Originally posted by mynni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525d 3.0 versus 530d 3.0
Collapse
X
-
-
-
[QUOTE=kamelinkyttyrä;3778957]Originally posted by BMW525Xda View PostNo nelikon edut ei kyllä rajoitu todellakaan liikennevaloihin.
Etenee vakaammin huonoissa keliolosuhteissa, tiellä saa olla todella paljon esim. loskaa tai lunta että ajaminen tuntuisi kiemurtelulle.Originally posted by tommipommi View PostMinäpä olen sitä mieltä, että pienet tehot kyllä voi olla vaaratekijä ohituksissa. Ja siitä olen ihan varma, että näin on ainakin jos on lussumpi peli alla mihin on tottunut. Uskoisin kyllä, että tuolla 197hp e6x:llä ohittelee ihan mainiosti ja turvallisesti suomenmaassa, mutta tämä 122hv 318d e90 on kyllä pelottavan mopo ohituksessa etenkin kun on tottunut 218hv e61. Onneks ei oo ihan vielä henki lähtenyt!!Last edited by kamelinkyttyrä; 07-08-2018, 00:44.
Comment
-
-
Originally posted by mynni View Postturvallisuus ei kyllä lisäänny tehojen myötä, päinvastoin lähtee herkemmin lapasesta, turvallisuus tulee omasta ajotyylistä ja muiden huomioimisesta
Mutta siinä kohtaa täytyy varallisesti täytyy nostaa kädet ylös, kun etsin kohtuukilometreillä olevaa autoa.
Comment
-
-
Originally posted by kamelinkyttyrä View PostOk. Katsellut nuota ohjelmointi tuloksia 270hp ottavat tuosta 525lci autostaki. Samoja lukemia tasan mitä 530. Mutta että laatikko on heikompaa tekoa, ei oikein säväytä. Sitten kun taas tuntuu ettei tuollainen 197hp riitä ihan turvallisuudenkaa nimissäkään tuollaiseen möhköfanttiin.
Ihan varmasti riittää tehot tuossa lci 525d turvallisiin ohituksiin ilman ohjelmointiakin. Herkästi näyttää viisari ylinopeutta kun polkasee. Kannattaa käydä kokeilemassa tuo linkin 525d niin tietää että riittääkö tehot focuksen jälkeen..
Comment
-
-
Ehkä jo ohi aiheen, mutta kolikon kääntöpuolena tieten kulkevampi auto eittämättä kannustaa ja lähes pakottaa reippaaseen matkantekoon. Mutta jos sellaisella malttaa(-isi) ajaa liikenteen mukana aivan lunkisti niin sehän on maailman turvallisin peli, tarvittaessa rekan ohitus onnistuu ilman rimpuiluja ja vastaantulevan valon välkytyksiä.
Toisiko se neliveto turvaa talvella? Itse en koe tarvitsevani, vaimolle ostaisin uuden äksädriven jos oisin rikas. Saahan sen nelikon ainakin kuulemma pahempaan pöykkyyn jumiin No siinähän tuli tälle illalle soopaa, mutta turvallisia ajoja vaan kaikille
Comment
-
-
Itse kyllä päässyt useinkin ihan mallikkaasti rekoista ohitse 2.5tdi koneen antaman 400Nm väännön avulla, ja vaikka auto olisi täynnä matkustajia niin ei paljoa kiihdytuksissä tunnu.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostIhan varmasti riittää tehot tuossa lci 525d turvallisiin ohituksiin ilman ohjelmointiakin. Herkästi näyttää viisari ylinopeutta kun polkasee. Kannattaa käydä kokeilemassa tuo linkin 525d niin tietää että riittääkö tehot focuksen jälkeen..Last edited by kamelinkyttyrä; 07-08-2018, 00:56.
Comment
-
-
Saa sen 2,5 litrasenkin kulkemaan ohitustilanteissa softattuna vallan hyvin, pakaltaan se ei lähde yhtä rivakasti kuin 3-litranen yhdellä saatikka sitten kahdella turbolla. Maantiellä ja moottoritiellä siis vallan kelpo peli miedollakin piristyksellä.
