Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    Originally posted by Bones View Post
    Ei saatana ku auto ollu viikon ja koeajolla ei tätä tehnyt.
    Papereitten mukaan 30tkm sitten laatikko huollettu ja nyt 217tkm ajettu.
    Ja minä kun olin ostavinaan hyvin huolletun pelin.
    Voi toki olla kaasuläppä, mutta jos vaihteisto, niin silloin on korjaus edessä. 6HP26 laatikon korjaus esim. Recrolla maksaa 1850e.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Bones
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 267
      • Lahti

      Originally posted by JaniLap View Post
      Mikäli laatikko oli silloin 30tkm sitten huollettu, niin silloin on todennäköisesti lähinnä öljyt vaihdettu laatikkoon?

      Humppaus tasakaasulla johtuu usein vaihteiston mekatroniikan venttiilien vuodosta, ja saattaa korjaantua ohimenevästi edellä mainitulla toimenpiteellä. Mahdollisesti auton edellinen omistaja on "korjannut" samaa vikaa öljynvaihdolla ja se on pysynyt poissa näihin päiviin saakka. Tyypillisesti yli 200tkm ajetussa laatikossa mekatroniikka alkaa olla jo sen verran kulunutta, että humppaamista tms. ilmiöitä alkaa ilmaantua ennen pitkää. Toimivin ratkaisu tällaisessa tilanteessa olisi laatikon mekatroniikan kunnostus eli perusteellinen laatikkoremontti. Toimenpide on toki hintava, mutta kunnostetulla laatikolla voi olettaa ajavansa seuraavat 200 tkm kohtalaisen vähillä murheilla.
      Tätä humppaustahan ei tapahdu kaasua käyttämällä samalla alueella. Ainoastaan vakkarilla. Luistamista yms ei tapahdu vaan tuntuu kun selkeästi kevyesti kiihdyttää ja tiputtaa moottorijarrulle. Vakkari pois ja pitää nopeuden kaasulla samana niin ei mitään nykimisiä, eikä humppailuja. Ja ainoastaan tasasella.
      Mitä haulla löysin niin näistähän ei mitään vikakoodeja yms taida tulla?

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5002
        • Paimio

        Originally posted by Bones View Post
        Tätä humppaustahan ei tapahdu kaasua käyttämällä samalla alueella. Ainoastaan vakkarilla. Luistamista yms ei tapahdu vaan tuntuu kun selkeästi kevyesti kiihdyttää ja tiputtaa moottorijarrulle. Vakkari pois ja pitää nopeuden kaasulla samana niin ei mitään nykimisiä, eikä humppailuja. Ja ainoastaan tasasella.
        Mitä haulla löysin niin näistähän ei mitään vikakoodeja yms taida tulla?
        Joo mekatroniikkavika ei anna vikakoodeja.

        Kyllä sen tasakaasullakin ajaessa samaa pitäisi tehdä. Jos moottorin puolella häikkää on niin siellä ainakin vikakoodeja pitäisi esiintyä sitten....kaasuläpästä ei välttämättä vissiin (buksin-1 korjaa jos olen väärässä) mutta jos esim ilmamassamittari niin siitä ainakin koodi tulee.

        Jos laatikko on huollettu voi se tarkoittaa öljyn vaihtoa ja adaptioiden nollaamista mitkä saattavat tosiaan nuo oireet hävittää hetkeksi (joskus tosin voi vika olla adaptioissakin mutta silloin seilataan kahden vaihteen välillä) mutta takaisinhan ne tulevat. Turbiinivikakin voi tulla kysymykseen.

        Koeta tekeekö samaa myös manuaalipuolella.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5416
          • S:t Karins

          Originally posted by Bones View Post
          Tätä humppaustahan ei tapahdu kaasua käyttämällä samalla alueella. Ainoastaan vakkarilla. Luistamista yms ei tapahdu vaan tuntuu kun selkeästi kevyesti kiihdyttää ja tiputtaa moottorijarrulle. Vakkari pois ja pitää nopeuden kaasulla samana niin ei mitään nykimisiä, eikä humppailuja. Ja ainoastaan tasasella.
          Mitä haulla löysin niin näistähän ei mitään vikakoodeja yms taida tulla?
          Laita laatikko Sport asentoon vakkarilla, loppuuko humppaus?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Petsku333
            BTCF Member
            • Jun 2014
            • 349
            • Kerava

