Originally posted by deeque
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tyyppivika. Mulla korjausletku tuohon tilalle, on silikonia joten ikuinen.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
Toimii juuri näin, itse usein ajan alueen läpi missä paikallisen jäteveden puhdistamon "paskalemu" leijailee ja tunnistaa myös sen, samoin kuin tuolla alavilla mailla sikalat ym minkkitarhat. Sisäkierrolle nakkaa. Tunnistinhan löytyy ojan puoleisen raitisilmasuodattimen kotelon vierestä. Pieni musta sensori jossa muutama reikä(suodatinkangas näkyvillä)Originally posted by BMW525Xda View PostOn saastetunnistin, eli kaupunkiruuhkassa esim kääntää automaattisesti sisäkierrolle kun haistaa pakokaasua.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment
-
Vaihdoin pari vuotta sitten tuohon käyttis pulkkaan ledit sisävaloihin, viime kuukausina on alkaneet välkkymään hetken päällä oltuaan. IBS? Vai mikä ois homman nimi? Vai onko vain hapettuneet kosketuspinnat:think?
Kellään omakohtaista kokemusta?
Valopaketilla oleva kesäkuussa 2008 tehtaalta ulospukattu LCI E61 kyseessä.
Akun vaihdoin uuteen 95Ah AGM:ään viime talvena, vaikkei orkkis 90Ah vielä lopussa ollutkaan. Ylläpitolaturikin löytyy koska pätkäajoa+Webasto. Jännite pitäs olla kohillaan siis.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment
-
Koodasithan sen uuden akun autoon? Eihän akkulaturi ole kytketty suoraan akun - napaan? Onko autonlaturi kunnossa? Vilkkuuko kaikki ledit?Originally posted by zanta View PostVaihdoin pari vuotta sitten tuohon käyttis pulkkaan ledit sisävaloihin, viime kuukausina on alkaneet välkkymään hetken päällä oltuaan. IBS? Vai mikä ois homman nimi? Vai onko vain hapettuneet kosketuspinnat:think?
Kellään omakohtaista kokemusta?
Valopaketilla oleva kesäkuussa 2008 tehtaalta ulospukattu LCI E61 kyseessä.
Akun vaihdoin uuteen 95Ah AGM:ään viime talvena, vaikkei orkkis 90Ah vielä lopussa ollutkaan. Ylläpitolaturikin löytyy koska pätkäajoa+Webasto. Jännite pitäs olla kohillaan siis.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
DPF, eli hiukkassuodatin. Onko termarit kunnossa, moottorinlämmöt? Vikakoodinluku & nollaus, sitten pakkopolttoa.Originally posted by Simulation View Poste39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Auto tuli vähän aikaa sitten porukoille. Kävi Oulussa Wetterillä huollossa jossa olivat tarkastaneet termareiden kunnon ja pitäisi olla ok :think Ajettu reilu 100tkm.Originally posted by HTK12 View PostDPF, eli hiukkassuodatin. Onko termarit kunnossa, moottorinlämmöt? Vikakoodinluku & nollaus, sitten pakkopolttoa.
Missähän pystyisi vikakoodit lukemaan? Nivala/lähiseudut...
Comment
-
Joku foorumilainen sielläpäin varmaan voi vilkaista. Oman alueen osiosta kannattaa vilkaista. Lämmöt näkee salavalikosta ajonaikana, kannattaa katsoa, että lämpenee riittävästi. Ei polta, jos lämmöt on alle 75C.Originally posted by Simulation View PostAuto tuli vähän aikaa sitten porukoille. Kävi Oulussa Wetterillä huollossa jossa olivat tarkastaneet termareiden kunnon ja pitäisi olla ok :think Ajettu reilu 100tkm.
