jossain sekä väärin tehty mäntätiivistevaihto jne.

                  Ehjään järjestelmään ei ruostetta pääse mistään....
                  Jarruputken on usein terästä ja jarruneste on hydroskooppista (eli imee ilmasta kosteutta). Ruostuminen tarvitsee happea ja kosteutta. Mikäli jarrujestelmä olisi 100% suljettu ei tarvitsisi vaihtaa nesteitä. Kun satulan purkaa, niin kyllä vanhoissa autoissa sieltä usein löytyy melkoisesti epäpuhtauksia varsinkin niissä autoissa, joiden huolto-ohjelmaa ei kuulu nesteiden vaihto. BMW:llä kuuluu, mutta kaikki korjaamot ei vaihda nesteitä kunnolla (imaisevat vain säiliön tyhjäksi ja uudet tilalle).
                  Last edited by HTK12; 17-07-2016, 12:49.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