            Jarruremontin ja resetointien jälkeen takapalojen huoltoilmasin näyttää 50tkm eikö takapalojen huolto resetoinnin jälkeen kuuluisi olla 70tkm? :think
            Seat Cupra 290

            Ex. F20 118i MHD Stage 2
            E60 2006 525i

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 840
              • Espoo

              Originally posted by Petsku333 View Post
              Jarruremontin ja resetointien jälkeen takapalojen huoltoilmasin näyttää 50tkm eikö takapalojen huolto resetoinnin jälkeen kuuluisi olla 70tkm? :think
              Vaihdoitko tunnistimen?
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • Petsku333
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 349
                • Kerava

                Originally posted by ///THe View Post
                Vaihdoitko tunnistimen?
                Vaihdoin. Eteen resetoitu normaalisti 90tkm mutta taakse 50tkm. Uskaltaisikohan sitä resetoida uudestaan vai meneekö sekasin
                Seat Cupra 290

                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                E60 2006 525i

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17515
                  • Turku

                  Originally posted by ///THe View Post
                  Vaihdoitko tunnistimen?
                  Vaikuttaako tämä?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 840
                    • Espoo

                    Originally posted by Laku View Post
                    Vaikuttaako tämä?
                    Vaikuttaa. Anturin antama vastusarvo muuttuu sen kuluessa.
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    • mikkis-92
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 86
                      • Taivalkoski

                      Itse vaihdoin myös pari päivää sitten takajarrupalat ja anturin, resetointi perään ja 50t näyttää
                      e39 M5 ahdettuna

                      Comment

                      • Bones
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 267
                        • Lahti

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Laita laatikko Sport asentoon vakkarilla, loppuuko humppaus?
                        Ei ole väliä onko kummalla puolella jos kierrokset alle tuon 1500rpm kutos vaihteella.
                        Eli esim tosta 85km/h kutosella kiekat on alle soutaa ja jos vaihtaa vitoselle kiekat yli niin ei humppaa.
                        Vitosella jos taas tiputtaa vauhtia että kierrokset menee alle tuon 1500rpm niin ei humppaa.

                        Comment

                        • Petsku333
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 349
                          • Kerava

                          Originally posted by mikkis-92 View Post
                          Itse vaihdoin myös pari päivää sitten takajarrupalat ja anturin, resetointi perään ja 50t näyttää
                          Jotenkin olisin muistellut 70tkm mutta hyvä kiitos!
                          Seat Cupra 290

                          Ex. F20 118i MHD Stage 2
                          E60 2006 525i

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Onko automaattipitkillä ominaisuutena sellainen että toimii pimeällä/auton tullessa vastaan oikein ja vaihtaa nätisti, mutta pitempi usemman kilometrin valaistu tieosuus ja sen jälkeen pimeyden alkaessa putoaa pois pelistä? Eli A merkki kyllä jää tauluun, mutta ei taas automaattisesti osaa vaihtaa pitkille ilman että käyttää pitkät kerran päällä viiksestä ja taas toimii niin kauan kun on pimeää?

                            Comment

                            • Mikozu
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 256
                              • Tampere

                              Omassa automaattipitkät toimivat pimeä - valaistu -pimeä osuudella suht oikein, joskus saattaa rallattaa pitkillä valaistunkin osuuden mutta eipä tuo haittaa. Ja jos pitää pitkiä valaistullakin osuudella ja auto tulee vastaan niin osaa vaihtaa lyhyet silloin.

                              Joskus omassa taas ei meinaa vaihtaa pitkiä kun laittaa pimeässä A asennolle, voi mennä kilometrikin ennenkuin auto keksii että ne pitkät voisi laittaa päälle.
                              Ja joskus kun auto tulee vastaan niin vaihtaa lyhyet ja 100m ennen kohtaamista heittää pitkät päälle
                              Edit. Joskus eli muutaman kerran tehnyt 30tkm aikana, mutta nolottaa suunnattomasti kun vastaantulija ei tiedä että auto toheloi enkä minä..
                              Last edited by Mikozu; 10-02-2017, 23:28.
                              Tesla Model 3 Performance -21
                              MB Sprinter -23

                              Comment

                              • Jkoluu
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2016
                                • 42
                                • Orimattila

                                Mitäs nuo automaattipitkät vaatisivat toimiakseen. Ideana olis itelle vaihtaa automaattisesti himmentyvä taustapeili, niin meneekö siinä samalla?
                                BMW 520d -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