Missähän pystyisi vikakoodit lukemaan? Nivala/lähiseudut...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Voi olla ettei oo vähään aikaan nähnyt kovin korkeita lämpötiloja. Autolla ajetaan yleensä 15km suuntaansa työmatkaa. Pitäisikö käydä hehkuttamassa autoa maantiellä? Auttaako asiaan
Comment
-
Siellä nyt on luultavasti jo tuosta koodia, joka estää polton käynnistymisen. Käy ajamassa lenkki, joka autolla tyypillisesti ajetaan ja katso nouseeko ne lämmöt vai ei. Lämmöt pitää katsoa mittariston salavalikosta/testerillä. Ellei nouse, niin sitten termarit kuntoon ja sitten pakkopolttoa ja koodien nollausta. Tuo 15km on aika vähän ja luultavasti ei koskaan ehdi polttamaan loppuun ennen auton sammutusta. Välillä pitäisi tulla pidempää ajoa.Originally posted by Simulation View PostVoi olla ettei oo vähään aikaan nähnyt kovin korkeita lämpötiloja. Autolla ajetaan yleensä 15km suuntaansa työmatkaa. Pitäisikö käydä hehkuttamassa autoa maantiellä? Auttaako asiaane39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
E61 530d -08 toukka.
Hukkaa jäähdytinnestettä. Mistä lähdetään etsimään vikaa?
Auto seisoo päivät parkkihallissa eikä ainakaan sinne valita nestettä silminnähden, myöskään kotona pihalla yöt kun seisoo niin mitään isompia lammikoita ei näy.
Kuitenkin muutamassa viikossa nestepinta tippuu ylärajalta niin alas, että auto rupeaa ehdottelemaan että jospa lisäisit hieman.
Comment
-
Ei se joo välttämättä parkissa maahan asti tule kun siellä on se pohjapanssari, tyhjenee sitten ajossa.Originally posted by Janna View PostE61 530d -08 toukka.
Hukkaa jäähdytinnestettä. Mistä lähdetään etsimään vikaa?
Auto seisoo päivät parkkihallissa eikä ainakaan sinne valita nestettä silminnähden, myöskään kotona pihalla yöt kun seisoo niin mitään isompia lammikoita ei näy.
Kuitenkin muutamassa viikossa nestepinta tippuu ylärajalta niin alas, että auto rupeaa ehdottelemaan että jospa lisäisit hieman.
Näitä nestehaasteita kun on ainakin itsellä ollut riittämiin niin olen itse ollut tyytyväinen seuraavaan komboon:
Mitä itse olen kahdesta m57-koneesta ruuvaillut niin klassikko tuntuu olevan termarin ylemmän liitoksen tiiviste, tulee termarin mukana. Vuoto hankala nähdä, tiputtelee sieltä vesipumpun yläpuolelta lohkoa pitkin. Toinen on ylävesiletkun yhde lohkoon siellä imusarjan alla, joko itse se muovinen tötterö tai jommankumman siihen liittyvän letkun tiiviste. Enemmän ajetuissa alkaa vuotaa se moottoriöljyn lauhdutin kun polttoaineletku järsii siihen kylkeen reiän.e61 530d 2004
ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring
Comment
-
Tähän vielä yhtenä vikakohtana EGR-cooleri puhki ja menee nestettä pakokaasun sekaan.Originally posted by Käyttäjä View PostEi se joo välttämättä parkissa maahan asti tule kun siellä on se pohjapanssari, tyhjenee sitten ajossa.
Näitä nestehaasteita kun on ainakin itsellä ollut riittämiin niin olen itse ollut tyytyväinen seuraavaan komboon:
Mitä itse olen kahdesta m57-koneesta ruuvaillut niin klassikko tuntuu olevan termarin ylemmän liitoksen tiiviste, tulee termarin mukana. Vuoto hankala nähdä, tiputtelee sieltä vesipumpun yläpuolelta lohkoa pitkin. Toinen on ylävesiletkun yhde lohkoon siellä imusarjan alla, joko itse se muovinen tötterö tai jommankumman siihen liittyvän letkun tiiviste. Enemmän ajetuissa alkaa vuotaa se moottoriöljyn lauhdutin kun polttoaineletku järsii siihen kylkeen reiän.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
Kaverilla oli lämmityslaitteen kenno tukossa kun lämpö ei riittänyt ohjaamoon asti. Kone kyllä kävi termareiden vaihdon jälkeen oikeissa lukemissa.Originally posted by Janna View PostVikaa paikallistettu termostaattiin, ei meinaan pukkaa lämmintä ohjaamoon juurikaan.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment

Comment