memebuy23buy

525d 3.0 versus 530d 3.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    #31
    Tehokas auto saa kuskin yrittämään jopa mielipuolisia ohituksia, "kyllähän tuosta kerkeää". Mopolla autolla ei tulisi edes mieleen --> turvallisuus paranee.
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2817
      • Tampere

      #32
      Originally posted by revote View Post
      Tehokas auto saa kuskin yrittämään jopa mielipuolisia ohituksia, "kyllähän tuosta kerkeää". Mopolla autolla ei tulisi edes mieleen --> turvallisuus paranee.
      Hyvin samaa mieltä. Voimaa autossa voisi verrata järkeen päässä; sitä pitää osata käyttää oikealla tavalla ja sopivassa tilanteessa hyödyksi, tai muuten siitä ei ole juurikaan hyötyä. Pahimmillaan idiootilla voi olla paljon voimaa autossaan muttei juuri järkeä päässä, jolloin muut saavat kärsiä.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • kamelinkyttyrä
        Newbiemmer
        • Aug 2016
        • 14
        • Helsinki

        #33
        No tässä taas yksi sellainen mielipide aihe. Omalla kohdallani kokemukseni on ettå tehoton auto on liikenteessä riski.
        Isolle tielle kääntyessä esimerkiksi, missä autot menee 100-110kmh.. On riski koska auton kiihtyvyys muun liikenteen vauhtiin olematonta, esimerkiksi oman kaistaa tulevat pienen nyppylän takaa joutuu koko letka hiljentämään mikäeli huomaa.
        Toinen on rekkojen ohittaminen, jos taas pysyttelee rekan perässä on siinäkin riskinsä. Jono senkun kasvaa koska ohittamisesta tulee kokoajan vaikeampaa ja pidempää, jokatapauksessa jonossa joku on joka haluaa ohittaa tämän 90kmh rekan ja ylämäessä 60kmh.
        Turvallisin ajo on kun liikenne on sulavaa, eikä edestakaisin kiihdyttelyä ja hidastelua jonossa rekan perässä. Kun jono on pitkä ohitellaan sitten toisiaan, koska aina sielä on reikäpäitä.

        Henkiläkohtainen mielipide ja korostan että aihe on nyt jossain mitä ei aloituksessa ole kyselty
        Last edited by kamelinkyttyrä; 15-08-2016, 12:42.

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #34
          Ota 535dA ja käytä se ohjelmoinissa niin ei tarvii ihmetellä enää.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #35
            Originally posted by Arnolds View Post
            Ota 535dA ja käytä se ohjelmoinissa niin ei tarvii ihmetellä enää.
            M5 V10 koneella mieummin niin ei parissa päivässä ala tuntua maanteiden mopoautolta.

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #36
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              M5 V10 koneella mieummin niin ei parissa päivässä ala tuntua maanteiden mopoautolta.
              Njaa kun oli kai kysessä dieseli:think
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #37
                Kyllä ne on munapäät mitkä niitä mielipuolisia ohituksia tekee, ihan sama mitkä tehot on pellin alla.

                Comment

                • tommipommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 230
                  • sastamala

                  #38
                  Täyttä teoriaa sellaiset täydelliset ohitukset täydellisellä järjellä ja harkinnalla ja aina. Vai väittääkö joku, että kertaakaan eläissään ei ole vaikkapa rekkaa ohittaessaan ajatellut, että nyt tuli vähän turhan tiukka ohitus.

                  Tähän ei tietenkään kukaan pyri, eikä mielestäni tarvi olla se hullu kaahariohittelija että joskus vaikka sitten vaan kerran eläissään näin ehkä käy(itelle kyllä käyny useemminkin, myönnän) ja silloin se pieni reservi kaasupolkimessa ei yhtään haittaa. Tieten jos se reservi käytetään joka ohituksessa(kuten liian pienitehoisessa autossa) niinsilloin se ei auta, päin vastoin varmaan todellakin. Ehkä osin alkuperäisen aiheen sivusta koska 525d ja 530d molemmat ohittaa hyvin. Ja ei muuta

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    #39
                    Ei jumpe mitä tuubaa tullut topikki täyteen...

                    Itseä kiinnostaisi kuulla myös lci 525d:n ja 530d:n eroista.
                    Minkälaisia vääntölukemia tuo 25d:n laatikko kestää? Onko muita heikompia kohteita (turbo, jakoketju..?)
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      #40
                      Siis eroina noissa LCI 525d ja 530d (325d vs. 330d) -->2010 on:

                      -laatikko 525d 6HP19Z max. 450Nm vs. 530d 6HP26Z
                      -imusarja 525d ei läppiä
                      -suuttimet 525d samat kuin 318d solenoidi, 530d piezo
                      -venttiileissä eri materiaali
                      -jos en väärin muista niin sylinterien pinnoite eri

                      eli samat turbot ja pakosarjat noissa on jne.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        #41
                        Originally posted by Tome View Post
                        Siis eroina noissa LCI 525d ja 530d (325d vs. 330d)
                        -venttiileissä eri materiaali
                        -jos en väärin muista niin sylinterien pinnoite eri
                        .
                        Venttiilit samalla varaosanumerolla
                        Lohko on samalla varaosanumerolla
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #42
                          Originally posted by Tome View Post
                          -laatikko 525d 6HP19Z max. 450Nm vs. 530d 6HP26Z.
                          Jossain muistan nähneeni 525d laatikon vääntökestävyydeksi 550nm, 99% lastuttajistakin rajoittaa väännön 500-540nm:iin näissä ilmeisesti tästä syystä.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            #43
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Jossain muistan nähneeni 525d laatikon vääntökestävyydeksi 550nm, 99% lastuttajistakin rajoittaa väännön 500-540nm:iin näissä ilmeisesti tästä syystä.
                            ZF:n speksit antaa maksimi väännöksi:

                            "The input torque limits are:
                            GA6HP19 max. torque: 420 Nm
                            GA6HP26 max. torque: 600 Nm
                            GA6HP32 max. torque: 750 Nm"

                            Tosin myöhemmin mainitaan että GA6HP19 max. on 400Nm/ ja 4wd versiossa 420 Nm.
                            GA6HP32 Bensassa 700 ja dieselissä 750 Nm.

                            Lähde: "ZF Functional Descriptions Automatic-Transmission 6HP19 6HP26 6HP32"

                            Edi: kaivelin sisää noita hp mallien kestoja:
                            GA6HP 1 gen
                            GA6HP19 400 Nm
                            GA6HP26 600 Nm
                            GA6HP32 750 Nm

                            GAHP6 2 gen (2007>)
                            GA6HP21 450 Nm (ex. 6HP19)
                            GA6HP28 700 Nm (ex. 6HP26)
                            GA6HP34 850 Nm (ex. 6HP32)

                            Minulla on mielikuva että E6x LCI:ssä on tuo 2-generaation laatikko vaikka varaosaluettelot väittää sen olevan GA6HP19 (=HP21) tai HP26(=HP28)...
                            Last edited by MajorDrake; 17-08-2016, 22:06.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Art_Zi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 170
                              • Kemi

                              #44
                              Mites nää vääntöspeksit sit preLCI automaateissa?
                              E61 525dA preLCI -2007
                              VW Typ2 -1967
                              Ex. E46 328ia touring

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                #45
                                Originally posted by Art_Zi View Post
                                Mites nää vääntöspeksit sit preLCI automaateissa?
                                Samat askit niissä on ja em. speksit pätevät.
                                Erona on se että pre-lci 525d:ssä on HP26 ja lcissä HP21.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X