Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d 3.0 versus 530d 3.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kamelinkyttyrä
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 14
    • Helsinki

    525d 3.0 versus 530d 3.0

    Hei ystävä hyvät.

    Olen tässä katsellut ensimmäistä perhe Bemaria itselle, kiinnostuksen kohteina näin perheellisenä näyttäisi tämä e61 erittäin mielenkiintoiselta autolta.
    Vaihtoehtoina 525d tai 530d.. 535d ei oikein houkuta, ehkä minulle on liikaa "valehdeltu" sen vioista.

    Mutta siis se kysymys..
    525d pitää olla siis LCI malli elikkä kyseinen auto on myös 3.0l moottorilla, kuin tietenkin siis on myös 530d.
    Elikkä siis, mitä moottoreissa, vaihdelaatikossa ym on eroja toisiinsa. Onko samat vaihdelaatikot ym?
    Onko moottoreissa vain ohjelmointi erona?
    525d 197hp kyllä tiedän, ja 530d 235hp.. Mutta jos menen päivittämään näiden kummankin autojen ohjelmoinnin niin tulos on 525d 260-270hp, kuin myös 530d on ohjelmoinnilla 260-270hp.

    Väkisinhän tuossa tasamaantallaajalle mieleen tulee että moottorit olisi samoja, vakiona vaan erilaiset ohjelmoinnit?

    Entä se vaihdelaatikko, heikompi 525d:ssä? Vai sama..
    Last edited by kamelinkyttyrä; 13-08-2016, 21:45.
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1630
    • Vähäkyrö

    #2
    535d, nii ei tartte ohjelmoida ja saat samat tehot ja muutaman hepan kaupan päälle

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      525d ei kannata automaattina ohjelmoida, olen siinä käsityksessä että vaihteisto ei kestä pidemmän päälle. 525d ei ole läppiä joten yksi ylimääräinen imusarjan purku ja kasaus jää väliin.

      Minusta (minulle) 525d on riittänyt aivan mainiosti vakiona 197/400 tehoisena, mitään järisyttävää eroa ei huomaa edes 330i menoon kun lappaa jalan syvälle, toki eroa on mutta ei todellakaan mitään järisytävää, X-drive vielä syö omansa.

      Käyttöautoksi hyvä ja huoleton, melkein tullut käsitys että huolettomin 3L kutosdiesel bmw:n tuotantolinjalta.

      Comment

      • kamelinkyttyrä
        Newbiemmer
        • Aug 2016
        • 14
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        525d ei kannata automaattina ohjelmoida, olen siinä käsityksessä että vaihteisto ei kestä pidemmän päälle. 525d ei ole läppiä joten yksi ylimääräinen imusarjan purku ja kasaus jää väliin.

        Minusta (minulle) 525d on riittänyt aivan mainiosti vakiona 197/400 tehoisena, mitään järisyttävää eroa ei huomaa edes 330i menoon kun lappaa jalan syvälle, toki eroa on mutta ei todellakaan mitään järisytävää, X-drive vielä syö omansa.

        Käyttöautoksi hyvä ja huoleton, melkein tullut käsitys että huolettomin 3L kutosdiesel bmw:n tuotantolinjalta.

        No voi perhana
        Last edited by kamelinkyttyrä; 07-08-2018, 00:41.

        Comment

        • Bablo81
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 168
          • Savonmua

          #5
          Originally posted by kamelinkyttyrä View Post
          No voi perhana Juuri kun pääsin pomppimaan tasajalkaa että ohjelmoin automaatti 525d, kyseinen auto olisi siis löytynytkin jo.
          Toivoin automaattien olevan samaa lujuutta :/ auton osto innokkuudesta laski nyt 30%. Mutta toi läppä juttukin imusarjan puolelta olikin hyvä uutinen..
          Jos ohjelmointia yrittäisi maltillisena, että vääntö pysyisi 500nm paikkeilla.. :think
          Eikä sitä nyt aina revitellä tarvitse, on vain mukavempi ajella kun vain tietää että autossa on jerkkua



          Tuossa olisi auto mikä houkuttelisi.
          Kuuleman mukaan 530d:ssäkin autom.vaihteisto ongelmia, ettei nyt vain olisi samat sittenkin lci:malleissa?
          Imusarjanläppien poisto on simppeli homma tehdä itse, valmiita ohjeitakin löytyy täältä.
          f11 530xd m-sport -12


          - ex e61 530xd m-sport, -06
          - ex e39 530d, -00
          - ex e30 320 touring

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Lastuttamisen haikailun sijaan etsisin sinuna X-driven, antaa "vajaatehoisenakin" enemmän iloa ympäri vuoden, varsinkin talvella. E6x kyllä etenee harvinaisen hyvin takatuupparinakin.