Pre faceliftissä on sitten vielä 6HP26 laatikkokin jos se lootan kesto epäilyttää. 2006 vuosimallin kun katot niin sitten on sähkötkin jo paremmat kuin alkupään E6x vehkeissä. Faceliftin loota taasen käyttäytyy muuten paljon tiukemmin kun se käsittääkseni lukittaa joka vaihteella? Mulla ei ole kokemusta 6HP19 lootasta, ainoastaan sähköohjatusta 6HP26 laatikosta.
Eroja kolmilitrasiin on molemmissa 525 malleissa mun muistini mukaan vielä suuttimet, turbo ja taisi olla ruiskutuspumpussakin jotain eroa. Että ei se faceliftikään pelkällä softalla sinne 530 lukemiin taitu. Ja jos sitä instant on poweria hakee niin sitten se on tollanen tuplaturbollinen vehje, se on vaan _niin_ erilainen luonteeltaan kuin nämä sinkkuturbolliset, jopa tollasessa X5:sen painosessa malmikasassa...
Comment
-
-
[QUOTE=kamelinkyttyrä;3779066]Originally posted by kamelinkyttyrä View Post
Ja minä en ole pelkästään mieltä vaan sanon faktana että matalat tehot ovat riski liikenteessä!
Itse 1.4l focuksen omaana voin taata että se on hemmetin hyvä kaupungissa, mutta isolla teilla se on iso riski.
Esimerkiksi rekkaa ohittaessa täytyy oikeasti sille laatia oma suunnitelma, jättää rekkaan pitkä väli ja aloittaa kiihdytys kun vastaan tuleva auto on 100m päässä ja toivoa että vastaan tulevan auton kohtaaminen tapahtuu niin että saa heti alkaa suorittamaan rekasta ohitusta. Kiikarit myös oiva apu ettei ketään muuta tule vastaan kilometrin päässä.
Aiva helvetin vaarallisia vehkeitä niinku aikuisten oikesti!
Rekat kulkee yleisestiottaen 80-90kmh jolloin Suomen pituisessakaan maassa ohittamalla ei isoja voittoja tehdä kun tiestöstämme (maantiet) suurinosa on 80kmh aluetta. Lisäksi yleinen kusitauon väli haenkilöautoilla on 200km ja rekoilla 500km....Last edited by BMW525Xda; 14-08-2016, 13:32.
Comment
-
-
Originally posted by mynni View Postturvallisuus ei kyllä lisäänny tehojen myötä, päinvastoin lähtee herkemmin lapasesta, turvallisuus tulee omasta ajotyylistä ja muiden huomioimisesta
Lähtee kuin purkka tukasta, jne..E91 335i xDrive
-----------------------------------------------
ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i
Comment
-
-
Joo ei ne autojen tehot turvallisuuteen vaikuta. Kyllä se lähtee siitä kuskista. Näitä reikäpäitä näkee kokoajan. Lähetään ohittamaan useaa autoa mutkissa, mäessä yms. paikoissa joissa ei näkyvyyttä ole riittävästi. Pahimpia on ne jotka päättävät ohittaa sitten kokonaisen letkan mutkassa. Kerrankin sai väistellä n. 10 auton letkaa ohittavaa avo mersua pientareelle mutkassa.. Ihan turvallisesti on tullut päästyä perillä niin 1.6i vaparilla kun tehokkaillakin autoilla. Suurin hyöty isosta koneesta on niissä tilanteissa kun ohitettava yrittää estää ohitusta kiihdyttämällä.. Tämäkään ei ole mitenkään harvinaista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostSaa sen 2,5 litrasenkin kulkemaan ohitustilanteissa softattuna vallan hyvin, pakaltaan se ei lähde yhtä rivakasti kuin 3-litranen yhdellä saatikka sitten kahdella turbolla. Maantiellä ja moottoritiellä siis vallan kelpo peli miedollakin piristyksellä.
Pre faceliftissä on sitten vielä 6HP26 laatikkokin jos se lootan kesto epäilyttää. 2006 vuosimallin kun katot niin sitten on sähkötkin jo paremmat kuin alkupään E6x vehkeissä. Faceliftin loota taasen käyttäytyy muuten paljon tiukemmin kun se käsittääkseni lukittaa joka vaihteella? Mulla ei ole kokemusta 6HP19 lootasta, ainoastaan sähköohjatusta 6HP26 laatikosta.
Eroja kolmilitrasiin on molemmissa 525 malleissa mun muistini mukaan vielä suuttimet, turbo ja taisi olla ruiskutuspumpussakin jotain eroa. Että ei se faceliftikään pelkällä softalla sinne 530 lukemiin taitu. Ja jos sitä instant on poweria hakee niin sitten se on tollanen tuplaturbollinen vehje, se on vaan _niin_ erilainen luonteeltaan kuin nämä sinkkuturbolliset, jopa tollasessa X5:sen painosessa malmikasassa...
Olen katsonut 07 ylöspäin facelift malleja "vinokeppi" automaatteja. Manuaaleja vaikea löytää.
Katsoin juuri facebookin seuraamaani sivua CT tampere, oli sattumoisin juuri ohjelmoitu 2008vm 525d. Stock 194hp, ohjelmoinnin jälkeen 266hp ja 516nm vääntö.
Taitaa laatikko vielä tuon väännön käsitellä?
Tottakai tuo 535d tuola takaraivossa kummittelee, mutta ei rahkeet riitä kun etsii autoa kohtuu kilometrein niin hinta pompsahtaa.. Niillä hinnoilla alkaa sitten jo saamaan 2011 f11, kierre on loputun ja pian katselee 40 000e autojaLast edited by kamelinkyttyrä; 14-08-2016, 18:40.
Comment
-
-
Tarkennus omiin aikasempiin lätinöihin, että nää pienemmät ei mene pelkällä softalla yhtä ylös kuin mitä 530d mallit softautuu. Toki ne molemmat pienemmät saa softalla kovemmille lukemille kuin vakio 530d. Mulla on maltillinen ohjelma mun prefacessa ja siellä pitäis laskennallisesti olla sen 225 kaakkia, että jos sitä ruuvia vähän enempi kääntää niin olettaisin että saa paremmat lukemat kuin 235hp
Kuten sanottu niin liikkeellä ihan hyvä, paikaltaan lähtee tosiaan hieman seesteisemmin kuin 3-litrainen.
Mä olen kanssa sitä mieltä että tehoa ei voi ohitustilanteessa olla liikaa, varsinkin jos ohitettava sattuu olemaan joku maukka perush*mo joka rupee sitä anjovistansa polkemaan kun eihän nyt ohi saa tulla. Ainakaan penarilla. Nelivetoon sellanen kaneetti omasta takaa, että ikinä en ole 5-sarjalaisessa sellaista kaivannut ja kokeiltu on E34-E39-E61. Kulkee todella vakaasti ja eleettömästi mikäli vaan on renkaat kondiksessa.Last edited by Macke; 14-08-2016, 22:05.
Comment
-
-
Aloittavalle kommenttina.
Ei ehkä kannata tuohon ohituskiihdytykseen juuttua...
Mikä tahansa tässä ketjussa käsitelty bemari on ohituskiihdytyksessä ihan tarpeeksi ripeä vakiona optimoidusta puhumattakaan
Jos ne viimeiset hepat pitää kaivaa niin sitten 530d alle...
Kun ihan samoja tehoja ei 525d stä saa millään.
Softagurut korjatkaa.
Eikö se niin mene,että x25(3.0l)saa vähän enemmän tehoa kuin vakio x30 ja ja sitten x30stä vielä vähän päälle. Ja se laatikko kestää paremmin 530 mallissa.
Manuaali askia pitää jo sitten alkaa parannella että kestäisi noita vääntöjä (kytkin)
Koeajolle vain niin sittenhän sen tietää riittääkö kulku.
F1x malleissa sitten softaus ajaa riittääkin.Last edited by Nettipepe; 14-08-2016, 22:45.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Comment