            Comment

            • kamelinkyttyrä
              Newbiemmer
              • Aug 2016
              • 14
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Bablo81 View Post
              Imusarjanläppien poisto on simppeli homma tehdä itse, valmiita ohjeitakin löytyy täältä.
              Ok.. Kiitos infosta. Kaikki tervetullutta.

              Comment

              • kamelinkyttyrä
                Newbiemmer
                • Aug 2016
                • 14
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Lastuttamisen haikailun sijaan etsisin sinuna X-driven, antaa "vajaatehoisenakin" enemmän iloa ympäri vuoden, varsinkin talvella. E6x kyllä etenee harvinaisen hyvin takatuupparinakin.
                Omat puolensa tietenkin siinäkin, toiset tykkää tyttärestä ja toiset sen äidistä. Itse en niinkään nelikkoa hamua, talvella nopeammin valoista lähteminen vie sitten muusta vähän pois. Fifty sixty, ei niin väliä.
                Last edited by kamelinkyttyrä; 13-08-2016, 13:25.

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Pistäpä mielipiteeni vaikka omistuksessa "pikkuveli"
                  Eroavaisuudet pitkälti mainittu laatikko 6hp19z vs 6hp26z
                  Imusarja,pakosarja ja mahdollisesti pienempi turbo.(ainakin e90)

                  Softaajat pystyy rajoittamaan väännön alakierroksilla sinne 500nm minkä laatikko vielä kestää.

                  X30d saanee vähän enemmän potkua kuin x25d:stä.
                  Johtuen em.eroavaisuuksista.
                  X35 on jo tuplaturbo niin menohalutkin sen mukaiset.
                  Käytännön suomen liikenteessä x25d tai x30d ei liene kauheaa eroa.
                  Kunhan löytyy hyvä ja mieluinen yksilö.
                  Itsellä aikanaan vaakakuppi meni tuohon x25 malliin kun vain sattui miellyttävä yksilö eteen.
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Originally posted by kamelinkyttyrä View Post
                    Omat puolensa tietenkin siinäkin, toiset tykkää tyttärestä ja toiset sen äidistä. Itse en niinkään nelikkoa hamua, talvella nopeammin valoista lähteminen vie sitten muusta vähän pois. Fifty sixty, ei niin väliä.
                    No nelikon edut ei kyllä rajoitu todellakaan liikennevaloihin.

                    Etenee vakaammin huonoissa keliolosuhteissa, tiellä saa olla todella paljon esim. loskaa tai lunta että ajaminen tuntuisi kiemurtelulle.
                    Renkaat kuluvat tasaisesti. Liikkeelle lähdöt voi suorittaa risteyksistä ja liittymistä kuin kesäkelillä ilman että kieli on keskellä suuta. Sinne minne takavedolla ei kunnolla pääse kesällä (jyrkät ylämäet kiinteistöjen pihoissa) nousee nelikko eleettömästi jäiselläkin kelillä.

                    Kyllä nelikko on perheellisen valinta jos jälkikasvun turvallisuus on kriteeri ajamisen ilon lisäksi.

                    Oman Lci:n 197hv vastaa 600 takavetoisen hevosta jo sadekelistä lähtien.

                    Comment

                    • kamelinkyttyrä
                      Newbiemmer
                      • Aug 2016
                      • 14
                      • Helsinki

                      #11
                      [QUOTE=BMW525Xda;3778932]No nelikon edut ei kyllä rajoitu todellakaan liikennevaloihin.

                      Etenee vakaammin huonoissa keliolosuhteissa, tiellä saa olla todella paljon esim. loskaa tai lunta että ajaminen tuntuisi kiemurtelulle.
                      Last edited by kamelinkyttyrä; 13-08-2016, 16:12.

                      Comment

                      • kamelinkyttyrä
                        Newbiemmer
                        • Aug 2016
                        • 14
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        No nelikon edut ei kyllä rajoitu todellakaan liikennevaloihin.

                        Etenee vakaammin huonoissa keliolosuhteissa, tiellä saa olla todella paljon esim. loskaa tai lunta että ajaminen tuntuisi kiemurtelulle.
                        Renkaat kuluvat tasaisesti. Liikkeelle lähdöt voi suorittaa risteyksistä ja liittymistä kuin kesäkelillä ilman että kieli on keskellä suuta. Sinne minne takavedolla ei kunnolla pääse kesällä (jyrkät ylämäet kiinteistöjen pihoissa) nousee nelikko eleettömästi jäiselläkin kelillä.

                        Kyllä nelikko on perheellisen valinta jos jälkikasvun turvallisuus on kriteeri ajamisen ilon lisäksi.

                        Oman Lci:n 197hv vastaa 600 takavetoisen hevosta jo sadekelistä lähtien.
                        No siis mieliä on monia, se suotakoon. Itse en niinkään ajele alueilla missä nelikkoa tarvisi.. Ja jos silloin tällöin "mökkireissulla" en aiva autoa sen mukaan valitse.
                        Näillä teholukemilla kun puhutaan nelikko auttaa sen 0-40kmh vesikelillä. sen jälkeen tehohäviö ja extra paino vain ahdistaa.. Plus kun Suomen talvea katsotaan on päätiet miltein ympäri vuoden kuitenkin kuiva asfaltti. Mitä mukavuuteen tulee on minun mielipiteeni karvan verran että vetävät pyörät vetää ja ohjattavat ohjaa
                        Mutta siis aihe pompsahtaa nyt eri aiheeksi ja enemmänkin mielipiteeksi.. Itselle ei väliä jos se oikea löytyy onko se nelikko vai takaveto, mutta jos kaksi samanlaista samalla hinnalla mielummin otan takavedon. Nelikon sitten kun puhutaan 800+hp
                        Last edited by kamelinkyttyrä; 13-08-2016, 16:03.

                        Comment

                        • kamelinkyttyrä
                          Newbiemmer
                          • Aug 2016
                          • 14
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Pistäpä mielipiteeni vaikka omistuksessa "pikkuveli"
                          Eroavaisuudet pitkälti mainittu laatikko 6hp19z vs 6hp26z
                          Imusarja,pakosarja ja mahdollisesti pienempi turbo.(ainakin e90)

                          Softaajat pystyy rajoittamaan väännön alakierroksilla sinne 500nm minkä laatikko vielä kestää.

                          X30d saanee vähän enemmän potkua kuin x25d:stä.
                          Johtuen em.eroavaisuuksista.
                          X35 on jo tuplaturbo niin menohalutkin sen mukaiset.
                          Käytännön suomen liikenteessä x25d tai x30d ei liene kauheaa eroa.
                          Kunhan löytyy hyvä ja mieluinen yksilö.
                          Itsellä aikanaan vaakakuppi meni tuohon x25 malliin kun vain sattui miellyttävä yksilö eteen.
                          Ok. Katsellut nuota ohjelmointi tuloksia 270hp ottavat tuosta 525lci autostaki. Samoja lukemia tasan mitä 530. Mutta että laatikko on heikompaa tekoa, ei oikein säväytä. Sitten kun taas tuntuu ettei tuollainen 197hp riitä ihan turvallisuudenkaa nimissäkään tuollaiseen möhköfanttiin.

                          Comment

                          • mynni
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 159

                            #14
                            Originally posted by kamelinkyttyrä View Post
                            Ok. Katsellut nuota ohjelmointi tuloksia 270hp ottavat tuosta 525lci autostaki. Samoja lukemia tasan mitä 530. Mutta että laatikko on heikompaa tekoa, ei oikein säväytä. Sitten kun taas tuntuu ettei tuollainen 197hp riitä ihan turvallisuudenkaa nimissäkään tuollaiseen möhköfanttiin.
                            turvallisuus ei kyllä lisäänny tehojen myötä, päinvastoin lähtee herkemmin lapasesta, turvallisuus tulee omasta ajotyylistä ja muiden huomioimisesta
                            ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
                            ex: e46 316 touring -02
                            ex: e39 523i -96
                            ex: e36 325i coupe avus edition -94
                            ex. e28 520i -85
                            ex. e21 316/2.0 -77

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Mitäköhän nuo pelottelut 535d:stä on?

                              Ainoa merkittävä ero on alipaineletkut muihin malleihin
                              keston/huoltotoiminnan suhteen.

                              Kustannus niiden vaihdosta on 2 numeronen summa imusarjan läppien poiston yhteydessä...

                              Turbot esim kestää paremmin kuin muissa dieseleissä...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